Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Itse kompensoin liian isoilla painoilla myös pientä pippeliä.

Hyvä vinkki! Vakavasti puhuen tarkoitin, että kyllä sen huomaa, jos jollakin ei ole mitään hajua siitä, mitä tekee. Siihen vielä isot painot, niin egoilu paistaa läpi. Ihan hyväksyttävää se on, jos tietää, mitä tekee.

Pystypunnerrusta tehdessä se ihan vakkari, eli tanko kolahti leukaan. Ei siinä mitään, hetkeks penkille istuu ja puhisemaan kiukusta jonka jälkeen humahtaa uudestaan otsassa ja tunnen kuinka (joku) kolhas tangolla minua päähän. Tämän seurauksena sanoin suutuspäissäni ilman edes katsomista "kato nyt vittu vähän etees saatana.". Samalla tajusin, että meidän salin oikeasti kaunein nuori nainen oli kyseinen henkilö joka kopautti tangon toisella päällä päähäni vahingossa, samalla kun kurotteli tankoa nurkasta.

Toki pyysin heti anteeksi rumaa kielenkäyttöäni, mutta silti koin tilanteen lopuksi ihan koomiseksi.

Ei näytänyt olevan, failureen veti mm mavessa 100kg:lla 6 toiston jälkeen, ekaks ajattelin et varmaankin ollu joku loukkantuminen tai vastaavaa mut sit kun penkissäkään ei irronnut kun 65x7 ni alko ihan oikeesti jo hymyilyttää.. Uskon vahvasti että kaverilla on melkolailla hyvät geenit tähän touhuun. Smith kyykkyä teki 70kg:lla sarjaa kanssa.

Sehän oli sit varmaan meikäläinen. No ei vaiskaan, mutta itselläni menee juurikin noin kuin tuolla kertomallasi tyypillä. Eli lihasta tulee suht helposti, mutta voimaa ei. :( Ärsyttää kun tietää kaikkien varmasti olettavan, että tuo jätkä tekee isoilla painoilla ja sitte rupeenki tekee pikkupikkupainoilla... Kyllä tohon alkaa ajan kanssa hiljalleen tottumaan, mut hävettää se silti.

Kannattaa varmaan ostaa rillit. Itsekin joskus ajattelin, että onhan jotain tullu, mutta olin kyllä ihan rimpula verrattuna nykyiseen, kun kuvia katsoo. En siis vieläkään ole iso.

Kannattaa varmaan ostaa rillit. Itsekin joskus ajattelin, että onhan jotain tullu, mutta olin kyllä ihan rimpula verrattuna nykyiseen, kun kuvia katsoo. En siis vieläkään ole iso.

Kyllä sitä ihan säännöllisesti kuvia otetaan ja tehdään mittauksia. :)

Sehän oli sit varmaan meikäläinen. No ei vaiskaan, mutta itselläni menee juurikin noin kuin tuolla kertomallasi tyypillä. Eli lihasta tulee suht helposti, mutta voimaa ei. :( Ärsyttää kun tietää kaikkien varmasti olettavan, että tuo jätkä tekee isoilla painoilla ja sitte rupeenki tekee pikkupikkupainoilla... Kyllä tohon alkaa ajan kanssa hiljalleen tottumaan, mut hävettää se silti.

Okei mä tuun sit juttusille ku seuraavan kerran nähdään :) .. Sen verran rupesi kiinnostamaan lihasten määrä että piti oikein googlettaa, aikuisella 180cm 75kg miehellä voi olla jopa 7kg lihasmassa ero , tohon kun vielä yhdistää matalan rasva% niin ei ihmekkään että jotkut onnekkaat näyttää kovalta jo ilman treeniä...Ei oo bodibildinki reilua ei

Eilen salilla kaks jättiläistä teki sarjoja penkissä. Kaveri tokas toiselle, että hän kokeilee ykköstä, ja jos tulee helpolla niin laitetaan tiukka kakkonen *tirsk* ja ukot katto minuu aika murhaavasti.

Tänään oli jollain vähän pienempikokoisella kaverilla aika tiukan näköistä penkkaamista kun teki 40 kilolla toistoja ja joka kerta kun tanko lähti rinnalta ylös nosti kaveri hartiat penkistä ja ponnasi oikeastaan koko yläruumista ylöspäin. Saattoipa mennä hiukan olkapäille tuo suoritus?

Eihän tuo vielä mitään, täällä kerran oli jotain yläastepoikia salilla ja penkissä niin ikään 40 kiloa. Tankoa laskettiin niin mahan päälle kuin rinnalle ja toisinaan jäi kymmenen senttiä irti rinnasta. Tuossa vaiheessa otin asiakseni näyttää oikean tekniikan heille. :D

Entisen ammattikouluni salilla kun välillä käyn, niin siellä oli 9-luokkalaiset punttisali-tunnillaan. Heidän joukostan pisti pahasti silmään eräs n.150 cm/45 kg jäbä. 20 kg penkissä ensimmäinen toisto rinnalle. Siin vaihees olin todella huolissani tän maan toivojen yleiskunnosta.
Kyllä ny saatana 20 kg pitäs tossa iässä edes tulla. Noh sen siitä saa kun on viettänyt 90% elämästään runescapen ääressä. Samainen jäbä ei myöskään saanu yhtä ainoata dippiä, eikä leukaa kun seurasin kauhistuneena. Hänen opettajansakin heitti jonkun tylyn kommentin ''kannattaa jukka(nimi muutettu) alottaa kiirenvilkkaa opiskelu, tai jokin muu ala missä menestyä''. Mut kaikist paras oli ku 130+ kilosel jäbäl(joka puheiden mukaan ei ollut pitkään aikaan kokeillut) penkkiä, jäi 35 kiloa rinnalle. Kyseinen henkilö(25v) myös roolipeli-miehiä käsitykseni mukaan.
Täältä löytyy yks, jolla jäi 20kg yläasteella rinnalle vaikka liikuntaa harrastinkin. Jos olis sattunu yhtä mulkku opettaja, niin saattais olla, että en vieläkään olis salille palannut. Pisteet 130+ kiloselle siitä, että yrittää.

Mä en kyllä pääse yli siitä, että jollakin jää 20 kg penkissä rinnalle, olkoonkin, että ikää on tuossa vaiheessa vain 14-15. Noin heikkoa naistakaan en ole ikinä tavannut. Joku 40kg on ihan ymmärrettävä, mutta siis pelkkä tanko ei nouse ylös... Huhhuh. Mä oon itsekin ollut aina huomattavasti ikäisiäni pienikokoisempi, mutta nostin tuossa iässä treenamatta 40. Siitä jäi tapa poikien kanssa aina kokeilla kerran viikossa joka liikuntatunti penkkienkkaa, ei muuta treeniä ja aika pian nostin jo 60.

Mutta ihan hyvä tietysti, että ne kaikkein heikoimmatkin on eksyneet nimenomaan pakkikselle, eli asialle on tehty jotain. :thumbs:

Sääliks käy niitä aloittelijoita, jotka ensin lukee jostain toisesta ketjusta että "menkää vaan salille, ei teidän tekemisiä ja painoja kukaan vahdi", ja sitten sattuvat eksymään tähän ketjuun. Antakee junnujen ja aloittelijoiden penkata rauhassa 20 kilolla, hyvä että edes kokeilevat, tiedä vaikka joku innostuis ja tulis toistekin salille. Tai vielä parempi, menkää hjelppimään jos näyttää siltä että kaverit on vähän hukassa.

Terv. salikomediaa aiheuttava laiha läski

Sääliks käy niitä aloittelijoita, jotka ensin lukee jostain toisesta ketjusta että "menkää vaan salille, ei teidän tekemisiä ja painoja kukaan vahdi", ja sitten sattuvat eksymään tähän ketjuun.
Totta. On todella yleistä, että ihmiset eivät uskalla lähteä salille, koska pelkäävät muiden ajatuksia. Täällä nyt on todistettu, että niitä heikkojen ihmisten painoja todella kummastellaan, joten jollain luultavasti nousee taas kynnys lähteä salille.
Yritän välttää salikomediaketjussa jeesustelua, mutta kehottaisin ainakin salitreenin aloittamista harkitsevia ihmisiä sivuuttamaan nämä kummastelut. Sillä ei oo mitään merkitystä mitä nostaa ja miltä näyttää alussa, vaan sillä on merkitystä mihin tuloksiin jonain päivänä pääsee.

Totta. On todella yleistä, että ihmiset eivät uskalla lähteä salille, koska pelkäävät muiden ajatuksia. Täällä nyt on todistettu, että niitä heikkojen ihmisten painoja todella kummastellaan, joten jollain luultavasti nousee taas kynnys lähteä salille.
Yritän välttää salikomediaketjussa jeesustelua, mutta kehottaisin ainakin salitreenin aloittamista harkitsevia ihmisiä sivuuttamaan nämä kummastelut. Sillä ei oo mitään merkitystä mitä nostaa ja miltä näyttää alussa, vaan sillä on merkitystä mihin tuloksiin jonain päivänä pääsee.

Onneks on työpaikalla ilmanen sali jossa sain edes pientä pohjakuntoa kehitettyä ennen ku kehtasin lähtee julkisille saleille. Kylhän se edelleen nolottaa mennä sinne penkkiä tekemään tiukkoja kutosia 65 kilolla reilun vuoden harrastaneena mut semmosta se on.

Mä en kyllä pääse yli siitä, että jollakin jää 20 kg penkissä rinnalle, olkoonkin, että ikää on tuossa vaiheessa vain 14-15. Noin heikkoa naistakaan en ole ikinä tavannut. Joku 40kg on ihan ymmärrettävä, mutta siis pelkkä tanko ei nouse ylös... Huhhuh. Mä oon itsekin ollut aina huomattavasti ikäisiäni pienikokoisempi, mutta nostin tuossa iässä treenamatta 40. Siitä jäi tapa poikien kanssa aina kokeilla kerran viikossa joka liikuntatunti penkkienkkaa, ei muuta treeniä ja aika pian nostin jo 60.

Mutta ihan hyvä tietysti, että ne kaikkein heikoimmatkin on eksyneet nimenomaan pakkikselle, eli asialle on tehty jotain. :thumbs:

Mulla jäi joskus 13v poikana 20kg rinnalle :D Aloin tekemään punnerruksia ja Judo harrastuksen myötä sitten seuraavana vuonna 22,5kg nousi päälle 22 kertaa. Olin ikäistäni pienikokoisempi, mutta myös aina huomattavan heikko. Olin aina heikoin ja Judo sitten nosti innostusta treenaamiseen ja siitä salille. Tosin siihenkin meni pitkä aika ennen kuin salilla aloin vakituiseen käymään. Inhosin salia aluksi ja lopetin muutamaksi vuodeksi kokonaan. 16v en jaksanut 35kg nostaa kuin noin pari kertaa. Joskus 18 ikäisenä sitä aloitettiin 40 kilolla nostelemaan ja vuosien myötä siihen on tullut 100kg lisää painoa. Ja vaikka sekään nyt ei mikään kummoisempi ole, mutta aika hyvin sille rimpulalle joka vielä 14v painoi sen päälle 40kg ja ei olisi edes sitä painoa saanut kertaakaan nostettua ylös :)

Alkukesästä "jäi" näin kypsässäkin iässä 20kg rinnalle. Olkapää huonona ja tauon jälkeen kokeilin, eihän se käsi silloin tuollaisessa toiminut lainkaan.

Ei kaikki voi olla nuorena kovia penkkaajia mutta tosta tuli hauska stoori mieleen kun pienenä siis 3.luokalla käytiin kaverin kanssa paikallisen ylä-asteen liikuntahallissa sijaitsevassa punttisalissa ensimmäistä kertaa ja siellä oli joukku ylä-asteelaisia tekemässä vuoronperään penkkiä jollain 35 kilolla ykkösiä. Kun me sit päästiin myöhemmin kokeilee paljos meillä nousee niin oli pojilla kyl sellaset ilmeet kun minä nostin 40 kiloa (siis en ollut tätä ennen kokeillu ikinä kertaakaan) ja kaverini muistaakseni sen 5kg vähemmän. Tästä on sit hieman vanhemmalla iällä tullut ihan mukava harrastus.

Punnersin ojentajia ylätaljassa hieman liian etukenossa ja taljan vaijeri oli hieraissut otsaani. Treenailin siinä sitten musta paskaviiru otsassa, meni tovi ennenkuin itse huomasin.

Oon kahvoja/tankoja vaihdellessa pari kertaa repiny sormenpäitä noissa antiikkisten taljojen sakkeleissa. Pienen pieni vekki sormenpäässä holvaa yllättävän paljon verta, kun vääntää sarjaa. Itseä huvittanu ne tilanteet, kun veri vaan tirskuu kun treenailee.

Jos ollaan ensimmäistä kertaa salilla, niin on hyvin ymmärrettävää ettei kaikkia laitteita osata käyttää oikein. Mut scott-penkki luulisi olevan itsestäänselvyys ja jotenkin looginen, mut ei... Eräs ulkomaan vahvistus nosti scott-penkissä mutkatangon reisien päälle ja veteli siitä jonkinlaista drag curl variaatiota istuen.

Back
Ylös Bottom