Salibandy- ja kuntoharjoitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Konnah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Eli olisi taas treenin paikka.. Harrastan salibandyä 3 krt viikossa, olen puolustaja. Kunto on ihan ok, mutta nopeutta tarvitsisi, eteenkin "räjähtävää nopeutta". Olen omasta mielestäni kehittynyt huimasti verrattuna muihin jengiläisiin. Olen myös aloittanut n. 2v myöhemmin kuin muut. Tuntuu että kehittyäkseni tämä 3 krt viikossa laji harjoittelu ei oikein riitä. Ja silloin tällöin kikkailen ja leivon pallon kanssa kotona ja teen kaiken maailman juttuja mailan ja pallon kanssa. Mitä muuta kotona voin tehdä?

Pyrin käymään n. 1 krt viikossa hallilla vetelemässä yms.. Pituutta 163, painoa 51kg

Eli miten voisin harjoitella kotona salibandyä ja miten juoksunopeutta? Kotoota löytyy kuntopyörä :rolleyes:

Ikää 14v:worship:

Salibandyssa tulee nopeita suunnanmuutoksia ja nopeita vauhdinmuutoksia,joten luulisin,että erilaiset intervalli harjoitukset olisivat sinulle hyvä..esim kuntopyörällä voit kotona tehdä näitä,esim:

30sec hiljaa
30sec täysiä
30sec hiljaa
30sec täysiä

ja tätä niin kauan kunnes tulee vaikka 10min täyteen,tai sitten aloitat vaikka 8minuutista ja seuraavalla kerralla otat puoli minuuttia tai minuutin lisää..myös erilaiset juoksuvedot toimisivat,esim:

30m täysiä,kävely takaisin mistä lähdit,pieni tauko ja uudestaan..ja tätä toistetaan monia kertoja ja voit tässäkin luoda progressiota,että ensimmäisellä kerralla teet 6 vetoa ja ensi kerralla 8 jne..

Moro!

Eli olisi taas treenin paikka.. Harrastan salibandyä 3 krt viikossa, olen puolustaja. Kunto on ihan ok, mutta nopeutta tarvitsisi, eteenkin "räjähtävää nopeutta". Olen omasta mielestäni kehittynyt huimasti verrattuna muihin jengiläisiin. Olen myös aloittanut n. 2v myöhemmin kuin muut. Tuntuu että kehittyäkseni tämä 3 krt viikossa laji harjoittelu ei oikein riitä. Ja silloin tällöin kikkailen ja leivon pallon kanssa kotona ja teen kaiken maailman juttuja mailan ja pallon kanssa. Mitä muuta kotona voin tehdä?

Pyrin käymään n. 1 krt viikossa hallilla vetelemässä yms.. Pituutta 163, painoa 51kg

Eli miten voisin harjoitella kotona salibandyä ja miten juoksunopeutta? Kotoota löytyy kuntopyörä :rolleyes:

Ikää 14v:worship:

Kuntopyörä on raskauskiloista toipuville naisille ja nivelrikoista kärsiville miehille.
Säbää treenaavat ei sorru moisiin laiskotteluvehkeisiin, vaan treenaa kuntopuolta pihalla ja treeneissä.

Salibandyä lienee mahdoton treenata kotona. Jotain pientä tekniikkatreeniä tai jos tilat antaa myöten, niin rannevetojen ja muiden vetojen harjoittelu saattaapi onnistua.

Räjähtävyyttäkin on todella vaikea treenata kotosalla, mutta mikäpä estää salskeaa nuorta miestä lähtemästä pihalle? Pikajuoksijoiden treeneistä kannattaa hakea vinkkiä rajähtäviin lähtöihin.
Myös lajinomaisia suunnanmuutoksia kannattanee treenata.

Mutta kotosalla pystyy jumppaamaan.
Lihaskunnon merkitystä ei voi aliarvoida. Kannattaa oikeasti pistää mieleen jo noin nuorena, että
voima on se mikä jyllää :)
Kotijumppa kuuluu kaikkien mielissä ylipainoisille naisille, mutta näin ei todellakaan ole. Vatsoja, selkää, leuanvetoja, askelkyykkyä, punnerruksia, jne.
Tee paperille pieni runko yllämainituista harjoitteista ja tee kotijumpat aina niinä päivinä, kun et käy reeneissä.
Hyvin simppelisti saa siis kotonakin kunnon treenit, kokeile vaikka seuraavaa systeemiä:
1. Kierros:
30 vatsaa, 30 selkää, 30 punnerrusta, 30 askelkyykkyä, 15 leukaa (kippaamalla, jos et tiedä mitä on kippaus, niin tsekaa tää)
2. Kierros: 20 vatsaa, 20 selkää, 20 punnerrusta, 20 askelkyykkyä, 10 kippausta
3. Kierros 10, 10 10 10 10 10 10 10 10
Ja sitten jos energiaa jää, niin voi aloittaa alusta.

Kovia treenejä!
ps. Muista syödä paljon, muuten ei kehity.

Pyydät valmentajaa tekemään sulle ketteryys ja koordinaatio harjoitteita omatoimista treeniä varten..
Oot kasvuiässsä, niin nuo treenit on äärimmäisen tärkeitä ja kun lähdet soveltamaan, niin voi ottaa mailan ja pallon mukaan kuvioihin..

Tsemppiä treenaamiseen ja saarnamiehen sanoin... Muista syödä paljon! :)

Back
Ylös Bottom