Ruokakaupat ja vanhaksi menevä ruoka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu
keijo s sanoi:
Mites on mahdollista että paikallinen Spar (Humalistonkatu, Turku) myy tuotteita joissa VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ on jopa 2pv jo takana? Huvittavinta on että niissä on punainen alennuslappu, alea peräti -30%. Tuotteita ei ole edes laitettu mihinkään poistokoriin vaan ne lojuvat uusien eineksien seassa.

Tätä olenkin ihmetellyt, Hervannan Spar tekee ihan ihan samaa Tampereella.
Taitaapi olla ihan tapa ketjun kaupoissa, pitääkin kysäistä mikä on homman nimi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
Harmi että rahanalaista tavaraa heitetään kaatopaikalle. Kyllähän kaikki viimeisen myyntipäivän ruuat kannattaisi myydä vaikka sitten reilusti alennettuun hintaan eikä heittää pois.
Ei liene ihan näin yksinkertaista. Kaupan kun tulee ajatella myös vastuutaan myymistään tuotteista sekä imagoaan. Toisaalta tämä alennettujen tuotteiden myynti on aina pois normaalihintaisten myynnistä. Ei sillä että itse olisin menettelyä vastaan, kyllä sitä itekin tulee toisinaan ostettua niitä "punaisen lapun tuotteita".

Emmah sanoi:
Ei liene ihan näin yksinkertaista. Kaupan kun tulee ajatella myös vastuutaan myymistään tuotteista sekä imagoaan. Toisaalta tämä alennettujen tuotteiden myynti on aina pois normaalihintaisten myynnistä. Ei sillä että itse olisin menettelyä vastaan, kyllä sitä itekin tulee toisinaan ostettua niitä "punaisen lapun tuotteita".

AAMEN

kaupassa jossa olen töissä (valintatalo) teimme ennen niin että möimme paistopistetuotteet (leivät ja pullat yms.) illalla pois puoleen hintaan. tästä kuitenkin seurasi se että tuoreiden tuotteiden myynti laskee koska asiakkaat kyttäävät alennus tuotteita. myös täällä paikallisessa sparissa myydään vanhaa tavaraa jatkuvasti ja ihan onnettomalla -30% alennuksella. viimeksi kun kävin niin löytyi 4 päivää vanhaa kahvikermaa jonka normaali hinta on 0,60e ja tämän neljä päivää vanhan kerman hinta oli punalappuisena 0,50e:curs:

Täällä vähän pienemmällä paikkakunnalla on kaupoissa erikseen hyllyissä kohta jossa myydään noita vanhentuvia tuotteita. Aina kun menee aamulla kauppaan niin ovat vasta lisänny noita -50% tuotteita.
Saa halvalla ostettua ruuat.

protsku sanoi:
Joissakin kaupoissa on laitettu ihan kyltit että jos asiakas löytää vanhoilla päiväyksillä olevan tuotteen niin antavat toisen ilmaiseksi tilalle.

Siwoissa on ainakin tämä systeemi ja siitä on kuulemma kovasti riesaa kun fiksut ihmiset piilottaa niitä lähellä päiväyksiä olevia kamoja tuoreiden taakse ja tulevat sitten päiväyksen mentyä bongaamaan niitä ilmaiseksi itselleen. Ja tämä on ihan faktatietoa, on parikin hyvää tuttua Siwassa töissä.

Kävin tänään eräässä ruokakaupassa ja katsoin erästä kaakaopurkkia. Viimeinen käyttöpäivä 07/2003 ja täysi hinta :lol2: !

Tanssiva Rosvo sanoi:
Kyllä ne menee hyvää tarkoitukseen kun hipit käy dyykkäämassa ne roskiksesta :D

Täytyy sanoa että minun pieneen maailmaan ei sitten perkele kirveelläkään mahdu ajatus siitä että menisin tonkimaan ruokakaupan jätesäiliöitä: " Oijoi katsos kun löysin kaalin joka on vielä vihreä tuolta toiselta puolelta"

Nykyään roskikset ovat melkeenpä poikkuksetta lukkojen takana.

"Mitä jos kaikki..."

Lihatiskeillä on välillä vähän härskiä toimintaa. Nimittäin uusien jauhelihojen sekaan kylmästi vedätään 2-3pvä vanhat jauhelihat.

Ja tämä on fakta tietoo kaveri kaupassa töissä ja kertoi että näin heillä.

No tuskin joka kaupassa tota käytäntöä on mutta valittevan yleistä kuulemma.

Timba79 sanoi:
Siwoissa on ainakin tämä systeemi ja siitä on kuulemma kovasti riesaa kun fiksut ihmiset piilottaa niitä lähellä päiväyksiä olevia kamoja tuoreiden taakse ja tulevat sitten päiväyksen mentyä bongaamaan niitä ilmaiseksi itselleen..

Tämä taktiikka toimii myös lisäravinnekaupoissa... :evil:

MAX_23 sanoi:
Lihatiskeillä on välillä vähän härskiä toimintaa. Nimittäin uusien jauhelihojen sekaan kylmästi vedätään 2-3pvä vanhat jauhelihat.

Noin EI saa toimia. Jumaliste. :curs: Onneksi osaan itse katsoa päiväyksen tuotteista, ennen kuin menen ostamaan. Kaikkea sitä saakin kuulla.

Eleonoora sanoi:
Noin EI saa toimia. Jumaliste. :curs: Onneksi osaan itse katsoa päiväyksen tuotteista, ennen kuin menen ostamaan. Kaikkea sitä saakin kuulla.

Joka kaupassa sama homma missä jauhetaan itse. Ei tule turhaa hävikkiä ja kun jauhetaan iso määrä niin menee hyvin seassa =)

Eleonoora sanoi:

Siis tarkoitin jos ostat esim lihatiskiltä niin tuollaista on toiminta

Niitä jauheliha rasioita uskaltaa ostaa huoleti :)

no ei kyllä varmasti saa ainakaan ilmaiseks, nimittäin isot kauppaketjut pistää roskiksetkin lukkoon dyykkajien varalta, (eli antaa ruokien mieluummin mennä roskiin kun antaa niitä ihmisille),koska kaupanteko "kärsii" kun osa ihmisistä hakee ruuan roskiksesta.....Power of money

Vittu!

Champion sanoi:
no ei kyllä varmasti saa ainakaan ilmaiseks, nimittäin isot kauppaketjut pistää roskiksetkin lukkoon dyykkajien varalta, (eli antaa ruokien mieluummin mennä roskiin kun antaa niitä ihmisille),koska kaupanteko "kärsii" kun osa ihmisistä hakee ruuan roskiksesta.....Power of money
Vittu!

tuo on osin totta mutta lähinnä ilmaiseksi antamisen estää se että kauppa on lain mukaan vastuussa jos vanhentuneista tai muuten epäkuranteista (lue: esim.osittain pilaantunut vihannes) tuotteista tulee asiakkaan terveydelle huonoja seuraamuksia.

protsku sanoi:
Joissakin kaupoissa on laitettu ihan kyltit että jos asiakas löytää vanhoilla päiväyksillä olevan tuotteen niin antavat toisen ilmaiseksi tilalle.

juu tuo systeemi eli tuoreustakuu on käytössä tradekan myymälöissä eli siwoissa, valintataloissa ja euromarketeissa. kyseisissä myymälöissä on muuten myös hintatakuu eli jos maksat tuotteesta eri hinnan kuin hyllynreunassa lukee niin saat rahasi takaisin eli tuotteen ilmaiseksi.

Delmonte sanoi:
Vähän samantyyppistä oli, kun kotikylän voimalalla poltettiin joskus tullin takavarikoimia tupakoita.

Mahto olla laitosmiehillä raskas homma jos vaikka pitäs viikossa polttaa kontillinen venäläistä tupakkia.;)

Olin ite joskus ennen armeijaa kärrypoikana isossa kauppaketjussa.Sieltä ainakin sai ottaa sen päiväyksen tuotteet,mitkä siis vanhenisi samana päivänä,ilmaiseksi kotiin.Usein "metsästettiin" kaikenlaista herkkua kaupasta työn lomassa.Tästä on tosin aikaa n.10v.voi olla käytäntö muuttunut.

MAX_23 sanoi:

..Ja kaikkein härskeintä on että tuotteisiin vaihdetaan päivämäärät jo tukussa ennenkuin ne lähtee kauppoihin. Eli tosiaan ei oo ikinä varma koska saa tuoretta tavaraa kaupasta. Ja tämä on Fakta! Olen ollut kalatukussa töissä...

Tomppeli sanoi:
Eli tosiaan ei oo ikinä varma koska saa tuoretta tavaraa kaupasta. Ja tämä on Fakta! Olen ollut kalatukussa töissä...

No ilmankos se mun viime perjantaina ostama lohi oli jo ostaessa pilalla.. :jahas:

oon huomannu et saa olla pirun tarkkana joka ruuan kans mitä ostaa ettei se vaan oo vanhaa! Aina pitää ottaa takarivistä.. ja sekös kauppiaita vituttaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom