Ruotsin muslimit tahtovat omia lakeja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ruger
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taha sanoi:
Saamelaistehan olivat täällä jo ennen jääkautta.

Tarkasti en ole asiaan perehtynyt, mutta mulla on sellanen käsitys jonka mukaan suomalaiset ja saamelaiset oisivat tulleet nykyisen Suomen alueelle suunnilleen samoihin aikoihin.

Ja Susiluolassahan saattoi olla jotain porukkaa jo 120.000 vuotta sitten. Jos oli, saamelaisia ne ei olleet.

Mutta toistan, en ole tarkkaan näihin perehtynyt.

Big Evil sanoi:
Ihme kun eivät halua vielä opettaa jotain omaa luomiskertomustaankin.

Tää onkin mielenkiintoinen juttu. Jonkin verranhan on ollut viime aikoina puhetta kristillisistä ääriaineksista, jotka kieltävät pienimmänkin mahdollisuuden minkäänlaiseen evoluutioon. Kukaan ei yleensä mainitse, että islamilainen maailma kautta linjan on täysin evoluutioteoriaa vastaan, muutamia maallistuneita tiedemiehiä lukuunottamatta.

Edgar sanoi:
Tarkasti en ole asiaan perehtynyt...

No et todellakaan. Nykyisen Suomen alueella on elänyt saamelaisia ainakin parikymmentä tuhatta vuotta. He toki oleskelivat lähinnä Jäämeren rannoilla, mutta kuitenkin.

Olennaista on kuitenkin se, että jos Suomeen muuttavat siirtolaiset eivät saa vaatia lakeja muutettaviksi, eikö silloin pitäisi palauttaa myös saamelaiskäräjien asema ainoana laillisena hallituksena?

Taha sanoi:
No et todellakaan. Nykyisen Suomen alueella on elänyt saamelaisia ainakin parikymmentä tuhatta vuotta. He toki oleskelivat lähinnä Jäämeren rannoilla, mutta kuitenkin.

Olennaista on kuitenkin se, että jos Suomeen muuttavat siirtolaiset eivät saa vaatia lakeja muutettaviksi
, eikö silloin pitäisi palauttaa myös saamelaiskäräjien asema ainoana laillisena hallituksena?

Kyllä ne mun puolesta saavat vaatia vaikka shariaa.

tuomosia nuo muslimit on!!

helsinki poisti vuosia sitten porsaan näköiset Betoniporsaat,kun se loukkasi muslimeja ja heidän oli vaikea katsella niitä,ne kun olivat possun näköisiä niin herroilla tuli paha mieli..

vittu,mie olisin valanu isommat tilalle!!!

ja en ole rasisti,olen roturealisti!

Edgar sanoi:
Kyllä ne mun puolesta saavat vaatia vaikka shariaa.
Niin, se on sitä demokratiaa, jotkut haluavat sharian, jotkut libertarismin ja jotkut koirankakka-automaatit puistoihin.

zztop sanoi:
helsinki poisti vuosia sitten porsaan näköiset Betoniporsaat,kun se loukkasi muslimeja ja heidän oli vaikea katsella niitä,ne kun olivat possun näköisiä niin herroilla tuli paha mieli..

vittu,mie olisin valanu isommat tilalle!!!

ja en ole rasisti,olen roturealisti!

Se oli Espoo ja asiasta valitti joku luterilaisen kirkon ylikorrekti pappi. Betoniporsaat jotka näyttävät porsailta eivät loukkaa muslimeja mitenkään. Suomi on täynnä ilmiöitä, jotka loukkaavat esim. muslimien moraalikäsityksillä varustettua henkilöä, mutta ei ole muslimille ominaista esittää kyseisen kaltaisia vaatimuksia.

ei nuista mustapäistä oo ku harmia joka paikassa. pysykööt kotonaan ja jos pitää lähtä pakoileen niin sitten eletään niinku sanotaan perkele. suomessaki voitas laittaa pakolaisille selkeät rajat. esimerkiksi kieli pitäis osata jollain tavalla 5-7vuoden kuluessa, ei täydellisesti mutta sen verran että ne voi työtä tehdä. jos ei opi niin karkotus. aina valitetaan ettei pakolaisilla oo töitä. ei kai niitä ole kun eivät kieltä osaa pätkääkään. ne jotka osaavat ovat yleensä töissä.

Taha sanoi:
Niin, se on sitä demokratiaa, jotkut haluavat sharian, jotkut libertarismin ja jotkut koirankakka-automaatit puistoihin.

Jep. Ja se on myös sananvapautta / ilmaisuvapautta, kuten esimerkiksi Muhammed-piirrustukset.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Edgar sanoi:
Jep. Ja se on myös sananvapautta / ilmaisuvapautta, kuten esimerkiksi Muhammed-piirrustukset.

Väärin. On eri asia vaatia koirankakka-automaatteja puistoihin kuin ilmaista mielipiteensä. Jälkimmäistä saatetaan puida oikeudessa uskonrauhan häiritsemisenä.

Taha sanoi:
Väärin. On eri asia vaatia koirankakka-automaatteja puistoihin kuin ilmaista mielipiteensä. Jälkimmäistä saatetaan puida oikeudessa uskonrauhan häiritsemisenä.

Ilmaisuvapautta tuo automaattihommakin on.

Saatetaan puida joo, ei muuta pointtia.

Edgar sanoi:
Ilmaisuvapautta tuo automaattihommakin on.
Suomessa ei ole ilmaisunvapautta. Sananvapaus tarkoittaa oikeutta julkaista ilman ennakkosensuuria, ei sanoa ja tehdä mitä lystää.

Saatetaan puida joo, ei muuta pointtia.
Oletko sitä mieltä, että jos julkaisija tuomitaan, oikeuslaitos on väärässä?

Taha sanoi:
Suomessa ei ole ilmaisunvapautta. Sananvapaus tarkoittaa oikeutta julkaista ilman ennakkosensuuria, ei sanoa ja tehdä mitä lystää.

Ihan vapaasti ilman pelkoa kuritushuonetuomiosta saapi Suomessa ilmaista haluavansa koirankakka-automaatteja puistoihin.

Oletko sitä mieltä, että jos julkaisija tuomitaan, oikeuslaitos on väärässä?

Olen.

Edgar sanoi:
Ihan vapaasti ilman pelkoa kuritushuonetuomiosta saapi Suomessa ilmaista haluavansa koirankakka-automaatteja puistoihin.

Ei kuitenkaan piirtämällä pilakuvaa koiranomistajasta.

Minua aina ilahduttaa, kun demokratian kannattajat ilamisevat tyytymättömyytensä demokraattisesti valitun hallinnon toimintaan. Se vain todistaa vanhan teesini, ettei kukaan ole demokraattinen muuten, kuin pakon edessä.

Taha sanoi:
Ei kuitenkaan piirtämällä pilakuvaa koiranomistajasta.

Ei sellaista ole kukaan esittänytkään, älä muuta (itse aloittamaasi) puheenaihetta. Kertausta: kyse olla koiranpaska-automaateista.

Taha sanoi:
Minua aina ilahduttaa demokratian kannattajat ilamisevat tyytymättömyytensä demokraattisesti valitun hallinnon toimintaan. Se vain todistaa vanhan teesini, ettei kukaan ole demokraattinen muuten, kuin pakon edessä.

Minua taas ilahduttaa demokratiaan kuuluva oikeus kritisoida.
Minkään pakon edessä en tiennytkään olevani. Jos jossain viestissäni sellaista annan ymmärtää, olisitko niin ystävällinen ja quottaisit sen mulle jotta tiedän mistä ihmeestä puhut?

Edgar sanoi:
Ei sellaista ole kukaan esittänytkään, älä muuta (itse aloittamaasi) puheenaihetta. Kertausta: kyse olla koiranpaska-automaateista.

Niin, mitään ilmaisunvapautta ei ole, oli kyse Islamista tai koranpaska-automaateista.

Minua taas ilahduttaa demokratiaan kuuluva oikeus kritisoida.
Minkään pakon edessä en tiennytkään olevani. Jos jossain viestissäni sellaista annan ymmärtää, olisitko niin ystävällinen ja quottaisit sen mulle jotta tiedän mistä ihmeestä puhut?

On yleinen harha, että yksilö olisi demokraattinen. Demokratia on järjestelmä, jossa kaikilla on oikeus yrittää vaikuttaa yhtesesti päätettäviin asioihin. Jokainen ihminen on siis pikku diktaattori, mutta joutuu valtion väkivaltakoneiston edessä alistumaan demokraattiseen järjestelmään.'

Joku voi tietysti ilmaista olevansa demokratian kannattaja, mutta silloinkin hän ilmaisee oman halunsa, joten hän pyrkii diktatuuriin.

Taha sanoi:
Niin, mitään ilmaisunvapautta ei ole, oli kyse Islamista tai koranpaska-automaateista.

Semantiikkaa. Koiranpaska-automaattien vaatiminen olla sallittua.

Taha sanoi:
On yleinen harha, että yksilö olisi demokraattinen. Demokratia on järjestelmä, jossa kaikilla on oikeus yrittää vaikuttaa yhtesesti päätettäviin asioihin. Jokainen ihminen on siis pikku diktaattori, mutta joutuu valtion väkivaltakoneiston edessä alistumaan demokraattiseen järjestelmään.'

Joku voi tietysti ilmaista olevansa demokratian kannattaja, mutta silloinkin hän ilmaisee oman halunsa, joten hän pyrkii diktatuuriin.

Tuossa taas ei ollut yhtään mitään mikä olisi ristiriidassa minkään sanomani kanssa.

Edgar sanoi:
Semantiikkaa.

Sitäpä juuri. Islamiakin saa vastustaa, kunhan ei riko lakia uskonrauhasta ja koiranpaska-automaatteja saa vastustaa, kunhan ei riko lakia yksityisyyden, rauhan ja kunnian loukkaamisesta.

Olennaista oli se, ettei mitään absoluuttista sanan- tai ilmaisunvapautta ole.

Tuossa taas ei ollut yhtään mitään mikä olisi ristiriidassa minkään sanomani kanssa.

Niin. Ei kaikesta tarvi olla eri mieltä, vaikka jostain on eri mieltä.

Tämän mielenkiintoisen keskustelun lopputulos näyttäisi olevan, että koiranpaska-automaattien vaatiminen ei todella ole kiellettyä.
Joten eiköhän tää ollu tässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom