Ruumiinrakenteesta ja vaatteista

user10293

Banned
Meikäläisellä on ongelmana se että on aikasta vaikea löytää hyvin istuvia vaatteita (lähinnä siis paitoja, t-paitoja, tank toppeja yms.) kun rakenne on pitkä, harteikas ja lihaksikas sekä vyötäröstä hoikka, mitat ~86 vyötärö ja ~119 tissien kohdalta. Adidaksen mallit ovat yleensä sopineet meikäläisen rakenteelle ( erityisesti vyötäröstä sopivat) mutta olishan sitä mukava pitää muutakin fittiä päällä :) Stadiumilta tosin ostin kesällä 3 SOC:in treenipaitaa (olivatten alessa) jotka kórostavat aika hyvin meikäläisen kropan mallia :thumbs:

Lähestulkoon kaikkien valmistajien (mukaanlukien GASP) XL-koot ovat vyötärön kohdalta telttoja meikäläisellä, eikä näytä muuten yhtään hyvältä.

Olisko vastaus sitten Better Bodies? Missä päin pk-seudulla on myymälöitä joissa voisi sovittaa BB:a? Tarjonnasta (tai sen puuttesta) johtuen on BB jäänyt kokematta.

Mitäs muut vastaavanlaisen rakenteen omaavat pitävät päällään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite tuskailin just äsken saman asian kanssa kun yritin käydä vaateostoksilla. Suurin osa paidoista/t-paidoista, mitä kokeilee näyttää aika idiootilta päällä kun hartioista pursitaa, tissien kohdalla on ryppyjä ja vyötärö lepattaa:wall:
Reenivaatteiden kans ongelmaa ei oo mutta normaalien vaatteiden kans sitäkin enemmän vaikka onkin tällainen kynis. Ongelman oon ratkaissut lähinnä sillä, että kiertelen kaikki vaatekaupat läpi aina pariin kertaan ja kokeilen ihan hemmetin montaa paitaa, kyllä niistä aina joku tuntuu sopivalta, on vaan aika turhauttavaa puuhaa.

Minusta on mukavaa, kun söpöt myyjätytöt juoksentelevat hyllyjen ja tankojen välissä etsien minulle sopivia vaatteita ja kauhistelevat leveitä hartioitani ja paksuja reisiäni. :)

Tomppa85 sanoi:
Minusta on mukavaa, kun söpöt myyjätytöt juoksentelevat hyllyjen ja tankojen välissä etsien minulle sopivia vaatteita ja kauhistelevat leveitä hartioitani ja paksuja reisiäni. :)

Hieman :offtopic: lisäystä tähän:

Tuo varmaan tuntuu todella miellyttävältä omalla tavallaan, siinä ainakin käy toteen se että tulosta on tullut.

Ukon kanssa olemme tottuneet jo siihen ettei sille oikein tavallisista vaatekaupoista saa vaatteita, elleivät ne ole jotain lököttävää tai joustavaa mallia. Esim kauluspaitojen ja housujen kanssa on ollut suuria ongelmia.

Tajusimme sitten mennä viime viikolla Dressmanniin kun sitä on niin kehuttu, mutta oli aika hauskaa sinänsä kun myyjät justiinsa juoksenteli ympäriinsä, päivitteli kokoa, löytyi sieltä yks 3XL paita jonka päälleen sai ja oli ihan ok, hieman ehkä hartioista ja olkavarsista/hauiksista liian vähän kasvunvaraa mutta kuitenkin niin että sillä pärjää. Housuja vaan ei yhdetkään mahtuneet jalkaan, isoimmatkin mitä oli niin vyötäröltä saattoi jäädä isoiksi mutta reidet puristi, ja ne mitkä olis ollut vyötäröltä sopivia jäi polvien kohdalle jo puettaessa.

Kivaa ehkä että on sitä kokoa mitä haluaa, mutta vittumaista jos oikeesti alkaa tulemaan ongelmia niiden vaatteiden kanssa.

LISÄYS:

Omalla kohdallani ongelma on ehkä ollut se että mulla on leveät hartiat, kookkaat rinnat, kapeampi vyötärön seutu ja sitten taas iso perse ja paksut reidet [eli enempi X-malli] niin kun itselleni etsin vaatteita monissa vatsan kohdalle mahtuisi vaikka kaksi puolentoistalitran pepsipulloa, vaikka persuksista ja reisistä olis tiukahkot jopa. Ok, mulla on läskiäkin vaikka muille jakaa mutta just se jättimäinen tynnyri tosta mahasta puuttuu... Ei oo kiva jos esim housut pussittaa niin perkeleesti ylhäältä. Ja paidoissa jos ottaa sopivan keskivartalon kohdalta ni rinnat ja hartiat räjähtää sieltä ulos, ja jos ne taas mahtuu niin sitten lepattaa helmat...

-Kaikista housuista pitää aina joka helvetin kerta lyhentää lahkeita.
-Näteille tyköistuville kauluspaidoille voi sanoa heihei: jos ne sopii vyötäröstä ne ei sovi tissien kohdalta, ja jos ne sopii tissien kohdalta niin ne on muuten karseita telttoja.
-Kaikki paidat on mallia 'napa näkyy' kun tissien peittäminen vie sitä kangasta ja paidanhelma nousee ylös.
-Rintaliivit. Let's not even go there.
-Kengät, 38-39 sattuu vaan olemaan suomalaisnaisten yleisin kengänkoko= ne menee aina ekana.

mxm sanoi:
...Suurin osa paidoista/t-paidoista, mitä kokeilee näyttää aika idiootilta päällä kun hartioista pursitaa, tissien kohdalla on ryppyjä ja vyötärö lepattaa:wall:
Reenivaatteiden kans ongelmaa ei oo mutta normaalien vaatteiden kans sitäkin enemmän...

Itsellä kanssa varsinkin kaikki paidat näyttää ihan typerältä päällä, kun juurikin tuo helma lepattaa.
Kauluspaitoja on helvetin hankala löytää sopivia, kun ne on tehty jollekkin tasaisille pötkylöille.
Kaikki housut joutuu aina lyhentämään, jos ei halua, että lahkeet on kengän alla.
Treenivaatteet yleensä istuu hyvin ja kaikki sellaiset, mitkä on valmistettu sellaisesta venyvästä kankaasta.

Housujen lyhentämisestä: Sitä ei itselleen missään tapauksessa, vaan lahkeiden pitäisi olla pitempiä kun tuntuu että ne on persjalkaisille suunniteltuja :D

Mutta, sitten kun ne lahkeet pitenee niin ne on niin pillejä että jo reisien kohdalla pohkeet ottais kii :D

H0h0h, on se elämä vaikeeta ;)

Venyvät matskut onneksi pelastaa!

Mmm..

Juup, itseänikin kovasti välillä harmittaa kun ei monikaan firma osaa tehdä istuvia vaatteita, koska olen myös pitkä, harteikas 120+cm (NOT...), ja suhteellisen kapea lantio 85cm (NOT..), DAVID Collectionin vaatteet yleensä istuvat, ja sitten useimmat bronxin housut, t-paitoja löytyy monelta tekijältä. Asiasta voisi mainita firmojen tuotantopääliköille.

Sustatykki sanoi:
Juup, itseänikin kovasti välillä harmittaa kun ei monikaan firma osaa tehdä istuvia vaatteita, koska olen myös pitkä, harteikas 120+cm (NOT...), ja suhteellisen kapea lantio 85cm (NOT..), DAVID Collectionin vaatteet yleensä istuvat, ja sitten useimmat bronxin housut, t-paitoja löytyy monelta tekijältä. Asiasta voisi mainita firmojen tuotantopääliköille.

42.5cm? :I Vituttaako?

EI :lol2: :lol2:

Tomppa85 sanoi:

Kerro sitten kun siirryt sieltä lasten/nuorten osastolta miesten osastolle.

:david:

Voisikos kauluspaidoista saada sopivampia, jos osaisi jotenkin kaventaa niitä vyötärönseuduilta? Yleensä jos koko on muuten sopiva, niin kauluspaita on armottomasti liian pitkä sekä tynnyriäni voisin kasvattaa vielä kolminkertaiseksi.

D sanoi:
Kerro sitten kun siirryt sieltä lasten/nuorten osastolta miesten osastolle.

:david:

Älä usko kaikkea lukemaasi. ;) Tuo mun juttu oli tarkoitettu pieneksi piikiksi Xavierille, jonka postaus huokui tervettä itsevarmuutta. :D

Oli siinä tosin totta toinen puoli, koska aika monesta liikkeestä olen joutunut kävelemään tyhjin käsin pois tai ottamaan jonkun ronsu kaljamaha-tuotteen. Ja nimenomaan hyvin istuvista, sopivista tuotteista on pulaa. On aika ikävää kun hartioista hyvin istuva takki on tarkoitettu 30-40 kg minua painavammalle treenaamattomalle trukkikuskille.

Pituutta löytyy 184 cm ja painoa 100 kg, joten lastenosasto ja neuvola ovat hyvinkin tuttuja paikkoja. Mites sulla? :)

mxm sanoi:
Ite tuskailin just äsken saman asian kanssa kun yritin käydä vaateostoksilla. Suurin osa paidoista/t-paidoista, mitä kokeilee näyttää aika idiootilta päällä kun hartioista pursitaa, tissien kohdalla on ryppyjä ja vyötärö lepattaa:wall:

Tämä on niin totta. Muutaman kerran on ravintolassa tullut kommenttia kun t-paitaan ilmestyy niitä ryppyjä tohon rintalihaksen/olkapään yhtymäkohtaan että "et sitten pienempää paitaa löytänyt" :david:

Ok voinhan mä ottaa sieltä sen XXL teltan mutta aika karmeaa se on kun se lepattaa tuulessa miten sattuu vyötärön tasolta.
Olis aika hienoa jos niitä paitoja löytyisi muutakin kuin lieriö-mallia. Mullakaan tämä ongelma ei ole syntynyt niinkään näiden pikkuruisten lihasteni vuoksi vaan mulla on luonnostaan leveet hartiat ja V-mallinen kroppa.

Löytyyhän sitä multakin kaapista 0% puuvillaa olevia urheilupaitoja jotka venyy sopivasti, mutta ne on inan turhan lämpimiä muuten pidettäviksi.

Tomppa85 sanoi:
Älä usko kaikkea lukemaasi. ;) Tuo mun juttu oli tarkoitettu pieneksi piikiksi Xavierille, jonka postaus huokui tervettä itsevarmuutta. :D

Pari vuotta olen lukenut e-sankareitten juttuja ja enään en tiedä mikä on totta ja mikä ei.

Tomppa85 sanoi:
Pituutta löytyy 184 cm ja painoa 100 kg, joten lastenosasto ja neuvola ovat hyvinkin tuttuja paikkoja. Mites sulla? :)

En osta vaatteita tai käy kaupoissa.Mun ISObroidi tuo kerran vuodessa mulle mustassa jätesäkissä vanhojansa kuteita.

Itteä vituttaa noissa vaatteissa, että tuo kainalon seutu on yleensä ommeltu tai tehty ihan päin vittua. En mitään kauheita hartioita omaa, hauis ei ole mikään iso. Mutta silti puristaa ja kiristää.
Ja en tiedä mutta mielestäni noissa puvunpaidoissa ei vyötärön ole tarkoituskaan olla fitti. Vaan semmonen löysähkö. Kun puvun housutkin pitää pukea ylemmäs eikä roikottaa tuolla lantionalapuolella. Eli puvunpaidat ovat ainoita jotka "sopivat" hyvin. Vaikka kaulaa kuristaakin välillä...

mulla näkyy aina selkä eikä paita pysy housuissa! jos meinaa että se ei tapahdu pitää ottaa paita jossa on 10cm liian pitkät hiat.

Vaikea löytää kivasti istuvia housuja, joissa siis olisi hyvin tilaa muutoin, mutta kapea vyötärö. Dunderdonin reisitaskuhousut näyttivät hyvältä, ostin juuri.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom