Saliharjoittelu dieettikaudella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tappara
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tätä on varmaan puitu täällä paljonkin mutta enpä searchilla löytänyt oikein kunnollista tietoa. Mutta minkäköhänlaista saliharjoittelua kannattaa harrastaa dieettikaudella. Eli että mahdollisimman vähän lihaksia palaisi.

Kuinka monta kertaa viikossa? Minkälaisella päiväjaotuksella? Kuinka pitkiä sarjoja? Kuinka pitkät palautumisajat sarjojen välissä? jne. On tietty jotain omiakin aavisteluita, mutta kysellään nyt joskos asiantuntijoita löytys... :)

Mun mielestä kannatta jatkaa aika lailla samaan malliin, paitsi että vois siirtyä lihaksia stressaavasta harjoittelusta(jos esmes tekee pakkotoistoja) sellaiseen "volyymiharjoitteluun", koska koloreitten vähentyessä palautuminen hidastuu muutenkin ja kunnon hapoille vetäminen vetää helposti ylikuntoon kun ei malta levätä tarpeeks. Sitä aerobista kannattaa sitten tuoda mukaan kuviooihin sillä kuuluisalla rasvanpolttosykkeellä.

Voisin kuvitella että varsinkin ekoja kertoja diettaavalla tuo ylikunto on yks tärkeimmistä peikoista mikä kannattaa pitää mielessä. Ite oon niin pässi että olen ollu ylikunossa joka kerta kun olen tiputellu läskejä. Jos on lihas kipee niin mee käveleen ja kato salihommat huomena uudestaan.

Sanottakoon, että mutulla heittelen tässä..ei ole mitään teoriaa takana muutakuin omakohtaiset kokemukset ja muitten sikaniskojen salitarinat.

-K

Vähän kaksipiippuinen juttu: toisaalta pitäisi harjoitella helvetin kovaa että keho tajuaisi niiden lihasten tärkeyden, toisaalta palautuminen huonontuu ja loukkaantumis- ja ylikunnon riski kasvaa. Mä treenaisin pari kovaa sarjaa perusliikkeitä (mave, kyykky, penkki jne) ilman erikoisuuksia (pakkotoistoja, tiputuksia, negatiivisia tai supereita). Ja sit ihan pari apuliikettä mukaan. Sarjapituus ehkä lähempänä voimannostotreeniä, joku 4-8. Kolme kertaa viikossa voisi riittää painoharjottelua kun on noi perusliikkeet mukana. Sitten enemmän sitä aerobista rasvanpolttoon.

Mitäpä jos vetäisi dieettikaudella samalla vähän pidempiä sarjoja, esim. 15 toiston sarjoja. Vähän niinku lihaskestävyyttä kaupan päälle. Mitä tällöin tapahtuu lihasmassalle?

Kyllä kannattaa tehdä niitä perusliikkeitä mahdollisimman raskailla painoilla dieetilläkin, eli massanhakuista treeniä. Voit toki vaihdella kevyitä ja raskaita treenipäivä, koska lihakset ei palaudu ihan yhtä hvyin miinuskaloreilla. Kevyempinä treenipäivinä voit ottaa hiukan pidempiä sarjoja. Itse pitäisin kumminkin maksimin 15 toistossa ja minimin 6:ssa välttäen loukkaantumisia.

Aina kovaa! Myös dietillä! Pitää muistaa stimuloida lihaksia, niinkuin edellä mainittiin... kyllä ne treenipainot siitä laskee itsestään, älä huoli... :( ;)

Back
Ylös Bottom