ruokavaliota maidottomalle?

varmaan laktoosi-intoleranssi kehittynyt ja joudun siirtymään maidottomaan ruokavalioon :( kaikki rahkat mitä ennen söin joutuu jättään pois...ois kiva tietää että mikkähän ruoat ois sellasia opiskelijaystävällisiä...ei tiedä vielä jaksaako alkaa kokkaileen isompia safkamääriä ja syödä siitä sitten vaikka pari kertaa illas.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kaikki rahkat mitä ennen söin joutuu jättään pois...
Just valittelin tänään samaa yhdelle ruoka-alan ihmiselle. Totesi vaan että rahkassa on NIIN vähän laktoosia että aiheuttaa ongelmia alle prosentille intolrantikoista! HYLA rahkassa sit vielä vähemmän mutta käytännössä kyseinen tuote on sinällään kusetusta.
Maustetut rahkat on sitten tietysti eri asia.

Onhan sitä täysin laktoositonta rahkaakin, mutta hinta on hyvin epäinhimillinen, kuten melkein kaikissa oikeasti laktoosittomissa maitotuotteissa. Voihan sitä vaikka hommata jotain laktoositonta protskujauhetta (isolaatit ja hydrolysaatit) korvaamaan rahkaa.

niin ja sit kyselisin tästä palautusjuomasta...oon ennen juonut fast muscle+ mansikkaa jossa on laktoosia 1,3g/100g ..kuulostaa aika vähältä mutta varmaan parempi jättää sekin pois?

niin ja sit kyselisin tästä palautusjuomasta...oon ennen juonut fast muscle+ mansikkaa jossa on laktoosia 1,3g/100g ..kuulostaa aika vähältä mutta varmaan parempi jättää sekin pois?
Kokeilemalla se selviää.

laktoositonta rahkaa löytyy myös ainakin valiolta. Hieman ihmettelen tuota J.jaken kommenttia, koska itselläni normirahkaa kyllä aiheuttaa vaivoja, mutta hyla ja laktoositon rahka menevät. Ja minulla ei ole edes laktoosi-intoleranssi ainakaan verikokeen mukaan... (Taitaa olla pieni vika, mutta päässä...):D

muista kalsium tabletit

Kannattaa testata myös laktaasientsyymikapseleita. Mulle normaalit maitotuotteet ei sovi, mutta kun heittää laktaasia huiviin, voi syödä esim rahkaa ihan huoletta.

Nämä on hyväksi havaittuja : http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&cPath=91&products_id=687. Toki vähän kalliita, joku 9€ / 30 kaps citymarketista, mutta esim. normaali rahka + laktaasi jää halvemmaksi kuin hyla-rahka. Kyse on senteistä, mutta kuitenkin ;)

laktoositonta rahkaa löytyy myös ainakin valiolta. Hieman ihmettelen tuota J.jaken kommenttia, koska itselläni normirahkaa kyllä aiheuttaa vaivoja, mutta hyla ja laktoositon rahka menevät. Ja minulla ei ole edes laktoosi-intoleranssi ainakaan verikokeen mukaan... (Taitaa olla pieni vika, mutta päässä...):D

Siinähän ihmettelet? Kerroin vain eteenpäin sen mitä mulle on kerrottu. Enemmänkin vielä sitä että ei kannata heivata rahkaa ihan mutulla veke. Kokeilee ja toteaa tuloksen. Sitäpaitsi noi hitaasti imeytyvät jutut voi pierettää ihan luonnostaankin.

Siinähän ihmettelet? Kerroin vain eteenpäin sen mitä mulle on kerrottu. Enemmänkin vielä sitä että ei kannata heivata rahkaa ihan mutulla veke. Kokeilee ja toteaa tuloksen. Sitäpaitsi noi hitaasti imeytyvät jutut voi pierettää ihan luonnostaankin.

En minä pahalla tarkoittanu. En epäile ollenkaan että ei olisi noin voinut sanoa. Kuulosti vain niin ihmeelliseltä, ku tiedän omakohtaiset ja lähipiirin kokemukset rahkoista. Ja olet ihan oikeassa että rahkaa ei suoraan kannata heivata pois. Kokeileminen kannattaa tämänkin tuotteen kohdalla.

Ja jatkokysymyksenä heittäisin, että onko olemassa mitään massanlisääjiä laktoosista kärsiville? Mass blast olisi ihan vallan mainiota, mut ku ei uskalla ottaa 4kg purkkia kokeiluun. Vai olisiko ratkaisu mass blast+laktaasikapselit?

En minä pahalla tarkoittanu. En epäile ollenkaan että ei olisi noin voinut sanoa. Kuulosti vain niin ihmeelliseltä, ku tiedän omakohtaiset ja lähipiirin kokemukset rahkoista. Ja olet ihan oikeassa että rahkaa ei suoraan kannata heivata pois. Kokeileminen kannattaa tämänkin tuotteen kohdalla.
Niin katsos ollakseen HYLA,Valion tuotteessa tarvii olla alle 1g laktoosia/100g. Rahkassa tämä toteutuu ihan perusversiossa. Eli siinämielessä HYLA rahka on kusetusta. Täysin laktoositon on sitten vielä erikseen.

HYLA on Valion tuotemerkki/kategoria.
Ingmanilla vastaava on käsittääkseni INTO?

Jep, laktoositon maitojuoma on kyllä kallista, noin 1,60 euroa litra, mutta siitä ei mulle tule maha kipeäksi, joten olen sen valmis maksamaan, sama laktoosittomassa rahkassa, hieman kalliimpaa, mutta eipähän tule heti ulos toisesta päästä :) Vaikka kotona asun, niin en itse niitä joudu sentään maksamaan, opiskelijalle tietty eri juttu =S

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom