ryhti piloilla...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hOsE 84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

hOsE 84

taitaa olla noi takaolkapäät jääny vähän jälkeen kun tuntuu että etuolat ja rinta vetää hartiat ihan kasaan tuohon eteen... johtuuko siitä? mikä ois hyvä liike korjaamaan tuon ongelman?

Kireet rintalihakset saattavat olla syypäät. Ei muuta kuin rintalihaksia venyttelemään :)

treenaa nittä takaolkapäitä ja selkää myös. ja tietenkin venyttele hyvin, välipäivinä minuutin venytyksillä (pidentävä venytys)

Hae kirjastosta Method Putkisto -kirja siinä on kaikki venytykset kuvitettuna ja selitettynä.
Samainen kirja on kaiketi myös videona, joten kannattaa kysyä sitäkin.

Muista että venyttely EI ole voimailua ja väärin tehty venytys voi jopa johtaa nivelten yliliikkuvuuteen.

Paras olisikin jos joku, esim. fysioterapeutti, näyttäisi sinulle kuinka liikkeet suoritetaan oikein ja turvallisesti.

Mullaki on ryhti menny pikkasen huonoon suuntaan tässä ajan mittaan.... Aina kun muistan yritän pitää olkapäitä tarpeeksi takana, mutta eihän sitä aina muista tollasia ajatella, ja sillon ryhtini on todella huono.
Kauankohan siinä kestää ennenkun tissit notkistuu ja ryhti paranee? Nyt tissit on kyllä todella epänotkeet, sen huomaa hyvin siinä kahdella-kädellä-kepistä-kiinni-ja-pään-yli-testissä! Mun pitää ottaa sellane penkkausotteen levynen ote ennenkun saan kepin siitä pään yli.

Originally posted by Jonksu
Nyt tissit on kyllä todella epänotkeet, sen huomaa hyvin siinä kahdella-kädellä-kepistä-kiinni-ja-pään-yli-testissä! Mun pitää ottaa sellane penkkausotteen levynen ote ennenkun saan kepin siitä pään yli.

Ei se vielä mitään.Mulla ei mee ollenkaan,jos en koukista käsiä.Siltikin saa olla vähintään maksimilevyinen penkkausote.Jäykät lavat vaikuttaa asiaan.Ja tietysti jäykkä rinta.Eräs fysioterapeutti totesi,ettei ole koskaan nähnyt yhtä notkeaa miestä:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by tommih
MINUUTIN??? Ei voi varmaan ihan hirveen kovaa venyttää jos noin pitkän ajan on lihas venytyksessä;)
ihan miltä tuntuu. mä oon notkistunu ainaki hieman kun aloin tekemään minuutin venytyksiä. ideahan on pidentää lihasta eli notkistaa sitä. tätä ei välttämättä niille lihaksille, jotka on treenannut samana päivänä, mutta muille kyllä. palauttava venytys on käsittääkseni n. 30sek. ja tulisi tehdä pari tuntia treenin jälkeen. tässä on ideana venyttää lihas takaisin lepopituuteen

tommih:

Minä olen tehnyt minuutin venyttelyt siten, että ensimmäiset 30 sek venytät juuri sen verran, että venytys tuntuu hyvin lihaksessa. Seuraavat 15 sek vähän enemmän venytystä ja viimeisestä 15 sek pätkästä voikin sitten ottaa kaiken irti. Joskus olen käyttänyt 60 sek sijasta 90 sekunnin venytystä (3*30 sek).

Siinä tulee ihan hyvät venytykset vaikka alussa ottaakin "löysemmin", kun viimeisen pyristykseen saa kovemman venytyksen, joka ei silti tunnu älyttömän epämukavalta. Vaikka tosiasiahan on se, että venyttely on syvältä. Pakko sitä vaan on tehdä, että pystyisi treenaamaan. :mad:

Itse asiassa tuohon ryhtiongelmaan vaikuttaa pitkällä aikavälillä parhaiten selän, epäkkäiden ja takaolkapäiden vahvistaminen. Toi johtuu jäykän rinnan lisäksi siitä, että etuolkapäät ovat päässeet kehittymään huomattavasti paremmin kuin alitreenatut takaolkapäät. Eli soutua soutua soutua. Kannattaa myös priorisoida vetävät lihakset, eli enemmän panostusta selkätreeneihin kuin penkkipäivään.

Hulkki puhuu asiaa. Nuista venyttelyistä vielä, ite olen tehny rinnalle 2-3 minuutin venytyksiä (eikös lihasta pidentävät venytykset pitäis olla jotaki tuonmittasia? Tuntuu että ne lyhyemmät on ihan yhtä tyhjän kanssa). Kyllä auttaa, tosin tämä liikkuvuus-/ryhtiprojekti on vasta alussa...:evil:

takaolkapäitä kannattais tehdä ja jättää esim. pystypunnerrus vähemmälle ja sen sijasta tehdä vipunostoja sivuille mutta suorat hartiot näyttävät aina leveämmiltä kuin sellaset kaljanpullo hartiat eli ite en epäkkäitä paljon treenaailis ennen kuin ryhti on kunnossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom