Salien ikärajat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli oisi asiaa noista salien ikärajoista. Itse olen vasta 14, ja olen kotona tehnyt punttia. Ihmettelen kun niin moni sanoo: "Alottelin käymään salilla siinä 13 vuotiaana" tai "kaverini 14.5v on käyny salilla jo vuoden ja nostaa paljon minua enemmän penkistä". Millä saleilla porukat käy, kun eikö niissä ole se k-15?

Kai niissä yleensä ikärajat on, mutta ei sun ikää siellä kukaan kysele :D
Ainakin itse kävin 13-14 vuotiaana salilla aina välillä eikä kertaakaan ikää kysytty

En oo kyl ikinä kuullu mistää ikärajoista saleil? :O En tiiä sit jostain muista paikoista, mut tääl pohjanmaal kyl oo tollasia nähny...

"Alle 15v salille vanhempien kanssa" ja tääl pyörii silloin tällöin 11-12v hemmoja, että ei siellä kukaan kysele

Ja vaikka olisikin niin K-18 on ainoa sitova "laillinen" ikäraja, muut ovat suosituksia.
Näin olen käsittänyt, toivottavasti en ihan paskaa puhu.

Ehkä joku asiakaspalvelija on vittuuntunut johonkin 14-kesästen porukkaan, joka on aiheuttanut häiriötä ja sanonut noin ja tästä tämä legenda? Tuskinpa nyt iän takia maksavaa asiakasta käännytetään ovella.

Täällä ei ainakaan ole mitään ikärajoja. Ei siellä pahemmin alle 16-vuotiaita kuitenkaan näy, mitä nyt joskus käy nuoremmat kerran tai pari kokeilemassa mutta eivät jaksa niin paljoa innostua että rupeaisivat käymään aktiivisesti..

Enpä ole kuullutkaan että saleilla on jossain ikärajoja. Ymmärrän kyllä mikäli kaikille saleille ei haluta liian nuoria kävijöitä, koska nuorten käytös saattaa joskus olla sopimatonta salille ja tästä voi aiheutua onnettomuuksia ja häirötä muille treenaajille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ei oo mitään legendaa, koska ainoastaan murto-osa noista yksin käyvistä alle 15 vuotiaista tietää mitä tekee. Välil on hirvittäny salil kattoessa ku jotkut nuoret jotka ei tosiaankaan ole käyny aikasemmin salilla tulee sinne ja alkaa tekemään jotain mitä on nähny vaikka jossain youtuben treeni videoissa. Eihän noita ole kun ehkä 3 tai 4 vuodessa mutta juuri näiden takia ymmärrän miksi on ikärajat. Ja salilla missä itse käyn ei ole ikärajaa ja ei ole myöskään kaupungin kustantama sali.

Sillä salilla millä kävin ennen piti alle 15 vee tuoda vanhemmilta kirjallinen lupa että saa ostaa salikortin. Tää sali millä käyn nyt ja alotin saleilun 15 vuotiaana niin ekaa korttia ostettaessa ku salin omistaja kysy ikää ni sanoin et 15 vaikka joka paikassa luki että ikäraja 16-vuotta ni se tokas sit mulle et "älä sitten paljoa huutele iästäs täällä" :) Ja kyseessä on niin fatness sali kuin olla ja voi. Mutta ei puututa siihen ;)

Ongelmana taitaa ollas se, että pk-seudulla on paljon tällaisia kansainvälisiä, Laajalle levinneitä "kuntoklubeja" (Esport Center, Esport Arena), ei niin paljon ns. "paikallisia" saleja. Ovatko nämä "paikalliset" salit niitä missä sitä ikää ei kysytä?

Meillä ainakin on lapot seinillä että kuntosalilla vain valvojan tai ohjatussa toiminnassa alle 15 vuotiaat. Itse alotin siinä kun olin juuri täyttänyt 14 vee eikä multa mitään ikinä kysytty kun kausikortinkin ostin. Yritin olla niinkuin muut, siivota jäljet ja reenata nuoresta iästä huolimatta aktiivisesti ja monipuolisesti. Eikä musta koskaan mitään ollu huudeltu vaikka ainut alaikänen olinkin. Kaippa ne huomas että tuo osaa käyttäytyä ja reenaa määrätietoisesti niin mitäs siinä kun tuli juttuun muidenkin salilla käyjien kanssa. Joskus kuuliin kun joku nuorempi jamppa oli ostamassa korttia niin sanottiin että ei myidä alle 15 vuotiaille kuin vanhemman todistaessa. Kannatti olla hyvää pataa salivalvojan kanssa heti alusta asti :D

Back
Ylös Bottom