Ruokavalioni rasvanpolttoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tjjp
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs tässä pari vuotta salitaustaa takana, omasta mielestäni ihan hyvin lihaa tullut yms MUTTA sitä läskiä löytyy aivan liikaa. Tällä hetkellä paino noin 100kg ja pituutta 180cm. Olen ennen noudattanut netistä löytynyttä ruokavaliota joka toimii minulla hyvin, mutta nyt olisi hyvä aika tiristellä vähän rasvoja pois. tälläistä ruokavaliota olen miettinyt.

aamupala 570KCAL
Rahka 250g = 150kcal
Kaurahiutale 60G = 240kcal
Mustikka 100g = 60kcal
Rypsiöljy 1 rkl = 120kcal

Lounas 550KCAL
Kana 200g = 220kcal
Jasmiiniriisi 60g = 230kcal
Maito 2dl = 100kcal
salaattia

Päivällinen sama kuin lounas 550KCAL

Iltapala 375KCAL
Rahka 250g = 150kcal
Raejuusto 50g = 35kcal
Kananmuna 1kpl = 70kcal
Rypsiöljy 1 rkl = 120kcal

PROTEIINI 185G
HIILIHYDRAATTI 177G
RASVA 55G

KALOREITA 2045

Näiden lisäksi tulisi treenin jälkeen palkkari tietysti ja treenin jälkeiseen ateriaan ajattelin leipää lisäksi hiilihydraatin lähteeksi. Näiden avulla nousisi kalorit noin 2500. Lepopäivinä palkkari jää pois mutta leipää molemmilla aterioilla
Palkkarissa prodea noin 40g ja hiilaria 25g jos se kiinnostaa jotakuta.

Onko liian ykstoikkonen? mites makrot? Vuosi sitten kehon rasvaprosentin mittasin melkein 10kg painavampana 26%, nyt uskon että se on pari prosenttia ainakin tippunut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nälkä tulee ainakin olemaan tuolla kalorimäärällä ja neljällä aterialla päivässä :D Marjoja näyttäisi olevan, mutta hedelmät puuttuu. ltapalalle voisi hyvin lisätä kun siellä ei hiilareita ole ja on sitämyöten myös vähemmän kaloreita kuin muilla aterioilla. Rasvaakin voisi olla hieman enemmän.
Vaihtelun vuoksi suosittelen syömään välillä riisin tilalla esim. pastaa tai perunaa ja rahkan tilalla vaikka kinkkua tjsp proteiinipitoista.

Elikkäs tässä pari vuotta salitaustaa takana, omasta mielestäni ihan hyvin lihaa tullut yms MUTTA sitä läskiä löytyy aivan liikaa. Tällä hetkellä paino noin 100kg ja pituutta 180cm. Olen ennen noudattanut netistä löytynyttä ruokavaliota joka toimii minulla hyvin, mutta nyt olisi hyvä aika tiristellä vähän rasvoja pois. tälläistä ruokavaliota olen miettinyt.

Ateria 1
Rahka 250g = 150kcal -> vaihda rasvaton raejuusto, määrä sama
Kaurahiutale 60G = 240kcal
Mustikka 100g = 60kcal
Rypsiöljy 1 rkl = 120kcal -> vaihda avokado

Treeni tähän väliin ... Koska hiilareita alla ja yllä.

Ateria 2
Kana 200g = 220kcal
Jasmiiniriisi 60g = 230kcal
Maito 2dl = 100kcal
salaattia
Lisää oliiviöljy 1 rkl

^ Rakenna tähän vaihtoehtoinen Ateria, esim perunaa ja lohta.. paistijauhelihaa ja pastaa.. pidä kalorit about samassa.

Ateria 3 (hyvä iltapalaksi)
Rahka 250g = 150kcal -> pois kokonaan
Raejuusto 50g = 35kcal -> pois kokonaan
Kananmuna 1kpl = 70kcal -> 2 kpl omega 3 kananmunaa
Rypsiöljy 1 rkl = 120kcal -> vaihda oliiviöljy
Vähärasvainen leikkele 150 - 200gr
Salaattia

Lisää treenipäivälle 2 välipalaa (esim. omena / 200gr raejuusto / "kourallinen" pähkinöitä tai lyö shakeriin pari rkl turkkilaista jugua sekä ~1dl proteiinijauhoa ja kourallinen marjoja)
Lisää välipäivälle 1 välipala (kts ylempi)

Nauti hiilaripitoinen ateria ennen treeniä. Nauti hiilaripitoinen ateria treenin jälkeen. Treenin jälkeiselle aterialle lisää hedelmä, esim banaani .. Voit myös palkkarin hiilarit korvata banskulla (tulee mm. täyteläisempi fiilis) Pyri syömään siis hiilarit treenin ympärillä. (ennen ja jälkeen) <- Jos tuo ei onnistu niin siirrä ateria 3 :n ja välipalojen paikkaa niin että se onnistuu.

Välipala voi olla myös iltapala, samoin ateria 3 .. (Nopeat hiilarit hedelmistä piikittää insutasoja joka voi parantaa jopa unensaantia..)

PROTEIINI 185G
HIILIHYDRAATTI 177G
RASVA 55G

KALOREITA 2045

^ laske uusiksi

Näiden lisäksi tulisi treenin jälkeen palkkari tietysti ja treenin jälkeiseen ateriaan ajattelin leipää lisäksi hiilihydraatin lähteeksi. Näiden avulla nousisi kalorit noin 2500. Lepopäivinä palkkari jää pois mutta leipää molemmilla aterioilla
Palkkarissa prodea noin 40g ja hiilaria 25g jos se kiinnostaa jotakuta.

Onko liian ykstoikkonen? mites makrot? Vuosi sitten kehon rasvaprosentin mittasin melkein 10kg painavampana 26%, nyt uskon että se on pari prosenttia ainakin tippunut.

Mulla oli tylsää jotein tein vähän tuohon korjauksia / ehdotuksia jotka vois toimia. :)

Laitan tänne omankin dieetti ruokavalioni, kun en viitsi uutta ketjua aloittaa, jos väärin toimittu, nii pahoitteluni.

Olen 35-vuotias, jo vuosia salilla treenannut mies. Olen 17cm pitkä ja painan n.83kg. Syön tällä samalla pohjalla aikalailla ympäri vuoden, vain hiilarin määrä vaihtelee tarpeen mukaan. Dieetin alotin reilu kaksi viikkoa sitten ja aloituspaino oli 85.7kg. Viikko tuosta ja painoa oli 84.8 ja pihteillä rasva % 13.3. Eilen aamupaino oli alimmillaan 82.8kg.

Tässäpä ruokavalioni:

Heti herättyä 10g bcaa/eaa
20min pyöräily töihin siellä:
1. 15g heraa, 2kananmunaa, 25g cashewpähkinöitä, 1rkl/5g kalaöljyä

2. 150g kanaa, 175g vihanneksia, 1rkl/5g kalaöljyä, 1rkl/5g oliiviöljyä

N. 1.5-2.5h ennen treeniä:
3. 150g kanaa, 100g täysjyväriisiä, banaani, 175g vihanneksia

N.30min ennen treeniä:
10g sitrulliinimalaattia, tauriinia, 3g beeta-alaniinia, ruokasoodaa

Intra:
10g bcaa/eaa, 75g maltoa, tauriinia, beeta-alaniinia, 2g merisuolaa

4. Palkkari, 40g heraisolaatti, 50g malto, 5g kreatiini, 250mg magnesiumia

5. 150g kanaa, 150g vaaleaa riisiä, 175 vihanneksia

6. 150g kanaa, 100g kaurahiutaleita, 50g marjoja

Protskut: 250g, hiilarit: 500g, rasvat 60g, kalorit:3500

Ja vitamiinit tohon päälle, joita menee aika reilusti.

Suolaa käytän kohtuudella ja vettä tulee juotua reilusti.

Miltä tää vaikuttaa? Paino ainaki hyvin pudonnu ja ihan koko ajan ei oo hirmu nälkä, välillä toki. :)

Ehkä nyt kokonaisuutena lähtisin siitä, ettei 100kg painoisen jampan kannata heti alkuun ainakaan ruuvata kaloreita kahteen tonniin, kun vielä treenaakin. Sen jälkeen, kun dieetillä alkaa nälkä painaa niin tuon öljyn vaihtaisin johonkin kiinteään (toki en nyt tarkoita että syö voita, vaan joku tiettyyn kalorimäärään laskettu vaihtoehto mikä sisältää rasvaa).

Laitan tänne omankin dieetti ruokavalioni, kun en viitsi uutta ketjua aloittaa, jos väärin toimittu, nii pahoitteluni.

Olen 35-vuotias, jo vuosia salilla treenannut mies. Olen 17cm pitkä ja painan n.83kg. Syön tällä samalla pohjalla aikalailla ympäri vuoden, vain hiilarin määrä vaihtelee tarpeen mukaan. Dieetin alotin reilu kaksi viikkoa sitten ja aloituspaino oli 85.7kg. Viikko tuosta ja painoa oli 84.8 ja pihteillä rasva % 13.3. Eilen aamupaino oli alimmillaan 82.8kg.

Tässäpä ruokavalioni:

Heti herättyä 10g bcaa/eaa
20min pyöräily töihin siellä:
1. 15g heraa, 2kananmunaa, 25g cashewpähkinöitä, 1rkl/5g kalaöljyä

2. 150g kanaa, 175g vihanneksia, 1rkl/5g kalaöljyä, 1rkl/5g oliiviöljyä

N. 1.5-2.5h ennen treeniä:
3. 150g kanaa, 100g täysjyväriisiä, banaani, 175g vihanneksia

N.30min ennen treeniä:
10g sitrulliinimalaattia, tauriinia, 3g beeta-alaniinia, ruokasoodaa

Intra:
10g bcaa/eaa, 75g maltoa, tauriinia, beeta-alaniinia, 2g merisuolaa

4. Palkkari, 40g heraisolaatti, 50g malto, 5g kreatiini, 250mg magnesiumia

5. 150g kanaa, 150g vaaleaa riisiä, 175 vihanneksia

6. 150g kanaa, 100g kaurahiutaleita, 50g marjoja

Protskut: 250g, hiilarit: 500g, rasvat 60g, kalorit:3500

Ja vitamiinit tohon päälle, joita menee aika reilusti.

Suolaa käytän kohtuudella ja vettä tulee juotua reilusti.

Miltä tää vaikuttaa? Paino ainaki hyvin pudonnu ja ihan koko ajan ei oo hirmu nälkä, välillä toki. :)

Mä en usko että nuo lukemat voi pitää hiilarin suhteen paikkaansa että paino laskee tai sitten olet pelkkää lihasta ja teet todella..anteeksi ihan helvetin raskasta fyysistä työtä.

Mä en usko että nuo lukemat voi pitää hiilarin suhteen paikkaansa että paino laskee tai sitten olet pelkkää lihasta ja teet todella..anteeksi ihan helvetin raskasta fyysistä työtä.

Kyllä ne pitää. Olen totuttanut itseni korkeisiin hiilarimääriin. En tee raskasta työtä, enkä ole pelkkää lihasta.

jos pihtimittaus näyttää 13% rasvoja ja painoa on 83kg niin ei sitä läskiä ihan hirveesti ole. Nimimerkillä 173/83 ja kyllä mulla tuossa ihan selkeä kumpu on etupuolella. Jonkin verran kumminkin liikuntaa takana, vaikkei nyt puhdasta punttia, mutta nyrkkeilyä, kahvakuulaa, yms. missä lihakset kyllä ottaa ihan kohtuullisesti hittiä. Tästä painosta on kumminkin vielä matkaa 8kg normaalipainon ylärajalle (painoindeksi ei kyllä ole missään suhteessa hyvä mittari mutta jotain se sentään kertoo).

rahkan vaihto raejuustoon tuo SELVÄN efektin rasvanpolttoon!!
250g annoksella:

Rahka: 29,5g prot, 10g HH
Raejuusto: 37g prot, 4,2 g HH

Kaloreissa ei eroa, mutta kyllähän tuolla vajaa 8g:lla proteiinia voi olla merkitystä yhdessä ateriassa esim proteiinisynteesin kannalta. Samoin jos hh haluaa välttää kyseisellä aterialla, on raejuusto parempi. Nuo on laskettu Lidlin rasvattomilla milbona tuotteilla, missä rahkassa 11,8g satkussa proteiinia. Monessa muussa purkissa 10 pintaan, jolloin ero on jo aika iso (25g vs 37g).

250g annoksella:

Rahka: 29,5g prot, 10g HH
Raejuusto: 37g prot, 4,2 g HH

Kaloreissa ei eroa, mutta kyllähän tuolla vajaa 8g:lla proteiinia voi olla merkitystä yhdessä ateriassa esim proteiinisynteesin kannalta. Samoin jos hh haluaa välttää kyseisellä aterialla, on raejuusto parempi. Nuo on laskettu Lidlin rasvattomilla milbona tuotteilla, missä rahkassa 11,8g satkussa proteiinia. Monessa muussa purkissa 10 pintaan, jolloin ero on jo aika iso (25g vs 37g).

Molemmat mainitsemasi tuotteet ovat ERITTÄIN hitaasti imeytyvää proteiinia, joten tuskin saat niistä yksinään mitään leusiinipiikkiä aikaiseksi.

Jos nyt vaan unohdettais tällainen hiusten halkominen ja keskitytään stressittömään elämään

Ehkä nyt kokonaisuutena lähtisin siitä, ettei 100kg painoisen jampan kannata heti alkuun ainakaan ruuvata kaloreita kahteen tonniin, kun vielä treenaakin. Sen jälkeen, kun dieetillä alkaa nälkä painaa niin tuon öljyn vaihtaisin johonkin kiinteään (toki en nyt tarkoita että syö voita, vaan joku tiettyyn kalorimäärään laskettu vaihtoehto mikä sisältää rasvaa).

Tämä.

Täällä väitellään siitä, että onko raejuusto parempi kuin rahka, mutta ei kerrota avauksentekijälle, että 2000 kalorit tuon kokoiselle jampalle ovat dieetin lähtökaloreiksi ihan saatanan matalat.

Suositut

Back
Ylös Bottom