Salilla käynti, laihduttaminen, ja ainainen nälän tunne HELP!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Axxi
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä olen 18 vuotias tyttö, pituus 165, ja paino 60kg. Olen aloittanut salin käynnin pari kuukautta sitten. Tavoitteena olisi kiinteyttäminen ja laihduttaminen. Olen muuttanut ruokavalioni terveellisempään, enemmän proteiinia ja kuituja. Käyn usein lenkillä, ja pyöräilen paljon. Ongelmana on kuitenkin se, että olen jo kauan huomannut ainaisen nälän tunteen, ja alan olemaan huolestunut.. Uskon että joku kysyy ruokavaliostani, joten annan esimerkkipäivän:

Aamupala: lautasellinen puuroa, runsaasti päällä raejuustoa, yksi omena, iso lasillinen vettä, sekä vitamiinit + muut lääkkeet
Lounas: Keitto, real leipä/ruisleipä, päällä voita ja juustoa, iso lasillinen vettä TAI Salaattia ja kasviksia paljon, täysjyväriisiä ja jauhelihaa, iso lasillinen vettä
Välipala: Banaani ja vähän manteli pähkinöitä
Päivällinen/Illallinen: Täysjyvä pastaa, lohta, salaattia ja kasviksia paljon, iso lasillinen vettä
Iltapala: Maitorahkaa, sokeriton mehukeittoa, mustikoita + real leipä/ ruisleipä

Syön myös lounaaksi/päivälliseksi mm. tonnikalaa, broilerin fileesuikaleita, perunaa, kaalikeittoa, pinaattikeittoa. Vähän laidasta laitaan, mutta että lautasella on puolet kasviksia/salattia, ja proteiinia (liha,kana, kala) ja hiilihydraatteja (täysjyväriisi, täysjyväpastaa, perunaa).

Kun olen syönyt esim. päivällisen, olen täynnä hetken, ja jo puolessa tunnissa mahani murisee, ja rupeaa heikottamaan.. Yritän vain sitten kestää, ja odotan koska on mennyt pari tuntia että voin syödä taas.
Olen tarkka ruoka-ajoistani.

+ Salin jälkeen juon palautusjuoman.

Olisiko jotain ehdotuksia ruokavalioon ja tuohon näläntunteeseen? Ei tämä normaalia mielestäni ole.. :confused: :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syöt todennäköisesti liian vähän ja siksi on nälkä. Vielä jos salitreenin lisäksi teet paljon aerobista. Aika rasvattomilta myös näyttävät nuo syömisesi.

suosittelen syömään paljon vihreää. Itselläni ei ole nyt 3 viikon dieetinpoikasella ollut nälkä vielä kertaakaan vaikka paino on pudonnut nelisen kiloa (nestettä 80% joo...)

Kasviksia ja salaattia kartoin ennen kuin ruttoa, nykyään niitä menee jo melkein se puoli kiloa päivässä jota joskus on muistaakseni jossain suositeltukin.

paljolla tarkoitan juuri puolesta kilosta kiloon päivässä. syötkin jo jonkin verran mutta oletko kokeillut välipalaksi ottaa juurikin jotain vihreää, ehkä jokin proteiininlähde kylkeen?

Voi olla.. olen korviani myöten lukenut netistä laihduttajan ja kuntoilian ruokavaliosta. Toiset sanovat että ei saisi syödä tuota, ja toiset sanovat että saa. Tässähän menee sekaisin.. Pelkään että lisäämällä esimerkiksi välipaloja päiviin, johtaa siihen että en laihdu... Muutenkin elämäntilanne vaikea, ja haluaisin kerrankin onnistua jossakin. Ja tämä ei olisi dietti, vaan elämän muutos.

suosittelen syömään paljon vihreää. Itselläni ei ole nyt 3 viikon dieetinpoikasella ollut nälkä vielä kertaakaan vaikka paino on pudonnut nelisen kiloa (nestettä 80% joo...)

Kasviksia ja salaattia kartoin ennen kuin ruttoa, nykyään niitä menee jo melkein se puoli kiloa päivässä jota joskus on muistaakseni jossain suositeltukin.

paljolla tarkoitan juuri puolesta kilosta kiloon päivässä. syötkin jo jonkin verran mutta oletko kokeillut välipalaksi ottaa juurikin jotain vihreää, ehkä jokin proteiininlähde kylkeen?

Mmm niin, onko ehdotuksia välipaloihin? :)

Oletko koettanut syöttää päivän syömisesi esim. kalorilaskuriin?
Jos et, niin suosittelen. Saat käsityksen päivittäisistä kalorimääristä ja proteiinien, hiilareiden ja rasvojen keskinäisestä suhteesta.

Oman filosofiani mukaan peruskuntoilijan ruokavaliossa ei ole ehdottomia kieltoja lainkaan, kyse on vain määristä ja siitä kuinka usein syö. Kun kyseessä on elämäntapamuutos, pitää ruokavalion olla sellainen, jota voisi kuvitella noudattavansa vuosia eteenpäin.

Punttimimmien puolella löytyy tosiaan paljon hyviä ketjuja laihdutusruokavalioista.

Ei ole mitään mitä et voi syödä, laihtuminen tapahtuu jos kalorit ovat miinuksella päivänpäätteeksi. Proteiinit ja rasvat kuntoon, loppu hiilareista. Proteiinia 2g painokilo, rasvaa 1g painokilo. Ruokavalios näyttää aika vähärasvaiselta. Tuo nälkä kielisi siitä että olet todella insuliiniherkkä, ateriat nostaa insuliinia niin että verensokeri laskee pian aterian jälkeen hyvin matalalle ja tekee sinut heikoksi ja nälkäiseksi. Voisit kokeilla syödä isompia aterioita, joissa enemmän rasvaa, ja syödä 4-5 tunnin välein. Niin ei tule jatkuvasti insuliinipiikkejä ruokailusta ja kroppa pysyy rasvanpoltolla pitempään

Ketogeeninen ruokavalio pitää näläntunteen tehokkaasti pois. Lue seuraava artikkeli: Pakkotoisto.com - ARTIKKELI: Ketoosidieetti Forumin ravintopuolelta löytyy muuten oma vitja koskien ketoosidieettiä - lue.
Lisäksi hanki kirje- tai talousvaaka. Itselläni on muuten tällainen kirjevaaka: 3.99? UUSI DIGITAALINEN VAAKA 2kg*HELPPOKÄYTTÖINEN*TAKUU W26 - 454 kpl - 3.99 ? - Muut keittiön kodinkoneet - Kodinkoneet ja kodin tarvikkeet - Koti - Huuto.net - (avoin)
Pieni, mutta tehokas ja on todellakin hintansa haukkunut. Lisäksi laita syömisesti määrä ja laatu tänne: Kalorilasku :worship: Jos noilla ei homma lähde luistaan, niin sitten ei millään. :)

Noilla mitoilla jos laihdutat niin kropasta tulee lähinnä kuivan kesän orava. Tietysti kukin tavoitteidensa mukaan, mutta ei ainakaan omaa naisihannetta vastaisi.

Ei ole mitään mitä et voi syödä, laihtuminen tapahtuu jos kalorit ovat miinuksella päivänpäätteeksi. Proteiinit ja rasvat kuntoon, loppu hiilareista. Proteiinia 2g painokilo, rasvaa 1g painokilo. Ruokavalios näyttää aika vähärasvaiselta. Tuo nälkä kielisi siitä että olet todella insuliiniherkkä, ateriat nostaa insuliinia niin että verensokeri laskee pian aterian jälkeen hyvin matalalle ja tekee sinut heikoksi ja nälkäiseksi. Voisit kokeilla syödä isompia aterioita, joissa enemmän rasvaa, ja syödä 4-5 tunnin välein. Niin ei tule jatkuvasti insuliinipiikkejä ruokailusta ja kroppa pysyy rasvanpoltolla pitempään

Näin minäkin uskottelin joskus itselleni.

Mutta nyttemmin olet kyennyt kumoamaan fysiikan lakeja etkä laihdukaan miinuskaloreilla?

Miinuskaloreillahan laihtuu aina, mutta et voi sanoa tollaista alottelevalle laihduttajalle. 2000 kaloria vääränlaista ruokaa vs 2000 oikeanlaista niin kyllä jälkimmäisellä pitkässäjuoksussa laihtuu kun ei metabolia mene lukkoon.

Voi olla.. olen korviani myöten lukenut netistä laihduttajan ja kuntoilian ruokavaliosta. Toiset sanovat että ei saisi syödä tuota, ja toiset sanovat että saa. Tässähän menee sekaisin..

Tähän sillä viitattiin ja veikkaan että ei ole tyttö kysynyt saako hiilarit ja rasvat ottaa Tobleronesta. Ja samassa viestissä kerroin protsku ja rasvamäärän suositukset, loput hiilareista. Jos sinne haluaa heittää jotain muuta hiilariksi johonkin väliin kuin täysjyväriisiä niin ei se dieetti siihen tyssää. Ja kuivailepa nyt vääränlainen ruoka kun oot kerta vauhdissa. Ja väitätkö että oikeanlaisella ruoalla 2000kcal metabolia ei mene lukkoon mutta vääränlaisella 2000kcal se menee lukkoon?

Miinuskaloreillahan laihtuu aina, mutta et voi sanoa tollaista alottelevalle laihduttajalle. 2000 kaloria vääränlaista ruokaa vs 2000 oikeanlaista niin kyllä jälkimmäisellä pitkässäjuoksussa laihtuu kun ei metabolia mene lukkoon.

Mika sitten onkaan vaaranlaista/oikeanlaista ruokaa niin kalorit ratkaisee, lihasta saattaa lahtea enemman jos proteiinin saanti on alhainen "vaaranlaisella" ruokavaliolla, mutta tuo metabolian tukkoon meneminen on taytta tuubaa.

edit: lisaksi liian alhaisella rasvan saannilla saattaa olla negativiisia vaikutuksia hormonitasoihin yms.

Mä luulen kanssa, että syöt rasvoja liian vähän. Kokeile sijoittaa, vaikka 3 kananmunaa päivän aterioihisi korvaten sillä myös osan nykyisestä proteiinistasi, kuten raejuustot ja maitorahkat. Pisti tossa silmään nuo merkkaamasi "iso lasi vettä". Kai juot muulloinkin kuin 3 kertaa päivässä aterioiden yhteydessä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom