Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taha sanoi:Saamelaistehan olivat täällä jo ennen jääkautta.
Big Evil sanoi:Ihme kun eivät halua vielä opettaa jotain omaa luomiskertomustaankin.
Edgar sanoi:Tarkasti en ole asiaan perehtynyt...
Taha sanoi:No et todellakaan. Nykyisen Suomen alueella on elänyt saamelaisia ainakin parikymmentä tuhatta vuotta. He toki oleskelivat lähinnä Jäämeren rannoilla, mutta kuitenkin.
Olennaista on kuitenkin se, että jos Suomeen muuttavat siirtolaiset eivät saa vaatia lakeja muutettaviksi, eikö silloin pitäisi palauttaa myös saamelaiskäräjien asema ainoana laillisena hallituksena?
Niin, se on sitä demokratiaa, jotkut haluavat sharian, jotkut libertarismin ja jotkut koirankakka-automaatit puistoihin.Edgar sanoi:Kyllä ne mun puolesta saavat vaatia vaikka shariaa.
zztop sanoi:helsinki poisti vuosia sitten porsaan näköiset Betoniporsaat,kun se loukkasi muslimeja ja heidän oli vaikea katsella niitä,ne kun olivat possun näköisiä niin herroilla tuli paha mieli..
vittu,mie olisin valanu isommat tilalle!!!
ja en ole rasisti,olen roturealisti!
Taha sanoi:Niin, se on sitä demokratiaa, jotkut haluavat sharian, jotkut libertarismin ja jotkut koirankakka-automaatit puistoihin.
Edgar sanoi:Jep. Ja se on myös sananvapautta / ilmaisuvapautta, kuten esimerkiksi Muhammed-piirrustukset.
Taha sanoi:Väärin. On eri asia vaatia koirankakka-automaatteja puistoihin kuin ilmaista mielipiteensä. Jälkimmäistä saatetaan puida oikeudessa uskonrauhan häiritsemisenä.
Suomessa ei ole ilmaisunvapautta. Sananvapaus tarkoittaa oikeutta julkaista ilman ennakkosensuuria, ei sanoa ja tehdä mitä lystää.Edgar sanoi:Ilmaisuvapautta tuo automaattihommakin on.
Oletko sitä mieltä, että jos julkaisija tuomitaan, oikeuslaitos on väärässä?Saatetaan puida joo, ei muuta pointtia.
Taha sanoi:Suomessa ei ole ilmaisunvapautta. Sananvapaus tarkoittaa oikeutta julkaista ilman ennakkosensuuria, ei sanoa ja tehdä mitä lystää.
Oletko sitä mieltä, että jos julkaisija tuomitaan, oikeuslaitos on väärässä?
Edgar sanoi:Ihan vapaasti ilman pelkoa kuritushuonetuomiosta saapi Suomessa ilmaista haluavansa koirankakka-automaatteja puistoihin.
Olen.
Taha sanoi:Ei kuitenkaan piirtämällä pilakuvaa koiranomistajasta.
Taha sanoi:Minua aina ilahduttaa demokratian kannattajat ilamisevat tyytymättömyytensä demokraattisesti valitun hallinnon toimintaan. Se vain todistaa vanhan teesini, ettei kukaan ole demokraattinen muuten, kuin pakon edessä.
Edgar sanoi:Ei sellaista ole kukaan esittänytkään, älä muuta (itse aloittamaasi) puheenaihetta. Kertausta: kyse olla koiranpaska-automaateista.
Minua taas ilahduttaa demokratiaan kuuluva oikeus kritisoida.
Minkään pakon edessä en tiennytkään olevani. Jos jossain viestissäni sellaista annan ymmärtää, olisitko niin ystävällinen ja quottaisit sen mulle jotta tiedän mistä ihmeestä puhut?
Taha sanoi:Niin, mitään ilmaisunvapautta ei ole, oli kyse Islamista tai koranpaska-automaateista.
Taha sanoi:On yleinen harha, että yksilö olisi demokraattinen. Demokratia on järjestelmä, jossa kaikilla on oikeus yrittää vaikuttaa yhtesesti päätettäviin asioihin. Jokainen ihminen on siis pikku diktaattori, mutta joutuu valtion väkivaltakoneiston edessä alistumaan demokraattiseen järjestelmään.'
Joku voi tietysti ilmaista olevansa demokratian kannattaja, mutta silloinkin hän ilmaisee oman halunsa, joten hän pyrkii diktatuuriin.
Edgar sanoi:Semantiikkaa.
Tuossa taas ei ollut yhtään mitään mikä olisi ristiriidassa minkään sanomani kanssa.