Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Tein ystävällisten kanssatreenajien suotuisalla avustuksella tiputussarjoja hackia ja muut vemputukset päälle. Kuten arvata saattaa, oli kotimatka pieneen ylämäkeen jalkaisin melkoinen haaste. Etureisissä ei oikein tuota pitoa ollut ja tavan kävelykin teki vaikeata.

Terveisiä vaan sille taka-alalla pysytelleelle koiranulkoiluttajalle. Ja ei, en ollut kännissä tai hapoissa vaikka kaaduin niihin liikennevaloihin ja jouduin ottamaan huilia bussipysäkillä. Toivottavasti piristin edes jonkun päivää könyämiselläni.

Olin yksin maastavetoa tekemässä niin salille ilmaantui sellaisia pukujeppejä kravatit kaulassa. Ilmeisesti oli vähän nautittu jotakin miestä vahvempaa. Heidän seurassaan oli pitkä blondi tyttö. Äijät siinä vähän aikaa lämmitteli Scott-penkissä hauiksia ja sen jälkeen veti kilpaa leukoja puvut päällä. Sitten lähtivät pois. Kyllä meinasi vähän hymyilyttää.

Toinen mihin olen törmännyt on kiinteytyminen.

Nainen: "aattelin kiinteyttää vähän kroppaa"
Minä:"aattelit siis dieettailla?"
Nainen:"en ku kiinteytyä eli käydä salilla"
Minä:"aajoo"
No mutta eihän toi ihan paskaa ole. Kiinteytymisen myytti=lihasta lisää ja rasvaa pois. Pitää kalorit keskimäärin +-0:n tuntumassa vaikka viikottaisella tasolla niin ihan varmasti x ajan kuluessa molempaa on tapahtunut;). Vaikka tosin noissa kyseisissä tapauksissa mistään kaloreista tai ruoasta tuskin on yhtään mitään hajua ja luullaan että kun vähän käydään salilla sinnepäin tekemässä niin heti "kiinteydytään"..:jahas:

Parasta mitä mä oon kuullut on se, että farkut ei enää mahdu jalkaan kun on käynyt kuukauden säännöllisesti salilla ja lihakset on kasvanu niin paljon. Ei tosin salikomediaa, ehkä enemmänkin nykypäivän "pidänfitnessblogiakoskakäynjoskussalillajasyönrahkaa"-komediaa.

Parasta mitä mä oon kuullut on se, että farkut ei enää mahdu jalkaan kun on käynyt kuukauden säännöllisesti salilla ja lihakset on kasvanu niin paljon. Ei tosin salikomediaa, ehkä enemmänkin nykypäivän "pidänfitnessblogiakoskakäynjoskussalillajasyönrahkaa"-komediaa.

Tämä. Oon miettiny et kuinka vitun isot reidet kavereilla on mikäli normi farkut ei mahdu jalkaan. Herra Wileniuskin näytti käyttävän normi farkkuja eikä mitään helvetin karseita gazoz ym farkkuja. Pillifarkuista kyllä ymmärrän ettei mahdu. Mutta että normit. Yllättävän monella bodarilla vaan sattuu oleen normaalit farkut.
Mulla tosin vaan jotkut 64cm reidenympärykset ja ei ongelmia muuta kuin pillien kans. Paskamahoilla sen kyllä ymmärtää koska heidän täytyy vetää farkut muutenkin ylemmäs jotta saa napin kiinni. Siinä samassa se kohta joissa polvet yleensä on, nousee hieman korkeemmalle ja siitä tehdään johtopäätös että omistetaan vitun isot reidet. Paskamahan dieettaaminen auttaa ja on taloudellisempaa ja terveellisempää ja näyttääkin paremmalta.

Tämä. Oon miettiny et kuinka vitun isot reidet kavereilla on mikäli normi farkut ei mahdu jalkaan. Herra Wileniuskin näytti käyttävän normi farkkuja eikä mitään helvetin karseita gazoz ym farkkuja. Pillifarkuista kyllä ymmärrän ettei mahdu. Mutta että normit. Yllättävän monella bodarilla vaan sattuu oleen normaalit farkut.
Mulla tosin vaan jotkut 64cm reidenympärykset ja ei ongelmia muuta kuin pillien kans. Paskamahoilla sen kyllä ymmärtää koska heidän täytyy vetää farkut muutenkin ylemmäs jotta saa napin kiinni. Siinä samassa se kohta joissa polvet yleensä on, nousee hieman korkeemmalle ja siitä tehdään johtopäätös että omistetaan vitun isot reidet. Paskamahan dieettaaminen auttaa ja on taloudellisempaa ja terveellisempää ja näyttääkin paremmalta.

Ja mun postauksessa kysymys oli vielä naispuolisesta henkilöstä. Naisten lihaskasvu kun on vieläkin, jos mahdollista, hitaampaa kun miehillä.

ÖÖ wat? Ainakin itse jouduin vaatekaapin uudistamaan jo 2kk treenin jälkeen uudelleen alottamisen jälkeen. Kävin viikko sitten dressmanissa pyörähtämässä, kun ei enää yhdetkään farkut mahtunut jalkaan ja ei muuten mahtuneet yhdetkään dressmaninkaan farkut. Tai no yhdet mutta vyötärö oli 38 niissä ja omani on 32.

Kyllä toi farkkujen vaihto tuppaa koskemaan ihan normireenareitakin. Varsinkin jos ei tykkää käyttää housuja mallia pussi. Nykyhousut suunniteltu aika laatikkomallin kavereille, muodottomille laiheliineille. Vyötäröstä istuu mutta pakarat ja reidet ei mahu lahkeista sisään. Ja niitä saatanan rumia jersey shore- gazoksia sun muita ei kukaan vähänkään tyylitajuinen jalkaansa vedä.

Ei se ongelma yleensä oo se että ei löytäis sellasia farkkuja johon reidet ei mahtuis. Reidet vaan ei mahu mihinkään farkkuihin joissa se vyötärönympärys olis edes suurinpiirtein sopiva, niit ei vaan tehä sen mallisia. Kyl mulla on ainaki farkuissa vaan kaks vaihtoehtoo, kireet reisistä tai löysä vyötäröltä. Jos satut olemaan vielä sellanen et rasva kertyy ennemmin reisiin kun vatsaan niin se tulee vielä vaikeemmaks. Saattaa reidenympärys offilla lähennellä sitä vyötärön kokoo ja sit on kyl jo aivan mahotonta pitää yhtään mitään farkkuja.

Toinen mihin olen törmännyt on kiinteytyminen.

Nainen: "aattelin kiinteyttää vähän kroppaa"
Minä:"aattelit siis dieettailla?"
Nainen:"en ku kiinteytyä eli käydä salilla"
Minä:"aajoo"

Tähän törmää hiton usein. Sanotaan että ei halua laihtua mutta kiinteytyä ja sitten tökitään jotain paikkaa ja näytetään että ei sais upota sormi näin. Sitten kun sanoan että treenaat siis sinne lihaksia niin vastaus on että ei missään nimessä, ei naiselle sovi lihakset. Koita siinä sitten miettiä että mitähän se kiinteytys sitten tarkottaa käytännössä. Yleensä se on sitä että salilla voidaan käydä ahkerastikkin mutta joka kerta treenataan kevyesti ettei vaan tulisi lihaksia. No siinäpähän kiinteyttelee mun puolesta.

Tässä tiukka käsitreeni Fitness-Guru Trancy Andersonin malliin, suorastaan PAKOTTAA hanskat kasvuun!

FEEL THE BURN!

edit: Tulee syöpä naamaan kun katonkin tätä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tässä tiukka käsitreeni Fitness-Guru Trancy Andersonin malliin, suorastaan PAKOTTAA hanskat kasvuun!

FEEL THE BURN!

eikö tämä ole just sitä huipputehokasta crossfittiä ?? ....Feel the burn! :DDDDDDDDDDDD

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

FEEL THE BURN!

Ton äijän heiluminen ja naamailmeet (sikäli kun tuosta sai selvää), antoi semmosen mielikuvan et kohta se repee hirveeseen huutonauruun ja toteaa et vittu mitä paskaa jonka jälkee luonnollisesti poistuu näyttävästi nauraen kameran edestä:dance2:. Siksi katoin ainakin 4min tuota heilumista ja petyin kun alettiin kaivamaan niitä kilon puntteja esille.

Itellä kävi tossa aamulla salilla näin: aloin tekemään selälle T-kulmasoutulaitteella pudotussarjaa ja tää vekotin on siis semmonen pelkkä tanko jonka toinen pää on kiinnitetty lattiaan jollain virityksellä, ja toisessa päässä on levypainot. No tämä "viritys" päätti sit hajota kesken sarjan ja tangon toinen pää pomppas pelottavasti ilmaan ja siinä samalla toinen pää osui mua kasvoihin. Lisäksi painot putosi ja levisi ympäriinsä pitäen kovaa meteliä. Hetken päästä totesin vittuuntuneena, että oli kyllä_pudotus_sarja kirjaimellisesti...

Edit: puhutte tosta kiinteytymis jutusta, niin eikös siinä ole sitä perää, että treenaamaton lihas voi olla aika löysää... Esim normaalipainoinen tyyppi voi saada vatsaansa nopeasti vähän litteemmäksi ja piukemmaksi tekemällä monipuolisesti vatsoja, näin veltostuneet lihakset saavat vähän duunia...

Tähän törmää hiton usein. Sanotaan että ei halua laihtua mutta kiinteytyä ja sitten tökitään jotain paikkaa ja näytetään että ei sais upota sormi näin. Sitten kun sanoan että treenaat siis sinne lihaksia niin vastaus on että ei missään nimessä, ei naiselle sovi lihakset. Koita siinä sitten miettiä että mitähän se kiinteytys sitten tarkottaa käytännössä. Yleensä se on sitä että salilla voidaan käydä ahkerastikkin mutta joka kerta treenataan kevyesti ettei vaan tulisi lihaksia. No siinäpähän kiinteyttelee mun puolesta.

No siis niiku, ei mitään diettaamist, koska en haluu niiku mikskää anorektikox. Ja ei missään nimes lihaksii, koska muuten musta tulee niiku joku Iris Kyle.
Siis ihan normi kiinteytymist, tajuuzä? Kiinteytymist.

Eikös teoriatasolla +-0 olis ihan optimi kun lihasta tulis mutta ei fläsää ollenkaan? Silloinhan syötäis tasan sen verran mitä kroppa kuluttaa ja lihakset tarvitsee kasvaakseen eikä jää yhtään ylimääräistä jäämään läskiksi?

Tuossa samalla rasvaprosentti pienenisi, sillä rasvaa ei tule yhtään mutta lihasta tulee = enemmän painoa lihaksien muodossa, kun taas rasvamäärä pysyy samana vaikka rasvaprosentti laskee. Jos olet +-0 kaloreilla, mistä keho tekee ne ylimääräiset kalorit lihaksien rakenteluun? Nuo +0 kalorit menevät kaikki aineenvaihduntaan. Sekä miten pysyt ylläpitokaloreilla? Ja vielä miten edes saat anabolian käyntiin +-0 kaloreilla.

Eikä tuo silti pidemmän päälle vaan toimi. Eräs kaverini on käynyt 2v salilla ja syönyt pelkästään nälän tunteen mukaan, luultavasti +-0 kaloreilla sillä paino ei ole noussut. Hanska ei ole saavuttanut vielä legendaarista 40cm mittaa eikä penkkikään ole vielä 100kiloa. Mavessa sarjaa kyllä tekee 110kilolla. Väitän että mikäli hän olisi syönyt yli kulutuksensa, olisi tuloksetkin kovemmat. Jos tuo +-0 toimisi, eiköhän bulkki olisi jo unohdettu. Tuossa sampsan tapauksessa olisi ollut mukava tietää miten paino muuten on vaihdellut. Ja vaikka ei olis tietoisesti bulkilla tai dieetillä, niin keho on silti melko varmasti jommalla kummalla. Sampsan tapaus vain osoittaa sen, että ei mielessä tarvitse tietää kummalla keho on. Tässä teille iso kasa offtopikkia.

Komediaa kyllä riitti tänään salilla.

Menin salille ja kävelin käytävää pitki pukuhuoneeseen niin käytävällä pieni poika kysyi oletko juippi? (tai joku tommoinen vastaava) En pahemmin reagoinnut kysymykseen vaan jatkoin matkaa pukkarii. Tämä pikkupoika toisteli samaa kysymystä koko käytävän. Välillä hänen siskonsa (vähän vanhempi) sanoi veljelleen: Ei se oo se..

Menin sitten pukkariin niin tämä pikku sälli seuras perässä. Tuli pokerinaamalla kysymään vieressä saman kysymyksen. Vastasin siihen sitten, että en ole ja koitin pidättää naurua. Sit poika lähti pois pukkarista ja kuulin, kun tämä sanoi siskolleen: Ei se ollut se... Oli hieman WTF fiilis tuon jälkeen..

Eikä siinä vielä kaikki. Ihmettelin pukkarissa, että ihan ku jotain puuttus treenikassista? Salihousut :face:
Ei muutaku takas autoon ja kurvasin kotiin hakemaan kamppeet...

Tuossa sampsan tapauksessa olisi ollut mukava tietää miten paino muuten on vaihdellut. Ja vaikka ei olis tietoisesti bulkilla tai dieetillä, niin keho on silti melko varmasti jommalla kummalla. Sampsan tapaus vain osoittaa sen, että ei mielessä tarvitse tietää kummalla keho on. Tässä teille iso kasa offtopikkia.
Niin no jos sen verran tarkennetaan, niin "pyrin" olemaan treenipäivinä pienillä plussilla ja välipäivinä mahdollisesti pienet miinukset/+-0 (käytännössä viikkotasolla varmaan aika lähelle lopunkaiken +-0 tai vähän yli). Tarkoitus tuoda kaikki lisäpaino lihaksen muodossa samalla toteuttaen pitkällä aikavälillä katsoen myös rasvojen tippumista. Alkupaino 103kg, korkeimmillaan 108kg ja nyt siis 105kg tuntumassa. Ja kun nyt tekee mieli höpötellä vielä vähän lisää OT:a, niin noi "+-0"-kalorithan aina teoriassa lasketaan päivän/viikon yms. saannista. Kyllähän sitten tulee vaihteluita päivän mittaan kun aletaan tarkastelemaan tunnin/2h jne. välisenä aikana. Näin ollen dietilläkin ollaan siis "+kaloreilla" jonkun aikaa päivästä. Eli, miksi pitää tarkastella vain päivän kokonaiskulutusta kun voidaan tarkastella myös pienempää väliä syklitellen vain paljon nopeampaa tahtia.

Sunkin kaverin tapauksessas suurin ongelma on luultavasti ruoan laatu ja treeni. Väitän, että jos syöt vuoden +-0 kaloreilla OIKEIN ja treenaat OIKEIN tulet saamaan lihasta ja sulta lähtee rasvaa.

Tosiaan, pahoittelut vielä OT.

Niin no jos sen verran tarkennetaan, niin "pyrin" olemaan treenipäivinä pienillä plussilla ja välipäivinä mahdollisesti pienet miinukset/+-0 (käytännössä viikkotasolla varmaan aika lähelle lopunkaiken +-0 tai vähän yli). Tarkoitus tuoda kaikki lisäpaino lihaksen muodossa samalla toteuttaen pitkällä aikavälillä katsoen myös rasvojen tippumista. Alkupaino 103kg, korkeimmillaan 108kg ja nyt siis 105kg tuntumassa. Ja kun nyt tekee mieli höpötellä vielä vähän lisää OT:a, niin noi "+-0"-kalorithan aina teoriassa lasketaan päivän/viikon yms. saannista. Kyllähän sitten tulee vaihteluita päivän mittaan kun aletaan tarkastelemaan tunnin/2h jne. välisenä aikana. Näin ollen dietilläkin ollaan siis "+kaloreilla" jonkun aikaa päivästä. Eli, miksi pitää tarkastella vain päivän kokonaiskulutusta kun voidaan tarkastella myös pienempää väliä syklitellen vain paljon nopeampaa tahtia.

Sunkin kaverin tapauksessas suurin ongelma on luultavasti ruoan laatu ja treeni. Väitän, että jos syöt vuoden +-0 kaloreilla OIKEIN ja treenaat OIKEIN tulet saamaan lihasta ja sulta lähtee rasvaa.

Tosiaan, pahoittelut vielä OT.

Off-topic:

Itsekin ajattelen pidemmällä aikavälillä. Vuoden kalorimäärä on poikkeuksetta plussalla selkeästi, jotta kuihtumisen sijasta tapahtuu kasvua. Nyt dieetillä kuukausitason kalorimäärä on viikkotason kalorimäärän tavoin miinuksella noin -500 kcal/päivä. Päivätasolla taas pidän kerran viikossa mättöpäivän, jolloin ollaan enemmän tai vähemmän plussalla ja saa mielikin vähän levätä välillä.

Sen sijaan että osallistuisin minkäännäköiseen juupas-eipäs-väittelyyn, haluan onnitella Sampsaa suorituksesta, johon vain harva pystyy! Syytä tähän ainutlaatuisuuteen en lähde arvailemaan, sillä niitä voi olla vaikka kuinka paljon. Kuitenkaan ei ole niin tyhmää ihmistä etteikö osaisi toista neuvoa, joten kannan oman korkeni kekoon sanomalla, että siinä vaiheessa kun tuntuu siltä että kehitys pysähtyy: lihakset eivät kasva, rasva ei pala, paino ei nouse eikä laske ja treenipainot pysyvät vuodesta toiseen samana, voit ennakkoluulottomasti kokeilla auttaisiko treenien jaksottaminen selkeästi massakauteen, jolloin syödään enemmän kuin kulutetaan ja dieettikauteen, jolloin syödään vähemmän kuin kulutetaan. Vinkkejä ruokavalioon ja treeniohjelmiin on Pakkotoisto täynnä. Toivottavasti otat tämän ystävän neuvona etkä päänaukomisena.

Mutta jos todellakin rasva palaa ja lihasmassa kasvaa samaan aikaan, niin go for it! Niinhän se Einsteinkin kiitti kaikkia, jotka ovat hänen kanssa poikkiteloin asettuneet, sillä ilman heitä hän ei olisi päässyt lähimainkaan niin pitkälle elämässään kuin pääsi.

Sali"komediaa":

Juttelin erään kaverin kanssa ylikunnosta. Hänkin oli omien sanojensa mukaan ollut kovassa ylikunnossa ja elämä oli silloin kyllä rankkaa, kun piti vain odotella että ei enää olisi niin hyvässä kunnossa. "Liian hyvässä kunnossa ollessaan ei tee mieli treenata, kun on jo niin hyvässä kunnossa että ei todellakaan ole mitään motivaatiota mennä salille. (tjsp)"

Reaktioni oli: "Mitä mitä kuulinko mä nyt oikein?!"

Sama kaveri tosin on vetänyt puolen vuoden kreatiinikuurin käymättä vissiin kertaakaan salilla sinä aikana. Penkkimaksimi on tällä vajaa 30-vuotiaalla efendillä jossain 40 kg hujakoilla. Tästä syystä en viitsinyt alkaa korjaamaan tuota käsitettä ylikunnosta. Kyllä siihen asioiden valottamiseen olisi tarvittu varmaan enemmänkin taskulamppua tai jotain muuta astaloa.

Itselleni sattui töissä sellainen tilanne, että olen tottunut iltaisin ottamaan sinkki- ja magnesiumkapselit ja yötöihin mennessäni aamupalan yhteydessä töissä otin myös omega3-rasvahappokapselin, kofeiinitabletin (rasvanpolttovalmiste) sekä vitamiinitabletin. Perään nuo sinkit ja magnesiumit. Vajaan tunnin päästä oli päästävä posliinille ja nyt se tuli todistettua, että kuin ihmeen kaupalla paska voi todellakin lähteä perärööristä kierteellä ja päätyä jopa peräreiän yläpuolella oleviin pintoihin.

Tietenkin nauroin, vedin vessan ja häivyin. Saa seuraavakin nauraa, jos naurattaa. :hyper:

Back
Ylös Bottom