Salia kohti

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Maadoitusjohto sanoi:
Selvä. Pistän dipin ykköseen.

Sellainen asia minua vielä askarruttaa, että jos vaikka joillain salikerroilla, teen muutaman sarjan jotain liikettä, joka ei kuulu ohjelmaani, niin onko tästä mitään haittaa/hyötyä? Eikö vaihtelun pitäisi olla hyväksi lihaksille?

Voit toki liikettä vaihtaa jos se kuitenkin kohdituu treenattavaa lihasryhmään, muuten ei kannata mitään ihme kikkailuita harrastaa.

Suosittelisin kuitenkin jotenkin järjesetelmällisesti vaihtamaa niitä liikkeitä, muuten käsii nousujohteisuus jos ei tiedä mitä edellisellä kerralla milläkin liikkeellä on tehnyt. Treenipäiväkirja auttaa tässäkin asiassa.

Nyt rupeaa sitten treenipuoli olemaan kunnossa ja kävin juuri hakemassa ainekset palkkariinkin, että seuraavaksi on vuorossa ruokapuolen järjestäminen.
Laitankin tänne huomenna listan syömisistäni niin voitte sitten antaa neuvoja sen suhteen.

Tällä tavoin suurinpiirtein menee päivittäin tuo syömispuoli:

9.00
4dl kaurahiutaletia
3dl rasvatonta maitoa
1 kananmuna
2dl appelsiinimehua

12.00
purkki tonnikalaa
1 reissumies+voita+juustoa+kinkkuleikkelettä+kurkkua
1 kananmuna
omena/banaani
2dl rasvatonta maitoa
2dl appelsiinimehua

14.00 (joskus jää syömättä)
lautasellinen puuroa
2dl maitoa
tomaatti

17.00
kotiruoka: esim. perunoita ja lihapullia
1 reissumies+voita+juustoa+kinkkuleikkelettä
3dl maitoa
kasviksia

20.00
purkki tonnikalaa
reissumies+voita+juustoa+kinkkuleikkelettä
1 kananmuna
omena/banaani

23.00
loraus rypsiöljyä
+jotain pientä mitä jääkaapista löytyy

Mitäs pitäisi muuttaa?

Voisiko joku nyt hieman kommentoida noita syömisiäni.
Syönkö liikaa vai liian vähän vai väärällä tavalla?
Vaiko kenties oikein, mitä kyllä vahvasti epäilen.

Ainakin tohon klo 14 välipalaan vois lisätä jotain proteiinipitoista. Protskua ei äkkivilkaisulla muutenkaan näyttäisi tulevan ihan tarpeeksi. En kyllä laskenut määriä yhtään.

Treenistä vielä, jos vain mahdollista, ota joku kaveri mukaan katsomaan että teet liikkeet oikein. Vaikka niitä miten katsoo kotosalla netistä, oikea suoritustapa ei välttämättä muistu enää salilla mileen + virheitä on itse vaikeampi huomata kuin jonkun joka katsoo vierestä.

Laskeskelin kalorilaskurilla (http://laam.ath.cx/ruoka), että paljonko tuota ruokaa tuli eilen syötyä ja eilen oli syömisen kannalta suhteellisen normaali päivä.
Kilokaloreita tuli lähemmäs 3700, proteiinia noin 260grammaa, hiilareita 450grammaa ja rasvaa noin 90grammaa.
Mitäs mieltä olette? Arvot eivät kyllä ole aivan oikeassa, sillä yritin vain suurinpiirtein arvioida aterioideni koot, mutta jonkinlaista osviitta tuostakin varmaan saa.

Joo. Ite oon kans menossa inttiin kesällä. Ajattelin, että vois ruveta nyt käymään salilla. (Jos nyt rupean...) Mitat on 188/74. Tuossa ajassa mitä nyt on (alle 3 kk) ei ehi kyl ihmeitä tekemään, mutta ehkä voimaa pystys hankkiin jonku verran. Se ei varmaan oo pahaksi intissä, etenkään ku spolleksi aattelin koittaa. Olen kuntoillut talven aikana pääasiassa lenkkeillen, mutta treenannut myös punnerruksia, leuanvetoja ym. Nyt viimeisen kuukauden aikana homma on ollut vähän kuin tauolla. Nyt olen kuitenkin taas vähän aloitellut. Salilla en ole käynyt viime syksyn/talven aikana ku muutaman kerran, mutta viime ja toissatalvena kävin aika paljon salilla (joo, ei huomaa tämän hetken mitoista :) ) En tosin mikään kaappi ollut silloinkaan - se olisi vaatinut enemmän ruokaa. Kuitenki koulun lihaskuntotesteistä kiitettävät.

Olisi varmaan hyvä tehdä salilla kokonaisvaltaisia perusliikkeitä. Miltä kuulostaisi esim. seuraava:

Kyykky
Leuanveto
Penkki
Maastaveto
Vatsat

En ole varma järjestyksestä, mut nuo liikkeet kuitenki. Riittääkö 2 krt/viikko salilla, jos esim. juoksee sit vaikka 2-3 krt/viikko? Vinkkejä tänne vaan, ku täällä kuitenki on sellasia jotka asioista tietää.

Timba79 sanoi:
No entä sitten jos et pääse esim. pe treenaamaan? Se lihasryhmä vaan jää sitten välistä? Vai jatkatko siitä mihin edellisellä kerralla jäit? Jos jälkimmäinen tapa, niin sitten on ihan sama vaikka sitoo viikonpäiviinkin.

Tarkennetaan taas, eli IMO ei mitään järkeä sitoa ohjelmaa viikonpäiviin ja tehdä aina tiettynä päivänä tietty treeni. Jos itse treenaisin vaikka ma-ke-pe niin tuo perjantaina treeni kärsisi ylivoimaisesti eniten.

Siis treenipäivät voi aina olla tietyt, siinä ei mitään huonoa. Mutta ei niin, että on sitten pakko tehdä tietty lihasryhmä tiettynä päivänä.
joo siis todellakin jatkan siitä mihin jäin... ainakin kaksijakoisella, kun on aika lailla sama että mihin väliin se kahden päivän tauko tulee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom