Saliohjelma

Joo tota oon kohta 16 vuotias poika ja haluaisin saliohjelman. Sali ohjelma sais kehittää voimaa sekä massaa ja sais kohdistua kaikille lihaksille . Mittani ovat 180/80. Olen harrastunut salilla käyntiä jo noin 1,5 vuotta mutta kunnollista saliohjelmaa ei oikeen oo. Joten pyydän voisitteko antaa joitain salitreeni ohjelmia massan ja voiman kehittämiseen?

P.S Aikaa saliohjelmalle ois sitte 2 kertaa viikossa

Kiitos:worship::worship::worship:

käytä hakua ja aivoja. tää on varmaan suomen suurin punttitreeni palsta niin eiköhän täältä löydy valmiiksi jonnekkin koottuna kaikki tärkeimmät asiat.

joko trollaat tai oot tyhmä. jos et osaa niin autan kädestä pitäen -> aloittelijoiden osio ja siellä lukee joidenkin ketjujen edessä tärkeä. ne varmaan on ihan muuten vaan tärkeitä? ehkä ne kannattaa lukea, jos vaikka löytyis jotakin juttua niinkin perusasiasta kuin treeniohjelma?

ei siinä mitään jos et tiedä näitä asioita mutta ota nyt selvää vähän ennenkun alat kyselemään tyhmiä. vähän sama kun joku kyselisi autofoorumeilla että kannattaako tankata dieseliä vai maakaasua corollaan.

:curs: ja pahoittelut kovasta kielenkäytöstä.

haista vittu ja käytä hakua ja aivoja. tää on varmaan suomen suurin punttitreeni palsta niin eiköhän täältä löydy valmiiksi jonnekkin koottuna kaikki tärkeimmät asiat.

joko trollaat tai oot tyhmä. jos et osaa niin autan kädestä pitäen -> aloittelijoiden osio ja siellä lukee joidenkin ketjujen edessä tärkeä. ne varmaan on ihan muuten vaan tärkeitä? ehkä ne kannattaa lukea, jos vaikka löytyis jotakin juttua niinkin perusasiasta kuin treeniohjelma?

ei siinä mitään jos et tiedä näitä asioita mutta ota nyt selvää vähän ennenkun alat kyselemään tyhmiä. vähän sama kun joku kyselisi autofoorumeilla että kannattaako tankata dieseliä vai maakaasua corollaan.

:curs: ja pahoittelut kovasta kielenkäytöstä.

Onko ollut rankka päivä, vai kuinkas se pinna on noin kireellä. Ehkä vähän turhankin agressiivinen viesti tähän väliin :wtf:

Onko ollut rankka päivä, vai kuinkas se pinna on noin kireellä. Ehkä vähän turhankin agressiivinen viesti tähän väliin :wtf:

ei suinkaan, hyvä päivä on ollut. muttakun ei oo edes ensimmäinen ketju tänään jossa pyydetään tuomaan ohjelma suoraan nenän eteen hopealautasella. kieltämättä aika vihamielinen viesti mutta pyysin sitä jo anteeksikkin. ;)

edit: muokkasin alkuperäistä hieman ettei ole enään niin vihamielinen.

Aikaa on, halua ei

"Aikaa saliohjelmalle ois sitte 2 kertaa viikossa"

(Minkä takia näitä viestejä ei voi kirjoittaa suomeksi?)

Mutta se siitä: jos harjoittelet kahdesti viikossa et pysty valtavasti kasvattamaan massaa etkä voimaa. Kun itse aloittelin käytin ylä / ala vartalon jakoa eli rinta ja selkä yhtenä päivänä ja jalat toisena. Kun kipu lakkasi menin takaisin salille. Ehkä kolmen kuukauden kuluttua vaihdoin rinta / selkä / jalat järjestelmään mutta sitten olinkin jo "hurahtanut" ja kulutin aikaa salilla yli tunnin kuutena päivänä viikossa.

Jos penkkipunnerrus on alle 100 kg ja kyykky alle 150 kg kannattanee keskittyä näihin, hauiskääntö on kuitenkin tärkeää itsetunnolle joten sitä suosittelen välipäiville alkuun. Kun voimaa ja massaa on tullut perusliikkeillä "riittävästi" voit miettiä nk. apuliikkeiden tekemistä ja "ohjelman" väsäämistä.

Kun aloitin oman voimaharjoitteluni 1982 painoin massiiviset 68 kiloa ja pystyin penkissä muistaakseni kolmesti 60 kg ilman itkua.

Luin Muscle & Fitnessistä samoihin aikoihin Arnoldin PÄIVÄOHJELMAN jossa mies nosti 52 tonnia eli rekkalastin karvan yli 50 cm korkeuteen. Kaksi salillakäyntiä per päivä...

Voi sitä riemua ja onnea kun kolme päivää ennen joulua vuonna -89 kyykkäsin ensimmäisen kerran 200 kg.

Lyhyesti: perusliikkeitä ja pirusti painoa. Ellet hikoile et kasva. Syö enemmän.

Nauti harjoittelusta!

Tässä sulle ohjelma. Varastin sen Kelly Baggetin sivuilta. Ole hyvä.

http://www.higher-faster-sports.com/theultimatesplit.html

Treeni_1:

Jalkakyykky 2 x 5, 1 x 20
Romanialainen maastanosto 1 x 15
Leuanveto tai Ylätalja 2 x 6-8
Hauiskääntö tangolla 2 x 6-8

Treeni_2 (3-4 päivää myöhemmin):

Penkki- tai vinopenkkipunnerrus 2 x 6-8
Dippi 1 x 15
Pystypunnerrus tangolla 2 x 6-8
Vatsat 2 x 15

(Toista treeni_1 3-4 päivää myöhemmin)

"Aikaa saliohjelmalle ois sitte 2 kertaa viikossa"

(Minkä takia näitä viestejä ei voi kirjoittaa suomeksi?)

Mutta se siitä: jos harjoittelet kahdesti viikossa et pysty valtavasti kasvattamaan massaa etkä voimaa.

En ole ihan samaa mieltä. Tuossa on tietysti tuo sana "valtavasti"(?). Olen kuitenkin sitä mieltä, että 2-3 kertaa viikossa 1- tai 2-jakoisella ohjelmalla (jossa on aina väistämättä overlappia lihasryhmien välillä) voi normaali natu kehittyä hyvin. Nämä treenit täytyy tietysti tehdä tosissaan.

Hieman meni ohi alkuperäisestä aiheesta:offtopic:

JOO enimmäkseen mä kyllä tarkotin tuossa mun kysymyksessä sitä että minkälaista treeniä mun kokosella jätkällä kannattes treenata.

Back
Ylös Bottom