Salikäyttäytyminen

Ikä
42
Olin tossa yks päivä salilla vääntämässä selkää, ja menin kysyyn yheltä narukepiltä joka teki alataljaa, et "voisinko mä lainata tota kapeeta kahvaa et saan tehtyä ylätaljaa kapeella?" Vastauksena oli ylimielinen "Ihan sama." Teki mieli lykätä se äijä sinne painopakan väliin ja tunkee se kahva sen hanuriin.:mad2:

Ja kun mä lopetin ylätaljalla, se hönö meni siihen mun jälkeen ja oli ihan pakko koittaa tehä samoilla painoilla ku mä teen. Onhan se äijä puol metriä mua pitempi. Ite oon tämmönen tumppi. Ja tyylihän oli hirveellä heijarilla muutama toisto. Näytti siltä ettei se ottanu muualle ku hölmöilylihakseen (m. idiotus).

Pitäs kaikki alottelijat laittaa johkiin kuntosalitapakouluun. Ne tuntuu luulevan et salilla vaan väännetään naama norsunv...ulla ja ollaan mulkkuja toisia kohtaan. Ja täähän ei ollu ensimmäinen kerta ku joku narukäsi pistää tommosta settiä. :mad:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juuri näin. Taannoin joku oman elämänsä sankari istuskeli viereisellä penkillä ja pyysin vähän kattomaan etten nyt ihan rusennu tangon alle jos tulee hätä. No juueihän se tietysti onnistunut kun oli siinä justiinsa omat reenit menossa ja piti lähteä pikasesti jatkamaan. HHHHHHRRGGGGGHHH!!! :mad2:

Kun tuota vertaa siihen että kohteliaimmilla on kuitenkin tapana jopa omatoimisesti kysyä yksistään kovannäköisesti penkkiä reenaavalta jampalta josko tarvii apuja.

Toinen legendaarinen tapaus oli nelikymppinen paskamahanen valmentajaisä, joka on turvottanut kymmenenvuotiaan poikansakin melkein samanlaiseen kuosiin parin vuoden reenillä. Koskaan, siis KOSKAAN, se ei ole itse tehnyt salilla mitään ja kun sitten on jo tottunut siihen niin ei enää edes oleta sen muuta kuin istuvan. Kerran tuo sitten istuskeli penkillä ja painot oli tangon päissä ja mentiin siihen kaverin kanssa ja alettiin lastaan niitä pois niin kauhee meteli alkaa sieltä että mitä ******** täällä tapahtuu ja ***** ******* ******** *******. Kaikki okei tähän asti. Mun moka oli. Anteeksi vaan. Herra on hyvä ja jatkaa. Pahoittelemme kovasti. Mutta ei auta. Meteli vaan yltyy. Siinä tuo sitten huusi ihtekseen aikansa ja haukkui koko salin ja kaikki reenaajat pystyyn. En osannut idioottina kommentoida mitään mutta siinä sitten loppureenin yritin tuhista että olipas tyhmä virhe kun en tiennyt että ihan salin pääjohtajan tankoon kajosin että anteeksi nyt vaan kovasti ja vedänkö nyt ihan tässä symbolisen harakirin ja ei kellään ole miekkaa lainata tai hinausköyttä niin viritellään mulle porukalla kiikku tuohon ylätaljaan niin saadaan täällä taas tunnelma kuntoon ja papan reenimotivaatio kohilleen.

Olisivat kyllä tainneet kuulua siihen mikä ärsyttää salilla threadiin tai jotain.

Satuin olemaan eilen vieressä kun yksi tyyppi veti läpi jonkinlaisen kyykkytreenin jonka loppuun kuului ennätyskokeilu. Kaveri siis oli puheiden perusteella voimanostaja ja tekemässä kovaa "yhteistulosta". Tuo yhteistulos tehtäisiin saman viikon aikana. Nyt siis tehtiin kyykkyenkkaa.

Kaikki kaverin kyykyt olivat ihan hyviä, mutta järjestelmällisesti 10cm liian korkeita. Ei siis lähellekään minkään liiton mukaista kisasyvyyttä. Kaveri sitten kyykkäsi treenin päätteeksi "ennätyksensä" joka oli 180kg. Tuuletus oli hirmuinen ja kaveri todella onnellinen.

Kysymys kuuluu: olisiko minun pitänyt ilmoittaa, että ne oli liian korkeita ja tuota tulosta ei valitettavasti voi verrata mihinkään kisatuloksiin vai oliko parempi, että olin vaan ihan hiljaa?

No nyt jos tuo kaveri lukee tätä palstaa, niin asia tulee selväksi :)

mitä nyt suotta pilaamaan kaverin iloa...:kippis1:

tosin voi olla, että olisit saanu vittuilut päälle jos olisit huomauttanut...:rolleyes:

Originally posted by Pig
Satuin olemaan eilen vieressä kun yksi tyyppi veti läpi jonkinlaisen kyykkytreenin jonka loppuun kuului ennätyskokeilu. Kaveri siis oli puheiden perusteella voimanostaja ja tekemässä kovaa "yhteistulosta". Tuo yhteistulos tehtäisiin saman viikon aikana. Nyt siis tehtiin kyykkyenkkaa.

Kaikki kaverin kyykyt olivat ihan hyviä, mutta järjestelmällisesti 10cm liian korkeita. Ei siis lähellekään minkään liiton mukaista kisasyvyyttä. Kaveri sitten kyykkäsi treenin päätteeksi "ennätyksensä" joka oli 180kg. Tuuletus oli hirmuinen ja kaveri todella onnellinen.

Kysymys kuuluu: olisiko minun pitänyt ilmoittaa, että ne oli liian korkeita ja tuota tulosta ei valitettavasti voi verrata mihinkään kisatuloksiin vai oliko parempi, että olin vaan ihan hiljaa?

No nyt jos tuo kaveri lukee tätä palstaa, niin asia tulee selväksi :)

Antaa kaikkien treenata niinku treenaa,toisaalta jos jonkun tekniikka on päin persettä niin silloin voi tietysti korjata sitä ;)

Originally posted by Pig

Kaikki varmaan tietää miten mahtava fiilis ennätysnoston jälkeen tulee, joten minusta teit ihan oikein että pysyit hiljaa. Tuskinpa se keneltäkään on pois että se kaveri luulee nyt kyykänneensä virallisesti 180. Tärkeintä on kuitenkin sen jannun fiilikset omasta nostosta. Tietty eri asia on jos kaveri olis ruvennut huutamaan puolikyykyn jälkeen "minulla on aivan vi*usti voimaa, minä olen kuningas, nöyrtykää tikkumiehet!", niin silloin olis varmaan ainakin tehnyt mieli sanoa jotain. :) Mutta pitää olla aidosti onnellinen nöyrien henkilöiden ennätysnostoista, vaikka tekniikka välillä pissisikin.

näitä topicceja lukiessa saa sellaisen kuvan että aloittelijat käyttäytyvät huonosti. omalla salilla tilanne on täysin erilainen, aloittelijat ovat nöyriä ja myöntyvät melkein mihin tahansa mitä isot mörssärit sanovat. nämä mörssärit taas ovat täysiä kusipäitä meitä aloittelijoita kohtaan.

yleinen tilanne:
mörssärijoukko johon kuuluu 2-4 isoa jätkää on linnoittautunut vaikkapa käsipainojen luokse. jokaisella on urheilukassi ja jokaisen urheilukassi on erillisellä penkillä, sitten on vielä ne penkit missä nämä mörssärit istuvat ja sitten on ne penkit mihin painot jätetään sarjojen välillä. sarjojen välillä tietenkin jauhetaan paskaa ja kerrottaan oma elämäntarina.

jos pyytää herroja siirtämään kasseja saa vastaukseksi epämääräistä mutinaa ja vihaisia katseita.

aivan huipputapaus on eräs jannu (kisaa sm-tasolla?) joka ei ikinä kysy että onko sarjoja vielä jäljellä vaan tulee repimään painoja pois vaikka selvästi olet vielä laitteella. sama jätkä tekee välillä kaverinsa kanssa hauiskääntöä kyykky/mave mestalla varaamalla kummatkin paikat! jättää muuten aina painot tankoihin ja kerran kun oli jotain ihme energia jauhoa napannut pussista viskasi pussin tyynen rauhallisesti salin lattialle!

toisiaan kohtaan näyttävät käyttäytyvän ihan hyvin mutta aloittelijat ei mitään armoa.

omaa käyttäytymistä:
kun olen laitteella ja joku selvästi odottaa siihen pääsyä, koitan tehdä sarjat nopeammin kuin normaalisti tai jos mahdollista voimme tehdä sarjoja vuorotellen. istun vain laitteella jota itse käytän ja pidän juomapulloni sen läheisyydessä. vastaan aina reippaasti jos joku kysyy jotain.

ei ole mielestäni fiksua mennä neuvomaan ketään ellei (tyyli ole hengenvaarallinen) henkilö pyydä neuvoa, itse ainakin vetäisin herneet nenään. on se kiva kun rautaa nousee vaikka tyyli olisi kuinka perseestä.

btw. tyhmää tuo aloittelijoiden haukkuminen, vai olitteko itse jo isoja, vahvoja ja kaikkitietoisia heti ensimmäisellä salikäynnillä?

Ehkäpä ei pitäisi yleistää mitään. Salilla kun on mahdollista törmätä kusipäisiin körmyihin sekä mulkkuihin aloittelijoihin. Pääasiassa kuitenkin asiallista jengiä. Ja jokainen treenatkoon kuten parhaaksi näkee kunhan se ei häiritse muiden ( mun ) treeniä.

Originally posted by Powerhousu
Olin tossa yks päivä salilla vääntämässä selkää, ja menin kysyyn yheltä narukepiltä joka teki alataljaa, et "voisinko mä lainata tota kapeeta kahvaa et saan tehtyä ylätaljaa kapeella?" Vastauksena oli ylimielinen "Ihan sama." Teki mieli lykätä se äijä sinne painopakan väliin ja tunkee se kahva sen hanuriin.:mad2:

Ja kun mä lopetin ylätaljalla, se hönö meni siihen mun jälkeen ja oli ihan pakko koittaa tehä samoilla painoilla ku mä teen. Onhan se äijä puol metriä mua pitempi. Ite oon tämmönen tumppi. Ja tyylihän oli hirveellä heijarilla muutama toisto. Näytti siltä ettei se ottanu muualle ku hölmöilylihakseen (m. idiotus).

Pitäs kaikki alottelijat laittaa johkiin kuntosalitapakouluun. Ne tuntuu luulevan et salilla vaan väännetään naama norsunv...ulla ja ollaan mulkkuja toisia kohtaan. Ja täähän ei ollu ensimmäinen kerta ku joku narukäsi pistää tommosta settiä. :mad:

No, voisin sanoa, että tän tarinan mukaan sunkin käyttäytymisessä olis vähän korjattavaa. Kuka on ylimielinen jos pitää toista narukeppinä ja hönönä? Itse asiassa sähän sinne väliin menit koheltaan, jos joku vastaa ihan sama, ei se tarkoita että se on mulkku, jos se vaan oli niin keskittynyt, että ei noteerannu sen enempää? Oot säkin varmaan joskus aqloittelija ollut?

Re: Re: Salikäyttäytyminen

Originally posted by Jesuiitta
No, voisin sanoa, että tän tarinan mukaan sunkin käyttäytymisessä olis vähän korjattavaa. Kuka on ylimielinen jos pitää toista narukeppinä ja hönönä? Itse asiassa sähän sinne väliin menit koheltaan, jos joku vastaa ihan sama, ei se tarkoita että se on mulkku, jos se vaan oli niin keskittynyt, että ei noteerannu sen enempää? Oot säkin varmaan joskus aqloittelija ollut?

No mul on pieni fiilis minkä takia powerhousu sano sitä hönöksi. No koska se käyttäyty ku joku *tanan hönö. Jos toi kaveri tosiaan on sanonu sillain kusipäisesti painottamalla, että "ihan sama", ei vois vähempää kiinnostaa yms. niin toi on mun mielestä aika lähellä sama kuin se ois sanonu Powerhousulle päin naamaa " Hei painu sä jätkä vittuun, tää on MUN alatalja ja sä tai kukaan ei saa tästä mitään vitun kahvaa ikinä". Ehkä tämänkin sälli ois voinnu sanoa yksinkertaisesti "joo ota vaan en mä sitä nyt tarvii". Näin helppoa se on kun sen osaa,
Huuliveikojen sanoin
" en ymmärrä kuinka olen pärjänny ilman tätä keksintöä "

?? Aika kovat agressiot näytti pukkaavan päälle. Kyllä mulla ainaki on tapana vastata usein että lainaa vaan, ihan sama, senkus, enkä tunne olevani ylimielinen.

Ja jos joku haluaisi tunkea pääni painojen alle ja laittaa kahvan perseeseeni sen takia, että sanoin ihan sama (joka tarkoittaa että ota jos haluat), niin ihmettelisin suuresti maailman menoa. Ja jos kyseinen herra vielä aloittaisi asiasta threadin jossain keskustelupalstalla, ja haukkuisi minua, ja toteaisi salikäyttäytymisen olevan huonoa ja moitittavaa, niin nauraisin itsekseni ja olisin helevetin tyytyväinen että olen minä, enkä hän.

Meidän salilla on ihan jees jengiä. Apua saa jos pyytää, poruykkaa moikkaa toisiaan jne.

Sports Gymillä on taas joskus sellaisia itsekeskeisiä harjoittelijoita, jotka kattelee halveksuvasti ja sellasta. mutta näitäkin näkee tosi harvoin.

Re: Re: Salikäyttäytyminen

Originally posted by Ande
?? Aika kovat agressiot näytti pukkaavan päälle. Kyllä mulla ainaki on tapana vastata usein että lainaa vaan, ihan sama, senkus, enkä tunne olevani ylimielinen.

No sepä juuri riippuu millä äänensävyllä sen sanoo...

Re: Re: Re: Salikäyttäytyminen

Originally posted by makew

No sepä juuri riippuu millä äänensävyllä sen sanoo...

No sepä. Mutta tuskin kukaan aloittelija kenellekkään isolle herralle sanoo vittuiluna. Tai ainakaan minä en sanoisi. Tai ainakaan en päin naamaa. Mistäpä sitä tostakaan tapauksesta voi tietää. Oli nyt vittuiluna tai ei, niin ainaki se oli sanottu jommalla kummalla tavalla. Mulle ihan sama.

:kippis1:

Re: Re: Re: Re: Salikäyttäytyminen

No sepä. Mutta tuskin kukaan aloittelija kenellekkään isolle herralle sanoo vittuiluna. Tai ainakaan minä en sanoisi. Tai ainakaan en päin naamaa. Mistäpä sitä tostakaan tapauksesta voi tietää. Oli nyt vittuiluna tai ei, niin ainaki se oli sanottu jommalla kummalla tavalla. Mulle ihan sama.

Tottahan tuo on

Mulle `ihan sama` mitä kukin narukäsipellehyypiöaloittelijarunkkarinytseonvaantiellä -tyyppi tekee kunhan hän ei

-tule sarjojen välissä laitteeseen jossa teen kysymättä minulta
-laita musiikin sijaan radiota päälle salin stereoihin, sillä "kiffäffäm" ei uppoa niin millään..:mad2:
-varaa laitteita turhaan. (tässäkin auttanut kohtelias kysyminen aina)

yritän keskittyä ainakin toistaiseksi enemmän treeniin kuin ihmisten äänenpainoihin tai tekniikkaan jolla nämä "elämää pienemmät surkimukset" heiluttelevat hauiskäännöissä käsipainoja..:D

Re: Re: Re: Salikäyttäytyminen

Originally posted by makew
"ihan sama", ei vois vähempää kiinnostaa yms. niin toi on mun mielestä aika lähellä sama kuin se ois sanonu Powerhousulle päin naamaa " Hei painu sä jätkä vittuun, tää on MUN alatalja ja sä tai kukaan ei saa tästä mitään vitun kahvaa ikinä".

:rolleyes:
Ylimielisesti sanottu 'ihan sama' ei nyt vielä ole kovin lähellä tota 'painu vittuun' juttua, mutta siinähän paisuttelet...

Originally posted by vitvall
näitä topicceja lukiessa saa sellaisen kuvan että aloittelijat käyttäytyvät huonosti. omalla salilla tilanne on täysin erilainen, aloittelijat ovat nöyriä ja myöntyvät melkein mihin tahansa mitä isot mörssärit sanovat. nämä mörssärit taas ovat täysiä kusipäitä meitä aloittelijoita kohtaan.

Kyllähän sitä on kaikenlaista hiihtäjää salilla. Monesti tosiaan tuntuu, että jotkut pidemmälle ehtineet kaverit ovat unohtaneet, että ovat joskus itsekin olleet aloittelijoita. Ei tajuta sitä, että pienemmätkin kaverit saattavat treenata ihan yhtä tosissaan ja mielessään visio itsestään helvetin isoina ja vahvoina. Itse ainakin annan respectiä kaikille kovaa treenaaville koosta riippumatta. Niin, ja eihän kaikilla ole samat tavoitteetkaan, mutta se on jo toinen juttu... :hmmm:

Ne tuntuu luulevan et salilla vaan väännetään naama norsunv...ulla ja ollaan mulkkuja toisia kohtaan. Ja täähän ei ollu ensimmäinen kerta ku joku narukäsi pistää tommosta settiä. :mad:

Minusta taas veteraanien asenteessa on parantamista. Vituttaa kun tullaan salille röyhtäilemään ja paiskomaan kasseja. Ja jos se kapea tanko oli sillä tyypillä niin kyllä kai se sillä saa silloin tehdäkin. Vai oliko se maassa? Olisit vaan ottanut sen etkä olis kysynyt mitään.

Niin no... Tuo on kyllä melkosta yleistämistiä. Loppujen lopuksi jos asiaa ruvetaan tarkastelemaan, niin noita mulkkuja löytyy kyllä ihan kaikista treenaaja tyypeistä. On olemassa ylimielisiä alottelijoita, mutta onpa myös olemassa ylimielisiä pitkään treenanneita (isompia ja pienempiä) raudankolistelijoita. Joten turha se on minun mielestä ottaa tuollasesta tapauksesta niin hirvittävää pulttia, että ollaan jo ajatuksen tasolla vääntämässä kaveria umpisolmuun. Varsinkin jos tuomitsit tämän "narukepin" (missäs se ylimielisyys olikaan) pelkästään yhden sanan äänenpainon perusteella... tuollaiset tulkinnat kun on helppo tehdä virheellisesti.

OoDee

Meidän salilla on aloittelijoilla sama meininki kuin Vitfall sanoi. Eli tosi nöyrästi käyttäydytään, ja joskus hyvin varovasti joku kysyy jotain... Itse olen kisannut, aika hyvällä menestyksellä, useita vuosia ja varmasti suurin osa salillamme kävijöistä tietää sen. Joskus vähän harmittaa, kun tuntuu että kaikki oikein varovat etteivät vaan varaa haluamiani laitteita. Kun kysyn, että voinko tehdä välissä tai oletko tekemässä tässä niin yleensä saan vastauksekti jotain "en, voin toki tehdä tuossa toisessakin (paljon huonommassa) laitteessa" tai "just olin lopettelemassa" (vaikka vasta aloitti...)

Ps. Yritän kyllä käyttäytyä aina ystävällisesti, eli kiukuttelun pelosta tämä ei johdu.. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom