Saliohjelmaa täysin aloittelijalle...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lapitch
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen käynyt elämäni aikana n. 10 kertaa salilla, enkä koskaan ole mitään fiksua ohjelmaa käyttänyt. Ongelma on siis juuri tämä saliohjelma. Täältä olen monet illat yrittänyt sellaista väsätä mutten ole saanut mitään järkevää aikaan.. Tarvitsisin siis jonkun tekemään jonkinlaisen ohjelman minulle. Tarkoitus olisi käydä n. 3 kertaa vkossa salilla, ja treenata ensisijaisesti yläkroppaa. Kyllä jalkojakin ehkä voisi jonkinverran, mutta yläkroppa on tässävaiheessa etusijalla. Lähtötaso on aikalailla nolla, ja jonkinverran osaan koneita salilla käyttää..... Pituutta on n. 180 cm ja painoa 65. Syön suht. normaalisti: koulussa lämmintaruokaa, päivällä taas välipalaa, lämmin ruoka päivällä ja illalla iltapalaa.

Tarvitsen nyt apuanne ottamaan itseäni niskasta kiinni..:whip:

lapitch sanoi:
Olen käynyt elämäni aikana n. 10 kertaa salilla, enkä koskaan ole mitään fiksua ohjelmaa käyttänyt. Ongelma on siis juuri tämä saliohjelma. Täältä olen monet illat yrittänyt sellaista väsätä mutten ole saanut mitään järkevää aikaan.. Tarvitsisin siis jonkun tekemään jonkinlaisen ohjelman minulle. Tarkoitus olisi käydä n. 3 kertaa vkossa salilla, ja treenata ensisijaisesti yläkroppaa. Kyllä jalkojakin ehkä voisi jonkinverran, mutta yläkroppa on tässävaiheessa etusijalla. Lähtötaso on aikalailla nolla, ja jonkinverran osaan koneita salilla käyttää..... Pituutta on n. 180 cm ja painoa 65. Syön suht. normaalisti: koulussa lämmintaruokaa, päivällä taas välipalaa, lämmin ruoka päivällä ja illalla iltapalaa.

Tarvitsen nyt apuanne ottamaan itseäni niskasta kiinni..:whip:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/faq.php Lukasepas tuo ihan näin alkuun kunnolla. Sieltä löytyy kyllä kysymyksiisi vastaus, mutta se vaatii vaan vähän oma-aloitteisuutta:thumbs: !Katsopa sieltä ohjelma ja kysele vielä täällä jos jotakin jäi epäselväksi siihen liittyen.

Tosiaan, valkkaa joku mukava (mutta myös järkevä) ohjelma jolla tykkäät treenata ja lähde sitä toteuttamaan (sellainen jossa treenataan myös jalkoja niin ei harmita sitten myöhemmin).

Katsele myös ruokapuolesta vinkkejä, niitäkin on täällä ihan riittämiin.

Jos haluat heti alkaa reenaan "kunnolla" niin pistä ruokavalios kuntoon. Syö ainakin se 5 kertaa päivässä ja jätä kaikki pikku paska pois. Vedä aamulla tuhti aamupala, sitten kulus kunnolla sapuskaa, sen jälkeen himassa pari ateriaa ja illalla joku protskupitoinenen iltapala. Tietysti voit välipalojakin vetää, mutta vedä vaikka suklaapatukan sijasta hedelmä tai protskudrinkki. Sun painolle vois olla hyvä sellanen ainakin 150g protskuu päivässä ja hiilareita melkeen tuplasti. Älä unohda myöskään rasvoja.
On vaikeaa saada salia kunnolla kulkemaan, n sitten ohjelma millainen tahansa, jos ravinto on aivan toissijaista..... vaikkakin alkuvaiheessa sitä kehittyy siellä salilla vaikkei sitä haluaiksikaan.
Siitä saliohjelmasta sen verran, että suosittelen 1- jakoista, eli teet kolmekertaa viikossa koko kropan läpi, vaikkapa niin että joka lihasryhmälle yksi perusliike. Äläkä missään tapauksessa jätä jalkoja näin aluksi vähemmälle. Siitä tulee useesti ongelmia, kun punttisaliuran alussa jätetään jalat vähemmälle. Sen jälkeen niitä on enää vaikea saada mukaan kunnolla, eikä siihen enää sitten löydy inspiraatiotakaann. Joten tee kaikkia lihaksia aluksi yhtälailla, ja vasta parin vuoden päästä kun olet saanut kunolla voimaa, niin sitten vaikka vasta keskityt johonkin tiettyyn lihakseen. Siitä ei ainakaan kannata huolehtia että jalat kasvaisivat liian isoiksi vaikkapa johonkin urheilulajiin..... niin ei tule tapahtumaan sinulle vielä useaan vuoteen, sen voin taata.
Ja on myös totuus, että kun jaloista löytyy massaa ja voimaa, niin kyllä silloin yläkropallakin on taipumus kehittyä paremmin... mutta tämä harvoin toimii toisinpäin.:rolleyes:

Yksijakoinen on alkuun hyvä, kuten on sanottu. Mutta sen voi mielestäni vaihtaa jo sitten parin kolmen kuukauden jälkeen kaksijakoiseenkin, jos haluaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom