Saddam tuomittiin kuolemaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amf
  • Aloitettu Aloitettu

amf

Liittynyt
28.1.2003
Viestejä
2 378
Ikä
44
Irakin korkein oikeus on tuominnut maan entisen johtajan Saddam Husseinin kuolemaan hirttämällä.
Tuomio menee automaattisesti valituspaneelin tarkasteltavaksi, joka päättää, voiko siitä valittaa. Paneelin päätöstä saataneen odottaa ainakin muutama kuukausi.(YLE)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nonni, sitten vaan jäädään odottamaan, milloin Saddam tekee itsemurhan.
 
Hyvä

:thumbs:
Sen olis voinu kyllä ampua kysymättä suorilta jaloilta...Kaverista on kuitenki todisteita x määrä ja sit vielä puidaan oikeudes pitkän aikaa..Eikö sen kolme asianajajaakin murhattu jutun aikana...Ja minkä takia?!!!Prkl...Se olis pitäny kivittää kuoliaaksi.
 
Saddam ei vähempää taida ansaita. Tosin elinikäinen vankeus eristyssellissä ja raju selkäsauna silloin tällöin olisi varmasti herra ex-diktaattorille kovempi rangaistus. Nythän se pääsee loppujen lopuksi melko helpolla: naps vaan ja niska poikki tai pahimmillaankin parin minuutin hengen haukkominen paskat housussa. Marttyyrihän siitä nyt leivotaan.
 
Sääliksi käy Saddamia:itku: Olihan äijä aika moinen kusipäädiktaattori, mutta kohtalo lienee silti liian julma. Kukaan tavis ei varmaan voine ymmärtää mitä on tippua ylijumalan asemasta maanpinnalle...Sunnit via la Revolutioan longlive Saddam!
 
Sääliksi käy Saddamia:itku: Olihan äijä aika moinen kusipäädiktaattori, mutta kohtalo lienee silti liian julma. Kukaan tavis ei varmaan voine ymmärtää mitä on tippua ylijumalan asemasta maanpinnalle...Sunnit via la Revolutioan longlive Saddam!

Öö, mitä vittua? Liian julma kohta miehelle, joka on tappanut hitosti porukkaa? Pitäisikö se sitten laittaa jonnekin paratiisisaarelle sadan neitsyen kanssa viettämään eläkepäiviä? Tuo mies ei ansaitse pätkääkään sääliä.
 
Ei helvetti. Liian julma kohtalo vai, just joo. Oman mielestäni kuolemantuomiossa Saddam pääsee liian helpolla mutta ei taida olla lain tai ihmisoikeuksien puitteissa mahdollisuutta kovempaan tuomioon.
 
Minusta sellainen "lyödään yksi luu murskaksi vasaralla päivässä"-tuomio olisi voinut olla sopivampi. Varpaista ja sormista aloittaen.:rock:

Vitut ihmisoikeuksista, niissäkin pitäisi olla jonkinsortin poikkeussäännöt tällaisia tapauksia varten.
 
Mä en kyllä tiedä onko tuo fiksu päätös. Ei sivistyneissä länsimaissa pitäisi ketään tuomita kuolemaan. Ja elinikäinen vankeusrangaistus voisi olla irakin kansalle hyvä merkki siitä, että toisten tappaminen ei ole ok.
 
Joo onhan Saddam paha ihminen, mutta noi lähi-idän ihmiset vaan tuntuu tarvitsevan hallitsijakseen kovaotteisen diktaattorin. Ei kai niitä muuten kuriin saada?
 
Eipä tullut yllätyksenä tuomio, vaikka miten oikeudenmukainen oikeudenkäynti tehtiinkin. Ei siis sillä, ihan oikea tuomio se on.

Irakissako on tuollainen hirttäminen vielä yksi rangaistusmuoto ? Aika alkeellista, jossen sanois.

En kyllä ihan uskonut että näkisin minun elinaikanani kun Saddam tuomitaan. Sehän niitä oikeudenkäyntejä venytti jatkuvasti ties millä 'pakko-käydä-pissillä' -jutuillaan. Ajattelin että se kuolee varmaan vanhuuteen sielä pikku kopissaan, tai tekee itsemurhan, mutta ei. Näin kuin näinkin :P
 
Iha jees homma mun mielestä. Kova on tuomio, mutta kovia oli Saddamin teotkin. Vaan kyllähän tässä vielä käy niin, että kukkahattuorganisaatiot valittavat tästä, jonka johdosta prosessi venyy ja venyy ja venyy. Käsi ylös joka uskoo, että Saddamin henki pihisee vielä vuodenkin päästä. Hep!
 
Iha jees homma mun mielestä. Kova on tuomio, mutta kovia oli Saddamin teotkin. Vaan kyllähän tässä vielä käy niin, että kukkahattuorganisaatiot valittavat tästä, jonka johdosta prosessi venyy ja venyy ja venyy. Käsi ylös joka uskoo, että Saddamin henki pihisee vielä vuodenkin päästä. Hep!

Juu käsi pystyssä täälläkin
 
Saattaa olla, että ei ole ihan lopullinen tuomio sillä tuomiosta on valitettu ja pahimmissa tapauksessa tuloksena on vain uusi oikeudenkäynti!
Minun mielestäni Saddam vaan hirteen tai niskalaukaus. Turhin jätkä maan päällä jos ei minua lasketa mukaan.
 
En hetkeäkään usko että kyseessä olisi oikea Saddam. Se joka on siellä tuomilla on vain joku klooni. Oikeasti Saddam viettää hyvin ansattuja eläkepäiviään just jossain paratiisisaarella bikinibeibien ympäröimänä teqilaa lipittäen. :kippis1:
 
En hetkeäkään usko että kyseessä olisi oikea Saddam. Se joka on siellä tuomilla on vain joku klooni. Oikeasti Saddam viettää hyvin ansattuja eläkepäiviään just jossain paratiisisaarella bikinibeibien ympäröimänä teqilaa lipittäen. :kippis1:

Hitlerin ja Elviksen seurassa?

Kova tuomio kovista rikoksista ja aivan ansaitusti.
 
Back
Ylös Bottom