Ruokavalio

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
58
Moi,
Otin luskian tai oikeastaan laskimen kauniisen käteen, ja päätin siis kohentaa syömistäni.

Mistäköhän löytyy taulukkoja kalori / protsku / hiilari sisällöstä esim. banaani, kana, possunkyljys, tomaatti sipuli ?

Ostin jo raejuustoa ja maitorahkaa, ja sehän on ihan nam.

Tässä on mun tän päivän syömiset.

Aamupala: ~372cal 33 prot ja 53 hiilaria
Nämä syön kerralla kello 6:30

fitness murot 40g (145cal/2,4p/31,8h)
m.rahka 65g (42cal/7,2p/2,7h)
Maito rasvaton 200g (66cal/6,6p/9,8h)
r.juusto 65g (52cal/12p/1,3h)
viili 1% 170g (68cal/5,6p/7,8h) (vain 170g kun koiralle täytyy jättää jämät)

Lounas eväät töissä: ~593cal, 36 prot ja 87 hiilaria
Nämä syön 3-4 jaksossa, kuitenkin suurin osa kello 11.00

Elovena kaurahiutaleet 40g (148cal/4,4p/27,6h)
karv.bois.m.keitto 200g (70cal/0p/4,4h) (namia on :) )
m.rahka 65g (42cal/7,2p/2,7h)
r.juusto 65g (52cal/12p/1,3h)
Pieni Pyöreä Ruis nääkäri 52g (161cal/4,5p/33,3h)
Banaani en tiedä :(
viili 1% 200g (80cal/6,6p/9,2h)

Ruokaa kotona : En tiedä
Ei ole treeni päivä joten syön himassa 17:30

Grillattua kananrintaa 200g
Tomaattia 2 kpl
Sipuli 1 kpl

Iltapala : ~146cal 7,8 prot 24 hiili
Viili 1% 170g (68cal/5,6p/7,8h)
Pieni Pyöreä Ruis nääkäri 25g (77,5cal/2,2p/16h)
karv.bois.m.keitto 200g (70cal/0p/4,4h)

No tosta nyt puuttuu tietenkin ruokailun kalorit, protskut ja hiilarit.
Mutta ilman niitä on yhteensä noin:
1071 kaloria, 76 protskua ja 156 hiilaria.

Osaako joku arvioida puuttuvat banaani, kana, tomaatti ja sipuli ?

Painottuuko tämä nyt ihan oikein kalorit, protskut ja hiilarit aamuun, päivään ja iltaan ?

Jos painan 93kg, olen 179cm ja läskiä liikaa on noin 14kg, mitä mun pitäisi saada kaloreita, protskua ja hiilareita?

Kun on treenipäivä, kävelen 1,5tuntia / 6km ja olen salilla noin 1,5 tuntia, kokoajan pieni syke päälä, ja hiki lentää.

Paljonkohan lisää pitäisi treenipäivänä sitten syödä kaloreita, protskua ja hiilareita ?

Pieni käytännön ongelma on muuten tuo treeni päivä.
Käytännössä kello 17:30 ruokailu on vaihtunut johonkin kevyeeseen muroa maidon kera annokseen ennen treeniä. Ja treeenin jälkeen ei välttämättä jaksa lämmintä ruokaa laittaa, vaan tyytyy protsku juomaan ja vähän tuhdimpaan iltapalaan...

Siis treeni päivänä kotona kello 16:30, salille lähtö 17:00 ja kotona salilta sitten 20:00, eli vähän myöhään menee jos aikoo syödä salin jälkeen :(

Kiitoksia

Rasvat unohtu eli:
Aamupala 372 cal 33 prot 53 h ja 3 rasvaa
Lounas eväät 553 cal 34 prot 69 h ja 5,67 rasvaa
Ruokaa en tiedä viellä määriä
Iltapala 146 cal 7,8 prot 24 h ja 2 rasvaa

Yhteensä - ruoka ja banaani
1071 cal 76 prot 156 hiili 11 rasva

yykaakoo sanoi:
Moi,

Mistäköhän löytyy taulukkoja kalori / protsku / hiilari sisällöstä esim. banaani, kana, possunkyljys, tomaatti sipuli ?

http://kalorilaskuri.fi/

Laske tuolta kulutuksesi, ja syö ~500kcal sen alle. Tuo allaoleva tuntuisi olevan reilusti alakanttiin.

yykaakoo sanoi:
No tosta nyt puuttuu tietenkin ruokailun kalorit, protskut ja hiilarit.
Mutta ilman niitä on yhteensä noin:
1071 kaloria, 76 protskua ja 156 hiilaria.

Tuntuisi olevan reilusti alakanttiin, kts se linkki.

yykaakoo sanoi:
Kun on treenipäivä, kävelen 1,5tuntia / 6km ja olen salilla noin 1,5 tuntia, kokoajan pieni syke päälä, ja hiki lentää.

Eikö olisi helpompi ruokailun/muunkin suhteen käydä lenkillä eri päivänä kuin salilla? Tasoittaisi tuota kulutusta ja ainakin puntista saisi jopa enemmän irti. Kannattaa selailla aloittelijoiden osio ja FAQit läpi, selvittää asioita kummasti.

Kiitos, hyvät linkit :)

Mulla näyttäisi olevan arviolta tollanen 2300 kcal kulutus ja reenistä sitten 700 kcal lisää :)

Joo täytyy miettiä tuo lenkki juttu. Ehkä sitä vaan lämmittelis hieman salilla 10.min ja sitten tunti salia.

Ja välipäivinä kävelylenkki...

Niin nyt sain viellä kanalle sun muille herkuille arvot.

Eli tältä näyttää summat nyt:

Aamu 372 kcal 33g protsku 53g hiilari 3g rasvaa
Lounas 679 kcal 36g protsku 106 hiilari 6g rasvaa
Ruoka 595 kcal 62g protsku 11 hiilari 37g rasvaa
Iltapala 146 kcal 8g protsku 24 hiilari 2g rasvaa.

Olipa tuo kana rasvasta, tosin oikeesti on vain rinta filettä, joten ei varmaan ihan noin rasvasta ole?

Koko päivä on siis:
1792 kcal 139 g protsku 194 g hiilari ja 48g rasvaa.

Eli noin jää se 500 kcal alle nyt kun laihduttelen.
Protsku oli siis tarve 2g/läskitön kilo ? eli 2*80 = 160, jää vähän alle.

Hiilarista ja rasvasta en tiedä tarvetta.

Mutta miten tuo painotus päivän aikana?

Timba79 sanoi:
www.fineli.fi

Tuolta löytyy kaikki mahdolliset tiedot eri safkoista. Kannattaa ehdottomasti tutustua.

Miten tuota taulukkoa pitää oikein tulkita?

Esim banaani punnittu kuorineen:
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=28934&lang=fi

Hiilareita on %89, mutta sitten erittelyssä sanotaan että imeytyviä on 12,3g ja erotuksena on 14,2g.
Sitten tulee taulukko jossa hiilareita on enemmän kuin erotuksena mutta vähemmän kuin erotuksena + imeytyviä...

Mitä loppujen lopuksi lasken että 100g banaania sisältää hiilaria ?

Mun oma mielipide on se, ettei noitten kalorimäärien liian tarkka hifistely jne. oo tarpeen, ainakaan ihan alkuvaiheissa. Sitä on kuitenkin niin vaikee mietiskellä kuinka paljon sitä päivän mittaan tulee kulutettua. Ite oon tehny niin että rupesin alussa vaan syömään tietyn määrän safkaa päivässä ja siitä lähdin seuraamaan painoa. Oma ruokailu päivän mittaan menee jokseenkin näin: 1. aamupala: puuro, vihanneksia, omena, raejuustoa/heraa 2. salaatti: jossa proteiinia ja oliiviöljy/pellavarouhe 3. välipala pari omenaa/proteiinipaukku 4. palautusjuoma treenin päälle 5.pääsafka: puuro, wokkivihanneksia, purkki tonnikalaa tjsp. 6. iltapalasalaatti: proteiinia/oliiviöljy/pellavarouhe.
Joka päivä tulee syötyä aika pitkälle samat ruoat, järjestys tosin vaihtelee. Tohon on sitten helppo lisätä tai vähentää, riippuen siitä mitä hakee.

Joo mutta minun pitää saada painoa alas.

Eli jos joku viisas ymmärtää miten tuon Fineli tietojat tulee tulkita, niin kertokaa tyhmälle.

Esim. Kananmunan valkuainen.
Sanovat että energiasisällössä protsut on 94% josta luulisi että 94% 100g:sta on 94g, mutta sitten taulukossa kerrotaan että protskua onkin 9,8g.

Hiilareita on vastaavasti 4% mutta taulukossa sanotaan imeytyviä on 0,4g ja erotuksena 1,5g.

Mitä minä lasken siis hiilarit ja protskut mun exelissä kananmunanvalkuaisen kohdalla ?

Miten ihmeessä niitä finelin arvoja tulkitaan? Hiilihydraattiosiosta kun en ymmärrä hölkäsen töräystäkään. Viinirypäleissä on sokereita ~15g/100g rypälettä kohden. Sakkaroosia vain 0.1? Kaikki hiilarithan ovat sokereita. Miksi sitten vaikkapa perunassa on vain sanomattoman vähän sokereita? Entäs perunajauho--> uskaltaako kiisseliä syödä?

Ja sitten tulee suuri mietteeni aihe. Riisikakuissa hlvtin paljon enemmän sokruja kuin itse riisissä! Mistä ketusta se kakku on sitten tehty? Jostain muroista vai?

Entäpäs sitten tummariisi verrattuna valkoiseen (puuro-,jasmiini-, basmati-, suslini-, muslimiriisi) verrattuna kummankin värin pitkäjyväversioon?

Nuudelit, vehnälese, maissi, maissiöljy, mysli, maidon hiilarit jne. Listaa voisi jatkaa pitkälle. Voisiko siis joku opettaa, miten finelin valtavaa ravintoarvokaaviokieltä tulkitaan? Kiitos ja kumarrus/niiaus.

yykaakoo sanoi:
Joo mutta minun pitää saada painoa alas.

Eli jos joku viisas ymmärtää miten tuon Fineli tietojat tulee tulkita, niin kertokaa tyhmälle.

Esim. Kananmunan valkuainen.
Sanovat että energiasisällössä protsut on 94% josta luulisi että 94% 100g:sta on 94g, mutta sitten taulukossa kerrotaan että protskua onkin 9,8g.

Hiilareita on vastaavasti 4% mutta taulukossa sanotaan imeytyviä on 0,4g ja erotuksena 1,5g.

Mitä minä lasken siis hiilarit ja protskut mun exelissä kananmunanvalkuaisen kohdalla ?

Suhteutapa tuo 9,8g protua muihin rav.aineisiin, ja tadaa kysymyksellesi on vastaus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom