salainen numero?

-Marchi- sanoi:
Aika turhaa peeloilua. Mitäpäs se puhelimeen vastaaminen maksaa. Mulle ei oo kukaan soitellut mitään lehtishittiä kännykkääni koskaan ja vain kerran joku kaunisääninen naisihminen yritti minut saada toisen operaattorin asiakkaaksi, mutta ymmärsi pian että senaikainen liittymäni oli jo halvin.
Ajattelen näin, et se tuntematon numero voi olla vaikka "friend-in-need" jolla sattuu vain salainen numero sillä hetkellä. Not big deal.

Jos elämän iloansa jaksaa johonkin tuntemattomiin numeroihin tuhlata, ni on jo sit vissiin aikamoinen henkinen helvetti.
(ps. yhteenkirjotussäännöistä ei piitata)

Minä nimenomaan en viitsi "tuhlata elämäniloani" vastaamalla tuntemattomiin numeroihin. Totesin muutaman vuoden aikana, että näistä puheluista n. 90 prosenttia oli erilaisia kaupustelijoita, minkä lisäksi työstäni johtuen saatan toisinaan saada myös pilapuheluja tms. En myöskään halua pilata viattoman puhelinmyyjän päivää kuittaamalla tylysti (minkä varmasti tekisin mikäli vastaisin).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ikävä kyllä sanoa, mutta lehtimyyjät kyllä saavat hyvinkin helposti numerot tietoonsa, vaikka ne olisivatkin salaisia. Siihen riittää pelkästään se, että olet vaikka joskus osallistunut johonkin arvontaan. Sokkona kun sitä menee yleensä aina laittamaan kaikki yhteystietonsa. Niitä käytetään hyvinkin paljon suoramarkkinointiin. Pitäähän niitä numeroita saada tavalla jos toisella..

Minä kyllä vastaan numeroon kuin numeroon, ei se haittaa vaikka se olisikin tuntematon tai sitten numeroa ei näkyisi. Tosiaan ei sitä koskaan tiedä onko joku läheinen pulassa.

Misanthrop sanoi:
Mä en periaatteen vuoksi vastaa enää yhteenkään puheluun, jonka soittajan numero ei näy ruudussa. Tutut, joilla on numeronsalaus ovat pikkuhiljaa oppineet tapani ja kaupustelijatkin kyllästyvät ennen pitkää.. :D
Täysin sama. Enkä myöskään avaa ovea (TV lupa maksettu!:D ) jos ovikello soi ja kukaan ei ole ilmoittanut tulosta. Kukaan ystävä tai vastaava ei ole ikinä tullut soittamatta ensin.

Mistäköhän saa tilattua EI KUTSUMATTOMIA VIERAITA-kyltin?

Pien Pirulaine sanoi:
Ikävä kyllä sanoa, mutta lehtimyyjät kyllä saavat hyvinkin helposti numerot tietoonsa, vaikka ne olisivatkin salaisia.

On omaa tyhmyyttä, että menee ilmoittamaan salatun numeron johonkin lehti arvontaan. Itselläni on salainen numero, enkä ole antanut sitä kenellekkään ulkopuoliselle taholle ja ei ole tuntemattomat soittaneet. Hyvä niin...

Tässäpä vielä tämä numero johon voi ilmoittaa ettei halua puhelinmyyjien soittoja: 060093404/puheluiden rajoittamis palvelu.
Käytän itse ja suosittelen :)

fish sanoi:
Jollei sinulla ole tuttuja poliisissa tai numerotiedustelufirmassa, niin taitaa jäädä selvittämättä.QUOTE]

Niin eikä edes auta vaikka ois numeropalvelussa frendi. Ainakaan fonectalla ei työntekijät näe salaisia numeroita, ainoastaan sen että se on salainen.

Ex-Tavis sanoi:
Eilen luennolla opitun soveltamista käytäntöön:

KAIKKIEN Suomessa kirjoilla olevien yhteystiedot, vaikka ne olisivatkin salaiset, saa kyllä selville maistraatista, kunhan vain lähettää heille asiasta kirjallisen pyynnön asiallisine perusteineen. Esimerkkinä meille mainittiin tilanne, jossa ei tiedetä rikosasian vastaajan kotipaikkakuntaa, joka on välttämätöntä sen selvittämiseksi, että saadaan kanne vireille hänen kotipaikan käräjäoikeudessaan(laillinen forum).

Ei tasan varmasti koske yksityishenkilöitä, viranomaiset ovat sitten asia erikseen.

Jos syysi sille, että tarvitset tyypin numeroa on esimerkkiäni vastaava, sanoisin että toimipas tällä tavalla. Luennolla painotettiin sitä, että syyn on oltava asiallinen, joten ihan mikä tahansa tekaistu syy ei kelvanne, jos henkilö on ilmoittanut yhteystietonsa salaiseksi.

Ei edelleenkään toimi yksityishenkilöillä, viranomaiset saavat kyllä numerot tietoonsa jos numero yleensä on olemassa.

Mikä pointti on ilmoittaa tietonsa salaiseksi jos ulkopuolinen henkilö tuosta vaan saisi ne kysymällä selvitettyä? Vastaus: ei mikään.

Melly sanoi:
Niin eikä edes auta vaikka ois numeropalvelussa frendi. Ainakaan fonectalla ei työntekijät näe salaisia numeroita, ainoastaan sen että se on salainen.

Käsittääkseni näkevät myös salaisen numeron operaattorin.

Oma numero ollut salainen jo vuosia, eipä ole yhtään ylimääräistä puhelua tullut. Ja jos vastaan arvontoihin tms, niin ruksin sieltä kohdan että tietoja ei saa käyttää suoramarkkinointiin.

Sumu sanoi:
Käsittääkseni näkevät myös salaisen numeron operaattorin.
QUOTE]

Joo se kyllä muistaakseni näkyy, koska pölliisit kun niitä sitten kyselee niin pitää tietää mihin ohjataan soittamaan. Mutta sitähän ei tietenkään taviksille saisi sanoa, ei edes sitä että löytyy salainen numero.

-Marchi- sanoi:
Aika turhaa peeloilua. Mitäpäs se puhelimeen vastaaminen maksaa. Mulle ei oo kukaan soitellut mitään lehtishittiä kännykkääni koskaan ja vain kerran joku kaunisääninen naisihminen yritti minut saada toisen operaattorin asiakkaaksi, mutta ymmärsi pian että senaikainen liittymäni oli jo halvin.
Ajattelen näin, et se tuntematon numero voi olla vaikka "friend-in-need" jolla sattuu vain salainen numero sillä hetkellä. Not big deal.

Jos elämän iloansa jaksaa johonkin tuntemattomiin numeroihin tuhlata, ni on jo sit vissiin aikamoinen henkinen helvetti.
(ps. yhteenkirjotussäännöistä ei piitata)

Mulle on soittanut kaikenlaiset tyypit markkinatutkimuksen tekijöistä kattilakauppiaisiin eikä todellakaan kiinnosta kuluttaa aikaa sellaisiin. Eikä mulla ole ystäviä, jotka eivät osaa laittaa tekstiviestiä, jos heillä on jokin tärkeä asia.

Mieheni vaihtoi häiriöpuheluiden (yksityiseltä taholta) jälkeen puhelinnumeroa ja laittoi sen salaiseksi eikä ole antanut numeroa muille kuin tutuilleen. Yhtäkään ylimääräistä soittoa ei sen jälkeen ole tullut.

Itselläni on salainen, ja olen kyllä auliisti jakanut numeroani lehtitilaus- ym. arvontalipukkeisiin.

Kahdesti on tullut puhelinmyyjän tms. soitto, ja olen keskeyttänyt myyntipuheet ystävällisesti kysymällä mistä hän on numeroni saanut, ja pyytänyt sen jälkeen poistamaan salaisen numeroni listoiltaan.

Kavereilla ei ole ongelmaa numeroni selvittämisessä jos vaikka ovat sen hävittäneet, koska numeroni on niin naurettavan helppo muistaa, että... öh, sen vaan muistaa.

Niin, kai kaikki tietävät että vaikka numero on salainen tiedustelussa, sen saa silti asetettua puhelimesta näkyväksi kun itse soittaa? Minulla on salainen nro mutta kyllä kaverinin näkevät sen kun soitan heille.

Eli on erikseen numeron salaisuus, ja numeron näkymättömyys soitettaessa.

Julkisesta numerostakin voi soittaa niin ettei nro näy vastaanottajalle, kun puhelimesta ensin valitsee sellaisen säädön. Ja salatusta numerosta voi soittaa niin että nro näkyy, kun näin puhelimesta valitsee.

Jissen sanoi:
Niin, kai kaikki tietävät että vaikka numero on salainen tiedustelussa, sen saa silti asetettua puhelimesta näkyväksi kun itse soittaa? Minulla on salainen nro mutta kyllä kaverinin näkevät sen kun soitan heille.

Eli on erikseen numeron salaisuus, ja numeron näkymättömyys soitettaessa.

Julkisesta numerostakin voi soittaa niin ettei nro näy vastaanottajalle, kun puhelimesta ensin valitsee sellaisen säädön. Ja salatusta numerosta voi soittaa niin että nro näkyy, kun näin puhelimesta valitsee.

Niin. Muistaakseni näppäilemällä #31# ja sen jälkeen numeron, johon aikoo soittaa, näkyy oma numero suojattuna. Tuo on nyt vain muistikuva, ei varmaa tietoa. :)

Örkki sanoi:
Vaikka olisikin tuttuja niin luuletko aikuisten oikeasti, että kertovat??? :D

Mun tapauksessa ainakin voin sanoa että juu, kertoivat ne :( Mulla ollut 3 eri salaista numeroa aikoinaan [ja nykyäänkin on edelleen salainen] ja eräs henkilö pystyi selvittämään niitä aikoinaan ahdistellakseen ja puhelinhäirintää harrastaakseen. Viimeisin numero jonka hän sai selville oli kikkailua niin, että kysyi ystävältään joka työskenteli hätäkeskuksessa [koska ei ollut saanut minua 2v hiljaiselon jälkeen kiinni... luulin päässeeni jo eroon]. Eli olin soittanut joskus 112 puliukon sairastapauksen takia joka oli sammunut parkkipaikallemme ja näin sitten sai sieltä tietoni... Myös osoite ym selvisi siinä samalla vaikka olin määritellyt niille sen kiellon sinne rekisteriin mikä netissäkin on, eli osoitetietojanikaan ei saisi luovuttaa.

Rarum sanoi:
Niin. Muistaakseni näppäilemällä #31# ja sen jälkeen numeron, johon aikoo soittaa, näkyy oma numero suojattuna. Tuo on nyt vain muistikuva, ei varmaa tietoa. :)

Niin ja ainakin nokialaisessa, voipi valikosta laittaa lähetetäänkö oma numba vaiko eikö:)

Ex-Tavis sanoi:
Eilen luennolla opitun soveltamista käytäntöön:

KAIKKIEN Suomessa kirjoilla olevien yhteystiedot, vaikka ne olisivatkin salaiset, saa kyllä selville maistraatista, kunhan vain lähettää heille asiasta kirjallisen pyynnön asiallisine perusteineen. ...

...Kaikki mitä edellä sanoin voi olla kuitenkin olla :anssi: , voin muistaa jutusta jonkun olennaisen yksityiskohdan täysin väärin:D ./Heh, vastuuvapauslauseke loppuu/

EDIT: haha, ei taida kyllä tarkemmin ajateltuna sittenkään sopia tähän tilanteeseen ollenkaan. Tätä tämä yöllä herääminen teettää :D

Jokainen voi kieltää henkilö- ja osoitetietojensa luovutuksen väestötietojärjestelmästä yksityissektorin käyttöön. Tällöin vain viranomaiset saavat nämä tiedot.

Lisäksi tietyistä perustelluista syistä voi hakea henkilö- ja osoitetietojaan koskevan turvakiellon, jolloin nämä tiedot luovutetaan vain tietyille viranomaisille.

Melly sanoi:
Niin ja ainakin nokialaisessa, voipi valikosta laittaa lähetetäänkö oma numba vaiko eikö:)

Näin se menee muissakin puhelimissa. Joistain merkeistä löytyy myös vaihtoehto "peitä numero seuraavan puhelun ajaksi", jos haluaa soittaa yhden puhelun "tuntemattomana".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom