Salilla käymiseen järkeä!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!
Olen uusi tällä foorumilla ja tarvitsisin apua treeniohjelmaan ja syömiseen.
Olen vasa 13.v ,mutta pituuskasvu on jo melkein ohi niin siitä ei kannata välittää....
Harrastin 7-vuotta pesäpalloa ,mutta nilkka vammojen takia jouduin lopettamaan ja lihoin pelkällä koneella olemisella ja roskaruuan syömisellä 15kg:(.Eli käyn tuolla Lippumäen salilla Kuopiossa johon ohjelman tekemiseen tarvitsisin apua.Mitä liikkeitä kannattaa tehdä ja millä laitteilla.Voitte myös ehdottaa eri lisäravinteita jotka voisivat sopia minulle.(Rahastakaan ei ole puutetta mainostenjako työn takia)Ja tällaiseen ruokailurytmiin erillaisia muutoksia kaipaisin:
07.00Ruisleipää ja mehukattia
11.00Kouluruoka
17.00Yleensä jotain makarooni jauhelihaosastoa
20.00Jogurttia
Tarkoitus olisi käydä kolme kertaa viikossa salilla ja sen jälkeen uimassa vesijuoksussa.Ohjelmia ja apuja tuohon perään!Kiitokset etukäteen!
Ja strategiset mitat:170cm ja 70kg

Eikö sieltä salilta löydy henkilökuntaa joka tekisi sinulle ohjelman? Tai ainakin joku joka näyttäisi ja opettaisi miten ne liikkeet tehdään oikein. Olet sen verran nuori, että jos alat omin päin tekemään suurinpiirtein niitä liikkeitä, niin varmasti alkaa jossain vaiheessa hajoilee paikat.

Mikä sinulla on tavoitteena/tarkoituksena tuon treenaamiseen suhteen?

Hei!
Olen uusi tällä foorumilla ja tarvitsisin apua treeniohjelmaan ja syömiseen.
Olen vasa 13.v ,mutta pituuskasvu on jo melkein ohi niin siitä ei kannata välittää....
Harrastin 7-vuotta pesäpalloa ,mutta nilkka vammojen takia jouduin lopettamaan ja lihoin pelkällä koneella olemisella ja roskaruuan syömisellä 15kg:(.Eli käyn tuolla Lippumäen salilla Kuopiossa johon ohjelman tekemiseen tarvitsisin apua.Mitä liikkeitä kannattaa tehdä ja millä laitteilla.Voitte myös ehdottaa eri lisäravinteita jotka voisivat sopia minulle.(Rahastakaan ei ole puutetta mainostenjako työn takia)Ja tällaiseen ruokailurytmiin erillaisia muutoksia kaipaisin:
07.00Ruisleipää ja mehukattia
11.00Kouluruoka
17.00Yleensä jotain makarooni jauhelihaosastoa
20.00Jogurttia
Tarkoitus olisi käydä kolme kertaa viikossa salilla ja sen jälkeen uimassa vesijuoksussa.Ohjelmia ja apuja tuohon perään!Kiitokset etukäteen!
Ja strategiset mitat:170cm ja 70kg

Tutustu toki täällä kerrottuihin juttuihin, mutta jos rahasta ei ole pulaa ja vaikka olisikin, niin suosittelen ehdottomasti menemään salilla ohjaajan luo, joka varmaan suunnittelee kohtuullista korvausta vastaan sinulle ravinto- ja kunto-ohjelman tai ainakin osaa ohjata sinut oikean henkilön luokse.

Älä missään tapauksessa ala

a) itse keksimään kokeilemalla miten eri liikkeet tehdään
b) popsimaan lisäravinteita tuossa iässä, kun ruokailukin on vielä ihan mitä sattuu
c) kuvitella, että pituuskasvu tai kehitys on lopussa

Aivan ensimmäisenä, mieti kuitenkin itsellesi joku konkreettinen tavoite treenaamiselle. Eli jotain tapahtuu tiettyyn aikaan mennessä, vaikkapa seuraavan kahden kuukauden kuluessa. Kerro tämä tavoite vaikkapa vanhemmillesi ja näytä heille, että onnistut. Kirjoita tavoite paperille ja laitat lapun oman huoneen oveen näkyville. Ensimmäinen tavoite voisi vaikkapa olla

"Lopetan karkin ja limpparin imuroinnin ja käyn salilla kolme kertaa viikossa salilla minulle tehdyn ohjelman mukaisesti"

Parin kuukauden päästä, kun on tottunut salilla käyntiin ja liikkeisiin niin voi ryhtyä asettamaan selkeämmin treenaamiseen liittyviä asioita. Tärkeintä on ensin saada homma liikkelle kunnolla.

Muuten kyllä ,mutta Lippumäessä ei ole ketään joka voisi tehdä kun siellä on vasan jotain kassatätejä eikä ne oikein osaa auttaa....;)

Googleen "kuntosalit kuopio" tai "personal trainer kuopio" ja eteen pamahtaa pitkä lista nimiä. Puhelin käteen, soitto ja kysymys "Löytyykö teiltä pätevää kuntosaliohjaajaa tai personal traineria, joka voisi tehdä minulle kuntosaliohjelman?". Kyllä sieltä joku löytyy ihan varmasti.

Joku kuopiolainen varmaan voisi antaa vähän vinkkiä?

No siis jos pelkkää kuntosaliohjelmaa käsitellään, niin miksei vois ottaa oppia esimerkiksi noista Miikka-:n laittamista linkeistä?

Sit toiselle sivulle auki youtube ja vaikka www.exrx.net ja sieltä kattoo liikkeiden suoritustekniikat, unohtamatta tietenkään pakkiksen omaa foorumia: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=79http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=79

Tätä ei kannata ymmärtää kuitenkaan siten, etteikö personal trainerista olis hyötyä, itsekin tein moninivelliikkeet (maastaveto, takakyykky, etukyykky...) ensimmäisiä kertoja siten, että mulla oli mukana kokenut treenaaja opettamassa minua tekniikassa.

Back
Ylös Bottom