Salin päälle uintia?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ranska
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noniin, yritin etsiä jotain vastaavaa ja toivon että täälä ei ollu selvää vastausta jo etukäteen joka olis menny ohi mun silmien, mutta olis hyvä jos sais järkevää kommenttia mieltäni askarruttaneeseen kysymykseen. Elikkä onko heti salin jälkeen järkevää pulahtaa altaaseen ja uida sillä lailla puolitosissaan että tulee jopa rasvanpolttoaki tehtyä siinä uidessa ja siitä olis jotain hyötyäkin? Vai onko ehdotommasti laitettava nämä liikuntamuodot eri päiville. Mietin vaan tällaista koska toinen sali jolla käyn, niin siinä sisältyy uinti samaan hintaan ja tulis vähän niinku kaks kärpästä yhdellä iskulla jos uinnista salin päälle ei oo haittaa. Ja sitten haluaisin tietää, että onko tosiaan niinku sellaanen rentouttavakin uinti parempi laittaa toiselle päivälle kuin tosissaan tehty punttitreeni? Mitä mieltä tästä ollaan ja perustelutkin olis aika kova sana..

Ainakin oman oman käsityksen mukaan uinti palauttaa hyvin punttisalitreenin jälkeen, joten salitreenin jälkeen uinti on ihan hyvästä. Korjatkoon joku tietävämpi jos olen väärässä.

Todella rentouttavaa se ainakin on, säkylässä tuli intissä käytyä joka treenin jälkeen uimassa ja saunassa. Mukavasti veri kiertää ja lihaksia tulee vähän venyteltyä samalla :rock:

Olispa vieläkin mahdollisuus, täytyy joskus löytää uimahalli jossa on hyvä sali :rolleyes:

Rasvanpolttomielessähän se on hyvä vetää puntin jälkeen, eli hyötyä siitä ainankin on. Uinti on varsin mainiota treeniä muutenkin puntin päälle, kun siinä saa koko kehon lihakset vähän malminsiirtelystä poikkeavaa treeniä.

ranska sanoi:
Elikkä onko heti salin jälkeen järkevää pulahtaa altaaseen ja uida sillä lailla puolitosissaan että tulee jopa rasvanpolttoaki tehtyä siinä uidessa ja siitä olis jotain hyötyäkin? Vai onko ehdotommasti laitettava nämä liikuntamuodot eri päiville. Mietin vaan tällaista koska toinen sali jolla käyn, niin siinä sisältyy uinti samaan hintaan ja tulis vähän niinku kaks kärpästä yhdellä iskulla jos uinnista salin päälle ei oo haittaa.

ui ihmeessä, varsinkin jos kerran samaan hintaan kuuluu uintikin, ja haluat sitä harrastaa. ei se sitä treenaamisen tuomaa hyötyä mihinkään poista, luultavasti jopa päinvastoin. maitohapot lähtee hyvin liikkeelle lihaksista, ja vähentää seuraavien päivien lihaskipua - ja näinollen nopeuttaa myös palautumistakin. ei nyt varmastikaan kannata mennä mihinkään ironman -tasoisiin uintisessioihin, mutta puoli tuntia pulikointia jopa puolitosissaankin tuo vaan sen hyödyn palautumiseen, sekä polttaa rasvaa. itse teen joka treenin päätteeksi puolen tunnin aerobisen - ja se on suht kovalla sykkeellä. ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa, ja tätä olen harrastanut nyt yli puoli vuotta. ero aikaisempaan, jolloin menin treeneistä suoraan suihkuun, on suuri - palautumisen sekä aineenvaihdunnan kannalta siis.

sellainen juttu on mielestäni kyllä hyvä huomioida, että koskapa tuossa venyy se palkkarin nauttiminen myöhäisemmäksi (sehän toki juodaan vasta aerobisen jälkeen) verrattuna ilman aerobista, niin kannattaa varmistaa ettei se keho niin helpolla pamahda kataboliseen tilaan. voi mennä hifistelyksi, mutta itse tykkään ainakin ottaa niitä aminohappoja (gluta - leusiini -arginiini) sen 20g ennen treeniä. onpahan kropassa ainakin polttoainetta lihaksille sen treenin ja aerobisen ajan - ennen kuin saa taas sen palkkarin sinne. asia ei ole tietysti niin tärkeä, jos ollaan kunnolla syöty ennen treeniä. itselläni kun kuitenkin se tauko ruokailun ja treenin väliin jää aina suurinpiirtein se vähän yli pari tuntia. siinä tulisi jo liian pitkä aika olla kehon ilman ravinteita, kun ensin paahdetaan vajaan tunnin treeni, ja otetaan päälle vielä puolen tunnin aerobinen jäähdyttelyineen.

edit. siis se minun suht kova sykkeeni on siis siinä aerobisessa n. 135-145 bpm, ja maksimi huitelee sykkeissä jossakin 200 nurkilla. eli ei se tietty mitään kuolemaan johtavaa puuskutusta tarkoita.

Aika mahtava homma! Mä olin siinä uskos, että siitä vois olla jotain haittaakin. Sen on tosiaan vaan nii pirun rentouttavaa pulahtaa sinne altaaseen treenien jälkeen.

ranska toi pulikoiminen sopii erinomaisesti reenin jälkeen!! se avaa hyvin lapoja ja palauttaa ainakin ylävartaloa tehokkaasti siitä voi myös olla hyötyä lihas kasvussa jos lapoja availee reenin jälkee en tiiä onko tutkittu juttu vai ei vai puhunko paskaa no kuitenkin jatka vaan tohon malliin :)

Näin villinä arvauksena; enempi hyötyä on kuin haittaa, uinnista jälkeen treenin.
Jos massakausi on meneillään, niin palkkari kannattaa nauttia ennen uintia...kiristelyssä ainakin hilarit uinnin jälkeen.

Nestetasapainosta kannattaa pitää huolta...rankka treeni sinäänsä jo vaatii nestetankkausta...viileä uintivesi taasen aktivoi virtsaneritystä...ja tähän päälle vielä sauna, niin aikaiseksi saisi aikaan hyvän nestevajauksen jos ei muista tankata treenin aikana riittävästi.

Suositut

Back
Ylös Bottom