Sairauskierre

Ikä
40
Osaisko joku auttaa. Kävin jo lääkärissä, joka minuutin katseli minua, kuunteli keuhkot ja katseli kurkkuun. Sanoi että minulla on a-virus. Millaisia oireita muilla on ollut a-viruksessa tänä keväänä? Aika outoa että olisi joku virus kun kaksi täysin eri tautia on rääkännyt minua kolmen viikon aikana.
27.3 heräsin aamulla siihen ku oksensin ja olin kuumeessa. Laattasin ja ripuloin todella rajusti noin kolme päivää, kuumetta oli koko ajan keskim. 38 astetta.
Se meni ohi, ja aloin treenaamaan ihan normaalisti jo viikon tauon jälkeen.
Oksennus/ripuli taudista on nyt vajaa kolme viikkoa niin toissa päivänä puhkesi taas kuume. Nyt on mukana myös räkätauti ja järkyttävä tuskainen yskä. Tuntuu yskäistessä että keuhkot repeää kahtia, ja suuhun tulee peukalon pään kokoisia limapalloja+meinaa tukehtua. Nyt tänään tuli vielä kurkku kipeeks. Kuume sahaa ylös alas ilman lääkkeitä 37.5 - 38.5 välillä. Onko muilla vastaavia kokemuksia "a-viruksesta" ? Menen eri lääkäriin huomenna, jos ei yhtään helpota.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
osku sanoi:
Ootko vetänyt ittes ylikuntoon?Sillon meinaan sairastuu vitun helposti.

Mulla meni kaksi kulunutta talvea sairastellessa. Viime talvi lienee ollut vielä edellistä pahempi, ja kun ei enää mitään muuta keksitty niin alettiin epäillä ylikuntoa. Voi hyvinkin olla että se oli syy mun jatkuvaan sairasteluun, sen jälkeen oon järkeistänyt harjotteluani huomattavasti eikä tänä vuonna ole ollut kun yksi pieni flunssa. Plus nyt meneillään toinen :itku:

Mulla olo oli jatkuvasti tosi voimaton, mutta siitä huolimatta kävin salilla, hiihtämässä ja juoksemassa. En uskonut kun varoteltiin, mut sit alkoi ns. hälytyskellot soimaan kun rupes oleen jatkuva tauti päällä, enkä todellakaan ole koskaan vastaavalla tavalla sairastellut. Päin vastoin, ihmeen terveenä sitä on saanukin olla. *koputtaa puuta* Joka tapauksessa söin monta lääkekuuria ihan turhaan eikä maha oo kokonaan toipunut siitä vieläkään, helpottanut kyllä kovasti. Mulle antibiootit ym. tekee hiivatulehdusta ja sen kierteeseen joutuminen on todella tuskallista.

MerZi sanoi:
Mulla olo oli jatkuvasti tosi voimaton, mutta siitä huolimatta kävin salilla, hiihtämässä ja juoksemassa. En uskonut kun varoteltiin, mut sit alkoi ns. hälytyskellot soimaan kun rupes oleen jatkuva tauti päällä, enkä todellakaan ole koskaan vastaavalla tavalla sairastellut. Päin vastoin, ihmeen terveenä sitä on saanukin olla. *koputtaa puuta* Joka tapauksessa söin monta lääkekuuria ihan turhaan eikä maha oo kokonaan toipunut siitä vieläkään, helpottanut kyllä kovasti.

Mulla on kanssa tosta pitkät perinteet. :rolleyes:

Ufc sanoi:
Osaisko joku auttaa. Kävin jo lääkärissä, joka minuutin katseli minua, kuunteli keuhkot ja katseli kurkkuun. Sanoi että minulla on a-virus. Millaisia oireita muilla on ollut a-viruksessa tänä keväänä? Aika outoa että olisi joku virus kun kaksi täysin eri tautia on rääkännyt minua kolmen viikon aikana.

Astetta paskamaisempi virusinfektio tai kaksi infektiota. Lepäät ja kyllä se ohi menee. :thumbs:

Minä olin aikaisemmin 1-2kk välein kipeänä. Silloin tuli aina sellainen vittumainen flunssa ja röhötauti, kuumetta oli todella vähän, eli jotain 37.x. Tämä kierre jatkui ja jatkui, enkä itse tajunnut aluksi mistä oli kyse. Otin mukaan kunnolla vitskuja ym, mutta ei hellittänyt. Ainakun pöpö iski, niin se oli 1-2 vko pois salilta.

Sittemmin olen treenaillut 4vko putkeen, jonka jälkeen 4 täyttä lepopäivää. Lepopäivinä syön hyvin, nukun, teen kivoja asioita, huilaan siis täysin.. Nyt olen jo 3kk ilman yhtään flunssaa ja uskon, että tämä jatkuu :)

Ylikuntoa eivät lääkärit oikein osaa diagnosoida (poikkeuksena ne muutamat asiaan perehtyneet). Hieman karrikoiden se on 'se' kun mitään muuta ei keksi ja sopivasti potilas sattuu olemaan aktiivinen urheilupuolella - tietysti on oltava suht kova tautiputki päällä ja elimistö aivan sekaisin. Kunhan pitää itse mielessä, että muistaa levätä jos vaikka sattuisi kroppa olemaan ylikierroksilla ja sen lisäksi vetää tabut jotka lekuri tarjoaa. Ei lepo koskaan ole pahitteeksi.

Ylikunto voisi olla syynä, mutta ei se aikaisemmin ole herkistänyt minua näin rajuille taudeille. On tässä joku tulehdus nyt jossain. Vaimoke valitteli päänsärkyä ja vilunväreitä aamulla, nyt illalla sillekin nousi kuume.

5 päivä 39 asteen kuumeessa. Lekurin mukaan taudeista liikkuu erillaisia sekoituksia ympäri suomea. Parhailla on ollut flunssa putki päällä 5 viikkoa.

Allergioista saattaa kans johtua..Itellä jatku tuommonen sairastelu vuosia ja mikään ei tuntunut auttavan.Sitten viime viikolla käpöttelin lääkäriin, niin totesivat 8 eri allergiaa, pölypunkkeja, heiniä, koivu,eläimiä..Lääkäri sano et on koko ajan kehossa ollu tulehdus käynnissä, ei ihme kun ei reeneistä palautunut.Itse luulin aina ,että sairastelu johtu treenauksesta-->ylikunnosta, tai syömisestä ym..Nyt oon pari päivää syöny allergia lääkkeitä ja olo on, kun uudesti syntyneellä, nyt on toiveissa jos vois vaikka aluksi puoli vuotta olla terveenä.Kannattaa käydä ajoissa lääkärissä jos ei jatkuvalle sairastelulle löydy järkevää syytä.

Mua vaivas ennen kaikki ajankohtaiset flunssat & kuumeet. Nyt lopetin tupakoinnin ja ihmeen terveenä pysynyt. Ei iskeny talvi- eikä kevätflunssat päälle. Nenä on ollu nyt tukossa, mutta oon aika varma, että johtuu jostaki allergiasta(mitä siitepölyallergioita yms. niitä nyt olikaan).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom