Sakkoja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Reilussa viikossa tuli kirjallinen huomautus, kun ajoin kameraan 66km/h. Rajoitus oli se 60.
Edellinen kirjallinen huomautus tuli toissa kesänä, sen poliisi kirjoitti ihan henk koht, silloin syynä oli liikenteen vaarantaminen ja holtiton ajotapa:david:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
koeta irrotella rahat :thumbs:

noita vituttavia ohitustilanteista saatuja sakkoja kuulee tämän tästä..

Paras vituttava ohitustilanne oli itselläni muutama vuosi sitten kun ohitin 40:n alueella matelevan auton (siis jopa alle 40 nopeutta) joka osoittautui hetkeä mylöhemmin poliisiautoksi. Ohitus suoritettiin ripeästi kilosella gikserillä, mutta nopeus tiputettiin rajoitusten mukaiseksi saman tien. Suoritus kuitenkin palkittiin +500eur arvoisella kortilla jonka sain kunniakseni kustantaa.

Pysäytykseen oli siis matkaa 200m ohitustilanteesta. Kysyin että eikö tuo ohitus pitäisi kuitenkin ottaa huomioon nopeutta mitattaessa. Olivat kuulemam ottaneet sillä laskivat keskinopeuden. .. no minä sitten hölmönä ihmettelin että eikö ohituksen jäännösnopeudella ole kohtuuttoman iso vaikutus jos mittausmatkaa on vain 200m. Eivät aidosti ymmärtäneet edes koko kysymystä. Ei muuten, mutta nopeus oli taas sen maagisen 1km/h yli päiväsakkorajan. :-)

Paras vituttava ohitustilanne oli itselläni muutama vuosi sitten kun ohitin 40:n alueella matelevan auton (siis jopa alle 40 nopeutta) joka osoittautui hetkeä mylöhemmin poliisiautoksi. Ohitus suoritettiin ripeästi kilosella gikserillä, mutta nopeus tiputettiin rajoitusten mukaiseksi saman tien. Suoritus kuitenkin palkittiin +500eur arvoisella kortilla jonka sain kunniakseni kustantaa.

Pysäytykseen oli siis matkaa 200m ohitustilanteesta. Kysyin että eikö tuo ohitus pitäisi kuitenkin ottaa huomioon nopeutta mitattaessa. Olivat kuulemam ottaneet sillä laskivat keskinopeuden. .. no minä sitten hölmönä ihmettelin että eikö ohituksen jäännösnopeudella ole kohtuuttoman iso vaikutus jos mittausmatkaa on vain 200m. Eivät aidosti ymmärtäneet edes koko kysymystä. Ei muuten, mutta nopeus oli taas sen maagisen 1km/h yli päiväsakkorajan. :-)

Siis kirjoittivatko ne siihen sakkolappuun, että mitattu keskinopeusmittauslaitteistolla (tjsp) 200 metrin matkalta? Kuulostaa oudolta, koska olen elänyt siinä käsityksessä, että tuo mittausmatka pitäisi olla pidempi (luokkaa 1 kilometri). Ei sinänsä, ettetkö olisi teiden rosmo ja sakon ansainnut, eihän sitä nopeusrajoitusta saa ylittää missään tilanteessa. ;)

Lauantain ja sunnuntain vastaisena yönä 40 eskoa parkkisakkoa. Elämäni ensimmäinen sakko yleisesti ottaen. Oli jotenkin kriminaali olo sitä muoviin ängettyä pikavoittoa ylpeänä puristaessani.

Eilen Tre rantatiellä vastaan tuli LP ja katsoin kun autosta mulkkasi joku kaljupäinen poliisi setä ja sitten syttyivät valot ja U-käännös heti vieressä olevassa risteyksessä:wtf:
Sanoin emännälle,että taisivat lähteä mun perään,että mitähän mä tein!
No siinä sitten alkoi poliisiautossa vilkkumaan punainen valo ja sitten tiesin,että mun perään ne lähtivät.
löysin paikan mihinkä pysähdyin ja sitten se kaljupää tulikin ikkunan taakse ja kysyin,että mitäkö tein,että pysäytettiin:puntti:
Käski puhaltaa ja 0 näytti!
Ehkä johtu siitä,että olin juuri tullu Onkiniemen Elixiasta ja oli jalkapäivää ja silloin ei yleinsä ole tapana ottaa montaakaan olutta ennen reeniä!
No asiaan, sitten se raaputti etusivuikkunoita ja sanoi,että näissä on kalvot!
Sitten käski nousta autosta ja tulemaan autonsa takapenkille sakkoa haettavaksi.
Siinä kohtaa sanoin että tuleeko tästä sakot, johonka hän totsesi että selviät tällä kertaa rikesakolla:hyper:
Istuin aivan hiljaa takapenkillä hammastapurren,etten vaan provosoitte sitä kaljupäistä pysäyttäjää(sakonkirjoittaja oli sellainen rento poliisi mitä juuri kentälle kaivataankin,mutta tämä perään lähtenyt...näitäkin tarvitaan...:hyper:
Etukalvot piti poistaa samanpäivänä!
Autossa on vakiona tehdastummennetut takalasit,eli ei ole kauhean tummat ja en edes tiennyt,että etulaseja on tummennettu(auto ollut reilut ½v käytössä)
No, kalvot sain yllättävän helpolla pois etuikkunoista.
Emäntä ei edes huomannut,että jotain on lähtenyt ikkunoista(itse asiassa kalvot olivat lähes kirkkaat,mutta kun ei niitä saa olla 16§ mukaan niin ei sitten)
Muuten, perustelut olivat kaljupäällä että auton sisälle pitää nähdä onko turvavyöt kiinni tai puhuuko joku puhelimeen ja noi kalvot haittaa poliisin työskentelyä!
Ei ihan täsmää tähän tekstiin tuo syy!
"Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta (16§) kieltää tuulilasin ja etusivulasien tummentamisen kalvolla tai spraylla. Autoon voi vaihtaa tehdastekoisen hyväksyttyä mallia olevan tummennetun tuulilasin tai etusivulasit."
Eli jos olisi ollut autossa TEHDASTUMMENNETUT lasit,niin mitenkä se olisi parantanut auton sisälle näkyvyyttä,varsinkaan jos vielä olisi käyttänyt tuota 70% valonläpäisykykyä:hyper:

Siis kirjoittivatko ne siihen sakkolappuun, että mitattu keskinopeusmittauslaitteistolla (tjsp) 200 metrin matkalta? Kuulostaa oudolta, koska olen elänyt siinä käsityksessä, että tuo mittausmatka pitäisi olla pidempi (luokkaa 1 kilometri). Ei sinänsä, ettetkö olisi teiden rosmo ja sakon ansainnut, eihän sitä nopeusrajoitusta saa ylittää missään tilanteessa. ;)

Niin minäkin kuvittelin ja asiasta kysyinkin. Eivät kyllä sitä kirjoittaneet lappuunkaan. Ehkä ymmärtämättömyys tai vastaamattomuus johtui siitä että heitä olisi vituttanut jos olisi rikesakoksi tippunut. Pari kertaa olen ylinopessakoista valittanut syyttäjälle ja aina sakko on tippunut koska molemmilla kerralla poliisit olivat kirjoittaneet puhdasta paskaa lappuun. Milloin oli ruuhkainen liikenne (sunnuntai ilta hämeenlinnan väylälle hämeenlinnaa kohti) ja molemmilla kerroilla liikenteen vaarantaminen vaikka kyseessä juuri ja juuri rikesakkorajan yli menevä nopeus kuivalla tiellä.

Opetus: Poliisi ei todellakaan ole ystävä. Heilläkin on tulospalkkaus ja tulospalkkaukset ovat tehokkaita ohjaamaan käyttäytymistä. Sakkojen kirjoitusmäärä on yksi mittari jota seuraavat. .. lukevathan sakot jopa budjetissa. :-)

Käytökseen ehkä vaikutti että lähdin vastaamaan vittuiluun. Luento jarrutusmatkoista sai minut kerrankin niin kovin innostumaan aiheesta että innostuin pyytämään josko poliisit voisivat vielä loppuun laulaalurauttaa liikennelaulun.

40e napahti pysäköintivirheestä. Tunniksi jätin ja ensimmäistä kertaa koskaan aavistin sakkoja ja odottihan autolle palattuani sakkolappu tuulilasissa. Odotin jotain 20 euron sakkoa mutta 40 EUROA. Se on kolmasosa mun opistotuesta :eek:.

Opetus: Poliisi ei todellakaan ole ystävä. Heilläkin on tulospalkkaus ja tulospalkkaukset ovat tehokkaita ohjaamaan käyttäytymistä.
Eipä taida kirjoitettujen sakkojen määrällä olla minkään maan merkitystä palkkaan. Paitsi jos nyt on vuoden kirjoittamatta ensimmäistäkään sakkoa niin voi varmaan joku kysellä että ollaanko sitä liikenteessä lainkaan silmät auki..

On välillä melkoista viihdettä käydä todistamassa milloin millaisiakin sakon/rikesakon vastustamisia. Ei siinä mitään saahan sitä vastustaa, mutta pitäisi sitä kuitenkin olla joku ihan järjellinen peruste eikä vain vastusteta vastustamisen takia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli jos olisi ollut autossa TEHDASTUMMENNETUT lasit,niin mitenkä se olisi parantanut auton sisälle näkyvyyttä,varsinkaan jos vielä olisi käyttänyt tuota 70% valonläpäisykykyä:hyper:
Tota itekki miettinny, mutta minkäs tekee jos tehdastummennukset on lailliset ja "oma"tummennukset ei :D

Tolle "tulospalkkiolle" repesin täysin..niinhän se joo on :lol2:

Viimeksi muokattu:
On tullu lappuja. Ei mitenkään hieno juttu, mutta nopeasti laskettuna vajaa kymmenen ylinopeussakkoa, yks turvavyö, yks ajokieltomerkin noudattamatta jättäminen ja yks ajo-oikeudetta ajo. Kortti ollu kolmesti lainassa asemalla. kahesti kuukauden ja kerran puoltoista.

Niin.. ja parkkisakoissa, eli pysäköintivirhemaksuissa en oo pysyny ekan korttivuoden jälkeen. :D

On tullu lappuja. Ei mitenkään hieno juttu, mutta nopeasti laskettuna vajaa kymmenen ylinopeussakkoa, yks turvavyö, yks ajokieltomerkin noudattamatta jättäminen ja yks ajo-oikeudetta ajo. Kortti ollu kolmesti lainassa asemalla. kahesti kuukauden ja kerran puoltoista.

Niin.. ja parkkisakoissa, eli pysäköintivirhemaksuissa en oo pysyny ekan korttivuoden jälkeen. :D

Kyllä sä olet nyt mun idoli.:jahas:

Zone-sarja -42%
Rastitathan Jube666 seuraavista vaihtoehdoista oikean:

[ ] Toyota Corolla DX 1.3, 17" vanteet ja haukkarin paksuinen ulostulo. "Auto ei ole kulkuvälinen vaan iskutekniikka", toimii pissiksiin kuin häkä. Karjalalippis on must.
[ ] BMW 325, 330, 525 tai 530. Vuosimalli välillä 95-2002. Tummat takalasit ja subbari takakontissa. Paikallisella pilluringillä tullut puolet auton kilometreistä.
[ ] Olen liikennesäännöistä, muiden ja omani turvallisuudesta piittaamaaton kuljettaja jolle tärkeintä on päästä perille mahdollisimman pian.
[ ] Käynyt vaan paska mäihä.

Ihan oikeasti, jotain sulla on päässä vialla... Mulla ikää myös 25 ja olen ajanut joka vuosi autolla 25-50tkm. Tuloksena seitsemän vuoden aikana yhden kerran kortti hyllyllä kolme viikkoa kun en huomannut radion räpläämiseltä 80:n alueen alkaneen ja yksi rikesakko turvavöiden käyttämättä jättämisestä taajamassa.

Joko ajat tyyliin 100tkm vuodessa tai sitten sun kannattais käydä autokoulu uudestaan.. Tai noh, historiasi perusteella voisi olla parempi jos et ajaisi ollenkaan:rolleyes:

[ ] Toyota Corolla DX 1.3, 17" vanteet ja haukkarin paksuinen ulostulo. "Auto ei ole kulkuvälinen vaan iskutekniikka", toimii pissiksiin kuin häkä. Karjalalippis on must.
[ ] BMW 325, 330, 525 tai 530. Vuosimalli välillä 95-2002. Tummat takalasit ja subbari takakontissa. Paikallisella pilluringillä tullut puolet auton kilometreistä.
[ ] Olen liikennesäännöistä, muiden ja omani turvallisuudesta piittaamaaton kuljettaja jolle tärkeintä on päästä perille mahdollisimman pian.

Ihan oikeasti, jotain sulla on päässä vialla... Mulla ikää myös 25 ja olen ajanut joka vuosi autolla 25-50tkm. Tuloksena seitsemän vuoden aikana yhden kerran kortti hyllyllä kolme viikkoa kun en huomannut radion räpläämiseltä 80:n alueen alkaneen ja yksi rikesakko turvavöiden käyttämättä jättämisestä taajamassa.

Joko ajat tyyliin 100tkm vuodessa tai sitten sun kannattais käydä autokoulu uudestaan.. Tai noh, historiasi perusteella voisi olla parempi jos et ajaisi ollenkaan:rolleyes:

No,mulla harmittaa tuossa sakossa se,että oon kohta 40v, 3lapsen isi ,joka on ajanut omasta mielestä hyvin,kun ei ole kuin 1parkkisakko plakkarissa ennen tätä "kalvosakkoa"
Myös harrastuksiin kuuluu Mp ajellut enemmän ja vähemmän!
Ensimmäiset sakot tulee jostain"amisviiksien" tummennuskalvoista(joita en tosiaan edes tiennyt autossani olevan etusissa):hyper:

Mitäpä noita valikoimaan. Jokainen tietää, että tuolla historialla on vaan katottava peiliin. ja wnha:lle sanosin etten kyllä pyri olemaan kenenkään idoli ja siks tuossa lähes ensmäisenä mainitsen "ei mitenkään hieno juttu". Joo, mä kyllä ajan vuoteen sen 30-70tkm, mutta sekään ei riitä syyks. Ei myöskään se, ettei noi sakot oo ollu koskaan mitään älyttömiä, vaan yleensä minimipäiväsakoilla tai rikesakoilla selvinnyt. Eli nopeudet on ollu näitä legendaarisia "kymppi yli" nopeuksia. Poislukien yks kerta, jolloin kortti lähti suoraan tienpäällä (muut siis ajokorttikäsittelyssä, liikaa sakkoja vuodesa/kahdessa) ja silloin tuli itsellekkin melko järkytyksenä oma vauhti kun en ollut sitä tajunnut. Tuolloinkaan vauhtia ei sakossa ollut ajokieltoon riittävää määrää (kun se -3km/h otetaan yleensä aina pois oikeusmurhan pelossa), mutta jostain syystä sitä ei muistettu enää kun ajokieltoa kirjoitettiin.

Ei ollut tarkoitus ylpeillä suorituksillaan, enkä niistä ylpeä olekkaan, mutta vastasin nyt vain aiheeseen. Viimeiseen vuoteen ei ole ollut minkäänlaista liikennerikettä ja takana on varmasti vuodessa tuo 50tkm.

Täytyy sanoa että edellisellä kirjoittajalla on harvinaisen järkevä asenne. Useimmat vastaavalla taustalla tänne kirjoittelevat itkevät ja vinkuvat sitä ja tätä ja uskovat oman toiminna oikeutukseen ja varsinkin siihen että vika ei löydy kun katsoo peiliin. Ja kyllä, syyksi sakkomäärään ei riitä suuret kilometrimäärät eikä moni muukaan asia, joten jo tekstimuodossa vastuun kantaminen nostaa pisteitä hyvin paljon.

Piis.

Sumun kanssa samoila linjoilla.

Pahoittelut hieman provosoivasta viestistä, mutta jos luet nyt uudestaan oman viestisi niin huomaat että siitä jäi "tietynlainen" kuva. Eli suomeksi sanottuna hälläväliä ja että sakot olis hieno juttu.
Ite ajan kanssa aina "kymppi yli" GPS:n mukaan eikä ole koskaan poliisit pysäyttäneet. Vittumaisia poliiseja sielläpäin, vai oletko vaan jo niin tuttu tapaus :D

Mutta se kysymys heräsi että mitä on tapahtunut näissä kahdessa muussa tapauksessa kun kortti otettu pois?

Eipä mitään, ymmärrän kyllä viestisi pointin. Kyllä varmasti jonkun kerran on ollut näitäkin että vaikka sata autoa ajaa ylinopeutta niin minut poimitan välistä. Liekkö rumat autot vai kuski syynä.

Siis kortin lähdöt on tapahtuneet niin, että olen saanut kahdesti kutsun ajokorttikäsittelyyn saatuani kahden vuoden sisällä neljä sakkoa. Tässä tilaisuudessa sitten ajokortti on otettu pois kerran kuukaudeksi ja kerran puoleksitoista. Tuo kerralla otettu tuli vakavasta piittaamattomuudesta kuukaudeksi. Raskauttavana syynä liukastie, tuomiota taas loivensi se, ettei muuta liikennettä ollut ja tämä tapahtui arkipäivänä yöaikaan.

Tuo kaikkein typerin hölmöily, eli ajo-oikeudettaajo johtui vain rakkaudesta. Oli pakko päästä katsomaan salarakasta ja reissu sujuikin hyvin, kunnes sata metriä ennen kotia tuli partio vastaan. Olivat rekkarin perusteella katsoneet ettei auton omistajlla ole ajo-oikeutta ja tulivat kotipihaan perässä. Ajoivat aluksi väärän pihaan ja meinasin pinkaista karkuun, mutta tajusin että löytäpä ne sitten kotoa jokatapauksessa.

Turvavyöstä en vaivaudu sen kummemmin kommentoimaan, kun en pidä sitä nykyäänkään. Eikä se pitämättömyys ole mitenkään coolia, pikemminkin päinvastoin, sitä vaan ei tule laitettua päälle.

Tuo 10-20 km/h tunnissa tuntuu sillä hetkellä kun sakon saa aivan vitun naurettavalta ja kiristää hermoa. Mutta kun oikeasti jokainen vaikka kokeilee, että kuinka nopeasti auto pysähtyy viidestäkympistä ja kuinka nopeasti seitsämästäkympistä ni onhan siinä eroa. Juuri kortin saaneena ei pahimmista torspoiluista jäänyt edes kiinni.. Jälkikäteen ajateltuna ei halua myöntää ajaneensa niin, että omaa typeryyttäänm voi viedä jonkun hengen tai terveyden pysyvästi.

Vielä tuo (tosin provosointina tullut ja provosoinniksi ymmärretty) pointti, etten välittäisi omasta tai muitten terveydestä, niin suvussani on hyvin läheinen henkilö joka on halvaantunut lantiosta alaspäin moottoripyörä onnettomudessa. Syy oli hyvin yksinkertainen: 40km/h alueella ei voi ajaa 160km/h ohi edellemenevästä letkasta tajuamatta, että jokainen ei taja sitä vauhtia. Tässä tapauksessa sivutieltä eteentullut auto tuskin edes ehti huomata mitään ennenkuin pojat oli prätkän kansa keulassa. Tämä saa aina vähän ajattelemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom