Saliohjelma keihäänheittäjän alulle.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hamasa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olen 12-vuotias poika, joka aloittaa Keihäänheiton olisiko kellään mitään saliohjelmaa? Penkistä nousee 25kg. Ja jos voisi kertoa vinkkejä.

hamasan kannattaisi varmaan kysellä valmentajalta reeneistä. Jos semmosta ei ole vielä, niin kannattaa varmaan hakeutua semmosen luokse. Eiköhän alan ammattilaiselta tule vähän tarkotuksiin sopivampaa tietoa kuin pakkiksen bodisguruilta.

Jos on mahdollista,mene painonnosto salille ja opettele tempaus ja työntö liikkeet, raskailla painoilla tehtävät räjähtävät liikkeet ovat parhaimpia apuja heittäjille.

Entisenä juniorikeihästelijänä tietysti pitää lisätä, että kaikessa harjoittelussa olisi hyvä olla mukana joku, joka auttaa sinua oppimaan liikkeet alusta saakka oikein. Varsinkin salilla, kun alat painoja liikutella, olisi valmentajan apu todella tervetullutta.

ei sun kannata mitää raskaita miettiä viel ainakaan vuoteen tai pariin. pilaat vaan selkäs ja nivelet. omalla painolla tehtävät liikkeet riittää noin nuorelle ja harjottele räjähtäviä juoksuspurtteja 30m-60m o ihan hyviä.työntele myös keveitä kuulia. et ainakaan pilaa uraas ennen kuin se on alkanutkaan.jos välttämättä haluat punttia nostaa ni eti joku joka oikeesti tietää nuorten valmennuksesta ja jos kuiteski nostelet ni tee sit ees yli 10toiston sarjoja muutama kerran kaks viikossa.

Mitähän väliä sillä sarjapituudella on? Painonnostoliikkeiden ja kyykkyjen tekniikkaa kannattaa alkaa jo tuossa vaiheessa harjoittelemaan ja tekniikan hiominen onnistuu parhaiten lyhyissä, noin 3-5:n toiston sarjoissa.

Siinä olen samaa mieltä, että ei ole tuon ikäisellä keihäänheittäjällä mikään kiire sinne salille, kyllä se keppi lentää muutenkin. Tekniikka vaan etusijalle kaikessa. Loikkia, kuulanheittoja, kuntopallonheittoja ja juoksuvetoja heittoharjoittelun tukena. Sitten kuntopiirejä, joissa harjoitellaan levytankoliikkeitä ja tehdän omalla keholla jumppaa.

pitkät sarjat kasvattaa verisuonistoa paremmin tuossa iässä. ja ei tule loukkaantumisia. voihan sitä lyhyttä sarjaa ottaa vaikka samalla painolla,mutta tekee sen sillo ni nopeaa kuin pystyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hiusverisuonisto kehittyy kyllä noissa pidemmissä jumpissa, mutta niitä voi nylkytellä ihan oman painon liikkeillä. Ja aivan turha lähteä mitään pikavoimaa vääntämään jos ei tekniikka ole kunnossa. Eli ihan rauhallisilla 3-5:n toiston sarjoilla hakien. En väittänyt, että niissä pitäisi mitkään isot painot ollakkaan, mutta pidemmissä sarjoissa alkaa puskea maitohappoa, joka tekee teknisesti puhtaat suoritukset hyvin vaikeiksi. Siksi lyhyempiä. :piis:

Kävin tänään salilla ja nostin 5x 20kg , 5x 18 kg ja 1x 25kg. Kiertoliikkeitä ja puntin nostoa, huomenna käyn kentällä, harjoittelemassa tekniikkaa ynm...

Hiusverisuonisto kehittyy kyllä noissa pidemmissä jumpissa, mutta niitä voi nylkytellä ihan oman painon liikkeillä. Ja aivan turha lähteä mitään pikavoimaa vääntämään jos ei tekniikka ole kunnossa. Eli ihan rauhallisilla 3-5:n toiston sarjoilla hakien. En väittänyt, että niissä pitäisi mitkään isot painot ollakkaan, mutta pidemmissä sarjoissa alkaa puskea maitohappoa, joka tekee teknisesti puhtaat suoritukset hyvin vaikeiksi. Siksi lyhyempiä.
olet oikeassa osittain.

mutta hamasa
Kävin tänään salilla ja nostin 5x 20kg , 5x 18 kg ja 1x 25kg. Kiertoliikkeitä ja puntin nostoa, huomenna käyn kentällä, harjoittelemassa tekniikkaa ynm...
itse kokeilin 13 vuotiaana koulun liikunta tunnilla penkkiä meni 45kg.silloin olin 7luokalla ja en aloittanut vielä nostelua kun 9luokalla ja silloin penkistä nousi 60kg ilman harjoittelua, eli vaikka aloitat nyt niin se ei takaa että kehittyisit sen nopeampaa kuin olisit nostelematta. itse liikuin vaan paljon jalkapalloa ja lyhyitä matkoja joissa olen ollut aina parempi kuin pitkissä.

Eli olen 12-vuotias poika, joka aloittaa Keihäänheiton olisiko kellään mitään saliohjelmaa? Penkistä nousee 25kg. Ja jos voisi kertoa vinkkejä.
Voi olla muuten vaikeeta tehdä penkissä kovin pitkää sarjaa tuolla maksimilla. Kannattaa :
A. Odota muutama vuosi(hyvähän miun on sanoo:D)
B. Kysy valmentajalta
C. Tee kuntopiiriä kotona, eli punnerruksia ja muita ja sitten kun pystyt vaikka tekemään tangolla sarjaa niin ota vaikka kultanen kuusikko ja mee sitä tekemään.

Suositut

Back
Ylös Bottom