Sairastelu

Miten usein sairastelette ? Auttaakohan tuo lisäravinteiden ja vitamiinien syönti pelkästää ehkäisemään flunssia sun muita kulkutauteja. Pitääkö syödä myös hedelmiä ja vihanneksia (vitun kalliita).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Olakinte
Miten usein sairastelette ? Auttaakohan tuo lisäravinteiden ja vitamiinien syönti pelkästää ehkäisemään flunssia sun muita kulkutauteja. Pitääkö syödä myös hedelmiä ja vihanneksia (vitun kalliita).

1 flunssa per vuosi

1 vatsatauti per 2 vuotta

ei muita (fyysisiä) sairauksia.

edit: kop, kop, kop

Originally posted by Olakinte
Miten usein sairastelette

Vitun flunssa tulee joka vuosi ja mikään vitamiinien tankkaus ei auta asiaan. Minulla tuppaa olemaan niin tiukassa ne yskät ja muut että helposti menee yksi kuukausi kokonaan harakoille treenaamisesta.

Olis kiva tietää miten jotkut :david: ei sairastu koskaan lentsuun kun suurin osa pitää sen 1-2 kertaa vuodessa.

:curs:

luin vasta oliko se nyt bk:sta et valkosipulia kannattaa syödä jos on flunssa tulos tai on tullut...vahvisti muistaakseni immuuni järjestelmää..:thumbs:

No jotai pientä flunssaa joka vuos.
Mutta ihan kunnolla kipeä erittäin harvoin. Yläasteella olin kerran poissa ja sen jälkeen en ole kipeä ollut. Eli jotai viisi vuotta on viimeisimmästä. :thumbs:

Mulla on flunssa 2-3 kertaa vuodessa, ja senkin saan aina muijaltani kun se on kova sairasteleen. :( Muuten en olis varmaan ikinä kipeenä. Oksennustautia tai kuumetta ei sentään oo ollu ainakaan 10 vuoteen (kopkop). Jossain jo sanoinkin että oliivinlehtiuute on hyvää tavaraa. Sillä voi saada flunssan talttumaan heti alkuunsa. Ja jos koko ajan ottaa, niin ei varmaan tuu flunssaa ollenkaan. On vaan helvetin kallista ympärivuotiseen käyttöön. Yleensä en luontaistuotteisiin usko, mutta tohon on pakko uskoo kun oon sitä ite kokeillu.

Ennen olin kerran kahes vuodes flunssas. Sit tänä kesänä käviki nii et olin neljän kuukauden sisäl 6-8 kertaa flunssas. En jaksanu enää laskee niitä. Kolmel eri lääkäril kävin, ja kaikki sano et ylikuntoo. Sit kävin erikoislääkäril dextras ja se katto puol minuuttii mua, kirjotti jotain paskaa ja sano et pitää leikata kitarisa ja nielurisat. Eipä oo sen jälkeen vaivannu flunssat.

Edit: Harvinaisen vittumaista oli, ku olin kesäl ekaa kertaa seittemään vuoteen eteläs ja puolet matkast olin flunssas :thumbs:

Yksi flunssa tulee yleensä per vuosi.. Tässä viime vuosina se on sattunut juuri " sopivasti " joulun pyhille, kuumeen kanssa.. Viime jouluna sentäs olin ihan tajuissani, mitä nyt nenä ihan tukossa, tai vaihtoehtoisesti sai niistää joka toinen minuutti.. kuumetta ei sitten nimeksikään. Se on paha, jos sitä lämpöä ei nouse toivomallakaan, vaikka kuinka yrittäisi (juu, mä ihan oikeasti toivomalla toivon sitä lämmönnousua..)..Pieni lämmönnousu tuhoaisi ne muut flunssabakteerit, ja siten tauti olisi paljon nopeammin ohitse.

Muutamana jouluna olen jo joutunut jättämään niin ihanan kauniin ja tunnelmallisen, yöllisen joulukirkon väliin tuon pahaisen taudin takia..
Saas nähdä miten sitä tänä jouluna naisen käy..:rolleyes:

Hmph! Liian usein kipeenä, ehkä pari kolme kertaa vuodessa kuumeessa, mahataudissa kyllä harvoin. Pitääkin koittaa tuota oliivilehtiuutetta. Unohdin ottaa flunssarokotuksenkin kun sitä koulussa jaettiin kirjotuksia varten :jahas:

Re: Re: Sairastelu

Originally posted by protsku
Olis kiva tietää miten jotkut :david: ei sairastu koskaan lentsuun kun suurin osa pitää sen 1-2 kertaa vuodessa.

Tuollahan se toisessa threadissä taisi jo tullakin: älä kaiva nenää/silmiä.

Käsien kautta kun taudit helpoimmin matkaavat ihmisestä toiseen ja siitä jos vielä itse avitat hieromalla virusta nenän limakalvoille joka viides minuutti niin ei varmasti ainakaan auta tautien välttelyssä.

Re: Re: Re: Sairastelu

Originally posted by IronMind

Siinä tuli vastaus, äijä kaivaa liikaa sitä klyyvaria, rekkamiehenpastilleja kaverilla koko ajan sormenpäillä.

Vaan iteltä on aika turha kysellä flunssanestovinkkejä kun mies sairastaa joka talvet läpeensä marras-joulukuusta vappuun. Mitä enemmän kaataa, sitä enemmän sairastaa ja pakko myöntää että "aina välillä" maistuu...

Ite käytän kyllä särmästi tätä viittausta, pittää treenata vielä...

Normaalisti sairastan flunssan noin kerran vuodessa jos niinkään usein, mutta tänä syksynä on nyt jo kolmas kerta menossa. Kahtena viime kertana tullu lepoviikon jälkeen just kun pitäs alottaa taas treenaaminen.

Re: Re: Re: Sairastelu

Originally posted by IronMind
Käsien kautta kun taudit helpoimmin matkaavat ihmisestä toiseen ja siitä jos vielä itse avitat hieromalla virusta nenän limakalvoille joka viides minuutti niin ei varmasti ainakaan auta tautien välttelyssä.

Toi ei kyllä päde meikäläiseen. Kokoajan kaivan nenää, silmiä ja korvia ja raavin palleja sekä pistän sormia suuhun enkä vaan tule kipeeksi! Kai toi sairastaminen on niin yksilöllistä loppupeleissä. jos mä vertaan omia elämäntapojani kavereitteni vastaaviin (kaverit kipeenä joka toinen kuukausi) niin liikunta, uni, ruoka, säännöllinen elämä ja helvetillinen positiivisuus vois olla sellasia erottavia tekijöitä. Noiden kaikkien yhteisvaikutuksesta mä en varmaan vaan yksinkertaisesti tuu kipeeksi. kyllä on kummallista!

Wanha kansa sanoo että syö valkosipulia. Mä popsin joka aamu vitamiininappien lisäksi Pirkka valkosipulipuristeen (vastaa yhtä valkosipulin kynttä) , ja nyt en ole moneen päivään sairastanut.

:vakuuttunut:

;)

No ei, oikeasti. Valkosipulin pitäisi nostaa elimistön vastustuskykyä ja tiedä sitten muista vaikutuksista, mistä tuo kansanperinnekin tulee (vai olisko niin ettei tauti tartu kun kukaan ei halua olla valkosipulia rouskutelleen kanssa tartuntaetäisyydellä :D) mutta näin laiskalle nuo puristeet ovat kyllä kuin taivaan lahja. Jos kolme kuukautta menee ilman flunssaa, niin tiedän että jotain vaikutusta niissä on, aika tarkkaan kahden kuukauden välein nimittäin muutaman päivän lentsu tuppaa puremaan ja yleensä vielä pilaamaan viikonlopun.

- JjP

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom