Tähän mennessä olen treenannut noin vuoden ajan 2-jakoisella ohjelmalla. Koko kropan aina kaksi kertaa viikossa läpi. Liikkeitä olen tehnyt kaksi jokaiselle lihasryhmälle ja sarjoja jokaisessa liikkeessä olen tehnyt kolme.
Nyt kuitenkin aikataulumuutosten vuoksi minulla on enää tunti aikaa hillua salilla ja siihen pitäisi saada mahtumaan treenit lämmittelyineen.
Tällä hetkellä käytän seuraavanlaista jakoa:
- rinta, selkä, ojentajat, takareidet, pohkeet
- hauis, olkapäät, epäkkäät, etureidet
En kuitenkaan enää ehdi tehdä kahta liikettä joka lihasryhmälle vaan liikkeiden määrä on pitänyt tiputtaa yhteen. Eli tällä hetkellä tulee ainoastaan kolme kovaa sarjaa jokaiselle lihakselle. Riittääkö tällainen rasitus antamaan tarpeeksi kovan kasvuärsykkeen vai kannattaisiko minun siirtyä monijakoisempaan ohjelmaan?
Nyt kuitenkin aikataulumuutosten vuoksi minulla on enää tunti aikaa hillua salilla ja siihen pitäisi saada mahtumaan treenit lämmittelyineen.
Tällä hetkellä käytän seuraavanlaista jakoa:
- rinta, selkä, ojentajat, takareidet, pohkeet
- hauis, olkapäät, epäkkäät, etureidet
En kuitenkaan enää ehdi tehdä kahta liikettä joka lihasryhmälle vaan liikkeiden määrä on pitänyt tiputtaa yhteen. Eli tällä hetkellä tulee ainoastaan kolme kovaa sarjaa jokaiselle lihakselle. Riittääkö tällainen rasitus antamaan tarpeeksi kovan kasvuärsykkeen vai kannattaisiko minun siirtyä monijakoisempaan ohjelmaan?