Sak:n mainoksesta vaalisota

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blok-II
  • Aloitettu Aloitettu
Amen to that! Hyvä posti Raejuustolta - lähde ehdolle, niin äänestän sua! ;) Mä en vaan pysty ymmärtämään, miksi tuota viestiä ei saada kansan tietoisuuteen.

Pitkän aikavälin ratkaisuna vois olla tuo, että peruskouluihin taloustiedettä, ja paljon. Lyhyen aikavälin, karu, ratkaisu voisi olla, että jokainen joutuisi lunastamaan äänioikeutensa. Painetaan pieni vihkonen kansantaloustieteestä. Siitä vihkosesta sitten järjestetään vaikkapa monivalintatentti. Jos et pääse läpi, olet liian tietämätön äänestämään. OK. Ei ehkä kovinkaan toteuttamiskelpoinen idea. :lol2:

Winston Churchill sanoi:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Palvelusetelimallissa menetettäisiin suuren ostajan etu neuvotella hintoja alemmaksi, jos ostajat olisivat valtion tai kuntien sijasta yksityisiä kansalaisia.
Ei välttämättä. Sehän riippuu vain neuvottelijan osaamisesta.

Tällä hetkellähän tilanne on se, että kunnat ostavat tietyt esim. terveydenhoitopalvelut mahdollisimman kalliilla: yksityisiltä lääkäriasemilta tai käyttämällä välitysfirmojen keikkalääkäreitä sijaisina.

Suuren ostajan etu ei päde, jos ei löydy sellaista paikallista firmaa, joka pystyy tarjoamaan vaikka hammaslääkäripalveluja kuhmolaisille bulkkihinnalla. Kuhmolaisten ei kannata matkustaa Hampuriin sen takia.

Mutta otetaan palvelusetelit siten, että sama homma kuin lounasseteleissä: jos haluat systeemiin mukaan, niin sitoudut tarjoamaan tietyn palvelun tiettyyn hintaan. Sitten joka kansalaiselle yksi hammastarkastusseteli per vuosi ja pari yhden pinnan paikkaseteliä per vuosi. Lopuista neuvotellaan.

Hammastarkastussetelillä saat tarkastuksen. Jollakin lääkäriasemalla sen listahinta on 20e, jollakin miljardi euroa. Asiakas saa sen setelillä ja valtio/kunta maksaa palveluntuottajalle sen saman tingityn hinnan listahinnasta riippumatta. Suuren ostajan edut ja valinnan vapaus yhdistyvät. Firmat lähtevät aivan varmasti mukaan, koska saavat paikattua kysynnän luppoaikoja noilla seteleillä, jos ei muuta.
 
Onhan siinä yhteys. Äänestä köyhä paska tai kohta oot vieläkin enemmän kusessa...
 
Ei. Joku riistäjäsikaporvarihan sielä mainoksessa ilmeisesti oli :)
 
Kyllähän se sitä selvästi yrittää matkia. Tuohon kävisi näyttelijäksi hyvin poliitikkoporukan "proletaarit" Arajärvi, Halonen, Lipponen, Heinäluoma ja Tuomioja ja Fortumin optioista vastannut sakki (Kalliomäki, Mönkäre + em. Tuomioja)...

http://img134.imageshack.us/my.php?image=lauriihalainensakmx3.jpg

Edit. Venäjäksihän se tuokin kuva on mennyt SAK:n mainoksessa. Ko. "riistäjäkapitalistipaska" on puvustaan päätellen hovimestari. Ehkä perimmäisenä pointtina on, ettei palvelualoilla työskentelevät osaa tehdä päätöksiä duunareiden hyväksi, vai mitähän tuolla haetaan takaa?
 
Hehän ovat kuin kaksi marjaa

Vastaus samalla tasolla alkuperäisen provokaation kanssa:

my.php


http://img407.imageshack.us/my.php?image=joukoporvarixb0.jpg
 
Ei ole paha tuo kokoomuksenkaan mainos. Kysyisinkin, miksi Niinistö ääntää limusiini-sanan päin helvettiä, ja liikkuu julkisilla paikoilla Puntolla? Itse ajan Puntoa koska olen persaukinen. Vai esittääkö hän vain junttia?
 
Ei. Joku riistäjäsikaporvarihan sielä mainoksessa ilmeisesti oli :)

Muutama vuosi sitten satuin erään Perloksen pampun kanssa samaan kahvipöytään eräissä juhlissa, ja jutut oli kyllä vähän niinkuin tuossa SAK:n mainoksessa. Tätä taustaa vasten en ollut yhtään yllättynyt mm. Joensuun tapahtumista.

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
 
Kysyisinkin, miksi Niinistö ääntää limusiini-sanan päin helvettiä, ja liikkuu julkisilla paikoilla Puntolla? Itse ajan Puntoa koska olen persaukinen. Vai esittääkö hän vain junttia?

Siksi kun Niinistön presidentinvaalikampanjan (kampanjapäällikön?) auto oli sattumoisin Punto.
 
Siksi kun Niinistön presidentinvaalikampanjan (kampanjapäällikön?) auto oli sattumoisin Punto.

Kenenkään auto ei ole sattumoisin Punto. Minulla on loogisesti Punto, koska tienaan käteen kuppaset pari tonnia kuussa. Toivoisin, että kokoomuslaiset olisivat rahamiehiä ja -naisia, joita voisin katsoa ylöspäin ja pyrkiä kenties itse samaan. Tuollainen Punto-meininki on rahvaan hommia, eli onko eliitille perustettava oma puolue, joka mainostaa räväkämpään sävyyn: Saavuin paikalle tuliterällä Mersullani. Se vähän vituttaa, että kaduilla pyöri kaiken maailman risupartahippejä, joiden yli teki mieli ajaa! Sellaista oikeistopuoluetta minä äänestäisin. Tässä tuli vain todistettua Rydin väite siitä, että kokoomuksessa hävetään olla oikeistolaisia.
 
Kenenkään auto ei ole sattumoisin Punto. Minulla on loogisesti Punto, koska tienaan käteen kuppaset pari tonnia kuussa. Toivoisin, että kokoomuslaiset olisivat rahamiehiä ja -naisia, joita voisin katsoa ylöspäin ja pyrkiä kenties itse samaan. Tuollainen Punto-meininki on rahvaan hommia, eli onko eliitille perustettava oma puolue, joka mainostaa räväkämpään sävyyn: Saavuin paikalle tuliterällä Mersullani. Se vähän vituttaa, että kaduilla pyöri kaiken maailman risupartahippejä, joiden yli teki mieli ajaa! Sellaista oikeistopuoluetta minä äänestäisin. Tässä tuli vain todistettua Rydin väite siitä, että kokoomuksessa hävetään olla oikeistolaisia.

Ehkä Niinistö ei tarvitse 'kyrvänjatketta' ?

Ei se rahasta useimmiten ole kyse auton ostossa, kenelläkään. Kyse on valinnoista, mikä on järki vs. tunne taistelua. Mä en periaatteestakaan laita autoon kymmeniä tuhansia, vaikka se ei taloudellinen ongelma välttämättä olisi. Mulle riittää vanha volkkari, jolla pääsee suhteellisen varmasti paikasta A paikkaan B.... useasti jopa varmemmin, kuin uutukaisella sähkövitkutinhirviöllä, joita ruukkaa pikku pakkasilla olemaan hinauksessa enemmänkin :D
 
Ehkä Niinistö ei tarvitse 'kyrvänjatketta' ?

Mikäli näin on, voisin ehkä järjätä Saulille näpsäkän Nissan Cherryn sopuhintaan :D . Ehkä tulisi äänivyöry Jakomäestä???
 
Löytyyköhän tämä SAK:n vaalimainos jostain netistä? Tekisi mieli nähdä se, niin näkisi, mistä tässä nyt oikein kohistaan.

EDIT: Löytyihän se Youtubesta. Onhan se aika metkaa, että jotkut kokoomuslaiset ja yrittäjät ovat tuosta mainoksesta itsensä löytäneet ja ihan raivostuneet. Hah!
 
On ne aika vitusta ne kokoomuksen vaalimainoksetkin. Vittuako se Niinistö itkee niistä autoista... Käsittääkseni presidenttiehdokkailla ei ole valtion puolesta virka-autoa, joten voivat minun puolesta ajaa Puntolla tai vaikka kolmipyöräisellä.
 
On ne aika vitusta ne kokoomuksen vaalimainoksetkin. Vittuako se Niinistö itkee niistä autoista... Käsittääkseni presidenttiehdokkailla ei ole valtion puolesta virka-autoa, joten voivat minun puolesta ajaa Puntolla tai vaikka kolmipyöräisellä.

Eiköhän se liity siihen, että Kokoous ei ole aikaisemmin edes sanonut että limusiinilla ajelu olisi paha juttu. Tässä demareiden mainoksessa limusiini nähdään otettuna työläisen selkänahasta ja sanotaan, että Kokoomuslaiset eivät välitä "yhteisestä hyvästä", mitä se ikinä onkaan.

Lähinn se tuossa on vastalauseena, että demarit itse haukkuvat aina kokkareita riistäjiksi tai miksi lievät. Suuromistajiksi, mutta jos varallisuutta katsotaan, niin taitavat demaripoliitikot viedä varallisuudessa politiikan saralla ykkössijan. Mun mielestä on ihan hyvä että Kokoomus ja Niinistä puolustautuu sellaisten henkilöiden väitteiltä, joiden tulisi katsoa peiliin ennen kuin alkaa moralisoida...
 
On ne aika vitusta ne kokoomuksen vaalimainoksetkin. Vittuako se Niinistö itkee niistä autoista... Käsittääkseni presidenttiehdokkailla ei ole valtion puolesta virka-autoa, joten voivat minun puolesta ajaa Puntolla tai vaikka kolmipyöräisellä.

Näinhän se menee. Sun mielestä Niinistö ruinaa, vaikka se oli lähinnä huvittunut kommentti.
Eikö sdp:n vaalimainokset sitten ole vitusta ja itkemistä?
 
Back
Ylös Bottom