Sähkö impulssit lihaksiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja werty
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos jollakin faktaa semmosen "abtronic" tyylisen laitteen hyödyistä ?

Sain käyttööni tämmösen ammattilaisten vehkeen (ei mikään tv-shop hässäkkä) lätkiäkin noin 20 kpl ja paljon eri säätöjä esim: pulssin pituus, taajuus ym.

Joku väitti joskus aikasemmin foorumilla että se kiinteyttäis esim: vatsan seutua ! Vai onko todellinen hyöty vain esim: halvaantuneitten lihasten pitäminen kunnossa ???

Ja kuinka kauan ja usein uskaltaa itteään nytkytellä tolla.

Thanks !

Ei varmaan mitään kovinkaan merkittävää hyötyä tuommoisista ole. Siinä ei kuitenkaan lihaksen supistuminen/venyminen ole ollenkaan samaa tasoa kuin reenissä. Jos jollain sähköjutulla saisi lihasta niin voisi mennä aika hulvattomaksi homma. HC treenaajat laittais niitä antureita jokapaikkaan, naamaankin ja pro bodarit vetelis suoraan kolmivaiherasiasta vaihetta kroppaan.

Näin joskus telkkarista keskusteluohjelman noista laitteista. Siinä joku lääkäri sanoi tutkineensa noita vehkeitä ja sanoi että on niistä hyötyä, mutta ei tietenkään vastaavanlaista kuin kunnon treenistä.

Eli sohvalla makaaminen pädit pakarassa on parempi vaihtoehto kuin pelkkä sohvalla makaaminen :p

ois se elämää... makasi sohval ja kone tekis treeenit ja ku viel välil muistais tökkää piikkii perseeseen........
sit ois oikeen reenijuhlaa......
no heh!!! mun huumorii :D

pieni korjaus: sähköstimulaatiolla saa aikaan kaikkein voimakkaimmat mahdolliset lihassupistukset. se kun ei ole tahdonalaista, vaan ulkoa tuleva ärsyke. (vrt. sähköisku).

sähköä (TENS yleensä) käytetään eniten kuntoutukseen ja itse olen saanut sillä mm. patella- jännekivut pois. kerran tosin sormi pökkäs vahingossa säätönappulaan ja kone tempaisi melkein reisilihaksen irti. medialis nousi aivan hirveelle kippuralle. ei mitään mahiksia ite olis tollai jännittää.

voimatreeneihin sähköä käytetään melko varauksella, sillä ongelmaksi muodostuu nivelkulmien yksitoikkoisuus ja mm. sitä kautta koordinaation heikentyminen ja vamma-alttius. bodareille saattais olla hyötyä jonkin verran treenivaihteluna.

se abtronichan antaa semmosia herttaisia pieniä sykäyksiä mainoksessa, enkä tiedä, kuinka paljon tehoja sieltä löytyy... tuskin paljoa. mutta jos sulla on ammattilaite, sieltä löytyy. käyttöohjeet ja kuntoutus- yms- ohjeet varmaan löytyy myös, joten noudata niitä. yleensä se menee siinä nippanappa siedettävän rajoilla. ei kauheen mukavaa...mieluummin kyykkään.

Originally posted by jto
pieni korjaus: sähköstimulaatiolla saa aikaan kaikkein voimakkaimmat mahdolliset lihassupistukset. se kun ei ole tahdonalaista, vaan ulkoa tuleva ärsyke. (vrt. sähköisku).

Meinaatko verrata 230v vaihtovirtaa johonkin hikiseen tasavirtaan? Jos se lihas sillä vekottimella supistuisi, eikä pelkästään miedosti jännittyisi, niin esim. hauikseen kiinnitettynä lihas ei vain nykisi(mitä se tekee noilla vehkeillä), vaan käsi menisi voimakkaasti koukkuun kun lihas supistuu.

jos otetaan esim. fysioterapiassa kaytetty dts-laite ,ja säädetään siihen virraksi 20mA ,ja impulssin pituus yläarvoonsa. koukistuu hauis ihan varmasti maksimilla ja tulee kipeetä.

mtmm ,mä voin tulla laittaan suhun piuhat ,ladataan vähän moderaattoriin virtaa,hehe. mulle nimittäin tulee semmoinen vekotin ens viikolla.

Muistan kun sain tulehtuneeseen reisilihakseen vähän virtaa fysioterapiassa... siinä äijänä makasin ja selitin ettei tunnu missään. Yhtäkkiä jalka potkaisikin itsensä suoraksi ja äijä meinas pudota levyltä :D Tuskin se mikään abtronic oli mutta virtaa ainakin riitti... Itseasiassa aika siisti fiilis. Olis kiva kokeilla jollain sohvaperunalla ja laittaa niitä lätkiä pitkin kroppaa! Tulis kaveriin sellainen "pinokkioefekti" :D

Viikonloppuja koko porukalle!

No sehän siinä just hauskaa oliskin. Hakkais itseään vielä tajuttomanakin... Pitäis fattan tädeille antaa tollaset vehkeet, voisivat kuntouttaa "ihmisiä"

:D

Joo annoin koneen vatkata äijää täydellä siedettävällä teholla puolisen tuntia. Supistukset oli ainakin huippu luokkaa
(ei meinannu sänky riittää ku tuli koitettua vähän suuria tehoja) ja hikikin pukkas vähän päälle ???

"Treenin" jälkeen lihakset (vatsa + reidet) tuntu jotenkin sähköiseltä mutta ei rasitetulta, joten pakko oli lähtee salille vetää kunnon reeni.

Testailen tota vehettä parin viikon ajan vatsan seutuun ja kertoilen sit tuloksista (jos niitä on).

Hopefully:
"laite on paska kuin Sotkan mainokset, mutta toimii"

http://www.testosterone.net/articles/159ems.html

Eli voi auttaa treenissä, mutta lähinnä voima/palautumis/kuntoutus puolella. Ja ei ole mitään mukavaa ja hauskaa, jota voi tehdä laittaessa ruokaa.

Eikä myöskään sovellu kaikille lihasryhmille.

Joo-o!

Mitä tapahtuu jos sellasen vekottimen asentaa omiin vehkeisiin..? Tuleeko edestakaisin venputus liikettä? :p

SÄHKÖÄ

Mene vetämään leukoja korkeajännitejohtoon, niin isket kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja rusketus tulee kaupanpäälle.

Smitty

Ps. Yksi sarja, jossa yksi toisto, riittänee (= Heavy Duty).

mtmm: kyllä olin tosissani sen sähkövirran ylivertaisuuden kanssa verrattuna tahdonalaiseen jännitykseen.

kuten sanoin, en ole kokeillut, enkä kokeile abtroniccia, mutta ns. oikeat sähköstimulaatiolaitteet, joita käytetään kuntoutuksessa ja muussa, ovat kunnon kamaa. siinä kyllä hra mtmm:kin parkuis tuskasta vaikka säädin olis vasta kutosella :-)

se abtronic mainoksessa todellakin sytkyttelee lähes huomaamatonta virtaa, eikä ole tehokas...itseasiassa suurin osa päivän aikana tehdyistä kehon liikkeistä aina nauruun saakka pistää massun kovempaan työhön kuin se lelu. mutta kuten sanoin: puhuin niistä pro-vehkeistä. itelle tuli (tuskan) hiki kun otti niin kipeetä, mutta ainakin vammat lähti...

No kuikas tämä sähkövehje sitten venyttää esim. latseja? Ei selkää kasvateta vajaalla liikeradalla missä on vain supistusta.
Jos noilla oikeasti lihasta saisi niin eiköhän pro bodarit olis noitten vehkeitten väärinkäyttäjiä. Taitaa olla juuri kuntoutukseen, ei lihasmassan kasvattamiseen.

testattu..

Mulla oli pari kuukautta lainassa tuollainen pro-sähköimpulssilaite ja se oli kyllä tosi raju vempain. Tehosäädinalue oli 0-100% ja itse taisin kestää parhaimmillani 34% tehoja ja silloinkin kevyesti karjuen ja hampaita yhteen niin kovaa puristaen että kiilteet rapisi niistä. Itse käytin sitä lähinnä alaselän revähtymän kuntoutukseen, mutta tulihan sitä testattua myös eri lihaksiin rasitus mielessä. Kun aallon pituuden sääti sopivaksi ja sähköpulssit sellaisiksi 5-10 sekunnin rutistuksiksi, niin kyllä sai mm. vatslihakset kovaa kyytiä. Toinen padi esim. hauislihaksen alakiinnityskohtaan ja toinen padi yläkiinnityskohtaan ja sähkövirtaa läpi haukan niin avot. Tuskin toimii niin hyvin suurimpiin lihaksiin kuten selkään, mutta esim. olkapäälihakset kiva treenata ks. laitteella, saa sellaisen pari sentin pumpin olkapäihin helposti. Nooh palautin laitteen omistajalleen, sillä on tosi tylsää istua toista tuntia paikallaan hivahtamatta, olo kuin sähkötuolissa;) . Kyllä perinteinen salitreeni on se ygönen :)

Re: testattu..

Pumpin saa varmasti mutta ei se rautaa korvaa... Mun on vaikea kuvitella että vaikka istuisi vuoden tuollaisessa sähkötuolissa niin en silti saisi liikuteltua sen isompia rautoja kuin nyt.

Muuten hyvä vekotin, eli niinkuin täällä on hoettu: kuntoutukseen.

Back
Ylös Bottom