Eilen Tre rantatiellä vastaan tuli LP ja katsoin kun autosta mulkkasi joku kaljupäinen poliisi setä ja sitten syttyivät valot ja U-käännös heti vieressä olevassa risteyksessä:wtf:
Sanoin emännälle,että taisivat lähteä mun perään,että mitähän mä tein!
No siinä sitten alkoi poliisiautossa vilkkumaan punainen valo ja sitten tiesin,että mun perään ne lähtivät.
löysin paikan mihinkä pysähdyin ja sitten se kaljupää tulikin ikkunan taakse ja kysyin,että mitäkö tein,että pysäytettiin
Käski puhaltaa ja 0 näytti!
Ehkä johtu siitä,että olin juuri tullu Onkiniemen Elixiasta ja oli jalkapäivää ja silloin ei yleinsä ole tapana ottaa montaakaan olutta ennen reeniä!
No asiaan, sitten se raaputti etusivuikkunoita ja sanoi,että näissä on kalvot!
Sitten käski nousta autosta ja tulemaan autonsa takapenkille sakkoa haettavaksi.
Siinä kohtaa sanoin että tuleeko tästä sakot, johonka hän totsesi että selviät tällä kertaa rikesakolla
Istuin aivan hiljaa takapenkillä hammastapurren,etten vaan provosoitte sitä kaljupäistä pysäyttäjää(sakonkirjoittaja oli sellainen rento poliisi mitä juuri kentälle kaivataankin,mutta tämä perään lähtenyt...näitäkin tarvitaan...
Etukalvot piti poistaa samanpäivänä!
Autossa on vakiona tehdastummennetut takalasit,eli ei ole kauhean tummat ja en edes tiennyt,että etulaseja on tummennettu(auto ollut reilut ½v käytössä)
No, kalvot sain yllättävän helpolla pois etuikkunoista.
Emäntä ei edes huomannut,että jotain on lähtenyt ikkunoista(itse asiassa kalvot olivat lähes kirkkaat,mutta kun ei niitä saa olla 16§ mukaan niin ei sitten)
Muuten, perustelut olivat kaljupäällä että auton sisälle pitää nähdä onko turvavyöt kiinni tai puhuuko joku puhelimeen ja noi kalvot haittaa poliisin työskentelyä!
Ei ihan täsmää tähän tekstiin tuo syy!
"Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta (16§) kieltää tuulilasin ja etusivulasien tummentamisen kalvolla tai spraylla. Autoon voi vaihtaa tehdastekoisen hyväksyttyä mallia olevan tummennetun tuulilasin tai etusivulasit."
Eli jos olisi ollut autossa TEHDASTUMMENNETUT lasit,niin mitenkä se olisi parantanut auton sisälle näkyvyyttä,varsinkaan jos vielä olisi käyttänyt tuota 70% valonläpäisykykyä