Ruokavalio.

Originally posted by kekexx
Tietysti jos kalaöljykapseleista ottaa kaikki DHA- ja EPA-rasvahapot, on on oliiviöljyn omega-6-painotteinen rasvahappoprofiili varmaan ok.
Omega-6 -painotteinen? Eihän siinä ole omega-3:sta. Aikasta rajusti saa kiskoa tuota kalaöljyä jos aikoo päästä kala- oliiviöljykombolla suositeltuun 1:4 suhteeseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Mikko84
Pysytään nyt hyvänen aika asiassa! :wall:

Niin just.

"Herätys -- Rahka + Kauraleseet, Leipää & Kahvia"

Leivän päälle vähärasvaista juustoa tai lihaleikettä ja kasviksia.

"11:00 ---- Kouluruoka / Kotiruoka"
16:30 ---- Leipää, Jugurttia, Banaania, Kahvia, 1 Kalaöljykapseli"

Kuka jaksaa noin kauan syömättä? tähän väliin voisi heittää jonkin lisäravinteen, jos ei millään voi syödä oikeaa välipalaa.

"18:30 ---- BULL'S Recovery 2 dl (Salin jälkeen (Ma,Ke,Pe))
21:00 ---- Kotiruoka, Leipää, Banaania"

Liian pitkä väli palautusjuoman ja oikean ruoan välillä. Palsta on täynnä juttua treenin jälkeisestä aterioinnista. Ei-treenipäivinä palautusjuoman tilalle jokin oikea välipala.

"Nukutus - Rahka + Mehu/Hedelmät + 1-2 rkl kylmäpuristettua oliiviöljyä"

Mehu/hedelmät sisältää usein nopeita hiilihydraatteja, jotka ovat turhia ennen nukkumaanmenoa. Tähän voisi laittaa leseitä ja siirtää hedelmät aamupalalle.

Yleistä: liian vähän proteiinia ja melko yksipuolista. Lisää kasviksia (hedelmiä, vihanneksia, juureksia, marjoja jne.) välipaloille, niin saat suojaravinteita. Myös raejuustoa, tonnikalaa, juustoa, leikkeleitä ym. proteiinipitoisia aineksia voi ujuttaa vähän joka paikkaan.

Kannattaa muistaa, että koulu/kotiruoka voi olla laadultaan välillä :0:...:5:. Huonoimmillaan se sisältää lähinnä nopeahkoja hiilihydraatteja (pottua) ja teurasjätettä (teollisia lihapullia). Sillä ei paljon kehitytä.

Mitäs porukat yleisesti popsii iltapalana?? hiilareita kun ei suosita niin kiinnostaa vaan minkälaista iltapalaa on muilla??

Ite syön yleensä esim. kananmunaa, raejuustoa, tonnikalaa ja siihen on hyvä sekottaa vaikka rypsäriä niin peittyy se öljynmaku ja joskus tulee otettua hitaammin imeytyvää proteiinia ihan jauhoista...nämä nyt ne tavallisimmat...

Originally posted by Jortsu
Omega-6 -painotteinen? Eihän siinä ole omega-3:sta. Aikasta rajusti saa kiskoa tuota kalaöljyä jos aikoo päästä kala- oliiviöljykombolla suositeltuun 1:4 suhteeseen.

No yritin tässä mukavan diplomaattisesti myötäillä ihmisten rasvavalintoja. Olen itse myös rypsiöljyn kannalla. Sitä paitsi itse pyrkisin jopa 1:2-suhteeseen.

Jos rasvat jostain syystä(en halua tietää mistä?) haluaa minimoida, niin oliivi+kapselilinja on kyllä mahdollinen.

Mielenkiintoinen keskustelu.

Katsoin muuten kaupassa Pirkan kalaöljykapselit. Purkissa luki "2 päivässä".

Eli onko linja nyt sitten tämä:
2 kapselia kalaöljyä
1-2rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä

Ok?

Originally posted by luumu

Eli onko linja nyt sitten tämä:
2 kapselia kalaöljyä
1-2rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä

Ok?

On varmasti ihan ok.

Vastaväitteiteitä?

Vielä ruokavaliosta.

Jos treenin jälkeen vetää palautusjuoman, saa varmaankin keskimäärin jotain 500-600kcal ja 60-70g prot.

Monet sanovat että noin 1h tästä ruoka.

Mun tavallinen illallinen (joka on päivän ruoista vähiten "laskettu") sisältää varmaankin noin 600kcal keskimäärin.

Kysymys kuuluu: eikö keho saa tässä tapauksessa liikaa kaloreita liian lyhyessä ajassa? Menee läskiksi? (Tämän välttäminen on tapauksessani lihastensaantia oleellisempaa, jopa.)

Ja jos välin pitäisi olla pidempi, joutuu keskimääräinen treenaaja syömään illallisen todella myöhään, koska yleensä päästään töistä aikaisintaan klo 16, treeni alkaa klo 17 ja palautusjuoma joskus klo 18:30.

Noi nyt on vaan tollasia suosituksia. Ne vaan haluu ettei ihmiset osta liikaa :)Kyllä mielestäni voi tupla-satsit vetää ilman hätää jos lompakko antaa myöden. A-vitamiinia ei sitten kyllä tarvitse popsia lisää?

Kysymys kuuluu: eikö keho saa tässä tapauksessa liikaa kaloreita liian lyhyessä ajassa? Menee läskiksi? (Tämän välttäminen on tapauksessani lihastensaantia oleellisempaa, jopa.)

Mun palautusjuoma ja sitä seuraava ateria on suunnilleen samankokoisia kalorimäärältään eikä mulla oo menny läskiksi. Mistään tieteellisistä perusteluista en tiedä, mutta mitäpä niistä välittämäänkään kun homma toimii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom