ViKiNGi sanoi:
Eli ongelmia on ruumiinpainon nostamisessa. Syödä saa urakalla mutta ihan ku harakoille menis kaikki pöperöt..
Onko jotain ideoita? Esimerkiksi mitä erityisesti kannattaa syödä, jotta hyötysuhde olisi hyvä massan kasvatuksessa ja painon nostossa.
Pituutta on 195, painoa 68, sekä ikää 19 ja tietenkin miespuolinen.
No niin, löytyhän mulle kohtalotoveri, mä aloitin treenaamisen suht samasta tilanteesta. Pituutta 191, painoa oli 65-67kg ja ikää oli sillon pari vuotta enempi.
Luulin, että en saa painoa millään nousemaan, luulin, että syön paljon, luulin myös että syön säännöllisesti....Mikään edellämainituista ei pitänyt lähellekkään paikkansa kun katsoi totuutta silmiin.
Eli syö kelloa katsoen 2,5 tunnin välein, älä missaa yhtään ateriaa. Kaikkea voi tietysti syödä, mutta pitäytyisin silti suht terveellisellä osastolla, koska usko tai älä, sullekin voi tulla kunnon jenkkakahvat jos mässäät 2,5 tunnin välein sokerirasva ruokia...Mutta syö mielummin ainakin aluksi vuoden verran mielummin vaikka epäterveellisesti kuin että missaat aterian sen takia, ettei oikeanlaista ruokaa ole saatavilla sillä hetkellä.
Mulla oli enimmillään painoa sitten vuosien työn jälkeen 114kg , ei näyttänyt hyvältä sekään, koska oli tullut juuri vääränlaisen bulkkauksen myötä vyötärölle liiaksi.
Nyt painoa 96kg, rasvat kympin hujakoilla...Ei näytä hyvältä vieläkään omaan silmään mutta varmaan kuitenkin paljon paremmalta kuin alussa tai 114 kiloisena.
Eli voin sanoa, että sulla on kyllä urakka edessä jos haluat yli sadan kilon massoihin suht pienillä rasvoilla, mutta kyllä se onnistuu. Vie vaan aikaa. Voit lohduttaa itseäsi sillä, että kun saat sitä massaa sit tietyn pisteen yli, niin se on sitten näyttävää noin pitkässä varressa! Ja olen antanut itseni ymmärtää, että iso osa naisista määrittää miesvartaloihanteensa juuri niin, että pitkä ja sopivan lihaksikas. Eli jos joskus tuntuu, että olisinpa edes 10cm lyhyempi, niin muista, että lyhyemmät ei koskaan voi kasvaa sun pituiseksi mutta sä voit aina kasvattaa lihakset pitkään varteen.
Asennetta ja tsemppiä sulle!