Säpsähtely juuri ennen nukahtamista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Teppo22
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enne oli perus setti toi säpsähtely joka ilta, nyt mukaan on tullu tunne ku ois sydänkohtaus iskeny säpsähtäessä..Juurikin pari min sitten ja taitaa vähä pelottaa käydä taas nukkumaan..Mistköhä johtuu et just ku nuhkahtaa ni tulee se säpsähdys mut samal vitunmoiset kuumotukset et saa iha haukkoo happee ja pidellä rinnasta..sairasta
Käsittääkseni tuo on vaaratonta että ei saa henkeä juuri kun on nukahtamassa ja säpsähtää siitä hereille. Siis ei kauhean yleistä mutta ei vaarallista. En lääkäri tosin ole joten kannattaa siihen suuntaan kääntyä jos huolestuttaa. Itsellään jo pitkään tuota on ollut. Ei tietty joka yö mutta usein. Rasittava vaivahan se on.

Nimenomaan todella vittumainen, muutenkin kärsin paniikista ni ei auta yhtää asiaa nää sydämenpysähdys säpsähtelyt, mut kaipa noi vaarattomia on

Ite on kyllä huomannu kun aloitti viime kesän jälkeen ahkeran treenaamiseen 5v tauon jälkeen että tulee noita sätkimisiä heti enemmän. Eli lihaksisto on "kireenä" ja relaksoituu kun alkaa vaipumaan uneen. Petikumppanin onneksi hakeudun juuri ennen nukahtamista tuolle kyljelle sängyn reunaa päin ettei tule perheväkivaltaa :D Useinkaan ei muista sitä unta mihin on vaipumassa, mutta sillon kun sen muistaa niin se on aina mallia kompastuminen/kaatuminen. Onneksi nukahdan helposti uudestaankin.

Huomasin ettei kannata nukkua ihan seinän vieressä ainakaan.. kun tulee tommonen sätky ja lyö naaman seinään --> huuli halki :I

Miten voi kaulavaltimolta ite tarkastaa et onko saanu slaagin vai ei, vai minkälaisesta slaagista nyt on kyse? :rolleyes:

periaattees kaulavaltimolta ei pysty diagnosoimaan sitä onko slaagi vai ei, mutta testaan lähinnä sen että sydän ylipäätään lyö ja että se lyö edes jotenkuten normaalisti. kyllä sen pian huomaa jos on se hitaamman tyylinen slaagi siitä että tuntuu rinnas vähä normaalia kovempaa jne, ja jos taas on se nopeampi versio päällä niin sen huomais kans aika nopeasti siitä että sattuu rintaan ja alkaa näkyä valoa tunnelissa.

hengästymistä mä kyl joskus alan jännittämään, koska se voi myös kertoa siitä että jokin valtimo on revenny, siinä ei aina tunne mitää sen kummempia kipuja, alkaa vaan hengästyyn ja hengästyyn enempi.

kyllähän sitä itsekki paljo sätki aikanaan, nykyään sätkähdän omasta tahdostani just ku meinaan nukahtaa ku luulen et delaan ku en tunne sydämeni sykettä. paranoid pakkislainen vähä oon.

säpsähtely johtuu oletettavasti hermoston stimulaatiosta, jota siis on ja on ollut, niin se ei tykkää vetäistä itseään lepoon niin helposti. joten sen kanssa on vaan elettävä, tai sit dokaat iltaisin tai vedät bentzoi niin pitäis loppua sätkimiset. muuten sille ei voi vittuakaa, tai no voit lopettaa treenaamisen niin eipähän ole hermosto niin kovassa vauhdissa.

Mul ollu parin vuoden ajan tuo sama homma, mut nyt täs viime kuukausina alkanu pääsee eroon siitä. Bentsoja en oo syöny pariin kuukauteen enään, tulee uni ilmankin. Mirtazapin pienellä ja melatoniini isolla annoksella ja päivän työt + liikunnat turruttaa sen verran, ettei enää illalla sängyssä tule paljoa pulssia seurailtua ja muutenki nukahtaa. Dokaamisen jättänyt melkeen kokonaan pois, koska darrassa nukkuminen on mahdotonta edes bentsojen kanssa, tosin ei mulla mitään tenoxeja oo koskaan ollut..

Sillon kun ei treenaa niin nukahtaa kyllä helpommin kun ei tuu käytyä niin ylikierroksilla, mut sit kyllä tuntuu kaikki ihan paskalta kun on niin löysä olo.

Parhaina öinä nykyään voi tulla unta yli neljäkin tuntia putkeen, ennenkuin herää ihmettelemään, yleensä käyn vain kusella ja takas petiin kun nyt dieetillä ei tuu syötyä öisin mitään.

Semonen ~20 kaljaa takaa sen, että nukkuu putkeen ainakin kuus tuntia.

Itselle tuota tulee usein krapulassa ja meidän koira säpsähtelee aika paljon:D

Koirat on kyl kivoja ku ne säpsähtelee, meiän vanha koira teki sitä että se säpsähti hereillä ja nous aina seisomaan ihan unisena, sit ku se huomas ettei mitään tapahdu niin se meni takasin nukkumaan :D

Itel ei oo säpsähtelyä mutta välillä on ilmenny todella rasittava unitila. Eli kun menen nukkumaan niin 5min sisällä nukahdan ja alan nähdä jotain unta joka tuntuu kestävän ikuisesti. Sitten kun herään siitä unesta ja katson yleensä kelloa niin aikaa on mennyt ehkä 15min max ja sellanen tunne että olisi juuri uneksinut parin tunnin ajan.

Mul ollu parin vuoden ajan tuo sama homma, mut nyt täs viime kuukausina alkanu pääsee eroon siitä. Bentsoja en oo syöny pariin kuukauteen enään, tulee uni ilmankin. Mirtazapin pienellä ja melatoniini isolla annoksella ja päivän työt + liikunnat turruttaa sen verran, ettei enää illalla sängyssä tule paljoa pulssia seurailtua ja muutenki nukahtaa. Dokaamisen jättänyt melkeen kokonaan pois, koska darrassa nukkuminen on mahdotonta edes bentsojen kanssa, tosin ei mulla mitään tenoxeja oo koskaan ollut..

Sillon kun ei treenaa niin nukahtaa kyllä helpommin kun ei tuu käytyä niin ylikierroksilla, mut sit kyllä tuntuu kaikki ihan paskalta kun on niin löysä olo.

Parhaina öinä nykyään voi tulla unta yli neljäkin tuntia putkeen, ennenkuin herää ihmettelemään, yleensä käyn vain kusella ja takas petiin kun nyt dieetillä ei tuu syötyä öisin mitään.

Semonen ~20 kaljaa takaa sen, että nukkuu putkeen ainakin kuus tuntia.

ite saan ihan hyvin unta krapulas bentzoilla, mutta en mä niitä bentzoi vetelekkää kovaan krapulaan mitää lääkärin määräämiä määriä, xanoreita ja pameja vähä reilummin lärviin vaan niin kyllä se uni siitä tulee eikä murheet paina.

ja itel päinvastoin ton treenihomman kaa, jos mä treenaan niin saan usein kohtauksenki piakkoin sen jälkeen ku hermosto käy liian kovalla vauhdilla, ja samoin kärsii yöunetki. jännä sinänsä, luulis että jos treenaa esim 3 tuntia kovaa päivän aikana niin luulis saavan nukuttua... ja VITUT. päinvastoin.

krapulassa ei sitte nukuta muutamaan päivään jos ei ole kemiallista apua lähistöllä.

periaattees kaulavaltimolta ei pysty diagnosoimaan sitä onko slaagi vai ei, mutta testaan lähinnä sen että sydän ylipäätään lyö ja että se lyö edes jotenkuten normaalisti. kyllä sen pian huomaa jos on se hitaamman tyylinen slaagi siitä että tuntuu rinnas vähä normaalia kovempaa jne, ja jos taas on se nopeampi versio päällä niin sen huomais kans aika nopeasti siitä että sattuu rintaan ja alkaa näkyä valoa tunnelissa.

hengästymistä mä kyl joskus alan jännittämään, koska se voi myös kertoa siitä että jokin valtimo on revenny, siinä ei aina tunne mitää sen kummempia kipuja, alkaa vaan hengästyyn ja hengästyyn enempi.

Jep jep.

Mulla tapahtuu tätä melko usein, voisin sanoa että 2/3 kerrasta kun yritän nukahtaa. Tuskimpa tuo vaarallista on, en jaksa stressata. Muijaa vaan hermostuttaa, aina kun on kuulemma nukahtamassa pilaan hienon nukahtamisprosessin kunnon säpsähtämisellä :lol2:

Tuttua puuhaa, juuri kun on nukahtamassa näkeekin, että joku heittää vaikka koripallolla ja sitä säikähtää ja samassa säpsähtää hereille. Yleensä tapahtuu jos on useammalta yöltä jääny uni vähiin. Ainakin itellä näin.

Mulla on pari kertaa tullu siten että ku nukahdan ni sänky onkkin yhtäkkiä muutaman kymmentä senttiä alempana ja sitte herään ku "putoon"

Silloin ku ite säpsähtelen näen aina samaa unta. Unessa astun hiekkatiellä kuoppaan ja jalka potkasee tyhjää.

Mulla on pari kertaa tullu siten että ku nukahdan ni sänky onkkin yhtäkkiä muutaman kymmentä senttiä alempana ja sitte herään ku "putoon"

Tuo putoamisen tunne on varmaan ollut yleisin minulla joskus nuorempana, mutta olen sen liittänyt siihen että olen kerennyt nukahtaa ja muutaman kerran kerennyt nähdä unen jossa yleensä kaadun ja muistan sen. Sillon olen herännyt tuollaisen putoamisen tunteeseen.

Sydän kyllä hakkaa tuhatta ja sataa tuollasen jälkeen mutta onneksi rauhotun yleensä nopeasti uuteen uneen :)

Silloin tällöin tulee noita säpsähtelyjä. Aina ne liittyvät johonkin urheiluun. Yleensä olen maalissa jalkapallossa, jääkiekossa tai sählyssä ja venytän kovaa reaktiotorjuntaa. Noiden ansiosta minulle jotenkin konkretisoitui väite, että lihakset oppivat liikesarjoja unen aikana. Alitajunta työstää päivän aikana opittua ja välillä joku käsky livahtaa läpi lihaksiin asti.

nyt mukaan on tullu tunne ku ois sydänkohtaus iskeny säpsähtäessä..Juurikin pari min sitten ja taitaa vähä pelottaa käydä taas nukkumaan..Mistköhä johtuu et just ku nuhkahtaa ni tulee se säpsähdys mut samal vitunmoiset kuumotukset et saa iha haukkoo happee ja pidellä rinnasta..sairasta

Käsittääkseni tuo on aika normaaleja unihalvausoireita. Itsellä joskus sama juttu, varsinkin jos menee väsyneenä tai muuten epänormaalisti pehkuihin. Tietää ettei ole sydänoireita ku nousee istumaan ja tunne häviää hetken päästä - sydänkohtaus ei lopu parissa minuutissa :)

Sellasia säpsähtämisiä että ite huomaa ja säikähtääkin oli tenavana ja teininä, viimeisestä on varmaan vuosia. Näitä nukahtamiseen liittyviä lihaksen nykäisyitä on edelleen, itse niitä ei huomaa mutta tyttöystävä marisee aina vieraisilla ollessaan että saa puoli tuntia lyhyemmät yöunet kun minä olen meistä se nopeampi nukahtamaan ja sitten sätkin aikani ennenkuin rauhoitun.

Itellä kanssa ollu tätä hereille säpsähtelyä, ja siinä herätessä keho jotenkin automaattisesti käskee vetää ilmeisesti vähän henkeä, eli toi herääminen näyttää suunnilleen siltä kun säikähtäis jotain. Ja aina tähän on liittynyt kylmät väreet, ja joskus jopa pahoinvointi. En tiedä sitten mistä johtuu, sydämessä ei ainakaan pitäis mitään vikaa varsinaisesti olla kun kesällä kävin sen tutkituttamassa lisälyöntien takia, eikä mitään vikaa löytynyt. On vaan vähän ärsyttävää ja huolestuttavaakin :wtf:

Mulla aina silloin tällöin tulee että käsi liikahtaa ja aina osuu yöpöydän reunaan tai esim seinään ja rystysii sattuu nii pirusti, jännä aina tajuta kun jossain puoliunessa siinä makaa nii yhtäkkiä käsi ampasee ilmaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom