Putkiremontti alkaa ja keittiö sekä liesi on poissa käytöstä neljä kuukautta. Nyt iskikin paniikki; miten hemmetissä mä saan tehtyä ruokaa itselleni..? No juu, voisihan sitä käydä ulkona syömässä joka päivä tai lämmittää mikrossa pelkkiä eineksiä. Tämän olen kuitenkin sulkenut pois, koska tarkoitus on syödä edelleen mahdollisimman terveellisesti ja monipuolisesti. Myöskään työpaikallani ei ole mahdollisuutta tehdä ruokaa. Kaikki siis pitäisi ostaa valmiina, koska mitään en itse pysty tekemään.
Ajattelin, että säilytän kaikki ruuat työpaikallani, kun siellä on iso jääkaappi ja se on muutenkin täynnä minun eväitä. Ajattelin valmistaa ja yhdistellä ruuat sekä tehdä lisäksi eväät kotiin työpaikan taukotilassa.
Monissa kaupoissa on tuoretiskeillä hyvä valikoimat valmiiksi tehtyjä ruokia, mutta niiden raaka-aineista tai ravintosisällöstä ei aina ole mitään tietoa. Kävinkin juttelemassa naapurissa olevassa citymarketissa noista heidän valmisruuista ja heillä olikin tarjota kaikkien ruokien raaka-ainelistaukset. Heillä olisi tarjota erilaisia salaatteja, liharuokia (grillauna kanaa, possua) ja päivittäin vaihtuvaa kotiruokaa. Periaatteessa täältä saisi hyvinkin monipuolista ruokaa. Ongelmana on kuitenkin se, että nämä ruuat ovat yleensä täynnä hiilareita. Tämä voisi olla kuitenkin yksi mahdollisuus.
Minun peruspäivän ruokavalio on yleensä tällainen:
ruoka1 (8:00): kinkkumunakas / prodesmoothie / kanaa, lihaa ja kasviksia
ruoka2 (11:00): kanaa, lihaa ja kasviksia
ruoka3 (15:00): rahkaa esim ananaksella tai marjoilla / prodesmoothie
ruoka4 (17:00): palkkari
ruoka5 (18:30): kanaa, lihaa ja kasviksia sekä pastaa / riisiä / perunaa
rauoka6 (21:00): yöprode / rahkaa / raejuustoa
Ehkä olen tehnyt tästä liian suuren ongelman, mutta tuntuu aivan mahdottomalta elää ilman keittiötä, vettä ja liettä. Ilman, että voin itse tehdä ruokani. Varsinkin kasvisten valmistaminen tuntuu aivan mahdottomalta. Tarvitsisin vinkkejä miten suunnittelen tulevien kuukausien ruokavalion. Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Ajattelin, että säilytän kaikki ruuat työpaikallani, kun siellä on iso jääkaappi ja se on muutenkin täynnä minun eväitä. Ajattelin valmistaa ja yhdistellä ruuat sekä tehdä lisäksi eväät kotiin työpaikan taukotilassa.
Monissa kaupoissa on tuoretiskeillä hyvä valikoimat valmiiksi tehtyjä ruokia, mutta niiden raaka-aineista tai ravintosisällöstä ei aina ole mitään tietoa. Kävinkin juttelemassa naapurissa olevassa citymarketissa noista heidän valmisruuista ja heillä olikin tarjota kaikkien ruokien raaka-ainelistaukset. Heillä olisi tarjota erilaisia salaatteja, liharuokia (grillauna kanaa, possua) ja päivittäin vaihtuvaa kotiruokaa. Periaatteessa täältä saisi hyvinkin monipuolista ruokaa. Ongelmana on kuitenkin se, että nämä ruuat ovat yleensä täynnä hiilareita. Tämä voisi olla kuitenkin yksi mahdollisuus.
Minun peruspäivän ruokavalio on yleensä tällainen:
ruoka1 (8:00): kinkkumunakas / prodesmoothie / kanaa, lihaa ja kasviksia
ruoka2 (11:00): kanaa, lihaa ja kasviksia
ruoka3 (15:00): rahkaa esim ananaksella tai marjoilla / prodesmoothie
ruoka4 (17:00): palkkari
ruoka5 (18:30): kanaa, lihaa ja kasviksia sekä pastaa / riisiä / perunaa
rauoka6 (21:00): yöprode / rahkaa / raejuustoa
Ehkä olen tehnyt tästä liian suuren ongelman, mutta tuntuu aivan mahdottomalta elää ilman keittiötä, vettä ja liettä. Ilman, että voin itse tehdä ruokani. Varsinkin kasvisten valmistaminen tuntuu aivan mahdottomalta. Tarvitsisin vinkkejä miten suunnittelen tulevien kuukausien ruokavalion. Kaikki vinkit ovat tervetulleita!