Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Sori pojat ku tänään pyllistelin salilla urakalla ja häiriköin treenejänne, koska olin epätavallisen hajamielinen ja tavarat eivät millään pysyneet kätösissä. :D

Olin muutama kuukausi sitten jättänyt salipäiväkirjan kyykkytolppien viereen korokkeelle, ja lämmiteltyäni pelkällä tangolla kumarruin lukemaan sitä vihkoa. Noustessani viehkeän nopeasti ylös pamautin takaraivoni tankoon niin, että koko tanko hyppäsi kannattimissaan kymmenen senttiä ylöspäin. Onneks ei sattunu, mekkalaa siitä kuitenkin lähti sitäkin enemmän. :face:

Eräs vanhempi herrasmies käy salilla usein, säännöllisesti ja vailla palan hajua siitä, mitä hän on tekemässä. Eräällä kerralla vedin maasta hänen vieressään, ja herra teki _jotain_ viereisessä kyykkyhäkissä. Muuten hyvä, mutta hän ei ollut häkin sisällä, vaan ulkopuolella ripustaen tangon johonkin muutaman sentin tappeihin (en ole käyttänyt ko laitetta, en tiedä mitä varten olivat). Kun koko roska oli toisen kerran tullut alas, ja painot sinkoillu minne sattuu (joo olin itse vieressä ja väistelin), tajusi laittaa tangon onneksi varsinaisiin pidikkeisiin.

Toinen herra kantaa mukanaan 2,5 kg:n pikkulimppua, jonka ripustaa kaikkien painopakkalaitteiden säätönuppiin. :) Viiden kilon väli on ilmeisesti liikaa.

Toinen herra kantaa mukanaan 2,5 kg:n pikkulimppua, jonka ripustaa kaikkien painopakkalaitteiden säätönuppiin. :) Viiden kilon väli on ilmeisesti liikaa.

Kuolisit varmaan nauruun jos näkisit kun minä lisään pakan päälle pieniä käsipainoja. Saa kilon korotukset, mahtavaa.

Voi olla että kuolisin, mutta olosuhteisiin verraten pitäisin silti ensin mainittua tapausta hauskempana. :)
Nimim. "kun joskus pääsisi niihin kilonkin korotuksiin".

Pakko laittaa omiakin kokemuksia tänne.
Jos joku palstan lukia käy turengin liikuntahallin salilla niin varmasti tunnistaa kyseisen henkilön. Eli kyseessä on n.50 oleva mies henkilö, ei varmasti ole kaikki muumit laaksossa mutta..
Alkulämmöt soutu laitteessa niin että otsa kolisee näyttöön, tämän jälkeen ylätaljalle tekemään niskan taakse vetoja, painoja ei vaihdeta vaikka salin isoin bodari olisi viimeks tehny. Pakassa painoa jotain 80kg kauhea ähellys ja puhaltaminen painot liikkuu muutaman sentin, monen minuutin yrittämisen jälkeen luovutus ja venyttelyä kun oli rankka veto.. seuraavaksi scott penkkiin vääntään haukkaa yli suuret painot tietenkin max 2 toistoa järkyttävällä taistelulla.. seuraavaksi olisi ojentajat taljassa ja painoja ei muutella samaa räpeltämistä jatkuu monella muullakin laitteella..:D paitsi jos on nainen tekemässä reiden lähentäjiä niin viereen pitää mennä venyttelemään olkapäitä seinää vasten missä on jo musta käden jälki. Ja treeni kestää 2-3tuntia puheiden mukaan ja tunti suihkussa ja pullo suihkutettavaa axea niin ei seuraavienkaan tarvii dödöä käyttää.:D kyseinen tapaus pitäisi itse nähdä, kun lähes mahdotonta kertoa kaikkea. :hyper:

Tässä taas parasta salikomediaa vähään aikaan :D Tänään näin taas tämän noin 50v naisen omalla salilla ja ohjelmassa olivat mm. seuraavat liikkeet: Ensin meni jalkaprässiin niin, että seisoi siinä penkillä selkä kelkkaan päin ja piti käsillä kiinni selkänojasta ja sitten perseellä työnteli ilman painoja sitä kelkkaa edestakaisin. Sitten jalkojen ojennuslaitteeseen ja meni aluksi kyykkyyn sinne rullan alle ja nousi seisomaan kumaraan niin että se rulla oli selän päällä. Sen jälkeen sitten rullaili sitä rullaa selällä ylös alas :D Usein oon nähnyt saman henkilönn salilla ja koskaan en ole nähnyt tekevän yhtään oikeaa liikettä vaan aina yrittää mennä laitteisiin väärin päin yms. Joskus esim. laittanut jalkansa kiinni ylätaljassa olevaan kahvaan ja varmaan kaikissa mahdollisissa laitteissa tehnyt omia liikkeitään

Nyt äijät oikeesti.. tohon colemanin videoon ja sukkapossun järjenkäyttöön: ootteko kuulleet mind-and-muscle connectionista eli yksikertasesti lihastuntumasta joka on ton luokan kaverilla (8 x Mr.O) jo aika järjetön. Eli toisinsanoen se saa sen tuntuman ja ne mikrovauriot sinne lihakseen tolla nytkyttämisellä millä keskiverto kaiffari saa itelleen korkeintaan revenneet kiertäjäkalvosimet.

Ku katotte muitten kavereiden tekniikoita ni se menee aika hyvin koon mukaa toi tekniikka, eli vince vetää tossa viimesene erittäinki puhtaasti verrattuna isompii kavereihi.

Ps. Ei, en puolusta idoleitani koska niitä ei edes videosta löydy.

Kuolisit varmaan nauruun jos näkisit kun minä lisään pakan päälle pieniä käsipainoja. Saa kilon korotukset, mahtavaa.

Ristitaljassa vai? Luulis siinä sen 5kg levyn riittävän tarpeeksi pieneen lisäykseen, se kun on 2,5kg oikeasti. Jos on niin kovat ojentajat että lisäpainoja tarvii niin ylätaljaan sitten ;) Mä en tajua jotain 1kg lisäyksiä. Jos saan pushdownia hyvän sarjan 60 kilolla ni ite heitän ainakin 65 seuraavaks tai 70kg.

Ristitaljassa vai? Luulis siinä sen 5kg levyn riittävän tarpeeksi pieneen lisäykseen, se kun on 2,5kg oikeasti. Jos on niin kovat ojentajat että lisäpainoja tarvii niin ylätaljaan sitten ;) Mä en tajua jotain 1kg lisäyksiä. Jos saan pushdownia hyvän sarjan 60 kilolla ni ite heitän ainakin 65 seuraavaks tai 70kg.

Kiitos kun teit itsestäsi salikomediaa. Se mikä toimii itelle, ei välttis toimi toiselle. Ja jokainen tyylillään. Tärkeintä on että treenaa.

Kiitos kun teit itsestäsi salikomediaa. Se mikä toimii itelle, ei välttis toimi toiselle. Ja jokainen tyylillään. Tärkeintä on että treenaa.

Ei kestä. Mä en vaan ole koskaan nähnyt ketään kelle yksi taljan painolevy on liikaa lisättäväksi ja tarvitsee jonkun oman välivirityksen. Sitä olen nähnyt että lisälevy on käytössä kun pakka loppuu kesken :) Mä laitan seuraavaks karkkipussin pakan päälle ni saa 400gr lisäyksen :hyper:

Onnittelut suurista voimistasi. Kuvasta päätellen olet suunnilleen saman kokoinen ja yhtä isonenäinen nainen kuin minäkin, tosin minuun on lihasta tarttunut vähän enemmän. Meidän salilla viisi kiloa on viisi kiloa. Kyllä minäkin pushdowniin laitan helposti vitosen korotukset, mutta jos treenaan esim. takaolkapäitä ristikkäistaljassa niin vitosen korotus on kertakaikkiaan ihan liikaa, kilo on just passeli. Vaan jos et tajua niin et tajua, kyllä minä ymmärrän että ihmisten älyllinen kapasiteetti ei ole vakio.

Mahdettiinkohan tässä tarkoittaa sitä, että viisi kiloa taljassa, jossa vaijeri kulkee väkipyörän kautta, niin se vastus lisääntyy 2,5kg. Jos joku ei vielä tiennyt :)

800px-Four_pulleys.svg.webp

Nyt on pakko kiittää, tuli AHAA-elämys.

Meinaan omalla salilla taljatolpassa loppuu pakka 25kg ja kieltämättä pushdowniin kaipailisi ajoittain enemmän. En ole tullut ajatelleeksikaan että voisi lätkiä kässäreitä tai kiekkoja pakkaan lisäpainoiksi.

Nyt on pakko kiittää, tuli AHAA-elämys.

Meinaan omalla salilla taljatolpassa loppuu pakka 25kg ja kieltämättä pushdowniin kaipailisi ajoittain enemmän. En ole tullut ajatelleeksikaan että voisi lätkiä kässäreitä tai kiekkoja pakkaan lisäpainoiksi.

Et ole myöskään tullut ajatelleeksi, että push-downia voisi tehdä myös ylätaljassa, jossa pakka on usein hieman isompi?

Uimahallin kuntosalilla minun lisäksi kaksi mummoa, jotka herättivät ristiriitaisia tunteita. Toinen varjosti minua ja varasi laitteet kun nousin pois, kysymätä lupaa (Tai sitten en huomannut, kun kuulokkeet korvilla). Ei ongelmaa muuten, kuin hänen pitkät sarjansa, esim. prässissä jotenkin vuorojaloin pohjeliikettä niin, että toinen jalka aina lepäsi. Ja ilman lisäpainoja, + liike oli äärettömän hidas, eli sarjan pituus noin nälkävuoden verran. Kun tein ylätaljaa ja kävin vessassa, oli se tietysti varattu. NO, siirryin vetämään leukoja, jolloin sarjan lopussa huomasin peilistä toisen mummon sanovan minulle jotain. Kuulokkeet pois, ja "anteeksi mitä?", mummo hihkaisi, että "Hurraa, kylläpä meni hienosti!" :) Saivat paljon anteeksi tällä tarttuvalla positiivisuudellaan. Muuten olen sitä mieltä, että mp3 on taivaan lahja tuolla salilla.

Uimahallin salille tulee kaks vanhempaa naista. Teen alataljaa kuntopyörien lähellä. Naiset ihmettelee miten kuntopyörillä aletaan polkemaan ja miten saa "päälle" jonkun ohjelman. Kysyy "anteeksi, voisitko auttaa näissä". Meen kattomaan ja selostan nappulat. Toinen kysyy, että onko penkki sopivalla korkeudella ja miten kovaa kannattais polkee ja mikä on hyvä vastus... Sanon, että riippuu vähän mikä on tarkoitus ylipäätänsä, mutta jos ovat aloittelijoita niin pitkäkestoinen ja kevyt polkuilu voisi olla hyvä. Vastaus "No minkälainen kuntopyöräily vaikuttaa eniten tähän vatsan alueelle..." (taputtaa vatsaa) <- mietin hiljaa mielessäni, että jaaha, ei taida paljon olla tietämystä kuntoilusta. Sanon, että "jos polkisi nyt alkuun niin pitkään kevyesti kun huvittaa ja sen jälkeen monipuolisesti muita harjotteita", ja kehaisen, että crosstraineri voisi olla monipuolisempi toinen sanoo siihen "opetellaan ensin nää kuntopyörät, mä poljen 10 minuuttia tällä nelosella (vastus)". Polkevat siinä jonkin minuutin, sen jälkeen lähtevät pukuhuoneeseen eikä näy sen koommin. Taisi innostus lopahtaa. Anteeksi kun neuvoin huonosti :face:

Omalla salilla käy tällanen ihan ok kondiksessa oleva kaiffari joka treenaa 4krt viikossa rintaa, olkapäitä ja käsiä, yks treeni on selkää kait. Jalkoja ei koskaan. Oma treenikierto ei ole viikkoon nidottu joten siitä ei johdu että ois aina sama lihasryhmä samaan aikaan. Näyttää vaan niin päättömältä touhulta, painot aina samat, suoritustekniikat ok, mutta ihan ihme treeniä muuten. Liikepankki koostuu vinopenkistä smithissä, pystäristä smithissä, hauis tangolla, kässäreillä ja ojentajat koneessa. Selkä hoidetaan sitten soutamalla tunti vipuvarsisoutua...

Salilla käy noin 30 v. sälli. Lämmittely hoidetaan pyörittämällä olkapäitä kaksi kertaa ympäri samalla kun kävellään pukkarista salin puolelle. Siitä suoraan tekemään rintaa/hauista/ojentajaa ja heti täydet painot kehiin. Kaikki liikkeet pitää tehdä aivan vitunmoisella sykkeellä, niin että kuuluu helvetillinen meteli. Huvittavinta on, että tämä kaiffari ei koskaan treenaa jalkoja, mutta joka liikkeen ja sarjan välissä venyttelee jalkoja mitä erilaisimmissa asennoissa.

Back
Ylös Bottom