Säälittävä aloituskunto, mistä lähteä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tubsu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kohta 16v natikka tarttis helppiä punttiohjelman ja ravinnon kanss. Eli olin 1.5vuotta sitten suunnilleen 158cm, ja painoin 50kg, tuossa puolessatoista vuodessa tuli pituus- ja paino kasvu. sen jälkeen en ole mitalla käynyt mutta 170-179cm pitkä ja paino vaihtelee radikaalisti 65-68kg. Olen hirveä natikka, ei ole lihasta, mutta ei myöskään läskiä. Nyt on rahat kasassa ja salikortti täytyisi hankkia viikon päästä eli vapun jälkeen. vielä en pysty, kun on kouluhommia niin perkeleesti.
Hiukan tietoa kunnon puolelta: 2000m saa suunnilleen 10min, hitaus johtuu siitä että 1000-1500m jälkeen on yrjöä suussa eikä happi kulje. penkkiä nousee tanko 10kertaa hikisesti, tosi epätasapainossa tanko (= tanko toisella puolella ylempänä kun toisella), hauista on tullu nosteltua 5-7kg se 10x3 joskus. jalkaprässiä menee vaihtelevasti n50-70kg. punnerruksia saa helposti 15-20, mutta minuutin testissä 42.
leukoja menee kausittain 1-4. Ja nyt ois kiinnostusta saada parempaa tulosta leuoissakin, muttakun ei oikeen saa ollenkaan leukoja niin siitä on hyvä lähteä :D Tahtoisin mahdollisimman monipuolisen ohjelman, eli kaikki yhellä reenikerralla, tai sitten jakelee viikolle osiin reenin ( jalat,kädet ym)
Tavoitteenani on pitkällä tähtäimellä olla 90kg. Mave ja kyykky hommat ajattelin ottaaa mukaan tuossa kun käy mitalla ja kun rupee olee pituutta 180cm. Kouluruokaa syön ihan vitusti vaikkei prodee siinä ookkaan paljoa. Vaikka olenkin vasta kersa, ruoan maku ei häiritse jos auttaa kasvua jne. vetelen nytten tollasta aamupirtelöä : bansku , 2raakaa kananmunaa, 2dl maitoo ja 2dl banaanijukurttii, ehrammi ja rypsärii. Ja jotku palkkari + prodejauhotkin saa suositella.
BULKKAAMALLA LÄHDETÄÄN.
Eli jos sua ei kiinostanu lukea tota tai kiinosti niin haen apua : Jauhoihin, ruokavalioon, treeniin. myös aerobista saa laittaa mukaan. :puntti:

Ps. Minä teen kotona ruoat ja täytän jääkaapin, ettei kyllä tarvii ravinnon kanssa pelleillä =)

E: myös pyrkisin olemaan loppukesästä rantakunnossa. heinäkuussa loma ja kesäkuun ekaan viikkoon ei taida keretä ...

E2: tavoitteenani on vielä jonain päivänä saada 20 leukaa ja sata punnerrusta

Se on ainakin hyvä että intoa löytyy, sitä varmasti tarvitaankin. Kyllä nuo tulokset nousevat nopeasti kun aloitat, kerran parin jälkeen joissakin liikkeissä tulee useita/kymmeniäkin kiloja lisää, kyykyt mavet yms. Leukojan on helppo aloitella vetämään vaikka ihan aloittaen negatiivisista, ja osittaisista vedoista.

Nopeasti vaan kehiin joku sopivan yksinkertainen ohjelma jota toteuttamaan. Niitähän löytyy toki satoja, mutta näin alkuun joku kiinnostava/mieluinen & tasapuolisesti kroppaa kuormittava.

Se on ainakin hyvä että intoa löytyy, sitä varmasti tarvitaankin. Kyllä nuo tulokset nousevat nopeasti kun aloitat, kerran parin jälkeen joissakin liikkeissä tulee useita/kymmeniäkin kiloja lisää, kyykyt mavet yms. Leukojan on helppo aloitella vetämään vaikka ihan aloittaen negatiivisista, ja osittaisista vedoista.

Nopeasti vaan kehiin joku sopivan yksinkertainen ohjelma jota toteuttamaan. Niitähän löytyy toki satoja, mutta näin alkuun joku kiinnostava/mieluinen & tasapuolisesti kroppaa kuormittava.

Joskus on aloitettava jos aloittaa =)

Ei kyllä vaikuta tuo kuntosi yhtään huonolta. Itse "juoksin" joskus 9. luokalla(vai olisko ollu 7?) cooperissa 1900m, ja punnerruksia en vieläkään saa kahtakymmentä putkeen. Tuo 42 minuutissa on mielestäni erittäin kova suoritus "rapakuntoiselle" ihmiselle.

Kannattaa ehkä aluksi tehdä muutamia päiviä niitä liikkeitä kohtuullisilla painoilla ja pelkästään opetella liikeratoja. Tee liikkeet hitaasti ja täydellisesti niin saat niistä huomattavasti enemmän irti. Punnerruksetkin käyvät kroppaan ihan eri tavalla jos et vain pompi puolihuolimattomasti ylös-alas. Voisit ehkä ehkä myös kokeilla laittaa siihen penkkiin hieman lisää painoa. Itse kun kävin ensimmäistä kertaa kokeilemassa penkkiä, suoritus hajosi pelkällä tangolla käsiin ja käytin enemmän aikaa tangon kanssa tasapainoiluun kuin itse liikkeen suorittamiseen. Pieni lisävastus -helpotti- liikkeen koossapitämistä huomattavasti. Leukoja kannattaa yrittää tehdä aina kun vain johonkin pääsee roikkumaan. Tietysti se tuntuu typerältä jos ei saa yhtään leukaa alusta loppuun, mutta edestystä tapahtuu silti huomaamattasi.

Kannattaa varmaan lueskella treeni-osion puolelta esim Golden Six tai 2-jakoisista ohjelmista. Kummatkin vaikuttavat hyviltä aloittelijoille, itse suosittelisin 2-jakoista ohjelmaa. Rantakuntoa on paha mennä lupailemaan tässä vaiheessa, mutta kesiähän on tulevaisuudessa vielä monia. Ehkä pääset jouluksi rantakuntoon ja ilmastonmuutoksen ansiosta rannalle ensi tammikuussa :)

jos tosta 100:sta punnerruksesta oot kiinnostunu niin nopein tie on alkaa tekemään niitä päivittäin himassa. (tai siis aluksi ei päivittäin välttämättä, kun kroppa ei ole siihen vielä tottunut, ja muulloinkin voi pitää tyyliin 1-2 lepopäivää viikossa). searchilla tai googlella muuten taitaa löytää noita "sadan punnerruksen" ohjelmiakin ihan.
Ei kroppaa väsyksiin kerralla. aamusinki jos vaan jaksaa tehä joka aamu niin kehitys on melkosen varmaa.

Veikkaan itseasiassa että jos saat nostettua sitä punnerrusmäärää huomattavasti niin se tossa vaiheessa näkyis vielä penkkipunnerruksessakin, tai ainakin itelle kävi joskus niin vuonna kivi ja kirves.

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x

Tossa ohjelma mikä löytyy pakkikselta, tosta vois olla hyvä lähtee 3x viikkoon teet tota.

Ruokapuoleen sen verran että syöt +500 kcal eli yli kulutuksen päivässä ja proteiinia 2g/painokilo.

Tossa jotain apuja.

Joo, kiitti kaikille ketkä on vastaillu. Hundredpushupsii on kokeiltu ja on kussu vk 3.
hessu, mites toi painopolitiikka ? ja ravintoon löysin sellast et syön 100g manteleita ''välipalana'' jokapäivä, pussi maksaa 1.4-1.5 € ja 100g on prodee 21g. joten jauhoi ei tarvii. sitten palkkariks toi mun pirtelö. voisin tossa jonkin näköistä alkukuvaa yrittää ottaa ja sitten joskus lähettää kehityskuvaa. toi hundred pushupsi kyllä vaikuttaa aika kovalle et kyllä siinä rinnat kasvaa. kesäkunto ei välttämätön.
E: oon tässä nyt tänäkin vuonna huomannu et testosteroni taso välillä saattaa nousta aika kattoihin, esim tekis vaan mieli lätkiä mulkkuja turpaan ja hakkaa seinää. seinää mä oon tosin hakannukkin aika kiitettävästi:D

E: jakun noita punnerruksia on joskus kotona duunailtu niin on ne tehty aika hitaahkosti .

E2:motivaatiota tuohon kusee pikkasen se et ei oo kavereita jotka lähtis salille messiin:( mikäs ois hyvä motivaatio lisä? ja oisko jotain musaa joka ''auttaa reeniä'' eli menofiilistä kasvattaa. ja aerobista juu vai ei?

Joo, kiitti kaikille ketkä on vastaillu. Hundredpushupsii on kokeiltu ja on kussu vk 3.
hessu, mites toi painopolitiikka ? ja ravintoon löysin sellast et syön 100g manteleita ''välipalana'' jokapäivä, pussi maksaa 1.4-1.5 € ja 100g on prodee 21g. joten jauhoi ei tarvii. sitten palkkariks toi mun pirtelö. voisin tossa jonkin näköistä alkukuvaa yrittää ottaa ja sitten joskus lähettää kehityskuvaa. toi hundred pushupsi kyllä vaikuttaa aika kovalle et kyllä siinä rinnat kasvaa. kesäkunto ei välttämätön.
E: oon tässä nyt tänäkin vuonna huomannu et testosteroni taso välillä saattaa nousta aika kattoihin, esim tekis vaan mieli lätkiä mulkkuja turpaan ja hakkaa seinää. seinää mä oon tosin hakannukkin aika kiitettävästi:D

E: jakun noita punnerruksia on joskus kotona duunailtu niin on ne tehty aika hitaahkosti .

E2:motivaatiota tuohon kusee pikkasen se et ei oo kavereita jotka lähtis salille messiin:( mikäs ois hyvä motivaatio lisä? ja oisko jotain musaa joka ''auttaa reeniä'' eli menofiilistä kasvattaa. ja aerobista juu vai ei?

motivaatiota voi kasvattaa vaikka asettamalla itselleen jonkinlaisia välitavoitteita, ei pelkästään että "rantakunnossa 2089" vaan vaadit itseltäsi kohtuullisen määrän kehitystä vaikka joka kuukausi, alussa sitä tulee runsaasti, lupaan sen. Kun tavoitteet täyttyvät, saa siitä lisäboostia seuraavalle etaapille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
normaalisti täällä annetaan perus ohjeita "tee golden sixiä, syö yli kulutuksen ja lepää tarpeeksi" tollasta perus settiä, ni tälle jantterille annetaan kerralla kaikki "erikoisohjelmat". :D

Ei siinä mitää, hienoa jos ottaa kaikki noi ja vetää ne orjallisesti läpi. Johan on jätkä eri kunnossa jo syksyllä :)

no ei se haittaa. :puntti: kyllä mä ajattelin ton yhen ohjelman poimia + 20punnerrusohjelman... ja ravintohommelin.. punnerruksia ei vielä, aloittelen penkillä nytten alkuun.

E: mites toi maximien kokeilu sitten käytännössä toimii? joku max paino päiväö. vai reeniä ennen vai jälkeen?

Ei sun niitä maksimeita tarvii kokeilla jos et halua, ilman varmistajaa ei ainakaan ikinä kannata. Kehityksen näet sarjapainojen nousuista yhtä hyvin. Ennen treeniä tietysti, jos kokeilet ja muutama päivä taukoa ennen sitä kyseisestä liikkeestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom