Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Ehkä toi Metalin voimanostovyö ”valitsi minut” ja ei halunnut päästää enää irti… :ROFLMAO: kai mä sillä sitten jatkossa teen kovimmat kyykyt ja mavet kun siltä tuntuu. Toistaiseksi teen vielä ilman vyötä kaikki liikkeet.
Jatkoa tähän episodiin. Salin omistajalle kerroin tästä ja hän antoi tänään tän saman Metalin voimanostovyön mulle omaksi. Kiitin kohteliaasti mutta sanoin samalla että jätän sen salille niin kuka vaan voi sitä käyttää. Käytän toki itsekin sitä sitten kun tarvetta tulee raskaimmissa kyykyissä tai mavessa. Tämä vyö siis tosiaan ”valitsi” minut kun ei irti tahtonut päästää :ROFLMAO: . Modasin sitä duunipaikalla reikien osalta hieman väljemmiksi/soikeammiksi niin pystyy paremmin käyttämäänkin sitä sitten.

Ostin meidän salille voimanostotankoihin kolmet erilaiset lukot ja jätin ne sinne yhteiseen käyttöön. Tän takia salin omistaja päätti ton voimanostovyön mulle omaksi antaa.

Mun maksimikyykkytesti jonka tein nyt 8 vuoden tauon jälkeen voi päätyä tähän salikomediaa-ketjuun.

Olen kyykännyt vuonna 2006 eli 30-vuotiaana voimanostovyöllä mutta ilman polvilämppäreitä/polvisiteitä 215 kg. Samoin olen kyykännyt vuonna 2018 eli 42-vuotiaana saman 215 kg mutta tällä kertaa ilman voimanostovyötä ja ei taaskaan ollut polvilämmittimiä tai polvisiteitä.

Tänään tein ekaa kertaa kyykkyä yli 180 kilolla sitten viime kesän jolloin kyykkäsin 6x180 kg SBD 7 mm polvilämppäreillä ilman voimanostovyötä. En käyttänyt tänäänkään voimanostovyötä mutta oli noi SBD:n 7 mm polvilämppärit käytössä.

1x185 kg meni hyvin ja ihan kisasyvyyteen meni kyykky ja kaikki ok. Sitten seuraavaan 1x210 kg mutta en ollenkaan muistanut/tajunnut kuinka paljon olisi pitänyt jännittää tollaisella painolla jo keskikroppaa ja kuinka paljon ihan sellainen kunnollinen ATX:n voimanostotankokin taipuu ja alkaa painot huojumaan kun en osannut/muistanut/älynnyt keskittyä noihin paineisiin jne. No kyykky meni sitten siinä heiluessa kyllä taas ihan kisasyvyyteen ja tuli sieltä ylöskin mutta koskaan ennen en ole tollaista nostoa tehnyt.

Se näytti varmaan siltä miten se "salisiivooja Anatoly" Youtubessa feikkaa että painaa paljon vaikkei oikeasti sille painakaan. :LOL: Aina oppii uutta ja nyt seuraavaksi keskityn tohon paineiden ottamiseen ja keskivartalon hallintaan. Otan kyllä jossain vaiheessa kanssa voimanostovyön käyttöön, mutta toistaiseksi teen ilman sitä ja vaan noilla 7 mm SBD polvilämppäreillä. Ensi jalkatreenissä 2x6 sarjat 175,4 kg. Täytyy oppia kropan hallintaa pikkuhiljaa kasvavilla sarjapainoilla. Jaloista ei siis voima loppunut kesken tossa 1x210 kg kyykyssä mutta olihan se aika hurjantuntuinen kokemus kun oikein kunnolla kroppa/hermosto sheikkasi...:ROFLMAO:

Back
Ylös Bottom