Sairaaladieetti

Quadzilla sanoi:
Eihän dieetti ole kerennyt vielä edes alkamaan 13 päivässä :) :hyper:

Niin kuin 1. viestissä ilmoitin, dieettaus jatkuu, mutta nyt erilaisin keinoin. On kulunut viikko tuosta sairaaladieetin loppumisesta. Nostin proteiinien saannin lähelle tuota 2g/painokilo, otin palautumisjuomat käyttöön ja nostin päivittäisten kaloreiden määrää mm. hyvillä rasvoilla. Tulokset viikon jälkeen:

- paino on tippunut lisää 800 grammaa, vaikka pidin kaksi "mättöpäivää"
- rasvanpoltto on jatkunut tehokkaana ja nälkä on edelleen kadoksissa
- treeni kulkee nyt normaaliin tapaan ja normaalein painoin/sarjoin
- rasvaa on lähtenyt juuri vatsan seudulta ja olo on mitä mainioin
- treenimotivaatio sai uuden vaihteen päälle

Suosittelen sairaaladieettiä juuri dieetin aluksi, jonka jälkeen nostetaan esim. proteiinien määrää. Lihaskatoa en ole edelleenkään huomannut ja se ei minua haittaa, kun kiristyessä lihakset näyttää isommalta ja tulevat paremmin esiin kuin dieetin alussa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään aloitettu toi sairaaladieetti. Alkupaino 95,4, pituutta 180. Miksiköhän noilla sivuilla sanotaan, että ohjeita noudatettava todella tarkasti? Saadaankohan tällä joku täsmälleen sopiva makroravinnejakauma? Minua hieman vierastuttaa toi proteiinien vähäisyys. Meneeköhän homma ihan metsään, jos lisään joka päivälle vaikkapa hieman proteiinijauhetta + purkillisen maitorahkaa?

Ainakin osa noista päiväannoksista on sellaisia, että ei proteiinin määrällä juhlita, varsinkin 3. ja 10. päivä vaikuttaa aika karkealta.

Dieetin kolmas ja 10. päivä näyttää siis tältä:

Aamiainen:
1 kuppi kahvia
1 sokeripala
1 paahtoleipäviipale ilman rasvaa
Lounas:
1 paketti pakastepinaattia keitettynä
1 tomaatti
1 tuore hedelmä
Päivällinen
1 paksu viipale kinkkua, vähintään 50 g
2 keitettyä munaa
runsaasti vihreää salaattia
öljysitruunanmehukastike
1 tuore hedelmä

Elchubagabra sanoi:
Ainakin osa noista päiväannoksista on sellaisia, että ei proteiinin määrällä juhlita,
...
1 paksu viipale kinkkua, vähintään 50 g
...
Proden määrä ei tosiaan päätä huimaa, ja itse heittäisin joka aterialle drinksun heraa ja noissa väh. 50 g esim. kalkkunaa niin ainakin 250 g lihaa vaan naamariin, tuohan on vähimmäismäärä.

Elchubagabra sanoi:
Meneeköhän homma ihan metsään, jos lisään joka päivälle vaikkapa hieman proteiinijauhetta + purkillisen maitorahkaa?

Dieetissä oli tosiaan painotettu ettei mitään muuta saa (edes kahvikuppia) juoda/syödä. Ehdotan, että aloitat dieetin noudattamalla tarkalleen ohjeita ja nostat kaloreita mm. proteiineilla vasta dieetin jälkeen.

Elchubagabra sanoi:
1. Tänään aloitettu toi sairaaladieetti.

2. Miksiköhän noilla sivuilla sanotaan, että ohjeita noudatettava todella tarkasti?

3. Minua hieman vierastuttaa toi proteiinien vähäisyys. Meneeköhän homma ihan metsään, jos lisään joka päivälle vaikkapa hieman proteiinijauhetta + purkillisen maitorahkaa?

1. OMG :kuola:

2. Siksi, että on olemassa ihmisiä, jotka voivat syödä kolme kuukautta vain omenan päivässä, jos sen luvataan laihduttavan.

3. Tottakai em. dieetti kannattaa järkeistää proteiinin määrää lisäämällä.

Toisaalta pari viikkoa on lyhyt aika, eli jos koko hommaa haluaa vain kokeilla, niin mikäpäs siinä.

Onko ok, että kirjoitan päivittäin aamupainon, nälän tunteen, yleisen olotilan, treenien sujumisen jne. tähän threadiin? Vähän floodaamiselta se vaikuttaa, mutta tulis tehtyä kunnon laihdutuspäiväkirja, josta saattas muutkin saada hyötyä.

Muuten syön tarkasti linkin ruokavalion mukaan, mutta lisäproteiinia saatan päivittäin hieman ottaa. Esim. 1 dl Whey 3:sta aamupalalle, ja jossain vaiheessa päivää purkki Ehrmania. Nämä tekis yhteensä about: 11g hiilaria, 50 g protskua ja 3 g rasvaa. Kaloreita näistä extroista tulis luokkaa 300 kcal.

Em. extrat tuskin paljoakaan laihtumista hidastaa, mutta protskun määrän saisi edes suhteellisen järkevälle tasolle.

Elchubagabra sanoi:
Onko ok, että kirjoitan päivittäin aamupainon, nälän tunteen, yleisen olotilan, treenien sujumisen jne. tähän threadiin? Vähän floodaamiselta se vaikuttaa, mutta tulis tehtyä kunnon laihdutuspäiväkirja, josta saattas muutkin saada hyötyä.

Muuten syön tarkasti linkin ruokavalion mukaan, mutta lisäproteiinia saatan päivittäin hieman ottaa. Esim. 1 dl Whey 3:sta aamupalalle, ja jossain vaiheessa päivää purkki Ehrmania. Nämä tekis yhteensä about: 11g hiilaria, 50 g protskua ja 3 g rasvaa. Kaloreita näistä extroista tulis luokkaa 300 kcal.

Onkos sulla reilusti ylimääräistä rasvaa poltettavaksi. Sen paremmin noi futaa, jos on reippaasti ylim.

Ainakin VIP-puolella jengi pitää päiväkirjoja eli siellä ainakin onnistuu.

Wintikka sanoi:
Onkos sulla reilusti ylimääräistä rasvaa poltettavaksi. Sen paremmin noi futaa, jos on reippaasti ylim.

Ainakin VIP-puolella jengi pitää päiväkirjoja eli siellä ainakin onnistuu.

Tällä hetkellä olen 180/95. Hauis n. 43-44 cm, vyötärö n. 94. Jos osaat kuvista arvioida rasvaprosenttia, niin mulla on kuvat VIP-puolen "kuvat" osiossa, about kolmannella sivulla. Heittäisin hatusta että rasvat välillä 15-20%, ja sellaista selkeästi ylimääräistä fläsää n. 10 kg.

Ok, mie kerron tänne vaan dieetin lopputuloksen, ja jos jaksan, pidän jotain päiväkirjan tapaista VIP-puolella.

Elchubagabra sanoi:
Ok, mie kerron tänne vaan dieetin lopputuloksen, ja jos jaksan, pidän jotain päiväkirjan tapaista VIP-puolella.

Onnea yritykselle. Kerro tosiaan tänne millaisia tuloksia sait. Pituus/paino -suhde on suunnilleen sama kuin minulla, joten kiinnostaa paljonko sinulta lähtee.

Elchubagabra sanoi:
Tällä hetkellä olen 180/95. Hauis n. 43-44 cm, vyötärö n. 94. Jos osaat kuvista arvioida rasvaprosenttia, niin mulla on kuvat VIP-puolen "kuvat" osiossa, about kolmannella sivulla. Heittäisin hatusta että rasvat välillä 15-20%, ja sellaista selkeästi ylimääräistä fläsää n. 10 kg.
Kuvien perusteella kunto hämmästyttävän identtinen omani kanssa, mulla mitat 175 / 83, hanska 41, vyötärö ~93. Omron on näyttänyt rasvaprosentiksi sitkeästi 19-20%. Mulla jopa rasva samoissa paikoissa kuin sulla (kuvien perusteella) eli keskivartalossa suurin osa ylimääräisestä.

Kerro ihmeessä (vaikka just tähän trediin) miten sairaaladieetti etenee, uskon, että meitä asiasta kiinnostuneita on täällä muitakin.

Tsemppiä!

Sellainen välikysymys, että mitenkäs tuo aamukahvin korvaaminen. Kahvi ei uppoa sitten millään eli käykö siihen tee tai joku muu?

Nyt pitää ottaa radikaalit temput mukaan jotta dietti lähtee paremmin etenemään ja tällä voisi saada hommalle sellaisen apustartin.

jarkko sanoi:
Sellainen välikysymys, että mitenkäs tuo aamukahvin korvaaminen. Kahvi ei uppoa sitten millään eli käykö siihen tee tai joku muu?

Nyt pitää ottaa radikaalit temput mukaan jotta dietti lähtee paremmin etenemään ja tällä voisi saada hommalle sellaisen apustartin.

Uskaltaisin veikata, että ihan kofeiinitabut piisaa.

Vähän kuulumisia.
Tässä aamupainoja.
1. päivä 95,4 kg
2. päivä 94,6
3. päivä 93,3
4. päivä 92,9

Yhteensä siis 2,5 kg lähtenyt kolmen vuorokauden aikana. Läskiä siitä ei ole varmaan kuin muutama sata grammaa, lähinnä nestettä poistunut. Arvioisin, että mitä tästä eteenpäin lähtee, alkaa olemaan enenevässä määrin fläsää. Hiilareitahan tässä tulee siis todella vähän, ja luulisin lähipäivinä kropan olevan ketoosissa. Arvelin hakea apteekista niitä ketosticksejä.

Olen yrittänyt samalla treenata ihan kohtuudella. Eka päivänä keskikova juoksu 45 min, toisena päivänä sali, eilen sitten kevyttä kävelyä. Salilla en voi täysipainoisesti treenata loukkaantumisen vuoksi, joten siellä käyn nyt poikkeuksellisen vähän, eli n. 2 kertaa viikossa.

Olotila on ollut ihan kohtuullinen. Eka päivänä oli viikonlopun jäljiltä maha vielä täyden tuntuinen, no problems. Toinen päivä oli näläntunteen suhteen todella paha. Hiilareita halutti tosi kovasti. Pihviä vedin n. puol kiloa kerralla, vihreän salaatin kera, meinas tulla oksennus. Olo oli aika nihkeä. Eilen, keskiviikkona oli fyysisesti ihan hyvä olo. Aivotoiminta tuntui vaan olevan hieman jäässä. Välillä havahduin siihen, että olin tuijottanut about minuutin vaan ikkunasta pihalle, ajattelematta mitään.

Mitä olen tehnyt erilailla, kuin eka viestin linkistä löytyvässä ruokavaliossa:
-"vähintään 250g pihvi" olen syönyt n. 300-500g.
-"vähintään 50g kinkkua" olen syönyt n. 150-200g.
-kahvia olen juonut 2-4 kuppia päivässä, ja niihin käyttänyt maitoa alle 1dl/päivä.
-näkkileivän palanen on esittänyt paahtoleipää
-yksi protskudrinkki joka päivä. Jauhetta n. 30g
-"pakastepinaatti" ei kiinnosta, sen sijasta olen vetänyt aina puolikkaan pakastetusta pinaattikeitosta, eli n. 200 grammaa, tästäkään ei tule hiilaria kuin n. 17g.

Laittelen viikonloppuna lisäinfoa.

Tungetaan nyt tämäkin tähän samaan, kun asiaan liittyy. Vatsa ei toimi kovinkaan hyvin, johtunee vähäisestä kuidun saannista. Saako pellavasiemenrouhetta ruokakaupasta? En ole ikinä sellaista nähnyt, niin arvelin kysäistä. Vai onko se luontaistuotekaupan tavaraa?

Samoin normikaupasta saa vehnäleiseitä halvalla. 49% painosta kuitua, tolla saa pakoputken toimintakuntoon. Kaloreita ei ole juurikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom