salainen numero?

Ikä
44
Kysytäänpäs nyt täältä kun en muuta keksinyt, onko kuinka monimutkaista/mahdollista selvittää salaisia puhelin numerotietoja kun minulla on eräs numero ja pitäisi saada tietää kenen se on. (älkää vastatko että soita ja kysy, se ei nyt onnistu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On monimutkaista ja lähes mahdotonta. Joskus jouduin tuota hätätapauksessa selvittämään ja siitä pitää tehdä tutkintapyyntö poliisille kuka selvittää numeron. Tässäkään tapauksessa numeroa/omistajaa ei välttämättä kerrota sinulle.

Jollei sinulla ole tuttuja poliisissa tai numerotiedustelufirmassa, niin taitaa jäädä selvittämättä. Tai mikset pyydä kaveria soittamaan ja esittämään puhelinmyyjää?

fish sanoi:
Jollei sinulla ole tuttuja poliisissa tai numerotiedustelufirmassa, niin taitaa jäädä selvittämättä.
Vaikka olisikin tuttuja niin luuletko aikuisten oikeasti, että kertovat??? :D

:offtopic:

Anteeksi offtopic, mutta tämä kysymykseni liippaisi edes hiukan aihetta. Ainakin puhelinnumeroita :D

Onko netissä mitään ilmaista numerofinderia?

fitnesspimu sanoi:

Anteeksi offtopic, mutta tämä kysymykseni liippaisi edes hiukan aihetta. Ainakin puhelinnumeroita :D

Eipä taida olla.. Toi Fonecta finder on netissä, mutta on tarkoitettu yrityksille ja on maksullinen.
http://extra.finder.fonecta.com/

Salainen numero onkin ärsyttävä juttu... sen varjolla pystyy häiriköimään vaikka kuinka eikä kukaan saa tietää. Tosin mulla on salatut numerotiedot, koska kyllästyin liittymä- ja lehtikauppiaisiin. Vielä ne silti soittelee... Ärsyttävää.

Mulle soitteli joku tyyppi monta kertaa illassa numerottomana viikon verran enkä koskaan päässyt vastaamaan, ku olin töissä. Eilen se soitti taas ja ku vastasin kuulu vaan meteliä ja ihan ku joku olis sanonut moi. Sit se katkes... Tosi ärsyttävää!! Ja ku mulla on ollu salainen numero jo yli puoli vuotta, se ei kukaan kauheen tuntematon voi olla, ellei sit joku oo vaan valinnu satunnaisesti numeroa... Eilisen jälkeen ei oo siitä mitään kuulunu...

Jos jonkinlaista häirintää/uhkailua on ilmennyt siltä tuntemattomasta numerosta soittajalta niin rikosilmoitus vetämään. Kyllä operaattorille on jäänyt tarkat lokitiedot joilla selviää kuka on langan toisessa päässä.

Jos taas tiedät numeron, mutta et sen omistajaa niin ainoa varteetnotettava ja vähiten salapoliisityötä vaativa keino on soittaa ja kysyä kuka siellä on.

Eilen luennolla opitun soveltamista käytäntöön:

KAIKKIEN Suomessa kirjoilla olevien yhteystiedot, vaikka ne olisivatkin salaiset, saa kyllä selville maistraatista, kunhan vain lähettää heille asiasta kirjallisen pyynnön asiallisine perusteineen. Esimerkkinä meille mainittiin tilanne, jossa ei tiedetä rikosasian vastaajan kotipaikkakuntaa, joka on välttämätöntä sen selvittämiseksi, että saadaan kanne vireille hänen kotipaikan käräjäoikeudessaan(laillinen forum). Jos syysi sille, että tarvitset tyypin numeroa on esimerkkiäni vastaava, sanoisin että toimipas tällä tavalla. Luennolla painotettiin sitä, että syyn on oltava asiallinen, joten ihan mikä tahansa tekaistu syy ei kelvanne, jos henkilö on ilmoittanut yhteystietonsa salaiseksi.

Kaikki mitä edellä sanoin voi olla kuitenkin olla :anssi: , voin muistaa jutusta jonkun olennaisen yksityiskohdan täysin väärin:D ./Heh, vastuuvapauslauseke loppuu/

EDIT: haha, ei taida kyllä tarkemmin ajateltuna sittenkään sopia tähän tilanteeseen ollenkaan. Tätä tämä yöllä herääminen teettää :D

fish sanoi:
Tai mikset pyydä kaveria soittamaan ja esittämään puhelinmyyjää?

Mulle on joku tehny tollee joskus!
Olin vähä pihalla siitä puhelusta muutenki mut kyl nimeni menin kertomaan :rolleyes:

Toimii, kannattaa siis koittaa! ;)

Ex-Tavis sanoi:
KAIKKIEN Suomessa kirjoilla olevien yhteystiedot, vaikka ne olisivatkin salaiset, saa kyllä selville maistraatista, :D

Poislukien prepayd liittymät puhelimien osalta. Monet myös jättävät myös tekemättä asuinpaikkamuutosilmoitukset joten osoitetiedotkin laahaavat vuosia perässä todellisista.

Kukaan asiaan valtuutettu ei varmasti kerro salaisia numeroita kellekään, voisi tulla paskaa niskaan kys. asiakkaalta. Muuta keinoa noiden selvittämiseen ei kellään oikein muuta ole kuin soittaa operaattoreiden viranomaisnumeroon tms. tosin ne kyllä yleensä tekeekin sitten vastasoiton tai kysyvät suojakoodin, operaattorista riippuen.

keijo s sanoi:
Poislukien prepayd liittymät puhelimien osalta. Monet myös jättävät myös tekemättä asuinpaikkamuutosilmoitukset joten osoitetiedotkin laahaavat vuosia perässä todellisista.

Kukaan asiaan valtuutettu ei varmasti kerro salaisia numeroita kellekään, voisi tulla paskaa niskaan kys. asiakkaalta. Muuta keinoa noiden selvittämiseen ei kellään oikein muuta ole kuin soittaa operaattoreiden viranomaisnumeroon tms. tosin ne kyllä yleensä tekeekin sitten vastasoiton tai kysyvät suojakoodin, operaattorista riippuen.

Tuo on varmasti aivan totta.Näin sitä taas oppi uutta:) .

-pipsa- sanoi:
Salainen numero onkin ärsyttävä juttu... sen varjolla pystyy häiriköimään vaikka kuinka eikä kukaan saa tietää. Tosin mulla on salatut numerotiedot, koska kyllästyin liittymä- ja lehtikauppiaisiin. Vielä ne silti soittelee... Ärsyttävää.

Mä en periaatteen vuoksi vastaa enää yhteenkään puheluun, jonka soittajan numero ei näy ruudussa. Tutut, joilla on numeronsalaus ovat pikkuhiljaa oppineet tapani ja kaupustelijatkin kyllästyvät ennen pitkää.. :D

fitnesspimu sanoi:

Eniro tulikin jo esille. Jos olet hommannut laajakaistasi/muun nettihässäkän Elisalta, on sinulla oikeus käyttää heidän numerohakuaan ilmaiseksi netissä. Vaatiin käyttäjätunnuksen ja salasanan, jotka saa liittymänvahvistuksen tms. mukana.

Itse en vastaa numeroihin, joita en tunne. Tarkastan ne, ja jos ne ovat salaisia, en soita takaisin tai vastaa, jos niistä soitetaan uudelleen. Lähes poikkeuksetta ne ovat lehtimyyjiä tai muita markkinoijia - aiemman kokemuksen perusteella tiedän. Ja lehtimyyjät soittavat nykyisin myös kännykkänumeroista.

Rarum sanoi:
Itse en vastaa numeroihin, joita en tunne. Tarkastan ne, ja jos ne ovat salaisia, en soita takaisin tai vastaa, jos niistä soitetaan uudelleen.

Aika turhaa peeloilua. Mitäpäs se puhelimeen vastaaminen maksaa. Mulle ei oo kukaan soitellut mitään lehtishittiä kännykkääni koskaan ja vain kerran joku kaunisääninen naisihminen yritti minut saada toisen operaattorin asiakkaaksi, mutta ymmärsi pian että senaikainen liittymäni oli jo halvin.
Ajattelen näin, et se tuntematon numero voi olla vaikka "friend-in-need" jolla sattuu vain salainen numero sillä hetkellä. Not big deal.

Jos elämän iloansa jaksaa johonkin tuntemattomiin numeroihin tuhlata, ni on jo sit vissiin aikamoinen henkinen helvetti.
(ps. yhteenkirjotussäännöistä ei piitata)

-pipsa- sanoi:

Mulle soitteli joku tyyppi monta kertaa illassa numerottomana viikon verran enkä koskaan päässyt vastaamaan, ku olin töissä. Eilen se soitti taas ja ku vastasin kuulu vaan meteliä ja ihan ku joku olis sanonut moi. Sit se katkes... Tosi ärsyttävää!! Ja ku mulla on ollu salainen numero jo yli puoli vuotta, se ei kukaan kauheen tuntematon voi olla, ellei sit joku oo vaan valinnu satunnaisesti numeroa... Eilisen jälkeen ei oo siitä mitään kuulunu...

Tuota tuota miksi se numero aina pitaa naha ?? 15 vuotta sitten lankapuhelimet kaikilla kukaan ei nahny numeroita, kun puhelin soi niin siihan vastatiin tai sitten ei.
Nykyaan kannykoissa on vastaaja, sen aanettomalle, jne
Skypen kauttahan voi avata uuden numeron, sen saa salaiseksi, netista pystyyn pienen ohjeman kirjoittettuaan lahettamaan vaikka 10 000 teksitiviestia tiettyyn puhelimeen. Onhan naita, tietty vituttaa kun sattuu kohdalle joku apina joka hairikoi. Itsella puhelin aina aanettomalla klo 17.00 jalkeen. Tama kyllakin johtuu tyojutuista, joskus hairikotkin soittelevat, mutta eivat jaksa sinne vastaajaan kauheen pitkaan paukuttaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom