Ruokavalio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tampsu
  • Aloitettu Aloitettu
Olen uusi tuttavuus tääl pakkotoistolla..
oon heilunu punttien kans n.2,5V. vaihtelevalla menestyksellä. Viime vuosi oli jo ihan kohtuullinen.. Massaa tullu ihan mukavasti. alku aikoina olin aika pikkuinen kaveri.. painoin n.65kg.. huh huh!! ikää nyt 23v ja painoa 84,5kg pituus 176cm.. Lähinnä mun ruokavaliosta vois jotain kommenttia antaa.. Treenaan tällä hetkellä 4-kertaa viikos.. fiiliksestä riippuen joskus 3-kertaa!

AAMUPALA klo:06.15: Banaani, tonnikalapurkki(öljyssä), tummaa leipää tai vaaleeta, jotain siivuja päälle yleensä kalkkunaa, tuore mehua pari lasia, sit päälle Heraprotsku drinksu n.40-50g

VÄLIPALA klo:09.00: Leipää, tonnikalapurkki(Öljyssä), joku hedelmä mitä sattuu löytyyn, Heraprotsku drinksu n.40-50g

LOUNAS klo:11.30: Joku kiva lämmin ruoka.. sis. perunaa, lihaa tai jotain muuta esim kanaa, pari tummaa leipää päällä kalkkunaa tai jotain muuta, salaattia, vettä juomaks useampi lasi

TANKKAUS n.1,5h ennen treeniä: Nutriplus ProGainer n.100g ja joku hedelmä.
Treenin jälkeen Nutriplus RecoPower n.100g

ILLALLINEN klo 18.00: tunti treenin jälkeen: Suunnilleen sama kuin lounas

ILTAPALA klo 20.00: ananaspurkki tai tonnikala, banaani, vettä pirusti.. iltapalasta n.2h FAST promix n.40g. unta palloon klo 22.00

Onko jotain mitä pitäis lisätä?? näis aterian väleis voin ottaa viel jotain pikku naposteltavaa esim patukka tai jotain.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tampsu sanoi:
AAMUPALA klo:06.15: Banaani, tonnikalapurkki(öljyssä), tummaa leipää tai vaaleeta, jotain siivuja päälle yleensä kalkkunaa, tuore mehua pari lasia, sit päälle Heraprotsku drinksu n.40-50g

VÄLIPALA klo:09.00: Leipää, tonnikalapurkki(Öljyssä), joku hedelmä mitä sattuu löytyyn, Heraprotsku drinksu n.40-50g

LOUNAS klo:11.30: Joku kiva lämmin ruoka.. sis. perunaa, lihaa tai jotain muuta esim kanaa, pari tummaa leipää päällä kalkkunaa tai jotain muuta, salaattia, vettä juomaks useampi lasi

TANKKAUS n.1,5h ennen treeniä: Nutriplus ProGainer n.100g ja joku hedelmä.
Treenin jälkeen Nutriplus RecoPower n.100g

ILLALLINEN klo 18.00: tunti treenin jälkeen: Suunnilleen sama kuin lounas

ILTAPALA klo 20.00: ananaspurkki tai tonnikala, banaani, vettä pirusti.. iltapalasta n.2h FAST promix n.40g. unta palloon klo 22.00

Onko jotain mitä pitäis lisätä?? näis aterian väleis voin ottaa viel jotain pikku naposteltavaa esim patukka tai jotain.
Oletko laskenut kaloreita ja makrojen osuuksia? Ei tarvitse lisätä jos ne on kohdallaan. Ruokailusi näyttää aika hiilarivoittoiselta, mutta jos ei väsytä, pieretä ja fläsää kerry niin so not.
Itse ottaisin tunat oliiviöljyllä (normipurkkien öljy on yleensä auringonkukkaa, missä on kauheasti omega-6:sta). Jos tarviit jotain tankkausta ennen treeniä (?), ottaisin annoksen juuri ennen treeniä, eli "etupalkkarin" muodossa.
Iltapalaksi vain protskua+rasvaa. Ananaspurkissa on lähinnä sokeria ja bisfenolia, ota tuoreita hedelmiä mieluummin.
Kalaöljyt käyttöön.

tampsu sanoi:
Olen uusi tuttavuus tääl pakkotoistolla...

Ihan pätevän olonen ruokavaliohan toi on. Jonkun vitamiinilisän ja kalaoljyä voisit vielä tohon lisätä. Osta esim. Möllerin kalanmaksaöljyä 0,5 l pullossa ja ota sitä 5-10 ml joka aamu. Kannattaa tosiaan laskea paljonko tuosta tulee kaloreita yhteensä ja mikä on proteeiinien/rasvojen/hiilarien suhteellinen osuus. Sitten voi tehdä helpommin muutoksia, jos paino ei ala nousta. Kannattaa miettiä noiden tonnikalapurkkien vaihtamista esim. rahka+funlight sekotukseen ja ottaa ne tonnikalan rasvat paremmista lähteistä. Illalla ei kannata ottaa mitään hiilareita. Lisää vielä tohon promixiin vähän öljyä mukaan.

Iltapala ehkä hieman outo. Varsinkin jos jätät tuon tonnikala purkin syömättä -> ei proteiineja. Koska teet treenin oletettavasti about klo 17, niin söisin tuossa illallisella klo 18 ehkä enemmän hiilihydraatteja kuin normaalisti, ja sitten iltapalalla klo 20 proteiinia ~30g ja rasvaa 10g, ehkä joku sheikki ja sit ennen nukkumaanmenoa jonku raejuustopurkin + rasvaa tai toisinpäin (siis nuo ruuat).

Suositut

Back
Ylös Bottom