Saliharjoittelun maksimi aika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daim1a
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä idea on pitää insuliinitasoja jatkuvalla syötöllä ylhäällä? Sehän estää mm. rasvavarastojen käyttöä energiaksi eikä se muutenkaan elimistölle hyvää tee. Onko toiminnassa joitakin kompensoivia puolia?

Ihan kokemukseen perustuu. Aika paljon on tullut tehtyä pitkiä treenejä ja oma teho alkaa selvästi laskemaan siinä puolentoista tunnin paikkeilla. Sama juttu kun jos vetäisit tunnin kovan treenin, mutta et ota palkkaria tai et syö mitään tuntiin. Heikko olo tulee. Mutta jos siinä tunnin kohdalla tai ekan ison liikkeen jälkeen alan siemailemaan palkkaria niin virtaa riittää vaikka treeni kestäisi kolme tuntia. En tosiaankaan ole ainoa joka tuota tekee enkä minäkään sitä tee muuta kuin jos tiedän, että treeniin menee yli kaksi tuntia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo kyllä vain kun sen pari tuntisen on ryskänyt niin alkaa olla kummasti polttoaineet vähissä. Vrt. vaikka siihen että normaalistikin syö muutaman tunnin välein vaikkei mitään tekisikään. Lämmittelyt vähennettynä menee 2h melko äkkiäkin, joskus ylikin. Paras vireystila voi olla mennyttä, mutta painot nousee edelleen. Palautumisen kanssa ei ole ollut ongelmia vaikka tiukkaan tekisikin.
Mutta nämäkin riippuu niin paljon ohjelmasta ja tehtävistä harjoitteista. Ja tottakai yksilöstä.

Ihan kokemukseen perustuu. Aika paljon on tullut tehtyä pitkiä treenejä ja oma teho alkaa selvästi laskemaan siinä puolentoista tunnin paikkeilla. Sama juttu kun jos vetäisit tunnin kovan treenin, mutta et ota palkkaria tai et syö mitään tuntiin. Heikko olo tulee. Mutta jos siinä tunnin kohdalla tai ekan ison liikkeen jälkeen alan siemailemaan palkkaria niin virtaa riittää vaikka treeni kestäisi kolme tuntia. En tosiaankaan ole ainoa joka tuota tekee enkä minäkään sitä tee muuta kuin jos tiedän, että treeniin menee yli kaksi tuntia.

Muutenkin olisi ihan suositeltavaa kuunnella täällä kirjoittavia pitkään treenanneita (tarkoitan tällä nyt tyyliin +5 vuotta monipuolista treeniä) ja perus järkeviä puhuvia tavallisia treenaajia tässä.

Jonkun sopivasti vitmaniineja popsivan probodarin treeniajoista ei paljon kannata mellia ottaa. Ja bodailussa ja selitreenissä on sen miljoona myyttiäkin, joista osassa toki totuuttakin mukana. Mutta sekin nyt on sitä itteään että yli 60 minuuttia ei saisi treenata. Mutta suosittelen kyllä edelleen ottamaan jonkinlaisen prodejuoman ennen treeniä ja / tai aloittamaan sen palkkarin nauttimisen jo treenin aikana etenkin silloin kun tiedossa on pidempi treeni.

Itse en yleensä mitään varsinaista voimatreeniä tee siinä mielessä että pitäisi jopa 3-5 minuutin palautksia, joten erittäin harvoin treeni kestää minulla enempää kuin 1 h ja 15 minuuttia. Palautukset mulla 1-2 minuuttia joten tuohon tuntiin ja varttii mahtuu jos sarjoja aika iso määrä. Ei vaan enempään itse pysty jos tosissaan treenaa.

Mikä idea on pitää insuliinitasoja jatkuvalla syötöllä ylhäällä? Sehän estää mm. rasvavarastojen käyttöä energiaksi eikä se muutenkaan elimistölle hyvää tee. Onko toiminnassa joitakin kompensoivia puolia?

Tutkimusten mukaan heraproteiinin käyttö ennen treeniä, sen aikana ja sen jälkeen tehostaa proteiinisynteesiä. Insuuliinitasoista olen samaa mieltä. Itse treenaan nykyisin paljon tyhjällä vatsalla yöpaaston jälkeen mutta mene ja tiedä mistä nyt sen parhaan hyödyn saat. Muutenki varmaan aika marginaalista hommaa.

Tutkimusten mukaan heraproteiinin käyttö ennen treeniä, sen aikana ja sen jälkeen tehostaa proteiinisynteesiä. Insuuliinitasoista olen samaa mieltä. Itse treenaan nykyisin paljon tyhjällä vatsalla yöpaaston jälkeen mutta mene ja tiedä mistä nyt sen parhaan hyödyn saat. Muutenki varmaan aika marginaalista hommaa.

Voihan tuo tehostaa. Itse harjoittelukin tosin tehostaa sitä GH:n erityksen kautta, sikäli mietin tuota insuliinitason jatkuvaa ylläpitoa ja sen vaikutusta esim. rasvanpolttoon ja lopullisia hyötyjä palkkarin litkimisen suhteen.

Toki pitkään treenanneita ja heidän kokemuksiaan kannattaa kuunnella. Kokemuksista on vain melko mahdoton sulkea pois placebo-vaikutusta. Tämän vaikutuksen yli kulkee perusfysiologia ja -metabolia.

Zone-sarja -42%
Sano toki miten pitkä treenitausta sulla on ja oletko ihan itse kokeillut yli kahden tunnin kovia treenejä sekä nauttimalla heraa treenissä että ilman sitä vai pelkästään lukenut aiheesta?
Tiesitkö, että monet intermittent fastaajat treenaavat fasted tilassa olematta syöneenä 16h tuntiin? Tosin kaikki eivät tätä voisi tehdäkään vaikka haluaisivat, tämä on täysin yksilöllistä mikä sopii kenellekkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tiesitkö, että monet intermittent fastaajat treenaavat fasted tilassa olematta syöneenä 16h tuntiin? Tosin kaikki eivät tätä voisi tehdäkään vaikka haluaisivat, tämä on täysin yksilöllistä mikä sopii kenellekkin.

Story of my life. Koska kuitenkin off topic, jätin vastaamatta.

No jee, en siis ole ainoa:) Mun on kanssa välillä pakko joko käydä ottamassa huikkaa palkkarista tai syödä proteiinipatukkaa, että pystyn tekemään loppuun asti. Tulee vaan niin sairas NÄLKÄ että ihan vaan hyytyy.

Eiköhän se ole aina ohjelmasta kiinni ja siitä reenaako voimaa vai massaa. 15min-1h minun valistunut veikkaus jollei harrastuksen sosiaalisen puolen takia halua hengailla pitempään :D

Kyllä täälläkin suunnalla lajitreeneisä menee helposti 2-3 tuntia, siinä tulee välissä välillä vedettyä kahvia ja palkkariakin ja hyvin toimii. Se on sitten eri asia jos vemputat lähentäjiä ja loitontajia sen 3h putkeen. Voimatreeneissä tauotkin venyy kuitenkin pitkiksi (3-5min) ja jos tekee useampaa juttua niin ei siihen riitä tunti millään

Back
Ylös Bottom