Ruokavalio sairastellessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Måpå
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä onko tämmöstä threadia jo mutta täältä tulee :david:

Minkälaista settiä porukka vetää täällä sairastellessa? Vielä pienessä jälkiflunssassa oma ruokavalio koostuu aika vähästä määrästä höttöä joka sisältää aika sikana energiaa :D Jäätelöä, lihapiirakoita, valmishamppareita ja pakolliset 4 ehrmannia. Näillä yritetään torjua pahin katabolia, mutta parissa päivässä paino laskee automaagisesti 86kg -> 83kg, vaikka mitä tekis. Sairaana kaikki ruoka maistuu sahanpurulle eikä sitä ruokahalua vain ole.

Mites täällä porukka torjuu katabolian perkeleen kun tauti iskee?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vitusti vaan roskaruokaa koneeseen. :thumbs:

Mä syön aina sairastaessa roskaruokaa aamusta iltaan, tai no.. muutenkin melkein joka päivä. Jos ajatellaan asiaa esim. ammattilaistason kehonrakentajien kohdalla, niin sieltäkin löytyy porukkaa, jotka syö päivittäin roskaruokaa. Ei tietenkään kaikki, eikä kokoajan, mutta jopa päivittäin.

Roskaruoka :kuola:

Onko sairaana energiankulutus koholla - voisi pitää ylimääräisiä mättöpäiviä? Pyrittekö estämään katabolian läskin uhalla? Entäs parantumisen laita?:offtopic: Miten parannutaan mahdollisimman nopeasti? Yleisen käsityksen mukaan ainakin C-vitamiini auttaisi, mutta miksi?

sumutin123 sanoi:
Onko sairaana energiankulutus koholla - voisi pitää ylimääräisiä mättöpäiviä? Pyrittekö estämään katabolian läskin uhalla? Entäs parantumisen laita?:offtopic: Miten parannutaan mahdollisimman nopeasti? Yleisen käsityksen mukaan ainakin C-vitamiini auttaisi, mutta miksi?
No jos on sairaana, niin kannattaa antaa keholle kunnolla energiaa, jotta se voisi taistella paremmin tautia vastaan. Eli mielummin plussalla, eikä ainakaan miinuksella.

Tuosta C-vitamiinista, niin en tiedä, että parantaako se varsinaisesti, mutta ainakin lievittää flunssan oireita.

Ite elän siinä uskossa, että plussakaloreilla elimistö palautuu ja paranee nopeampaa :D Roskaruoka rokkaa :rock:

IMO flunssan taltuttamiseen paras lääke on kofeiini. Jatkuva kahvin kittaaminen aiheuttaa outoja fiiliksiä, mutta se kanssa piristää muute pöhelöä oloa. Kai nopeampi aineenvaihdunta nostaa kans ruumiin lämpötilaa ja pöpöt kuolee.

Mulle terveydenhoitaja joskus sanoi, että sairaana pitää syödä sitä mitä sielu kaipaa. Mun kohdalla tuo yleensä tarkoittaa jäätelöä, karkkia ja kaurapuuroa. :D Valmentaja taas on opastanut, että reilusti puhdasta, proteiinipitoista ruokaa ja extraproteiinit glutamiinista, jota vähintään 20g päivässä. Lisäksi oon ottanut C-vitamiinia, Finrexiniä (flunssaan/kuumeeseen), sinkkiä ja auringonhattu-uutetta. Yhtä nopeaan oon parantunut riippumatta noista ruokailuista, mutta vaa'assa näkyy kummalla tyylillä on sapuskoita popsittu!

Kyllä se sairastaminen jotenkin tosiaan pistää kroppaa kovemmalle teholle, nimittäin jos syö ylläpitokaloreiden verran niin sillon paino putoaa (ainakin mulla). Herkkuruokavaliolla tuota ongelmaa harvoin on... puhdasta ruokaa taas kipeänä ei tee mieli, joten silloin joko on ahdettava väkisin (dieetillä) tai syötävä vähän muutakin kuin sitä puhdasta sapuskaa. Hauska esimerkki tuosta sairastamisen kulutuksesta oli ystäväni, jolla paino putosi 5kg viikon aikana dieettiruokavaliolla (ei kovin rajut miinukset vielä tuossa vaiheessa) ja kuumeessa. :eek: Ja kilot eivät siis tulleet missään vaiheessa takaisin... aika uskomatonta. Harmi ettei omalla kohdallani sairastaminen ollut ihan yhtä tehokasta. :jahas:

Eilen ryntäsin taas raudan kimppuun. Ihan niinku maha ois kasvanu ja lihakset pienentyny. Äkkiseltään mitattuna kädestä on lähteny ~0,5cm

Voimatasot on sälyny kyllä yllättävän hyvin.

Keskilinja sanoi:
No jos on sairaana, niin kannattaa antaa keholle kunnolla energiaa, jotta se voisi taistella paremmin tautia vastaan. Eli mielummin plussalla, eikä ainakaan miinuksella.

Tuosta C-vitamiinista, niin en tiedä, että parantaako se varsinaisesti, mutta ainakin lievittää flunssan oireita.

Ei kait sentään C-vitamiini oireita lievitä? Finrexin tms. lievittää. Mutta C-vitamiinikin kannattaa nauttia vaikka mustaherukkamehun muodossa. Toimii huomattavasti paremmin kuin yksikään pilleri :D
Kokeiltu on!

p.s. Olen kyllä sitä mieltä että jos on kipeä niin kaikki ylimääräinen mitä voi suuhunsa laittaa niin auttaa :)

mappana sanoi:
Ei kait sentään C-vitamiini oireita lievitä? Finrexin tms. lievittää. Mutta C-vitamiinikin kannattaa nauttia vaikka mustaherukkamehun muodossa. Toimii huomattavasti paremmin kuin yksikään pilleri :D
Kokeiltu on!

Tutkimuksia on C-vitamiinin vaikutuksesta ja uusimmat sanovat C-vitamiinin juuri lievittävän oireita sekä auttavan flunssan ennaltaehkäisyssä.
Mustaherukassa on paljon C-vitamiinia, olisiko siinä tehon syy?;)

Noh, mul on ainakin tapana lohduttaa itseäni ruoalla:D Ajattelen että nyt kun joudun olee kipeenä ja kärsimään niin voin ihan hyvin herkutella kun en pääse treenaamaankaan:evil: viimeksi näin viime ke-pe kun jouduin olemaan selkäni takii salilta poies ja makaamaan himassa..esim. keskiviikkona en pystynyt kunnolla ees liikkumaan/istumaan ja sen hetken kun kykenin ni mussutin jäätelöä ja suklaata:kuola: Eikä yhtään kaduta;)

Lähteekö paino välttämättä lihaksista sairauden aikana? Eikö sairastamisestakin voisi ottaa hyötyä irti ja kadottaa paino läskeistä lihaksien sijaan?

Jaahas... vaihteeksi kipeänä taas täälläkin. Toivon mukaan mä ainakin kuihdun sen rasvan osalta enkä lihaksista. :D Korkealla proteiininsaannilla toki sitä lihaskatoa voi parhaiten ehkäistä, eli siksi kannattaa syödä paljon protskupitoista ruokaa. Varmimmin se lihas kai pysyy jos syö yli proteiinintarpeensa?

joskus 5 vuotta sitten ensin oksentelin sunnuntaina/maanantaina ruoat pihalle, ja sitten vietin tiistaista torstaihin aikani tiputuksessa mahaleikkauksen jälkeen..

tuon vaikutuksen näki selvemmin naamassa, josta jonkinlainen pyöreys väheni..

nyt olen taas "puolisairaassa" kunnossa, sellaista pientä kuumetta pari päivää kerrallaan.. kun lepää, noin kolmantena lämmöt normaalit.. mutta jos menee esim. töihin, huomaa siellä taas iltapäivästä, että taas on vähän kuumetta..
minulla ruokahalua tämän seurauksena selvästi laskenut, tosin voi johtua siitä, että on kaikki liikkuminen jäänyt pois..

sumutin123 sanoi:
Lähteekö paino välttämättä lihaksista sairauden aikana? Eikö sairastamisestakin voisi ottaa hyötyä irti ja kadottaa paino läskeistä lihaksien sijaan?

Enpä kyllä usko. Ei se rasva makaamalla pala. Mäkin luulin et kannattaa jatkaa bulkkia kun olin pari vkoa kotona kipeenä, prodedrinkkejä ja öljyä vanhaan tahtiin. Tulos sama paino ja helvetisti isompi maha. EI kannata. :D

Vastaillaan vanhaan ketjuun niin ei tarvitse luoda uutta

Maanantaina sairastui välittömästi treenin jälkeen (luulen että flunssa oli jo kytemässä ja kehon immuniteetti romahti treenatessa) ja seuraavat 1.5 vuorokautta kuumeessa. Mulle ei maita mikään ruoka sairaana, syön varmasti aika reilusti alle kulutuksen, mutta sille ei mitään mahda - kun ei maita, ei maita.

Moni ylempänä taisteli painon laskua vastaan, mutta eikös miinuskaloreilla kipeänäkin nimenomaan tuon laskin pitäisi palaa jos vaan proteiinit muuten kohdilla? :rolleyes:

Vituttaa kun parin viikon sairastelun jäljiltä paino -4kg. Muutenkin niin pirusti saa syödä, että lähtee nousuun. Sairastaessa häviää aina ruokahalut.

mä koitan kipeenä syödä mahollisimman paljon hedelmiä ja kasviksia, vähän enempi rasvaa ku normaalisti ja perusruokaa :) oon todennu että pranee nopsemmin, kun vetämällä vaikka sokeriherkkuja kun itsellä ne tuntuu ruokkivan kaikkia pöpöjä.

Kun eläimet sairastuu, niille ei paljoa ruoka maita. Muistan myös, että lapsena en mäkään halunnut kipeänä osallistua perheen ruokahetkeen kun ei tehnyt mieli syödä. Näin vanhempana yrittää toisinaan järkeillä vähän liikaa, eikä kuuntele kehon viestejä.

Mulle terveydenhoitaja joskus sanoi, että sairaana pitää syödä sitä mitä sielu kaipaa. Mun kohdalla tuo yleensä tarkoittaa jäätelöä, karkkia ja kaurapuuroa. :D Valmentaja taas on opastanut, että reilusti puhdasta, proteiinipitoista ruokaa ja extraproteiinit glutamiinista, jota vähintään 20g päivässä. Lisäksi oon ottanut C-vitamiinia, Finrexiniä (flunssaan/kuumeeseen), sinkkiä ja auringonhattu-uutetta. Yhtä nopeaan oon parantunut riippumatta noista ruokailuista, mutta vaa'assa näkyy kummalla tyylillä on sapuskoita popsittu!

Kyllä se sairastaminen jotenkin tosiaan pistää kroppaa kovemmalle teholle, nimittäin jos syö ylläpitokaloreiden verran niin sillon paino putoaa (ainakin mulla). Herkkuruokavaliolla tuota ongelmaa harvoin on... puhdasta ruokaa taas kipeänä ei tee mieli, joten silloin joko on ahdettava väkisin (dieetillä) tai syötävä vähän muutakin kuin sitä puhdasta sapuskaa. Hauska esimerkki tuosta sairastamisen kulutuksesta oli ystäväni, jolla paino putosi 5kg viikon aikana dieettiruokavaliolla (ei kovin rajut miinukset vielä tuossa vaiheessa) ja kuumeessa. :eek: Ja kilot eivät siis tulleet missään vaiheessa takaisin... aika uskomatonta. Harmi ettei omalla kohdallani sairastaminen ollut ihan yhtä tehokasta. :jahas:
Kukas valmentaja? Olin kanssa tollasella valmentajalla hetken aikaa valmennuksessa, kunnes tajusin lopettaa. Oikeastaan jo siinä alkukartoitustapaamisessa tajusin, että mitä on edessä, kun lyötiin tiskiin kaikki maailman lisäravinteet EAA:sta latausjuomiin. Oli vitun kallis valmennus (yli 100e/kk), jonka lisäksi laskin, että lisäravinteisiin menee saman verran kuussa, ellei jopa enemmän. Valmennus kesti kuusi kuukautta, jonka aikana paino nousi about kymmenen kiloa ja tuloksena pelkkää läskiä. Ja nimekäs herra kyseessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom