Sakon maksaminen osissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Sattui itelle tossa Marraskuussa just sama homma ku Mikelle. Ja siitä toki 90€ penaltya liikenteen vaarantamisesta. En ole vielä ainakaan sitäkään sakkoa maksanut ku taitaa olla laskukin hukassa, mut ei ole mitään kuulunutkaan. Kyl siinä ainakin se puoli vuotta menee ennenkuin sieltä jotain perintäkirjettä tulee ja siinäki sitten lukee asiaa hoitava virkamies ja sillehän voi halutessaan soittaa ja kertoa ettei millään jaksas maksaa sitä 90:ä euroa kerralla, äijä sit antaa luvan maksella erissä. Toki ois aina paras maksaa noi sakotkin kerralla vittuun, mutta ku tahtoo olla aina muitakin maksuja makseltavana niin sakot voi jättää vähän roikkumaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
reaper1974 sanoi:
Tai sit pitäisi ennakoida että sieltä lumipenkan takaa saattaa tulla joku. Itselläkin on ollu muutama läheltä piti tilanne lumipenkkojen takia. Jalankulkijat ainakin pomppivat kun päättömät kanat penkkojen takaa eteen. Lunta on kyllä riittäny tänä talvena ihan omiksi tarpeiksi. Tulis kesä ja (hirvi)kärpäset :hyper:

Sitä se konstaapelikin sanoi, mutta milläs vitulla ennakoit, tokihan sieltä auto tulee aina, tosta olen ajanut niin miljoona kertaa, nyt vain en yksinkertaisesti nähnyt sitä vaikka pysähdyin vielä oikein katsomaan. En menis varmaksi oliko sillä valoja päällä, niin täysin puun takaa se tuli.

Vitutti se asenne mikä poliisilla oli, niinkuin mä nyt olisin joku ääliö joka ajaa katsomatta. Koitin selittää notta katoin ihan takuvarmasti, mutta en vain nähnyt, konstaapeli vain lässytti että siinähän on oikein kolmio että pitäisi noudattaa erityistä varovaisuutta.
Kommetoin sitten sitä lumikasaa ja siihen polliisi että noita paikkoja on vaikka kuinka ja homma ei mukamas ikinä lopu. Mutta jos samassa paikassa kolahtaa samallalailla 3 päivän sisään 2 mälliä, niin olisko siinä lumella jotain osuutta ja pitäiskö sille tehä jotain.

Mike sanoi:
Kommetoin sitten sitä lumikasaa ja siihen polliisi että noita paikkoja on vaikka kuinka ja homma ei mukamas ikinä lopu. Mutta jos samassa paikassa kolahtaa samallalailla 3 päivän sisään 2 mälliä, niin olisko siinä lumella jotain osuutta ja pitäiskö sille tehä jotain.

Näitä helvetin lumikasoja on kyllä pitkin ja poikin kaupunkien keskustoja. Itekkin pari kertaa joutunu hieman pakittelemaan, kun olen katsonu, ettei ketään tuu ja sitten sieltä kuitenkin jo joku hurauttaa. Penkat on niin korkeita, ettei ole mitään mahdollisuutta nähdä riittävän kauas.

Pitäsköhän vastuuta jotenkin saada siirrettyä kaupunkien tekniselle toimelle, kun nehän näistä lumijutuista vastaavat muutenkin..

Mike sanoi:
Töppäilin tossa ekan kerran elämäni aikana autolla ja vetäsin lumipenkan takaa jonkun turkkilaisen eteen. Etukulma paskana ja 2500€ remppa, onneksi on megasuperkasko.

Sain toki 90€ sakot ja taannoinen sumuvalosakkokin vituttaa, joten ajattelin että miten helvetin pitkälle voi sakkoa viivytellä lain nimissä? Voiko sitä maksella osissa pitkin vuotta, ei vituttaisi niinpaljoa?

Ja kaikki hurskastelijat, ei tartte mussuttaa, oma vika oli ja se pistää vituttamaan vielä enemmän, sais vitutusta lievennettyä.

Ensimmäiseen vuoteen ei tule edes muistutusta, sen pystyy maksamaan vaikka kuinka monessa erässä, ei ne sitä rupea kinumaan jos maksaa edes vähän silloin tällöin, itsellä ne sakkolaput häviää samantien jonnekin ja maksan sitten kun on tullut 1-4 muistutusta, ylinopeussakoissa maksuaikaa on 3kk, mutta sen vuoden saa olla rauhassa, sitten ne alkaa lähettämään semmosia nöyriä lappuja, missä kysytään että viitsisitkö mitenkään maksaa sakkojasi??

Jakaa sen sakon sopiviin osiin ja maksaa ne kaikki, laittaa eräpäivät vaan eri kuukausille. Saa isommankin sakon maksettua ettei edes huomaa.Eikä tarvii muistella paljonko sakosta on maksanut.

120€ tuli tänään... 96 km/h 70-alueella. Ainoa juttu vaan on, että 80 rajoitus alkoi noin viisikymmentä metriä tutkauspaikasta eteenpäin. Oma vika ja suunnaton vitutus. Tähän olotilaan voidaan Aamulehteä lukeville antaa vinkiksi toissaviikon torstain lehti. Auto+katolta pudonnut lumi+Roland. Ja lunnaiksi meni. Prkl.

Onko nykyaikaista tietoa että kauanko pystyy sakkoa venyttämään ennenkun maksaa ja saako maksaa niin pienissä erissä kun mahdollista? Vituttaa maksaa peltipoliisi sakkoja!! :) Ensinmäinen ylinopeus sakko tulossa, 80 alueella katoin mittaria heti välähdyksen jälkeen ni näytti 96, vittu..

Mulla on käsitys että tota on muutettu ku jotkut maksoi yhden euron kerralla ja homma meni ihan mahottomaks.Kustannuksiahan tosta tulee valtiolle eli meille veronmaksajille ihan poskettomasti jos tommonen sallitaan.

Siis mulla homma meni näin. Sain sakkoja joulukuussa 2014, en maksanu ja tuli muistutus, en maksanut sitäkään vaan lähetin sähköpostia oikeusrekisterikeskukseen missä oli sakon numerot ja kaikki tunnukset. Sieltä tuli vastaus ettei heillä ole tiedossa edes koko sakkoa?
Selvisi sitten se että sakko menee heidän tietoon hirveällä viiveellä, suunnilleen tiedossa vasta ku vouti lähettää muistutuksen sakosta, niin ja tässä vaiheessa ei ole mitään luottotietoja vielä mennyt.

Voudilta lappu sakosta ja minä uudestaan postia oikeusrekisterikeskukselle jossa pyysin sakon maksua osissa ja nyt siellä oli tieto sakosta ja kysyttiin millä summalla olin ajatellut/kk maksaa. 40€/kk meni heittämällä läpi ja parin päivän päästä tuli maksulaput postissa.

Voi tottakai yrittää pienempääkin summaa, vetoaa vaikka lomautuksiin ym.

Niin, maksulaput tuli 2016 helmikuussa joten aika pitkälle pystyy venyttämään maksua.

Kamera auto otti kuvan ja nopeutta noin 8km yli en tiiä tuleeko rikisakko vai muistutus. Mutta oliko rikesakolla sama että makselee vaikka 10e kk niin homma menee sillä?

Kamera auto otti kuvan ja nopeutta noin 8km yli en tiiä tuleeko rikisakko vai muistutus. Mutta oliko rikesakolla sama että makselee vaikka 10e kk niin homma menee sillä?
Itse sain turvavyön käyttämättömyydestä 70€ syyskuussa. Jätin maksamatta, Joulukuussa tuli eka ulosoton kirje, maksoin vähän, nyt tuli seuraava -> maksoin vähän, seuraava varmaan taas sit muutaman kuukauden päästä, elikkä helposti pystyy tollein.

Itse sain turvavyön käyttämättömyydestä 70€ syyskuussa. Jätin maksamatta, Joulukuussa tuli eka ulosoton kirje, maksoin vähän, nyt tuli seuraava -> maksoin vähän, seuraava varmaan taas sit muutaman kuukauden päästä, elikkä helposti pystyy tollein.

Okei. No hyvä jos tolleen pystyy kikkailee :D kiitoksia tiedosta :D

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta on jonkunverran kokemusta aiheesta..

Sakon kun jättää maksamatta niin niitä muistutuksia tulee useampi useamman kuukauden aikana, ennenkun menee ulosoton hoidettavaksi. Muistutuksista ei tule lisämaksua mitä normaaleissa laskuissa, eli sitä voi pitkittää aluksi aika monta kuukautta jos haluaa.

Ainakin itse olen saanut sovittua sakon maksun osissa soittamalla. En tiedä onko enään olemassa, mutta ennen oli joku SUOMI.jotain sivusto mistä sai printattua ihan kirjallisen lomakkeen sakon osissa maksamiselle. Kaveri muistaakseni maksoi ~1000e sakon 50e erissä joskus sitä kautta..

http://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/taytaantopanojaperinta/faq.html

E: ja lopultahan nuo sakot peritään esim. ansiosidonnaisesta suoraan, tai palkasta. Jos tarpeeksi pitkään jättää maksamatta.

Viimeksi muokattu:
Vittu mikä urpo. Ensin jätetään vyö laittamatta koska nehän on vain hinteille ja sitten kun sanktio tulee niin leikitään vielä kovempaa "vittu minähän tuommosta maksa".
Jos ei ole 70 euroa vara maksaa kerralla niin jossain mättää?

Vittu mikä urpo. Ensin jätetään vyö laittamatta koska nehän on vain hinteille ja sitten kun sanktio tulee niin leikitään vielä kovempaa "vittu minähän tuommosta maksa".
Jos ei ole 70 euroa vara maksaa kerralla niin jossain mättää?

Triggered :D rauhotu vähä LOL. Kyseessä oli kaupunkiratsia jossa ajoin muutaman kilometrin matkan 40km/h alueella, jolloin joskus unohtuu laittaa turvavyö. Varaa on, hieman se vain vituttais kerralla maksaa, niin maksan parissa erässä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom