Salibandyn kesätreeni

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
skuge sanoi:
Täydet plussat koko viestin quotesta. :piis:

Tosta voi nyt ainakin vähän katsoa pohjaa liikkeille, sarjamäärille ja prosenteille. Ainakin on joku ohjelma valmiina nopeuteen liittyen, kun punttia sitten rupeaa aikanaan vääntämään. Ja kyllähän tätä varmaan muutkin lukee ja hakee vinkkejä omiin ohjelmiin, kuin threadin aloittaja. Enkä lainannut threadin aloittajan tekstiä, joten ohjelman tökkäämisestäkään et saa syytettä läpi. ;) Lisäksi kyseiseen ohjelmaan en ennen palstalla ole törmännyt. :evil:

joo oli toi muutenki iha paska quote, sorry :)

pitäs aina vaa muistaa minkä ikäinen / kokemuksinen treenaaja on, satuin huonolle tuulelle.

Noniin, eilen sitten eka treenipäivä, aloittelin 7km lenkillä ja sen vedin ka sykkeellä 134 ja kävelyähän se oli, niin paska peruskuntoni (ja kaikki muukin kuntoni) on. Aikaakin taisi mennä 80min :nolo: :nolo: :nolo: :nolo: .

Sitten illemmalla kuntopiiri, huh että hiki lensi vaikka mun sarjat on niin pieniä kun olla ja voi, punnerruksia tein alussa 10 ja sitten 2 vikaa sarjaa meni 8 toistolla kun ei jaksanut (tarkoitus oli tehdä 3x10), vatsoja sitten 3x10 jollain huonoakin hunommalla tekniikalla, sitten selät 3x10 todella huonolla tekniikalla (tosin kyllä yritin molempien tekniikkaan keskittyä, ehkä sitten aan kanssa paranee) ja kyykyhypyt 3x6. Kaikkien välissä 1min tauko, tuli kyllä hiki oikeen kunnolla ja nopeasti. Venyt jäi sitten tekemättä :( pitäs oppia tekemään niitä.

Aikailla tässä siis nollista lähdetään mut kovaa treeniä niin ehkä sitten ens kaudella olisi jonkinmoisessa kunnossa :whip:

Mitäs mieltä olette, onnistuisko noilla treeneillä nostaa cooper sinne +2900m syys-lokakuuhun männessä? Eli 2 pk lenkkiä, 1 pidempi 1 lyhkäsempi, nopeus/loikkatreeni, nopeuskestävyys ylämäkeen sekä 2 lajiharkat (tai vähemmät jos niitä lähtee pois kun kesä tulee) ja sitten 2 kuntopiiriä. Tuo cooper on ollut tässä yläasteen ajan semmoinen unelma mutta se on aina sitten vaan jäänyt ja jäänyt. Kertokaapa mielipiteenne. Lähtötaso nyt jtn 2200m tjsp.

on aika vaikea uskoa että tollasta treeniä jaksaa sitten. kannattaa koettaa jonkun verran keventää. ite kun saman tyylistä vedin niin tasot oli kumminkin cooper n 3400m lihas kunto hyvä ym. kuntopiiriä 15 liikkeellä 4 kierrosta 45sekkaa tekoa 30 sekkaa huilia ym.

perus aerobiaa kannattaa enemmän kun 2 viikkoon. varmaa 3 olis hyvä. peruskunto pitää saada eka kohillee ja sit voi nopeutta ym koettaa oikeesti treenata. semmoset 45-60min se lenkki

mattiE sanoi:
on aika vaikea uskoa että tollasta treeniä jaksaa sitten. kannattaa koettaa jonkun verran keventää. ite kun saman tyylistä vedin niin tasot oli kumminkin cooper n 3400m lihas kunto hyvä ym. kuntopiiriä 15 liikkeellä 4 kierrosta 45sekkaa tekoa 30 sekkaa huilia ym.

Ehdottomasti rauhallinen alku. Liialla reenillä saa kyllä nuori jannukin itsenä jumiin. ei oo kiva koittaa reenata, jos jatkuvasti joka paikkaan sattuu.

mattiE sanoi:

perus aerobiaa kannattaa enemmän kun 2 viikkoon. varmaa 3 olis hyvä. peruskunto pitää saada eka kohillee ja sit voi nopeutta ym koettaa oikeesti treenata. semmoset 45-60min se lenkki

Viitsisitkö laittaa sitten "kokonaisen" ohjelman mulle?

ma: sama spurtti treeni mitä aiemmin sanoin + kuntopiirin tyyppistä hässäkkää. liikkeinä vaikkapa: punnerrus, vatsalihas, selkälihas, kyykkyhyppy, polvet rintaan, vino vatsat , vinot selät, kapea punnerrus. tee ensin vaikka että teet puoli minuuttia, huilaat minuutin. vaikka 2 kierrosta. koeta pikku hiljaa kasvattaa työ määrää kun tuntuu että jaksaa esim 45sek tekoa min huilia -> 45sek tekoa 45 sek huilia ym. sitten kun tuntuu että jaksaa lisää niin kierroksia mukaan vaan enemmän ja vauhtia tekemiseen.

ti: lenkki 45min juoksu / kävely. mielummin kevyt hölkkä kun kävely.

ke: huili

to: lenkki 30 min. koeta pitää vähän kovempaa vauhtia.

pe: huili

la: loikkia rappusia. 45min lenkki.

su: huili

sinun tapauksessa alkuun turha höntyily on vaan pahasta ja olet kohta niin poikki ettei usko millään. kuntopiireissä vaan sitä tahtia lisää jos tuntuu että on löysää. lenkeissä matka pitenee aina sitä mukaa kun kunto paranee. loikat ja spurtit alussa aina täysillä.

teet parhaasi ja et anna periksi niin kyllä se kunto sieltä löytyy!

Ite oon aatellu treenata vaan hapennottoo 1 kerran viikkoon pururadalla siellä ois hyvä mäkiä ja sitten joskus tasasellakin ehkä ois hyvä. kunto on hyvä mutta on pienet keuhkot ja huono hapennotto ainiin onhan tota passiivista tupakointiakin vähän turhan paljon tullu tehtyä. :itku: no kunto perustuu siihen että pyöräilen amikseen 6,5km suuntaansa melkeen joka päivä kun on koulua ja kerran laji treenit viikossa jos sitäkään. Normaalisti oon käyny nyt 1kerran viikossa salilla välillä 1kk tauko mutta en kyllä oo tehny jalat tänä vuonna kun 1 kerran ihan johtuu siitä, että käyn punttisalilla josta on pyörämatkaa vielä 5km ja käyn keskellä viikkoo.:wall:

Puulaakissa torppasin vankilan jotain 120kg pelaajaa olkapää eellä kylkeen ja se vähän lenteli laidan yli. Ite oon 60kg. Se alko huuteleen, että kohta tulee turpaan ja tulee pian puukosta niin sen jälkeen aattelin mennä kiltisti vaihtoon.:hyper: Ei kaikkien välttämättä kannata kokeilla kun kaikki pelaajat on semmosia jotka penkkaa yli 150kg jotkut vetää penkistä sen yli 250kg.:worship::offtopic: Ikää itellä reilut 16v.

Loikat

oon tääsä käyny lukemassa näitä juttuja loikista ja vedoista ja itse ole tehnyt ne aina loikkien jälkeen koska ajattelen sen niin että en opeta lihaksia "löysään " harjoitteluun vaan että aina tulee se terävä harjoitus loppuun en tiedä mitä mieltä muut ovat.Olen myöskin siitä samaa mieltä eetä aina lepopäivän jlkeen tietysti nuo harjoitukset koska silloin niistä saa kaikkein eniten irti. Valmennuksessa olen tätä myös käyttänyt hyväksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom