Sähkö/elektroniikka-ala

Originally Posted by Heavy-rock
Se on sitten ihan sen keskusvalmistajan ammattitaidottomuutta jos ei sormet väliin mahdu.
Aivan ja sillon siellä täytyisi olla ihminen joka älyäisi hoksata tämän asian :)

Originally Posted by Heavy-rock
Muuten toi keskustelu suunnitteluvirheistä on mielenkiintoinen. Kentälle tilattu kamaa karsee määrä, ja muutaman piuhan veto väärään koteloonko suunnitteluvirhe??
Niin en minä ainakaan ole tarkoittanut muutakuin että johdotukset katossa seinissä tai muualla menevät jotenkin hassusti. Tällöin nämä kokeneet sähkärit sanovat justiinsa että tuohan nyt on aivan hullu tms. idea ja eihän tuosta nyt voi, mutta täytyyhän sitä suunnittelija parkaakin ymmärtää kun joutuu rakennusta näkemättä (piirustuksista) kuvittelemaan mitkä olisi hyviä ratkaisuja!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Piakkoin valmistumassa sähkötekniikan (elektroniikan) DI:ksi, mutta pohjosen työtilanne taitaa olla aika heikko. Harjoitteluunkin pääsin vasta aika tutkinnon loppuvaiheilla. Etelässä näyttäis olevan paikkoja paremmin auki. Mielenkiinnosta googletellut työtilanteista jne ja törmäsin tähän ketjuun. Melkein 4:ään vuoteen täsäkään ketjussa ei ole kirjoiteltu mitään..onko alan opiskelijoita niin vähän palstalla vai onko kaikilla niin kovasti hommia? ;)
 
No kaikenlaista täältä esille pongahtaa :D Töitä on tehty alalla ja nyt opiskellaan vähän lisää :) Eiköhän tekevä aina hommia löydä...ainakin tähän mennessä on löytyny.
 
No kaikenlaista täältä esille pongahtaa :D Töitä on tehty alalla ja nyt opiskellaan vähän lisää :) Eiköhän tekevä aina hommia löydä...ainakin tähän mennessä on löytyny.

Onko tämä kenties pk-seudun tilanne? ;) Aika paljon tuntuu pohjosempana olevan osaavia DI:tä maleksimassa.
 
Onko tämä kenties pk-seudun tilanne? ;) Aika paljon tuntuu pohjosempana olevan osaavia DI:tä maleksimassa.

Inssien hommien määrästä tässä vaiheessa paha sanoa, mutta duunari hommia on tuolla keskemmällä Suomee ollut sekä toivottavasti jatkossa Tampereen lähistöllä. Se on että hommiin pitäs päästä kiinni jo koulutuksen alusta asti...hankalahan se on insinööri/DI tason hommiin lähtee pelkän koulun pohjalta. Vaan suotta kai minä tämmöstä sulle sanon :D
 
Ei näitä ingengöörin hommia jaksais, jos ei laitteet minkä parissa puljaa olis sellasia, että ees vähän tuntee tekevänsä jotain tärkeätä... Tosin esim. IT-ala on vielä paljo pahempaa kuraa...
 
Sähkärin minimipalkka 9,5€ tunti

Joku sais kyllä tehdä asentajaystävällisempiä kamoja/keskuksia ;)

Tähän mennessä yhdetkään kuvat ei ole vastannut oikeeta kun työmaalle saapuu, eli ite täytyy nekin tehdä ja pitää varautua tekemään
 
Jos pitää, niin lähen heti automaatioinssiksi. :D

Menee sivuston kiva idea ihan vituilleen kun jengi trollailee.
 
No vitsit sikseen. Jos mä saisin valita nyt, niin valitsisin paksusähkön näiden hituvirtajuttujen sijasta. Koulutukseltani olen siis elektroniikkainssi.
 
Ja vielä varsinkin jos oot sähkäri ja sulla on jo työkokemusta, niin ainakin ite suosittelen tota paksusähköö tekussa. Tosin kaikkihan nyt kuitenkin loppupeleissä riippuu siitä mitä haluaa tehdä...
 
Olen vähän miettinyt, että lähtisin "harrasteena" opiskelemaan amk:n talotekniikan koulutusohjelmaan sähköistä talotekniikkaa. Menneisyydestä löytyy vajaan 20 vuoden takaa sähkövoimatekniikan mekaanikon tutkinto, mutta alan työkokemusta ei ole. Lisäksi on tietty insinööri (amk) tutkinto tietotekniikasta takataskussa. Sitä mietin, että kuinkahan hyvin voisi työllistyä rakennusten sähkösuunnittelulla? Haaveissa olisi ehkä jopa yrittäjyys, kunhan kokemusta kertyisi. Tietty töitä tästä maasta löytyy, jos on kokemusta ja referenssiä alla, mutta onhan se taas pitkässä puussa se kokemus kun lähdetään nollatilanteesta kokemuksen osalta.
 
Back
Ylös Bottom