Salikäyttäytyminen

Joo, nimenomaan se oli siitä äänenpainosta kiinni. Ja kaveri ei jaksanu ees kattoo muhun päin. Tuli vaan mitta täyteen ku se ei todellakaan ollu eka kerta miltään taholta. Kai mä sit oon niin mulkun näkönen ite et mulle ei voi kertakaikkiaan olla ystävällinen.

Älkääkä ny käsittäkö väärin. Ei ollu tarkotus yleistää. Mutta joidenkin kohdalla oikeesti olis käyttäytymisessä parantamisen varaa. Ite ku koitan aina olla muita kohtaan ystävällinen niin ottaa korvaan pieniki epäkohta.
Enkä mä heti sitä äijää ala hönönä pitään, mut eikös ensivaikutelma oo aika tärkee siinä millasen kuvan toisesta saa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan oikeasti otatte ihmeellisistä asioista stressiä salilla. Minun mielestä homma on selkee.
Salilla treenataan.
Jos laite on varattu ja haluaa tehdä liikettä juuri nyt, kysyy että voinko tehdä välissä. Yleensä kun tauko on 1-5min ja tekoaika ehkä 30sek, niin kyllä siinä useampikin kun 1 henkilö sopii äheltämään.
Ei oo koskaan vielä kukaan kohteliaaseen kysymykseen sanonu: Et muuten tee välissä.

Jos joku minulta kysyessään on vetäny herneet nenään kun olen vastannut kysymyksiin "voiko tehdä välissä" tai "voinko ottaa tän mutkatangon" sanoilla: "siitäpä sitten" tai "senkus otat"
niin sopii mennä kotiin treenaamaan. Ei minulla ole sarjojen välissä mitään intressiä rueta pitämään sen pidempää rupattelutaukoa. Ja myöskään koskaan en ole kieltänyt tekemästä välissä. Itseasiassa yleensä juoma-automaatilla käydessä on monesti "minun" treenipaikka viety, mutta aina on sopinu väliin kun on maininnut että voiko jatkaa sarjansa loppuun taukojen välissä.

Joskus minusta tuntuu että näissä jutuissa ei kukaan oikeasti ole tullut näyttämään kenellekkään että "olempa vahvempi" kuin sinä. Joku nyt vaan yksinkertaisesti tulee siihen kyykky-, pena- tai taljapaikalle sen jälkeen kun ite siitä lähtee! Ja aina välillä käy niinkin, että se seuraava nyt vaan sattuu tekemään isommilla painoilla.

PS. Äänen painolla ei tässä asiassa oo mitään väliä jos kukaan ei estä tai hankaloita treenaamista millään muotoa.

Originally posted by Sumppari

Ei oo koskaan vielä kukaan kohteliaaseen kysymykseen sanonu: Et muuten tee välissä.

Tulin miettineeksi että mitähän sitte ,jos itse kohteliaasti kysyy että voinko tehdä välis ja kaveri sanois että "et voi"!

Varmaan
:mad2:

Originally posted by Powerhousu
Joo, nimenomaan se oli siitä äänenpainosta kiinni. Ja kaveri ei jaksanu ees kattoo muhun päin. Tuli vaan mitta täyteen ku se ei todellakaan ollu eka kerta miltään taholta. Kai mä sit oon niin mulkun näkönen ite et mulle ei voi kertakaikkiaan olla ystävällinen.

Enkä mä heti sitä äijää ala hönönä pitään, mut eikös ensivaikutelma oo aika tärkee siinä millasen kuvan toisesta saa.

That´s right

:kippis1:

ohhhooooh

Kyllä täällä stadissa ainakin löytyy noita huonosti käyttäytyviä, välillä rasitteeksikin asti. Eikä sillä ole merkitystä onko joku aloittelija vai edistyneempi, kyllä kusipäitä riittää. On sitä tullu vahingossa itekin tiuskittua joskus, mutta tommoset pitää yrittää paikata myöhemmällä käytöksellä. Ei jaksa olla aina ystävällinen jos esim. teet jotain tiukkaa sarjaa, ja joku paukkaa siihen kesken kaiken kysymään kestääkö vielä kauan? Jotkut vaan on niin toopeja ettei ne snaijaa paljoo paskaakaan.

Turun yliopistolla

Kävin treenaamassa puolisen vuotta Yliopiston uuden "Tetriksen" salilla, joka on sellainen mukavan pieni tunnelmallinen koppi. Oli ilta ja salilla oli aika paljon porukkaa. Olin ihan treenin alussa ja piti tehdä prässillä vatsoja. Laitteessa oleva neiti vaihto-oppilas ei antanut mun tehdä sarjoja välissä vaan istua nökötti siinä laiteessa kuin tatti. :confused: Kehoitin lukemaan seinällä olevaa taulua - ei mennyt jakeluun...

Muukin porukka sitä hiukan kummasteli mutta mitäpäs siinä sitten voi tehdä. Annoin muijan tehdä vatsalihaksensa.

Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia salilla, enemmänkin kannustava ilmapiiri salista riippuen.
Ehkä mitä isommaksi tulee sitä vähemmän joku neuvoo, tosin harvoin kukaan mua neuvoi kukkakeppiaikoina jollen kysynyt, tosin kannustettiin.
Tämmösiä käy usein, että joku istuu vaikkapa alataljassa, mutta mikäs siinä kun vaihtaa mieleiset painot, kun eka kysyy että saanko vetää välissä.
Sen nyt jokainen tajuaa ettei kesken sarjan häiritä ja jos vieressä on voimannostaja niin ei vähennetä 200kg tangosta ja vedetä omaa sarjaa vaan odotellaan vuoroa.
Yleensäkin kohteliaisuudella pärjää salilla.

vitvallin kuvaus sopii omiin kokemuksiini parhaiten. Täällä isot äijät ovat useammin ylimielisiä kuin aloittelijat. Jättikokoiset taas äijät ovat olleet ystävällisiä, mutta niitä on niin vähän ettei voi sanoa enempää.

Re: Turun yliopistolla

Originally posted by Dragon
Kävin treenaamassa puolisen vuotta Yliopiston uuden "Tetriksen" salilla, joka on sellainen mukavan pieni tunnelmallinen koppi. Oli ilta ja salilla oli aika paljon porukkaa. Olin ihan treenin alussa ja piti tehdä prässillä vatsoja. Laitteessa oleva neiti vaihto-oppilas ei antanut mun tehdä sarjoja välissä vaan istua nökötti siinä laiteessa kuin tatti. :confused: Kehoitin lukemaan seinällä olevaa taulua - ei mennyt jakeluun...

Muukin porukka sitä hiukan kummasteli mutta mitäpäs siinä sitten voi tehdä. Annoin muijan tehdä vatsalihaksensa.

Me tehtiin kerran kaverin kanssa jalkaprässissä kovia lyhyitä sarjoja. Kaipa siinä sitten tuli karjaistuakin pari kertaa tuskissaan ja treeni vei aika kauan, kun pidettiin aika pitkät tauot. Sitten joku naispuolinen henkilö tuli tokaisemaan, että koska te lopetatte sen leikkimisen, että hänkin pääsee tekemään. Täytyypä sanoa, että melkoisen sanavalmiina ihmisenä oli jokseenkin pidättelemistä etten avautunut oikein huolella.

Vaikka toisten treeniä pitäisi kuinka leikkimisenä niin voisi asian kai kohteliaamminkin ilmaista, esim. "onkohan teillä vielä monta sarjaa jäljellä" etc. Vaikka muutama sata kiloa onkin melko työlästä lastata prässistä aina pois niin olisihan se voinut hyvin tehdä meidän kohtuu pitkien taukojen välissä, tai oltais voitu nopeuttaa omaa treeniä hieman. No arvatkaapa vaan kuinka tässä tapauksessa...

Mielestäni yleensäkin naiset, siis ne reidenlähentäjässä naistenlehti kädessä tyypit ovat mielestäni huonoiten salilla käyttäytyvä ryhmä, jotka eivät poistu siitä laitteesta taukojen ajaksi eivätkä vahingossakaan päästä muita tekemään siinä välissä, vaikka esim. ylätaljassa tämä onnistuu kohtuu helposti. Mutta eipä tätäkään asiaa voi kai yleistää. Täytyypä suojautua punttimimmien hyökkäykseltä:)

Noissa reidenlähentäjätreenaajissa on kyllä se hassu puoli että eivät tosiaan koskaan nouse mistään laitteesta taukojen aikana, ja jos niiltä kysyy ihan ystävällisesti että saako tehdä välissä vastaus on joko tyhjä tuijotus ja istuminen jatkuu tai sitten mutisevat jotain ja vaihtavat laitetta. :confused:

Muuten kyllä yliopiston salilla tuntuis aika vähän törmäävän minkään sortin kusipäihin, ehkä se johtuu siitäkin että kokoerot treenaajien kesken (kuten treenaajat ylipäänsä :))on varmaan huomattavasti pienempiä kun kaupallisilla saleilla, plus porukka on vielä aika samanikäistä.

Pakko sen verran fluid powerin kirjoitukseen yhtyä, joo ei helvetti jos prässikelkasta pitää monta sataa kiloa vähentää niin sillon pitää toisen odottaa omaa vuoroa, tai
vähennettyään painot laittaa toiselle raudat takasin.
Vähemmällä pääsee pikku odotuksella.

Täytyy tässä kehaista omaa salia ja sen käyttäjiä, että kohteliasta ja asiallista porukkaa on. Jonotussysteemikin toimii. Tässä viime maanantaina penkki oli varattu, kun ehdin salille. No, verryttelin huolella ja tein kiertäjäkalvosimelleni liikkeitä siinä, kun odottelin penkin vapautumista. Kun oma treenini oli justiinsa alkanut, tuli pari nuorta miestä kysymään, miten monta sarjaa vielä tekisin. Sanoin, että olen vasta alussa, mutta jos eivät hurjilla painoilla nostelisi, voitaisiin tehdä vuorotellen. No, poitsut sanoivat tekevänsä vinopenkkiä ensin.

Tein pitkän treenini loppuun, ja romuja pois pannessani tuli eräs tuttu mimmi kysymään, vapautuiko tanko. Vastasin, että venttaas, nuo pojat taisivat kysyä aikaisemmin. Huikkasin heille kysyen, halusivatko he edelleen penkkaamaan. Kyllä halusivat, joten he pääsivät sinne heti miun jälkeeni. En tiedä, menikö tämä mimmi penkille poikien jälkeen, vai tekikö hän rintatreeninsä muulla tavalla.

Miun tapana on aina pitää jokin varasuunnitelma tällaisia tapauksia varten. Olen pannut merkille, että maanantai on monella penkkipäivä. Siksi suunnittelen sen muuttamista "takareisiboosteripäiväksi". Penan ehtii tiistainakin.

Vielä meiän porukasta, että nykyisin melkein kaikki tuntevat toisensa, moikkaavat ja avustavat sekä kysyvät, onko avustustarvetta jne. Siinä oikein ilahtuu, vaikkei sitä tarvitsisikaan. Tulee tunne, että minut huomataan, minusta välitetään, minunkin treenini ovat heille tärkeitä. Ulkomaalaisia meillä kay muutamia, opiskelijoita. Englannilla pärjätään. Romut otetaan takuulla pois prässistä ja muista eikä hantteleita tai pikkutankoja jätetä lojumaan. Treenirauha annetaan eikä tuijoteta, itse ainakin käännyn poispäin suorittajasta, jos hän tekee aivan nokkani edessä. Kaikkea pientä huomaavaisuutta ...

Originally posted by tapio
Pakko sen verran fluid powerin kirjoitukseen yhtyä, joo ei helvetti jos prässikelkasta pitää monta sataa kiloa vähentää niin sillon pitää toisen odottaa omaa vuoroa, tai
vähennettyään painot laittaa toiselle raudat takasin.
Vähemmällä pääsee pikku odotuksella.

Puolen tunnin odotus saattaa kuitenkin jo kyrsäistä.

Originally posted by PattiPete
Puolen tunnin odotus saattaa kuitenkin jo kyrsäistä.

En tiedä tarkoittiko tuo vastausta mun vai tapion postaukseen. Pointti oli kuitenkin se tapa millä tuo kyseinen naishenkilö asian esitti. Ja taisinkin mainita, että hieman ystävällisemmin asian esittämällä oltaisi ihan mieluusti varmaan päästetty se tekemään siinä välissä. Oli se kuitenkin ihan kivan näkönen paketti:) Harvoinpa näitä kuitenkin sattuu tuolla meidän salilla. Jäi vaan elinikäinen trauma asiasta...

Juu, eihän törkeää käytöstä tarvitse sietää. Se parinsadan kilon painojen vaihto on kyllä sen verran rasittavaa hommaa, ettei sitä ihan mielellään rupea tekemään. Jos joku on jonottamassa suorituspaikalle niin yrittää pitää tauot sarjojen välissä järkevissä mitoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom