Saitko lihaksesi hitaasti vai nopeasti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oneofus
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla on ikää 27, painoa sata kiloa. (Näytän reilu 80-kiloiselta, koska yläkroppaan ei lihas tartu). Aloitin punttien nostelun 16 -vuotiaana 60-kiloisena.

Kehitys tuntuisi jatkuvan hitaana, mutta varmana.... tyyliin 5 kiloa lisää lihasta kahdessa kuukaudessa ja sen jälkeen kaksi vuotta paikallaan junnausta (en liioittele).

Painan 15 kiloa enemmän kuin salilla koskaan käymätön isäni, jonka kanssa olemme yhtä pitkiä. Tuo 15 kiloa on varmaankin myös ero lihasmassassa, mistä voi laskea, että reilun kymmenen vuoden treeni on tuonut alle puolitoista kiloa enemmän lihasta vuodessa, kuin mitä olisin saanut treenaamattakin.

Penkiltä nousee 130 kg, kyykystä 190 kg, maasta 200 kg.

27-vuotiaana meikäläisellä vielä parrankasvu lisääntyy ja tuntuisikin, että kehitys ei ole ainakaan laantumaan päin. Ehkäpä meikäläisen testotasot ovat vasta tässä iässä tarpeeksi korkeat lihaskasvuun.

Ja nyt kyssäriin: Onko minulla kohtalotovereita? Nostaako joku muu yli kymmenen vuotta säännöllisesti salilla käynyt penkiltä vain 130 kg ja löytyykö muita, jotka ovat huomanneet että kolmenkympin lähestyessä lihasta tulee helpommin kuin kaksikymppisenä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Silloin ku alotin, niin paino ja voimat kohosi nopeasti. Sitte kyllästyin, ja viimeksi olen jotain tehnyt noin 1,5 vuotta sitten.

Voimat ja lihat on jo lähteny, ja bulkin läskit jäi... :)

No ei, vähä on lihat hävinny, vähä rasvaa lisää ja vähä voimat tippunu. Tosin punttausta tuskin alotan enään koskaan..

Hitaasti varmaankin... n. 9 vuotta käynyt salilla säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta tuloksia ei vielä havaittavissa. Ehkä mäkin alan kehittymään vasta kolmekymppisenä :kippis1:

Ite alotin puntil käymisen varmaan 3 vuotta sit jengin kans. Siin sit tehtiin aika päin helvettii kaikki ku en tienny paljoo mitään treenaamisest ja ravinnosta vielä vähemmän. Sillon ei pahemmin tapahtunu yhtään mitään muutosta.

Nyt oon treenannu n. puol vuotta kunnolla (kiitos pakkotoisto!) :) ja nyt on voimaa ja lihasta tullu varmaan enemmän ku ton kahen ja puolen vuoden aikana. Jee

Kymmenen vuotta sitten 19-vuotiaana jannuna tais mennä penkistä se 140 kg. Nykyään ei hajuakaan paljon menis, eikä hirveesti kiinnostakaan. Treenaan kehopainotteisesti ja lihas tuntuu tarttuvan tosiaan mullekin paremmin näin vanhemalla iällä, joten tässä suhteessa menee samoilla linjoilla Oneofusin kanssa. Tiedä sit mistä se johtuu, ehkä sitä on oppinu treenaamaan oikein.

Menin ensimmäisen kerran salille vuonna 1988, 16 vuotiaana, painoin tuolloin 54kg ollessani yhtä pitkä kuin nykyisinkin. Penkistä nousi 45kg, 3 kuukautta myöhemmin 70kiloa.

1992 painoin 80kg, painan edelleen 80kg. Syksyllä 1993 yhteistulos 600kg oman painon ollessa 80kg. Syksyllä 1998 punnersin penkistä ilman penkkipaitaa 160kg rasvojen ollessa alle 8% = oma paino oli tuolloin 78kg.

Tänä päivänä treenaan satunnaisen mielivaltaisen epäsäännöllisesti ja juo ihan vitusti = mulla on kessi. Painan silti edelleen 80kg. Eli viimeisen 10 vuoden aikana ei ole juurikaan lihasta tullut, meikäläinen lähinnä pelaa tuon rasvaprosentin ja tulosten kanssa.

Otsikkoon viitaten, siis 26 kiloa "lihasta" tuli siis 4:ssä vuodessa ja sen jälkeen ei ole kasvanut kuin maha.

Hyvin samanlaiset tulokset on (ollut) mulla, punttiharrastusta takana 15 vuotta. Painoa on 81kg, rasvat on varsin alhaalla. Mielenkiinto on suuntautunut enemmän voimapuolelle kun ei massa tartu varsinkaan yläkroppaan - tää syksy on taas tullut treenattua bodytyyliin (HST) niveliä palautellessa. Painoa on ollut enimmillään 93kg, jolloin toi 130 nousi penkistä. Aloittaessa nostelun painoin 58kg eli nykymuotoakin pulkannarumpi on mahdollista olla (ei uskois).

Sen verran on duunin takia sijoittanut pukuvarastoon että niihin on kiva mahtua nyt ja tulevaisuudessakin. Alhainen rasvaprosentti on myös ainoa keino näyttää siltä että harrastaa nostelua - edes sitten ilman vaatteita.

Kolmenkympin ylityksen jälkeen massankeräys helpotti todella paljon, ennen sitä ei meinannut painoa tulla enää millään. Valitettavasti vaan kaikki massa osoittautui rasvaksi ja kuivassa kunnossa pysyminen vaatii nykyään todella anaalista suhtautumista ruokavalioon.

Hankalahan se on lihasten kertymistä laskeskella, ku treeni on enemmäni voimatyylistä ja koko ekan vuoden se oli kyllä aika säälittävää rintahauispelleilyä. Kyl mullaki alussa sarjapainot nous aika kovaa vauhtia (siis penkissä, se oli ainoo raskas liike jota tein sillon alus), mutta alussa ei yhtään kiinnostanu lihakset, halusin vaan voimaa. En koskaan käyny vaa'alla enkä katellu itteeni peilistä saati sitte mittaillu ympärysmittoja. Kyllä sitä lihasta toki on melkosesti tarttunu ku kattelee niitä kuvia vuodelta 2000, joilloin en ollu viel alottanu, mutta ku ois treenannu kunnolla ilman taukoja, niin parempi tulos olis varmana tullu...

Mä aloitin salilla huhkimisen '90 vuonna, 15 kesäisenä ja siitä asti silleen sillon tällön treenaten muutamia vuosia (intti '95 tuhosi treenikauden aika hyvin), ja sitten milleniumina meninkin Gold'sille töihin ja siitä lähtien ollut aktiivisesti treenaava (= ikinä ei yli kahta viikkoa yhtä mittaa taukoa).
Nyt on alkanut sujua, eli kaks vuotta sitten oli paino 73, kun päätin kokeilla semmosta jänskää jaksotusta treeniin ja nyt on paino 90... Toimii, siis. :D (natuna, huom)

Tällä hetkellä testaan Eiseltin sivuilta löytynyttä treeniohjelmaa. Kun väittävät sitä hyväksi massa-ohjelmaksi. :D Kohta tiedän. Kerron kyllä, no hätä... :worship:

Jep Jep

Täällä!! Tosin vain 125kg. Painoa n.85kg.

Kehitys on vuosien myötä tullut juuri kuvailemillasi hyppäyksillä.

Ja karvan kasvu vaan kiihtyy!

...muna ei taida enää kasvaa - well maybe next life ;)

Originally posted by Ande
Silloin ku alotin, niin paino ja voimat kohosi nopeasti. Sitte kyllästyin, ja viimeksi olen jotain tehnyt noin 1,5 vuotta sitten.

Voimat ja lihat on jo lähteny, ja bulkin läskit jäi... :)

No ei, vähä on lihat hävinny, vähä rasvaa lisää ja vähä voimat tippunu. Tosin punttausta tuskin alotan enään koskaan..

Älä viitti lässyttää, mene sinne salille ja treenaa!!!11!!!!

Ja nyt kyssäriin: Onko minulla kohtalotovereita? Nostaako joku muu yli kymmenen vuotta säännöllisesti salilla käynyt penkiltä vain 130 kg ja löytyykö muita, jotka ovat huomanneet että kolmenkympin lähestyessä lihasta tulee helpommin kuin kaksikymppisenä?

Mä taidan olla sun kohtalotoveri. Ikää 26, painoa 85 kg, salireeniä on 10 vuotta takana ja penkistä nousee varmaan tällä hetkellä tuo 130 kg.

No onneksi niitä on muitakin "mittareita" kuin tuo maksimi penkki ;)

Re: Re: Saitko lihaksesi hitaasti vai nopeasti?

Originally posted by Juspe
No onneksi niitä on muitakin "mittareita" kuin tuo maksimi penkki ;)

Äijä näkyy avatarin perusteella olevan sen verran patissa kunnossa ettei tarvi yhtä penkkiä hävetä tippaakaan :) Ehkä minäkin joskus...

Originally posted by makew
Älä viitti lässyttää, mene sinne salille ja treenaa!!!11!!!!

?

Kun ei huvita, niin ei huvita. Onko vaikeaa ymmärtää, että kaikkia ei välttämättä kiinnosta enään? Saathan sä treenata, mutta jos mua ei huvita, niin onko se sulta pois?

Lässytä... Ja paskat!

Originally posted by Ande
?

Kun ei huvita, niin ei huvita. Onko vaikeaa ymmärtää, että kaikkia ei välttämättä kiinnosta enään? Saathan sä treenata, mutta jos mua ei huvita, niin onko se sulta pois?

Lässytä... Ja paskat!

Oikein!! Bodaajat on homoja!!!111 :jahas:

Sanoinko minä niin?

Ja koska en punttia enään harrasta, ja sekös teitä ottaa päähän, niin taidan jättää tämän Pakkotoisto.comin lukemisen kokonaan pois. Mitäs minä aikaani tuhlaamaan.

3 hurraa huutoa Anden poistumiselle: :worship: :worship: :worship:

Ohos Ande. Jokasella niitä hetkiä tulee että homma alkaa vituttamaan, mutta mistäs olet moisen saanut päähäsi että meinaat lajin koko loppuelämäksesi lopettaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom