Sähköpostin saapumisesta ilmoitus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja stt
  • Aloitettu Aloitettu

stt

Elikkä onko jotain ohjelmaa olemassa jolla saisi tietokoneen ilmottamaan kun on saapunut uusi sähköposti laatikkoon? eli näihin ilmaisiin sähköposteihin kuten suomi24,gmail yms...helpottaisi elämää kun ei tarvi ravata siellä laatikossa kokoajan. Tai saako esim messengeriin tuollasen toiminnon?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuskin on. Toimivampi ratkaisu on käyttää sähköpostiohjelmaa, kuten Outlookia tai Thunderbirdiä. Se taas vaatii, että käytössäsi on sähköpostilaatikko. Esim saunalahden oma emaillaatikko, joka tulee jokaiselle liittymän tilaajaalle.

Ja jos olet henkilö joka saa valtavasti postia, niin tee sellainen rutiini, että tarkastat postit kaksi kertaa päivässä, et useammin. Kyllä ne vastaanottajat odottavat, ei Email ole mikään InstantMesseging pakoite.

gmailista saa pop-tuen päälle eli sen uudet postit voi hakea sähköpostiohjelmalla -> saat ilmoituksen. ja eikös googlella ollut pieni apuohjelma joka ilmoittaa aina kun on tullut postia.

suomi24:n valitettavasti ei onnistu ellei laita postin edelleenlähettämistä johonkin toiseen osoitteeseen päälle..

Ei vaadi, tossa vasemmassa ylänurkassa (oman kuvan) vieressä on tommonen kirjeen kuva mistä klikkaamalla pääsee suoraan sähköpostiin. Ja sen vieressä näkyy numeroina montako uutta mailia sinne on tullu

Ei vaadi, tossa vasemmassa ylänurkassa (oman kuvan) vieressä on tommonen kirjeen kuva mistä klikkaamalla pääsee suoraan sähköpostiin. Ja sen vieressä näkyy numeroina montako uutta mailia sinne on tullu

Ei avaa kyllä minulla Mozilla Thunderbirdiä, buginen mese ei tue muita ohjelmia kuin Hotmailia :jahas:

stt sanoi:
Elikkä onko jotain ohjelmaa olemassa jolla saisi tietokoneen ilmottamaan kun on saapunut uusi sähköposti laatikkoon? eli näihin ilmaisiin sähköposteihin kuten suomi24,gmail yms...

Oon käyttäny tätä.

Ja jos olet henkilö joka saa valtavasti postia, niin tee sellainen rutiini, että tarkastat postit kaksi kertaa päivässä, et useammin. Kyllä ne vastaanottajat odottavat, ei Email ole mikään InstantMesseging pakoite.

Tai sitten eivät odota. Riippuu missä käytössä email on. Tokihan moni (kuten myös minä itse) on emailin "orja", mutta valitettavan monet ovat siihen tottuneet että email on heti puhelimesta seuraavaksi nopein tapa toimia. Esim. Mike ei odota (nimimerkillä kokemusta on :) )

Toki riippuu vähän siitä millä alalla toimitaan...

En hae mitään provoa tällä viestillä, mutta missään tapauksessa tuo odottaminen ei ole yleistettävissä.

Tai sitten eivät odota. Riippuu missä käytössä email on. Tokihan moni (kuten myös minä itse) on emailin "orja", mutta valitettavan monet ovat siihen tottuneet että email on heti puhelimesta seuraavaksi nopein tapa toimia. Esim. Mike ei odota (nimimerkillä kokemusta on :) )

Toki riippuu vähän siitä millä alalla toimitaan...

En hae mitään provoa tällä viestillä, mutta missään tapauksessa tuo odottaminen ei ole yleistettävissä.

Tottakai, riippuen alasta ja ihmisestä. Kuitenkin vaikka teetkin itsellesi rahaa vastaamalla jokaiseen viestiin mahdollisimman nopeasti, niin jossain vaiheessa kyllä pitäisi tämän "heti saatavilla/tavattavissa" maailmanmenon loppua. Uskomattoman stressaavaa, että koko ajan pitäisi olla saatavilla. Itsekkin syyllistyn useasti siihen, että vaadin esim. opettajia vastaamaan heti viesteihin, mutta oikeasti pitäisi antaa ihmisille aikaa vastata.

Oi niitä lankapuhelimien aikoja :arvi:

Mesenger ainakin ilmottaa kunhan sähköpostiosote ja meseosote on sama luonnollisesti. Sieltä kun vielä ruksaa sen kohdan että mese avautuu automaattisesti kun windowskin aukee, niin ei tarvii ees erikseen availla mesee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom