Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Tuli saavuttua salille kovan paskahädän saattelemana. Laitoin kamppeita kaappiin ja otin äkkiä kännykän takintaskusta. Ajattelin, että menee varmaan tovi istuessa niin siinä ehtii pariin Whatsapp viestiin vastailemaan. Sen kummempia ajattelematta suuntasin wc tiloja kohti ja toivoin ettei vaan kumpikaan vessa olisi varattu ja ei ollut. Asiani hoidettua aloin kattomaan, että missäs hemmettiä mun kännykän sellainen kudottu säilytyspussi on. Kyllä se mulla mielestäni mukana oli ja johonkin tuohon lattialle sen tiputin kun istuin pöntölle, mutta eihän sitä vessassa näkynyt. Vedin housut jalkaan ja ajattelin, että oliko mulla kännykkää ylipäänsä säilytyspussissa kun tulin salille vaikka vahva mielikuva mulla siitä oli, että kyllä se mukana oli vai jäikö se kotiin vai olenko sen hajamielisenä ihmisenä hukannut jonnekin. Vähän siinä mielessäni jupisin asiaa.

Sen verran alkoi olla salilla jo porukkaa, että ajattelin pistää vauhtia tai muuten olisi taas suorituspaikat varattu. Sopivasti yksi kolmesta kyykkypaikasta oli vapaana. Lämmittelyt tein ja sitten kun oli ensimmäinen kunnon sarja niin ihmettelin, että miten samperissa kalsarit voi mennä noin pahasti persvakoon, että vaikka kuinka yrittää nykiä (mahdollisimman hienovaraisesti toki) niin ei auta millään. Tein ensimmäisen sarjan ja aloin ihmettelemään taas ettei mulla kyllä kalsarit ikinä noin ikävästi ole persvakoon mennyt, että johan nyt on kumma kun ei millään oikene. Sitten se välähti, että minne se mun kännykän säilytyspussi oli joutunut.

Jos tasapaino aistitaan näkemällä, sisäkorvalla ja asentoaistilla (tätä varmaan haetaan tässä toispuoleisessa penassa?) niin, miten tuo functional-penkki auttaa sen kehittämisessä? Asento on kuitenkin sama kuin normi penkissä. Jos se nyt perustuisikin vaikka siihen, kuinka keho joutuu "taistelemaan" pitääkseen tangon tasapainossa, miten tuo kyky siirtyy mihinkään muualle, kuten functional trainingissä on tarkoitus tehdä? Ei se kenestäkään trapetsitaiteilijaa tee ja haluaisin myös nähdä tyypin, joka oppii seisomaan käsillään tekemällä ko. penkkiharjoitusta. Uskon, että sillä oppii penkkaamaan niin, että toisella puolella on 5kg ja toisella 10kg lätty. Ei juuri muuta.

En oikeasti näe mitään tilannetta, jossa tuo functional exercise saisi jonkin funktion.

Kunhan vaan hermostoärsykkeitä tarjoilen...

Mä pinnistelin etten enää hakkaa päätäni seinään, mutta pakko vielä kommentoida. Mä veikkaisin että eripari penalla haetaan enemmän koordinaatiota käsille eikä niinkään tasapainoa. Kyllähän functional trainingissa voi tehdä myös eristävämpiä liikkeitä, etenkin jos haetaan jotain lajia tukevaa harjoittelua.

Ja jotta ei menisi ihan ot:ksi, niin tänään salin pukkarissa näpyttelin pakkikselle viestiä ja hakkasin päätäni seinään keskustellen ihmisten kanssa jotka ovat päättäneet nähdä asiat vain yhdellä tavalla. Itse koin asian melko komediallisena.

Eilen illalla olin jumppaa vetämässä meidän salilla, kun jonkun nuorehkon isäihmisen mukula puotti pökäleet vaippoihi siellä salilla. En edes ymmärrä miksi niin nuoria kersoja sinne pitää kantaa huutamaan. No ei siinä vielä muttakun tämä saatanan sankari vei sen vaipan ukkojen pukuhuoneen roskikseen... Eikä ole sali mikään kuntokeskus jossa siivouspalvelu 2h välein käy paikat putsaamas... Ei hirveesti innostas kohta lähtä sinne tuoksuttelemaan. Jotain koomista tässä on mutta ei niin positiivista, perkele

Liekkö sama sali kun sattu sama meidän salilla :rolleyes:

Mut ku kokemuksen perusteel se jäbä oli vaa kujal :D. näytä ykski vakavasti otettava video vaikka youtubesta missä joku tekee penaa sillä tavalla.

Jos se ei ole youtubessa, it didn't happen.. Tossa toiminnallisessa harjoittelussa on tuhansia ja taas tuhansia eri variaatioita, mutta yks juju siinä on se että painojen ei tarvitse jakautua aina tasaisesti. En todellakaan sano että iPushin mainitseman jampan treeni olisi toiminnallista, luultavasti kyseessä on ollut ihan perus urpo, ja oma treeninikään ei ole, mutta ihminen joka kouluttaa liikunnan ohjaajia ja itse harjoittelee toiminnallisesti sanoi minulle tekevänsä penaa TOISINAAN juurikin asiasta väännetyllä tavalla.
En ole perehtynyt kysyisen lajin saloihin perusteellisemmin, mutta vänkään nyt vastaan ihan vaan sen takia, koska ainakin pyrin ajattelemaan kuntosalillakin laatikon ulkopuolelle. Vaikka itselle se perus suora sarja olisikin oiva vaihtoehto, saattaa se jonkun mielestä olla jeesuksen tylsää ja turhaa hommaa.

Ei toi offtopic lopu ollenkaan?
Modet vois poistaa parit viime sivut jossa ei oo topicciin liittyvää juttua ollenkaan.. se komedia loppu noista toiminnallisista harjoitteista jo ekaan tai viimeistään tokaan postaukseen.

Viitikkö eventa kysyä siltä kuntoohjaaja gurulta mikä sen idea penkissä jossa väännetään eriparin painoilla=? Mä en vaan saa langasta kiinni, keksin tohonkin paljon kehittävämpiä harjoitteita, eripaino kässäri penkin ->1käden käsipainopenkin ->20 eri variaatiota punnerruksista.. Mutta mä en olekkaan kuntosali ohjaajajien ohjaaja.

Salikomediaan, vuosia sitten katselin kun joku vanha mies souti ilmeisesti 1 kerran soutulaitteella, tempoi niin maan pirusti kunnes kelkka luiskahti perseen alta pois ja kaatui siitä kyljelleen maahan, pidellen edelleen kapulasta kiinni ja jalat olivat soutulaitteen jalkaosassa remmeillä kiinni.

Näytti tosi pahalta mut onneksi ei kuulemma edes sattunut.

Yleisön pyynnöstä, lopetan off topicin. Mä nyt olen tossa samaa asiaa yrittänyt vääntää sivullisen ja jos ei siitä mitään tolkkua saa niin ette varmaan tule saamaankaan.
Voitte moderoida ihan oman mielenne mukaan.

Eikö olisi helpompaa vain kuvata suoritus?

Ihan oikeesti? Helpompaa kuin kääntää päätä tai katsetta? Ihan oikeesti? Entä jos sen hifistelyn ja nypläämisen sijaan tekee niin kuin viisaammat sanoo, vai onko se optio ihan mahdoton? Ja jottei kukaan kuvittele ettei tässä pysytä topikissa, niin sanottakoon että parasta ja loputonta salikomediaa tarjoilevat juuri ne tontut, joilla on takana muutama vuosi harrastusta, kivettyneet mielipiteet ja järjetön mehupillimäinen putkinäkö jolla tuijotetaan vain sitä pikkuista tietouden hitua, mikä sen mehupillin edessä sattuu kulloinkin olemaan. Minä en ole koko urallani tavannut ketään, joka ei osaisi katsoa sivulle nähdäkseen meneekö tekniikka oikein, katsos kun niiden peilien funktio siellä salilla on juuri se. Sinä ja ikätoverisi lienette siinä uskossa että ne ovat vain sarjojen välistä keimailua varten, mutta ei. Niiden funktio on juuri se, että hölmömpikin osaa katsoa meneekö liike edes sinne päin, kuten on opetettu. Katsos kun sitä ei tuota tekniikkaa muuten näe, saati tunne miten se onnistuu. Epäonnistumisen toki tuntee, se tuntuu kipuna sitten aikanaan. Se vaan on silloin liian myöhäistä, ja siksi sivullisilla on joskus tarve verbaalisesti oikaista niitä, joilla liikkeet menee pitkin vittua..

Roboz voin kokemuksesta sanoa, että paketti kusee ihan huolella, jos tekee tiukkoja kolmosia ja vilkuilee sivulle peiliin tai jopa ihan eteen. Otin viimekerralla pari videota toisen keskittyen pelkkään nostamiseen ja toisen kattoen eteen peilistä miltä näyttää. Pikkasen tekniikka hakusessa, kun yrittää jotain muuta tehdä samalla. Lämmittelyissä nyt pystyy kuka vaan kattomaan sivulle ja tekniikka luultavasti onkin jopa ihan hyvä mutta täysin eri asia onkin lähellä omaa maksimia olevat nostot. Pikkusen helpompaa ottaa vain se kamera ja katsoa siitä koko sarja miten mennyt.

Mä haluaisin nähdä miten seuraat peilistä liikeratoja kun harjoittelet tempausta tai kyykkäät +90%:lla maksimista. Itse ainakin käytän salin peilejä pelkästään keimailuja varten.

T-LAB sen ehtikin jo sanoa.

Peilikomedia jatkukoon. :jahas:

Omalla salilla on kyykkytelineen edessä täsmälleen keskellä peilin sauma. Eli toinen puolisko kropasta sen mukaan 5-10cm korkeammalla kuin toinen. Parempi olla katsomatta kun sekottaa vain... tuijotan siis tyhjyyteen, peilin kautta salin takaseinää.

Salikomediaan, vuosia sitten katselin kun joku vanha mies souti ilmeisesti 1 kerran soutulaitteella, tempoi niin maan pirusti kunnes kelkka luiskahti perseen alta pois ja kaatui siitä kyljelleen maahan, pidellen edelleen kapulasta kiinni ja jalat olivat soutulaitteen jalkaosassa remmeillä kiinni.

Näytti tosi pahalta mut onneksi ei kuulemma edes sattunut.

Toiminnallista harjoittelua? Anteeksi Eventa.

Lämmittelyissä nyt pystyy kuka vaan kattomaan sivulle ja tekniikka luultavasti onkin jopa ihan hyvä mutta täysin eri asia onkin lähellä omaa maksimia olevat nostot.
Vanhalla salilla kaveri kerto, että yks tyyppi oli kääntäny päätä sivulle kyykätessä isommissa raudoissa, jonka jälkeen oli vintti pimenny. Tyyppi sai kuulemma opetella uudelleen kävelemään tuon episodin jälkeen. Ei tietoa paljonko päätä käänsi, mutta eipä tulis mieleen isommilla raudoilla lähtee kokeileen.

Mä haluaisin nähdä miten seuraat peilistä liikeratoja kun harjoittelet tempausta tai kyykkäät +90%:lla maksimista. Itse ainakin käytän salin peilejä pelkästään keimailuja varten.

T-LAB sen ehtikin jo sanoa.

Älkää ny viittikö yhistää mun sanomisia muihin.

Vähän turhan railakkaasti muutenkin heitin tuon "90% maksimiraudan sarjan aikana peilistäkatsomisen". Myönnetään, että tuohon en rupea tosiasiassa. En tosin ymmärrä mistä tuo plussa tuonne 90% eteen tuli :)

edit: On se kyllä erittäin hienoa mitenkä saatetaan poiketa keskusteluun vain vittuilemaan yhden kommentin verran

Olikos Eventa tänään penkkaamassa funtionaalisesti? Näin meinaan salilla tänään kun joku veteli kymppi toisella puolella ja vitonen toisella.

ööömmmm.. *miettii-päänsä-puhki-viitsiäkkö-kommentoida-tähän-heittoon-jotain-nokkelaa-vai-jättää-kokonaan-huomioimatta*

Back
Ylös Bottom