Särkyä käsissä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja milenko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli pääosin hauista kahdella kädellä tehdessä käsissä alkaa tuntua sellaista pistävää kipua ja tuntuu että luuhun sattuisi. en tiedä tuntuuko en tiedä sattuuko se kyynärluuhun vai värttinäluuhun mutta sattuu kuitenkin. Kipu tuntuu paljon enemmän myötäotteella tehdessä. En usko että kipu johtuu painoista joilla teen toistoja. Käytän maksimissaan 50 kilon painoja mutta jo 15 kilolla tehdessä kipua tuntuu vähän ja 25kilolla tehdessä kipu on yhtä pahaa kuin 50kilolla tehdessä, vastaotteella toistoja tehdes ei kipua juurikaan esiinny, ei edes maksimipainoilla. Kipu ei lakkaa treenin jälkeen vaan monesti kipua tuntuu käsissä hetken aikaa lopettamisen jälkeenkin. Samaten esimerkiksi squashia ja sulkapalloa pelates kipu palaa jos olen treenannut muutaman päivän sisällä. Olen huomannut samanlaista kipua juoksemisesta johtuen ja kipu tuntuu kohdistuvan sääriluihin. Mistäköhän tämä johtuu ja mitenköhän tuon kivun vois estää tai hoitaa? Paskamaista tehdä treeniä kun tuntuu et luihin työnnettäis jotain piikkejä! prkl! Kiitos jo etukäteen vastauksista!:whip:

mulla on sillai että kun tekee hauiskääntöä niin ei satu yhtään mutta sitten kun irrottaa painoista tai painoista yleensäkkään niin ranteista lähtee semmonen kauhee paine pois ja sattuu ihan pirusti...

Crypton sanoi:
mulla on sillai että kun tekee hauiskääntöä niin ei satu yhtään mutta sitten kun irrottaa painoista tai painoista yleensäkkään niin ranteista lähtee semmonen kauhee paine pois ja sattuu ihan pirusti...

Rannesiteet ja/tai lepoa. Turha veivata jos sattuu, mutta itellä ainakin rannesiteillä kipu loppui kuin seinään.

vinotanko

Itellä on vinotanko käytös mutta kädet tulee kipeiks tekee sitä sitten vinolla tai suoralla tangolla.
Yks tuttu meinas että saattais johtua penikkataudista käsis.

Penikkatauti on sääriluun joko sisä- tai ulkosyrjän kiputila, jossa lihakseen kohdistuva rasitus/venytys kipeyttää lihaksen kiinnityskohtaa luussa. Ensimmäisessä vaiheessa lihas ns. ylirasittuu ja aineenvaihdunta sekä verenkierto huononee. Tämä saa aikaan kipua itse lihaksessa sekä ympäröivissä kudoksissa. Kun rasitus jatkuu pidempään, lihaksien ja luiden välissä oleva luukalvo tulehtuu ja tulee voimakas kipu kohdistuen joko luun ulko- tai sisäreunaan. Sisäsyrjän kipu johtuu yleisimmin takimmaisen pohjelihaksen ärsytystilasta ja ulkosyrjän kiputila taas etulihasaition lihasten ärsytystilasta (kohdat neliöity kuvassa). Jos kipuun ei vieläkään puututa, tämä saattaa johtaa rasitusmurtumiin luun pinnalla.

En tiä päteekö toi sama sitte käsissä. Muutama vuosi sitten tuli käytyä salilla aktiivisesti eikä mitään ongelmia ollu, mutta silloin vedin lisä proteiinia. Voiskohan noilla lisäravinteilla olla jotain tekemistä tuon kanssa

Se on vastaava kun tuo penikkatauti käsissä, ainut ero on se, että käsissä se menee lähes 100% varmasti aikaa myöden ohi eikä takas helpolla tule. Kun taas säärissä siitä ei välttämättä pääse kunnolla koskaan eroon ilman operointia tai liikunnan lopettamista.

tai sitten milenkolla on yksinkertasesti kalkinpuute kysyn nyt että kuinka paljon juot, syöt kalkkipitoisia tuotteita päivässä? laitapa ruokalistas tänne nii voin arvioida sen mullaki oli samanlaista kipua enneku aloin syömään kunnolla kalkkia

Mulla on kanssa ihme särkyä käsissä, on nyt ilmaantunut 6kk välein viimeisen 2 vuoden aikana. Ojentajista tuo tuntuisi olevan lähtöisin, ekana kipu tuntuisi kyynerpäässä lihaksen kiinityskohdassa ja siintä kipu yltyy koko ojentajaan.
Eli just tänään salilla alkoi taas tuo sairas särky kun tein selkää taljassa niskan taakse, ja viime kerralla salilla tein juuri ojentajaa.
Ja on nyt särkenyt ½h, ja tuntuisi että alkaa pikkuhiljaa helpottaa, tosin mitään ei parane käsillä tehdä koska jomotus yltyy helposti. Meinas olla vähän tuskaa ajella autolla kotiin salilta, mutta onneks polviohjauksella pärjää aika pitkälle, riittävän pitkälle... ;)

Ruokavaliosta voin suoraan sanoa, että vihanneksia ja hedelmiä tulee syötyä liian vähän. Vitamiineja ja omega3&6 tulee nautittua tabletteina sillointällöin. Maitoa tulee juotua ~3l päivässä (rasvatonta), muuten ruoaka on perus mössöö, roskaruokaa ei tule hirveemmin nautittua (noin 2krt/kk).

FortyLicks sanoi:
Mulla on kanssa ihme särkyä käsissä, on nyt ilmaantunut 6kk välein viimeisen 2 vuoden aikana. Ojentajista tuo tuntuisi olevan lähtöisin, ekana kipu tuntuisi kyynerpäässä lihaksen kiinityskohdassa ja siintä kipu yltyy koko ojentajaan. --

Taidat puhua eri asiasta.
Threadin alottajan mainitsema kipu tosiaan tuntuu kyynärvarren luissa ja on, kuten Timba mainitsi, samanlaista kuin penikkataudissa esiintyy säärissä, "vihlontaa".

Mulla oli tuo parisen vuotta sitten ja sen aiheuttaa "liian paljon liian nopeasti", kuten penikkataudinkin -> suuri rasitus määrän lisäys yhtäkkiä.

Menee usein ohi itsestään. Itse vetelin ibuprofeiinia ja reenasin, en tiedä oliko järkevää, mutta ei vaivaa enää.

Jaloissa oleva penikkatauti onkin sitten ihan toinen juttu, siihen ei kipulääkitys tehoa, pelkkä lepo auttaa.
Sitäkin tullut kokeiltua, en suosittele, erittäin kivuliasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
AM sanoi:
Taidat puhua eri asiasta.
Threadin alottajan mainitsema kipu tosiaan tuntuu kyynärvarren luissa ja on, kuten Timba mainitsi, samanlaista kuin penikkataudissa esiintyy säärissä, "vihlontaa".

Mulla oli tuo parisen vuotta sitten ja sen aiheuttaa "liian paljon liian nopeasti", kuten penikkataudinkin -> suuri rasitus määrän lisäys yhtäkkiä.

Menee usein ohi itsestään. Itse vetelin ibuprofeiinia ja reenasin, en tiedä oliko järkevää, mutta ei vaivaa enää.

Jaloissa oleva penikkatauti onkin sitten ihan toinen juttu, siihen ei kipulääkitys tehoa, pelkkä lepo auttaa.
Sitäkin tullut kokeiltua, en suosittele, erittäin kivuliasta.
Penikkatauti ei ole minua koskaan vaivannut niin en tarkallee tienny mitä tässä threadis tarkoitettiin :) Mutta joo voi olla tuo liika rasitus mikä vaivaa.
Ihme kuitenkin mitä edellisellä kerralla kipeytyi (silloin ~6kk sitten) niin oli noin samat painoit kuin nyttenkin, ja jos muistan oikein niin viikko pari sitten ojentajareenissä tein samoilla painoilla mitä nyt. Eli luulis että lihakset osais jo sitä nostaa :D
Tota itekki harkitsin et pitääks ottaa lääkitystä jos alkaa pitempää vaivaamaan estäen normi reenejä... Tuo jomotus vaivaa myös kun tekee esim hauis reeniä. No pitää ottaa lepi vähä aikaa ja katella tilannetta.

Osaatko sanoa kuinka kauan sulla meni että tuo meni ohi? Mulla on edellisillä kerroilla vaivannu semmosen 1kk, enkä mitää kovaa punttia silloin tee.

Tenniskyynärpää?

Siihen ei auta kuin kärsiä vaan. Itselläni tuo vaiva oli treeni "uran" alussa, mutta treenasin silti kaikkea mihin pystyin ja "purin hammasta". Tenniskyynärpää parantui 3-4kk ilman mitään lääkkeitä tms. Kävin silloin lääkärissäkin, mutta sanoivat, että ei sille voi oikein mitään tehdä ja antoivat ohjeeksai toimia niin kuin ennenkin ja odotella paranemista.

FortyLicks sanoi:
Penikkatauti ei ole minua koskaan vaivannut niin en tarkallee tienny mitä tässä threadis tarkoitettiin :) Mutta joo voi olla tuo liika rasitus mikä vaivaa.
Ihme kuitenkin mitä edellisellä kerralla kipeytyi (silloin ~6kk sitten) niin oli noin samat painoit kuin nyttenkin, ja jos muistan oikein niin viikko pari sitten ojentajareenissä tein samoilla painoilla mitä nyt. Eli luulis että lihakset osais jo sitä nostaa :D
Tota itekki harkitsin et pitääks ottaa lääkitystä jos alkaa pitempää vaivaamaan estäen normi reenejä... Tuo jomotus vaivaa myös kun tekee esim hauis reeniä. No pitää ottaa lepi vähä aikaa ja katella tilannetta.

Osaatko sanoa kuinka kauan sulla meni että tuo meni ohi? Mulla on edellisillä kerroilla vaivannu semmosen 1kk, enkä mitää kovaa punttia silloin tee.

Anteeksi, ilmaisin itseni vähän epäselvästi.
Tarkoitus oli sanoa, että mulla on ollut tuo kyynärvarsien penikkatauti(kin).

Eli valitettavasti en osaa auttaa ojentaja-kyynärpää -vaivassasi, mutta Raiderilla näyttäisi olevan tietoa asiasta.

Kiitoksia vaan kaikille avuliaista vastauksista tähän omaa vaivaani, eli eiköhän mulle diagnoosi ole tehty ja nyt osaan elääkkii sen kanssa (eli luultavast käyn normaalisti salilla ja vedän jotain kipulääkitystä jos alkaa kunnolla häirittee).
Eli thanks!

Back
Ylös Bottom