ruuanlaitto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja soutaja
  • Aloitettu Aloitettu
Viikosta toiseen tulee kokattua samoja ruokia.
1.Makaroni-jauheliha
2.Broileri ja riisi

Spesiaali:Oreganon lisääminen Big One Classicciin:hmmm:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo täältä ilmoittautuu yksi kokki lisää. kyllä tulee ruokaa laitettua. perusruokaa joka päivä ja sitten herkkuruuan himon yllättäessä pikkaisen erikoisempaa.

yksi herkkusafka on seuraavanlainen:

kananfileesuikaleita pari pakettia
tomaattimurskaa chilillä ja yrttimaustettuna.

sit noi sekaisin ja sinne vajaa paketti aurajuustoa, sipulia, valkosipulia, herkkusieniä, ananaspaloja ja koko paketti kruunataan vielä perinteisellä kuohukermalla. tosin kerma ei oo pakollinen.

alle riisiä tai pastaa.

very delicious.

safkaa

Joka päivä mä pöperöt väännän, pannulla, kattilassa tai uunissa koska harvemmin tulee syötyä raflassa ja omat safkat on parhaita
eikä koskaan tiedä mitä saa suuhunsa jos syö pizza-peben
safkoja ja seuraavana päivänä istuu paskalla ja treenit kusee tuelta

Matter of honor

Mielestäni kokkaus on taito, joka jokaisen itseään kunnioittavan miehen on opeteltava - kuten myös tanssitaito :D

Nimimerkillä "Keitän ja paistan perunat samaan aikaan - kokki"

juu

täällähän on kokkeja enemmänkin:kippis1:
selvennän sen verran ,että pisto loppuu rinnasta....eli nykynaisten ruuanlaitto taidosta....monet osaavat kokata hyvin ,mutta nyky perheet ei enää opeta lapsilleen,yleensä tyttärilleen perus ruuan laittoa ,joka ennen meni niinkuin äidiltä tyttärelle luonnostaan.
no meillä vaimo osaakin sitten kaiken muu....:hmmm:

Mielestäni ruoanlaittotaidon pitäisi mennä isältä JA äidiltä pojalle JA tyttärelle. Kuten Dragon sanoi, kuuluisi jokaikisen perustaitoihin sukupuoleen katsomatta. Alas uusavuttomuus! :D

Pahasta tällainen reseptejä pursuava threadi, kun pitäis dietillä kituuttaa. Kermainen lohipasta oli melkein miestä vahvempi, mutta sain vedettyä itseni takaisin kuosiin ja kermapurkki täten jääköön kaupan hyllylle.

Mutta joo, ruokaa tulee kyllä laitettua, eikä se ole koskaan ollut mikään ongelma. Kai nyt joka koulussa on vielä kotitaloustunteja? Nehän oli kursseja rennoimmasta päästä, ja itse taisin käydä niitä valinnaisena vielä lukiossakin.

ps. Astianpesukone rulettaa :p

Ruokaa... :)

Meidän perheessä minä toimin perusruokien valmistajana, mutta vaimo tekee eksoottisemman pöperöt, kuten tuliset kiinalaiset yms. Käytiin pari päivää sitten ostamassa juuri Stokkan herkusta 6 kiloa naudan pihvi-lihaa. Totesin nuorelle lihatiskin myyjälle, että tässä on pariksi päiväksi syötävää ja meinas muijalta tippua silmät päästä...:)

Meikäläinen tekee meidän perheessä ruuat yleensä. Ja varsinkin kun nyt on alkanut dietti, niin ruuanlaittoa riittääkin mukavasti joka päivälle. Tosin kokkaaminen on helppoa, kun on samat reseptit joka päivä :-).

Ps. Itse tehdyllä, hyvällä ruualla kaataa naisia.

Jepojee...

Täällähän oli muuten joku aika sitte ihan kiva threadi ruokakesepteistä, siellä oli ihan nastoja pöperöitä, en tosin kovin monia tullut kokeilleeksi, mutta kuitenkin. Jos joku sattuisi muistamaan, ja tietämään vielä sen olemassaolosta olis kiva vähän katella taas soppaohjeita. :) En ite meinaan searchilla kyennyt löytämään :(

edit: löytyhän niitäruokareseptejä

P.S. Kuulun myös tarpeen mukaan itse kokkaaviin -toistolaisiin

Jees, todellakin itse tehty ruoka kunniaan! Mä oon nyt tän viikon kekkaloinut kotona ja käynyt koululla syömässä päivällä, niin eiköhän päivän ruoka-ainelaskut mene ihan sekasin, kun ei tarkkaan tiedä, mitä se pöperö sisältää. Tänäänkin oikein varta vasten valkkasin ruokalistoista sen ruokalan (täällä on monta ruokalaa), jossa olisi mun mielestä ollut paras safka, jossa olisi ollut ravintoarvot kohdallaan, niin eikö mitä... Eka pyysin saada vähemmän riisiä, kun mitä normaalimätössä on, mutta curry-omena-kana-kastiketta puolestaan reilumman puoleisesti. Joo, riisiä tuli vähemmän ja kastiketta enemmän, mutta kun tarkemmin tiirasin sitä soosia, niin siellä oli kaksi (!) kanapalaa. Ei jumanskekka soikoon :mad2: Tästä suivaantuneena päätin laittaa ruokalat pysyvään poikottiin ja lähin Siwaan ostamaan 300 g kanafileitä ja saman verran lohisuikaleita. Eipähän tartte enää loppuviikosta miettia, paljonkohan tässä ruuassa on kaloreita ja onks tässä nyt varmasti tarpeeksi protskua :D

Originally posted by Iivili
Mielestäni ruoanlaittotaidon pitäisi mennä isältä JA äidiltä pojalle JA tyttärelle. Kuten Dragon sanoi, kuuluisi jokaikisen perustaitoihin sukupuoleen katsomatta. Alas uusavuttomuus! :D

plah, musta toi on ihan tiedostettu valinta haluaako kokkailla vai ei. jos haluaa tarkkaan tietää mitä syö (ja ehkä jopa syödä hyvää) ni tekee safkat ite, jos ruokaa syö vain hengenpitimiksi niin saarioinen kelvannee.

Ite kokkailen kyllä, mutta ootan sitä päivää että valmisruoka on niin hyvää ja terveellistä että voin käyttää kokkaukseen kuluvan ajan johonkin muuhun... vaikkapa pakkotoiston lukemiseen :D

Heh..tein pitkästä aikaa kunnon ruokaa..lihapullia _hyvällä_ kastikeella perunoitten kera..oli todella postiiivista miten maukasta ruoka olikaan ja nyt tuli sellainen olo, että pitää alkaa kokkaamaan lisää hyviä ruokia. Eli oisko täällä heittää vinkkiä mitä ruokia tällaisen kämppiksen kanssa asuvan kannattaa tehdä? Tarkoitus olisi ettei ruoanlaitossa menisi älyttömän kauan, korkeintaan tunnin, että kerkeää muutakin tehdä. Lisäksi ruokien pitäisi olla helppoja valmistaa. Jauhelihakastikkeet/ erilaiset keitot / valmiiksimarinoidut pihvit/kana riisin/pastan/perunoiden kera kuuluvat niihin mitä osaan jo "tehdä". :)

Ite väänsin kans lihapullia joku aika sitten. Isoja, lähes nyrkin kokoisia. Rapea ja tumma kuori pintaan kuumalla pannulla ja keittelin ne sitten kermaisessa kastikkeessa valmiiksi. Toimii!

Äsken tein ohkasia paneroituja kana-leikkeitä (panerointiin korppujauhoja, suolaa, sokeria, cayennea paljon ja hieman grillausmaustetta) , lohkoperunoita (oliiviöljyä, merisuolaa ja aivan lopussa grillausmaustetta) ja kermakastikkeen. Eli kastikkeeseen hieman paistolientä (=rasvaa) kattilaan pannulta, 2dl kermaa, pieni muru lihaliemikuutiota, worchesterkastiketta, tabascoa, ripaus sokeria ja tl dijon-sinappia ja pippurisekoitusta. Keittelin 10-20minuuttia tuota ja kun oli sakeaa niin ei kun syömään.

Ite väänsin kans lihapullia joku aika sitten. Isoja, lähes nyrkin kokoisia. Rapea ja tumma kuori pintaan kuumalla pannulla ja keittelin ne sitten kermaisessa kastikkeessa valmiiksi. Toimii!

Äsken tein ohkasia paneroituja kana-leikkeitä (panerointiin korppujauhoja, suolaa, sokeria, cayennea paljon ja hieman grillausmaustetta) , lohkoperunoita (oliiviöljyä, merisuolaa ja aivan lopussa grillausmaustetta) ja kermakastikkeen. Eli kastikkeeseen hieman paistolientä (=rasvaa) kattilaan pannulta, 2dl kermaa, pieni muru lihaliemikuutiota, worchesterkastiketta, tabascoa, ripaus sokeria ja tl dijon-sinappia ja pippurisekoitusta. Keittelin 10-20minuuttia tuota ja kun oli sakeaa niin ei kun syömään.

tuu joskus tekee mulle ruokaa :kuola:

Hmm..tarviiko tuota kastiketta noin pitkään keitellä ja kantsiiko noi siis olla ihan naturell kanaleikkeitä? Lisäks ois kiva jos tietäis noi määrät mitä suurinpiirtein laittaa jos tuota huppen ruokaa kokeilis.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom