Sali vai bodypumppi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chrisuu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Voinpa kertoa että kyllä ne lihakset ainakin naisella kasvaa BodyPumpissa... Ihan peilistä katsomalla voin asian todeta ja myöskin Inbody mittauksen perusteella. Varmaankin te miehet ette tyytyisi Pumpilla saatuihin lihaksiin mutta naisena olen kyllä erittäin tyytyväinen, koska salitreeni ei koskaan ole ollut mitään herkkua.

Varmaankin te miehet ette tyytyisi Pumpilla saatuihin lihaksiin

Niinpä.

mutta naisena olen kyllä erittäin tyytyväinen

Hieno homma että olet tyytyväinen, mutta jo se, että olet tyytyväinen, kertoo että tavoitteesi eivät ole samassa luokassa monien palstan naistenkaan kanssa.

, koska salitreeni ei koskaan ole ollut mitään herkkua.

Kenelle se olisi herkkua?

Mussa on vähän masokistin vikaa ja kyllä ne treenit vaan tuntuu hyvältä. Kunnon jalkarääkki kun on vasta puolivälissä niin aina välillä saa vaan useamman minuutin haukkoa henkeä kun muuten meinaa lähteä jalat alta. HIENO TUNNE!

Täysin samaa mieltä! Kunnon treeni on parasta. :rock:

Olen tuota metodia kokeillut ja lupaan että se toimii. Omaksi ongelmaksi muodostuu tuo muutaman tunnin kesto. Toistaiseksi kuvatun kaltainen treeni on osaltani jäänyt kestoltaan muutamiin minuutteihin.

Näin o, ja poliisit ei meinannu millään uskoa että tiukasta lihaskasvatuksesta on kyse. Pitää tästä lähin juoksennella kauempana lasten leikkikentistä.

Kävin muuten tänään ekaa kertaa elämässäni pumpissa kun kerran lupasin kaverille että lähden mukaan. En muista milloin oisin hikoillu tohon malliin, ihan järkyttävää. Kaikki liikkeet alkoi hapottamaan ihan sairaasti, olihan tuo erilainen rääkki kuin puntti mutta emmä sanois että siellä lihoja saa kasvamaan mutta rasvaa varmaan polttaa hyvin.

Kävin muuten tänään ekaa kertaa elämässäni pumpissa kun kerran lupasin kaverille että lähden mukaan. En muista milloin oisin hikoillu tohon malliin, ihan järkyttävää. Kaikki liikkeet alkoi hapottamaan ihan sairaasti, olihan tuo erilainen rääkki kuin puntti mutta emmä sanois että siellä lihoja saa kasvamaan mutta rasvaa varmaan polttaa hyvin.

Mä kävin eilen elämäni ensimmäistä kertaa pumppitunnilla...luulin et se on vaan kevyttä punnuksien heiluttelua, mutta tunnin päätyttyä löysin itseni lattialta viiden metrin hikilätäköstä. Oli ihan kauheeta itsensä rääkkäämistä...pakko mennä uudestaan.

Mä kävin eilen elämäni ensimmäistä kertaa pumppitunnilla...luulin et se on vaan kevyttä punnuksien heiluttelua, mutta tunnin päätyttyä löysin itseni lattialta viiden metrin hikilätäköstä. Oli ihan kauheeta itsensä rääkkäämistä...pakko mennä uudestaan.
Itellä n. 10vuoden kokemus punttireeneistä. Emäntä sai houkuteltua myös mut viime syksynä muutamana kerran pumppiin ja voin sanoa ,että en ois uskonu kuin helvetin rankkaa hommaa se on jos huijaamatta liikkeet tekee. Hyvää vaihtelua perus salitreeniin ja kunto kasvaa...

Ei bodypumppi kovin aerobista ole, ennemminkin vastaa jotain parin sadan metrin vetotreenejä kuin tunnin peruskunto lenkkiä.
Hyvää harjoitusta kuitenkin perus puntin lisäksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hieman offtopiccia, mutta liittyy pitkiin sarjoihin ja niiden lihasta kasvattavaan vaikutukseen:

Onko kellään tietoa, miten esim. pikaluistelijat treenaavat?

Kuka tahansa joka on ko. lajia koskaan nähnyt, tietää että pikaluistelijoilla on ihan järkyttävät reidet! Ja ainakin uskoisin, että heidän pääasiallinen treenimetodi on - luisteleminen! Eli vaikka varmaan kyykkyä ja muuta jalkatreeniä vääntävät, niin mistä he taikovat nuo lihakset!? Laji sisältää kuitenkin hyvin pitkiäkin matkoja, mutta aika kaukana mistään kestävyysurheilijalookista tuntuvat silti luistelijat olevan.

Eli onko luistelijan reisi kuitenkin perua pelkästään jostain punttisalilta, ja jos niin, niin miksei vastaavia reisiä nähdä juuri muualla? (:

Myös monilla miespyöräilijöillä on melkoiset reidet, vaikka kisamatkat ovat järkyttävän pitkiä aerobisia näännytysajoja.

Itse olen miettinyt, että koska sekä luistelussa että pyöräilyssä kehon painosta on vähemmän haittaa (verrattuna vaikkapa 10 km tai maraton-juoksuun), urheilijoilla on "varaa" kasvattaa suuret lihakset jalkoihin, mutta mistä tuo hypertrofia on peräisin ja mikseivät ne lihakset kuidu maratoonarimaisiksi siimoiksi rankan aerobisen treenin vuoksi?

Ai niin, nopeasti googlattu esimerkki siitä mistä puhun: http://cache.gawker.com/assets/images/jezebel/2009/09/speed_skater.jpg

Tyttösellä kohtalaisesti reittä! :D

Ai niin, pikku lisäys: valitettavasti tunnen pikaluistelun lajina nini huonosti, että en osaa sanoa onko vain lyhytmatkalaisilla tuollaiset megareidet. Mutta sellainen muistikuva on jäänyt, että niitä näkee pitemmilläkin matkoilla!

Mistä sä, Lommo, oot keksiny nämä lihasten muodon treenaamisen ja muun höpötyksen? Lihas joko kasvaa tai pienenee, ei siihen muotoon treenitavalla voi vaikuttaa. Ja tehokkaimmin lihas kasvaa suht raskailla vastuksilla, mitä ei ikinä missään bodypumpissa saavuteta. Nuo "erottuvat lihakset", "lihasten muotoutuminen" on aivan silkkaa cosmohapatusta.

Lihasten muoto kyllä muuttuu treenatessa, mutta vain yhdellä tavalla. Koska ne kasvavat paksuus- ja leveyssuunnassa ja pysyvät entisellään pituussuunnassa, niistä tulee suhteessa paksumman ja lyhyemmän näköiset. Siksi alhaisen rasvaprosentin omaavalla ja pienilihaksisella ihmisellä lihakset ovat pidemmän näköiset, eli arkikielessä "kiinteät".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom